Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
81 (41.5%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.5%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 195

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1069883 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 547
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6570 : 26 Temmuz 2024, 11:20:37 »
Forumda son sıkıntıdan sonra gönderilen linklerde ya da yazıların karakterlerinde bir sıkıntı oluşmaya başladı bu sadece bende mi var yoksa yazıların küçük olması sizin de karşılaştığınız bir sorun mu.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2024, 11:40:45 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3855
  • 373
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6571 : 26 Temmuz 2024, 12:34:02 »
diger bir soru da, alinan Titanyumlar bu is icin kullanilamaycaksa, baska nerede kullanilacakti ki?


EK:
Sahte titanyum olayi ve TAI bu new york times makalesinde islenmis. Ingilizce bilenler, okuyabilirler
https://archive.ph/9PHXb
Daha önce konu ile incelediğim yazılardan ve New York Times makalesinden anladığım;



Boeing ve Batılı firmaların Titanyum için akreditasyon verdiği Çinli Titanyum üreticisi Baoji adlı bir firma. Bu firma, Batı’ya satılan titanyumun istenilen kalite standardına uygun olduğuna dair sertifikasyon veriyor. Tabii ki bu hizmet karşılığında ek bir fiyat uyguluyor.
Bizim sivri akıllı yöneticiler başka bir Çinli firmadan aynı malı daha ucuza temin ediyorlar ve de bu firmadaki üst düzey bir yönetici de, Baoji sertifikasyonunu sahte şekilde kopyalıyor. Bu sahte sertifikasyonlu titanyum, uçaklarda kullanılıyor. Boeing, sahte sertifikalı titanyum parçaların kalitesini kontrol ediyor. Bir hata göremiyor. Ancak, sahte sertifikalı titanyum, sertifikasyon testlerinin hepsinden geçemiyor.
İşin enteresan tarafı, olayı keşfeden İtalyan şirketi, sahte sertifikalı titanyumun görünüşünün farklı olmasından dolayı bu işi açığa çıkarıyor. Bu malzeme madem görünüşte farklı, bizim uyanıklar niye farkına varamadı? Boeing niye farkına varamadı? İşin içinde başka bir bit yeniği var ama çok üst düzeydeyse , üstü örtülmeye çalışılıyordur.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 276
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6572 : 26 Temmuz 2024, 12:39:57 »
Forumda son sıkıntıdan sonra gönderilen linklerde ya da yazıların karakterlerinde bir sıkıntı oluşmaya başladı bu sadece bende mi var yoksa yazıların küçük olması sizin de karşılaştığınız bir sorun mu.


Evet, "atomik ölçeklerdeki punto boyutu" bizim de karşılaştığımız bir olay.  ;D

Titanyum olayına gelirsek, orada tek suçlu Çinliler olmayabilir. Hatta bence büyük ihtimalle tek suçlu Çinliler değildir, çünkü o ölçekteki hırsızlık geniş bir şebeke gerektirir.

İşin ilginç yanı, yetersiz nitelikteki bu titanyumun Boeing'in testlerinden geçebilmiş olması. Ya o testler üstünkörü yapılmış ya da oradaki test ekibinde de şebekenin en az bir üyesi var.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2024, 12:45:32 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2317
  • 200
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6573 : 26 Temmuz 2024, 12:50:19 »
diger bir soru da, alinan Titanyumlar bu is icin kullanilamaycaksa, baska nerede kullanilacakti ki?


EK:
Sahte titanyum olayi ve TAI bu new york times makalesinde islenmis. Ingilizce bilenler, okuyabilirler
https://archive.ph/9PHXb
Daha önce konu ile incelediğim yazılardan ve New York Times makalesinden anladığım;



Boeing ve Batılı firmaların Titanyum için akreditasyon verdiği Çinli Titanyum üreticisi Baoji adlı bir firma. Bu firma, Batı’ya satılan titanyumun istenilen kalite standardına uygun olduğuna dair sertifikasyon veriyor. Tabii ki bu hizmet karşılığında ek bir fiyat uyguluyor.
Bizim sivri akıllı yöneticiler başka bir Çinli firmadan aynı malı daha ucuza temin ediyorlar ve de bu firmadaki üst düzey bir yönetici de, Baoji sertifikasyonunu sahte şekilde kopyalıyor. Bu sahte sertifikasyonlu titanyum, uçaklarda kullanılıyor. Boeing, sahte sertifikalı titanyum parçaların kalitesini kontrol ediyor. Bir hata göremiyor. Ancak, sahte sertifikalı titanyum, sertifikasyon testlerinin hepsinden geçemiyor.
İşin enteresan tarafı, olayı keşfeden İtalyan şirketi, sahte sertifikalı titanyumun görünüşünün farklı olmasından dolayı bu işi açığa çıkarıyor. Bu malzeme madem görünüşte farklı, bizim uyanıklar niye farkına varamadı? Boeing niye farkına varamadı? İşin içinde başka bir bit yeniği var ama çok üst düzeydeyse , üstü örtülmeye çalışılıyordur.

