KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#5990
Alıntı yapılan: Denizci16 - 25 Şubat 2024, 10:28:24
Hazır yeri gelmişken Artık sadece Kaan özelinde tartışmamız gereken podlar ve mühimmatlar olduğunu ve bunu burda yavaş yavaş dillendirmenin fayda getireceğini düşünmekteyim...

Mesela
Zirkon
Kinzhal
Asm3
Brahmos

Gibi süpersonik yada hipersonik mühimmatların artık projelendirip ortaya çıkmasının faydalı olacağını düşünüyorum.belki zirkon gibi yanlış hatırlamıyorsam screamjet mühimmat yapamayız yada zamana ihtiyacımız var.fakat Tayfun,Kaan gibi balistik füze örneklerinden yola çıkarsak 3-4 tonluk bir kinzhal tarzı bir mühimmat yapabiliriz.yada gökhan füzesinden hareketle bir brahmos asm3 gibi ramjet füze yapabiliriz.Nede olsa Kaan high uçak kanat altında iki adet 3-4 tonluk bir mühimmat taşıması sıkıntı yaratmayacaktır...

Aynı şekil uzun menzili gerek dahili gerek harici taşınabilen Kaan'a özel seyir füzeleri geliştirmeliyiz...

Son olarak dahili istasyonunda bir veya iki adet taşınan amraam'da uzun ve daha büyük çapa sahip dual phase motorlu 150-200 km menzilli bir hava hava füzesi geliştirmeliyiz...Nede olsa Kaan'ın radarı 1m2 lik hedefi 200 km ve üzeri bir menzilde görebilcek.

Þimdi gelelim podlara

Madem bu uçağı yada bu uçak üzerinden 6. Nesile yaklaştırma hedefi var o zaman şu podları yapmalıyız

1 lazer podları

1. Si dahili istasyon arkasına iki motor aras8na yerleştirilebilen 1000-1500 kg luk lazer podu

2.si aselpod yada sniper pod gibi hava alıklarına yanına yada altına yerleştirilebilen 200-250 kg'luk pod.

2 Elektro manyetik pulse (emp) podu

Lazer podları ile aynı mantıkla yapılan büyük ve küçük emp podu

Amaç düşman cihazlarını uzak mesafelerden kullanım dışı bırakma geçici olarak kullandırmama yada elektronik devrelerini yakma.Uzay teknolojisinden bahsetmiyorum var olan teknolojiden bahsediyorum bkz. ASELSAN ejder

Gövdeye monteli yakıt podları;

Harici yakıt tankı gibi salanları işgal eden yada radar ekosu ve sürtünme(drag) oluşturan eski tip harici yakıtlar aksine F16,f15 gibi gövde üstüne yada hava alığının yanlarına monte edilebilen tipte yakıt tankları

Örneklendirmek gerekirse;

F16 D uçaklarında bulunan dorsal spine olarak adlandırılan elektronik aksam bulunduran yapının yakıt amaçlı üretilmiş ve kaan'ın üst gövdesinde yakıt ikmalı yerine montelenebilen drag seviyesi düşük bir yakıt amaçlı dorsal spine önermekteyim

İkinci seçenek.

Hava alığının yan tarafına tam bozdağan yada sidewinder dahili istasyon kapağının arkasına tıpkı f15 inki gibi yada benzer yapıda bir "pep2000" adı verilen harici yakıt tankı olan cft den yapmak..

Son önerim:

F15 silent eagle daki gibi "pep2000" adlı yakıt taşıyan cft'nin yakıt yerine amraam taşıyan dahili silah istasyonu taşıyan bir podun kaan'ın hava alığının yan tarafına bozdoğan dahili istasyonun arkasına uyarlanması,tabi bu işlem radar kesit oranını fazla arttırmamalı ve fazla drag oluşturmamalı amaç daha fazla amraam taşıma ve gövde altında bulunan dahili istasyon için daha büyük füze taşıması için yer açmak.

Bunlar benim önerilerim sizler ne düşünürsünüz merak ediyorum...

Dediğin mühimmatlar planlamada kesin vardır ki Ramjet çalışmalarını biliyoruz , Roketsan'ın balistik füze çalışmalarını biliyoruz uzay çalışmalarında hem roket hem verilink gibi çalışmaları biliyoruz. Kısacası bir çalışma  var lakin burada yol haritasında Gezgin füzesinin başarısı ve verecekleri çok önemli özellikle elektronik ve diğer sensör sistemlerinde. Gezgin projesinde belli aşamaya gelindikten sonra veya belki gelinmiştir sonra bu yol haritası çok daha hızlı ilerleyecektir.