+1

Yapılması gereken için çok güzel özetlemişsiniz ama bunun gibi ciddi bir projede sözün bittiği yere geldik. Ucuz iyidir tasarruftur diğeri döndük gene bakkal hesabına.

Peki burada potansiyel müşterilere tutumu ne olabilir? Baskanda TuSaş da üretilen uçaklara  yansıabilir mi?

Lafın kısacası düştük hintlerin ağzına.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1621
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6574 : 26 Temmuz 2024, 13:05:15 »
Yani 17000 personel, çok sayıda proje ve ARGE karşısında seri üretime gecilememesi, sahte titanyum derken sermaye yetersizliği diyorsunuz. O zaman halka arzetsinler TUSAŞ'ı alalım 5-10 lot  hissesini, karşılasınlar sermaye açığını

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 547
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6575 : 26 Temmuz 2024, 14:00:49 »
diger bir soru da, alinan Titanyumlar bu is icin kullanilamaycaksa, baska nerede kullanilacakti ki?


EK:
Sahte titanyum olayi ve TAI bu new york times makalesinde islenmis. Ingilizce bilenler, okuyabilirler
https://archive.ph/9PHXb
Daha önce konu ile incelediğim yazılardan ve New York Times makalesinden anladığım;



Boeing ve Batılı firmaların Titanyum için akreditasyon verdiği Çinli Titanyum üreticisi Baoji adlı bir firma. Bu firma, Batı’ya satılan titanyumun istenilen kalite standardına uygun olduğuna dair sertifikasyon veriyor. Tabii ki bu hizmet karşılığında ek bir fiyat uyguluyor.
Bizim sivri akıllı yöneticiler başka bir Çinli firmadan aynı malı daha ucuza temin ediyorlar ve de bu firmadaki üst düzey bir yönetici de, Baoji sertifikasyonunu sahte şekilde kopyalıyor. Bu sahte sertifikasyonlu titanyum, uçaklarda kullanılıyor. Boeing, sahte sertifikalı titanyum parçaların kalitesini kontrol ediyor. Bir hata göremiyor. Ancak, sahte sertifikalı titanyum, sertifikasyon testlerinin hepsinden geçemiyor.
İşin enteresan tarafı, olayı keşfeden İtalyan şirketi, sahte sertifikalı titanyumun görünüşünün farklı olmasından dolayı bu işi açığa çıkarıyor. Bu malzeme madem görünüşte farklı, bizim uyanıklar niye farkına varamadı? Boeing niye farkına varamadı? İşin içinde başka bir bit yeniği var ama çok üst düzeydeyse , üstü örtülmeye çalışılıyordur.

+1

Yapılması gereken için çok güzel özetlemişsiniz ama bunun gibi ciddi bir projede sözün bittiği yere geldik. Ucuz iyidir tasarruftur diğeri döndük gene bakkal hesabına.

Peki burada potansiyel müşterilere tutumu ne olabilir? Baskanda TuSaş da üretilen uçaklara  yansıabilir mi?

Lafın kısacası düştük hintlerin ağzına.


Şimdi eğer iş sizin dediğiniz gibi ucuz etin yahnisi ise bu olayın kabulü yok kim sorumlusu ise cezası kesilmeli ama iş başka şirketten daha erken teslim alınması,  esnek çalışma modeli vb  ise dediğim gibi daha dikkatli olmalıydık,  ama mevzu ucuz etin yahnisi ise dediğim gibi izahı olmayacak hata ve saçma bir olay. Para yoksa karşılanır, karşılanması gerekir. Para konusu TUSAŞ’ın değil devlet ricalinin sorunudur. MMU projesi tamamı ile SSB’nin finanse ettiği bir proje.


Borsa konusunda bence şöyle düşünüyorlar, şu an şirket mali yapı olarak belki gelecek 10 yıldaki en zor dönemi bu dönemdir. Neredeyse yurt dışı ihracat ürünleri hariç