Zirkon hariç bence yazılan mühimmatlar elektronik podlardan daha kolay ve yapılabilir. Çünkü Kaan'ın sensör füzyonu yapay zekası ve sensörleri başlı başına motor projesi kadar zor. Herkes motor motor diyor ki haklı bir şekilde lakin uçan bilgisayar dediğimiz F35 gibi modern bir bilgisayar-savaş uçağı yapmakta çok zor. Hele hele bunu tamamen yerli yapacağız ve tamamen  kendi üretimimiz elektronik alt sistemleri kullanacağız diyorsak bence motordan daha daha zor bir yol. Onlarca alt sistem yüzlerce farklı küçük elektronik bileşen tasarımı ayrı zor üretimi zaten başka olay.

Tübitak Bilgem Aselsan ve Havelsan bence iyi iş çıkartacak ama ben 2033 yani Blok 20 denilen uçağa kadar tam anlamıyla yeterli elektronik performansa ulaşamayacağız. Baykar'ın elektronik gelişimi burada çok önemli. Evet 5. nesil savaş uçağı ile bugünki Kızılelma arasında kapasite olarak dağlar var fakat orada atılacak temeller ve gelişim grafiği Kaan için çok çok önemli bir gelişim olacak.

Ben sırf bu gelişimi TUSAÞ'ın bizzat içinde olmasını düşündüğüm için Hürjet'in de blok blok üretilmesi gerektiğini ve ilk üretimler bir yandan devam ederken bir yandan da motor ve Apu gibi güç sistemleri hariç diğer tüm sistemlerin MMU vizyonunda olduğu gibi yerlileştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Hürjet temel eğitim ve hafif taaruz uçağı da olsa temel işlev olarak en nihayetinde uçan bir jet ve temeli MMU ile aynı. Tabi Özgür projesi de aynı şekilde MMU ya giden yolda aynı şekilde fayda sağlayacaktır hatta daha fazla bile. Elektronik işini MMU'da başardığımız taktirde buradan gelecek bilgi birikimi Denizaltılardan tutun zırhlı kara aracı platoformlarına yerli Awacs projesinden uydu projelerime komple bir etki edecek hemde ciddi derecede. Haa burdaki başarı Kaan'dan elde edileni bu alanlara aktarma iradesini gösterir isek olacak bir şey ama 2033'e geldiğimiz zaman mühendislik ekibimiz boş duracak hali yok. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#5991
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 25 Şubat 2024, 12:08:20
@Denizci16;

O podları yapacak olsak bile, Kaan için yapmayız. Test filosundaki uçaklar için yapılır ve podlardaki teknolojiler o filoda denenir. Kaan için olsa olsa atılabilir yakıt tankları yapılır.

Ben hem şuan ki siyasi ve askeri durumdan hemde TUSAÞ'ın blok üretim tarzından 4,5 nesil Kaan'ların ciddi derecede üretileceğini ve bu konsepte uygun yakıt  tankları elektronik podlar, mühimmatlar kullanacağımızı düşünüyorum. Doğu ve Güney cephemizde başlı başına 4,5 nesil bir Kaan ile çok başarılı işler yapabiliriz. Þuan ki uçak ihtiyacımızda göz önüne alırsak 2028 2029'da eğer Amerika motor verirse bizimkiler 5-6 sene boyunca 50+ adetlerde 4,5 nesil Kaan üreteceğini ve bunu HvKK'nın çok aktif ve neredeyse suyunu sıkacak şekilde kullanacağını düşünüyorum sonra bu ilk üretimler Blok 20 30 modernizasyonuna girer ya da emekli olur onu bilmem ama böylee bir kullanım olacaktır.
Kaan sadece yetenek kabiliyet olarak değil adetsel ve ürün çeşitliliği olarak da bize sınıf atlatacak. EA18 GROWLER buna iyi bir örnek. Ya da 2040'da Deniz Havacılığı için ayrı Kaan planladığımızı biz bilemiyoruz. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 25 Şubat 2024, 07:17:30
Arkadaşlar beni en çok iç dahili istasyon bilgisi ilgilendiriyor.

P1 de temel kotilin bir röportajında bu alanı gösterdiler..

Göz kararı olarak bu alan için

0.80 cm genişlik veya 100 cm genişlik
400 cm uzunluk veya 500 cm uzunluk
50 cm derinlik veya 60 cm derinlik

Þeklinde bir adet gövde altı dahili istasyon gördüm ,tekerlek kapağının hemen dibinde.

Yani bu ölçülere göre bizim amraam'ı ölçülersek

3.65 m boy 178 mm çap fakat kanat açıklığı ki bu çok önemli ilk versiyon amraam'da bu ölçü 430 mm idi.eyer gökdoğanın kanatı katlanmaz yada kanat açıklığı 430 mm ise maksimum bu alana 2 adet amraam yerleştirebilceğimiz anlamına geliyor..

Yani normalde bu alana kanat alanını varsaymaz isek 4 adet amraam yada gökdoğan girebilir.

Muhtemelen Amerikalıların AIM-120C7 de yaptığı gibi Kaan için kanatları kırpılmış bir Gökdoğan yapılacaktır bu sayede belki 6 adete çıkartabiliriz, Gökhan içinse 4 tane taşısa bile gayet yeterli olur zaten oldukça uzun menzilli bir füze olacak. Ben hava-havadan ziyade hava-yer kabiliyetini merak ediyorum zaten en başından beri uçaktan hava-hava için yüksek beklentiler vardı. Gövde içi silah istasyonlarında Tolun, MK81/82/83 ve kitli versiyonlarını ve SOM-M taşıyabileceğini biliyoruz ama HGK/LGK-84 taşıyabilecek mi, Çakır veya Atmaca-M taşıyabilecek mi, Akbaba füzesini taşıyabilecek mi özellikle merak ettiklerim bunlar. Mesajı Paylaş

Önce bir KAAN stealth özelliğini görmek lazım... Mesajı Paylaş

#5994
Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Şubat 2024, 13:56:53
Önce bir KAAN stealth özelliğini görmek lazım...

Sn.Serkan 1976 düz mantık şunları söyleyebiliriz

Kaan ileri yön yani burun,yanlar,alt ve üst olarak stealth'tır tek stealth olmayan alanı f110 motorunun nozzle kısmının dezavantajını yaşaması nedir bu dezavantaj ısıl izinin düşük olmaması ve üzerine gelen radar dalgalarını absorbe edememesi ve sağa sola sektirmemesi yani f22 yada F35 gibi nozzle ihtiyacı olması.

Bu yüzden Kaan arkadan görünecektir fakat gerek bvr füzesi düşmanı vurduktan sonra gerek stand off mühimmatları yarıyolda yada hedefi vurduktan sonra Kaan geriye dönüp radar ekosu verse ne olacak vermese ne olacak .burdada gerekirse alçak irtifa gerek daha uzaktan tam tornistan yapacağı için radar ekosu vermeyebilir..

Ayrıca paylaşılan bazı inografiklerde Kaan;

Blok10: 0.01 M2
Blok20: 0.0050 M2

radar kesit alanına sahip olacak Mesajı Paylaş

#5995
Alıntı yapılan: Denizci16 - 25 Şubat 2024, 19:21:42
Bu yüzden Kaan arkadan görünecektir fakat gerek bvr füzesi düşmanı vurduktan sonra gerek stand off mühimmatları yarıyolda yada hedefi vurduktan sonra Kaan geriye dönüp radar ekosu verse ne olacak vermese ne olacak

Bu, tehlikeli bir varsayım olur. (Kozan Selçuk Erkan gibi bir uzman bile bu varsayımda bulundu ki asıl ona çok hayret ettim.  :o Gerçi aynı şahıs, uzmanı olduğu denizcilik alanında çok daha büyük bir gafa imza atmıştı: "Kamikaze deniz dronları işe yaramaz" demişti!  :o :o Neyse, geçelim...)

Müşterek ve anlık radar resmi oluşturabilen bir hasım, bu zaafı gayet de güzel kullanacaktır. F110'lar Kaan'da operasyonel olsalar bile, hiç olmazsa radar-siliklik açısından, nozullarının elden geçmesi şart. Mesajı Paylaş

#5996
F35 in nozulundan ne farkı var ben onu merak ediyorum. Yada F35 in nozuluna yapılıp F110 un nozuluna yapılamayan şey ne



Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Putty nozul çıkış ücları gördüğün gibi minik üçgenlerden oluşuyor. Yine duyduğum kadarıyla RAM kaplama da varmış... Mesajı Paylaş

#5998
Bu kadar içinde çıkılamaz sorun değil bence. F35 inki kadar nozul konuşulur yapılır yada TAI ben yaparım der yapar filan. Yani F22 gibi enteresan bir şey değilki F35 in motoruda bakınca bizimkine benziyor nozulu. Yani F22 nin vectored thrust nozuluna benzer bir nozul yok diye insanlar sorun var gibi şartlandılar ama F35 dede yok o garip şey Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

üzerinde oynama hakkı ile birlikte lisansını almazsan vidasını değiştiremezsin F-110 motorunun.

F-16 Blok 70 ve Kaan Blok 10 yedekleri ile yaklaşık 140-150 F-110 motoru alınacak, ihraç potansiyeli hariç.

Hürjet için ise yaklaşık 100 F-404 motor ihtiyacından bahsediliyor.

Ben olsam her iki motorun da 10 yıllığına üretim ve üzerinde değişiklik yapma hakkını satın alır, iki motoru da blisk vb teknolojilerle %10-20 güç artıracak şekilde modifiye eder, böylelikle yerli motora kadar etkin alternatif ortaya koyardım.  Hatta mümkün ise alınacak Blok 70leri de radarsız alıp, Murad kullanırdım. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz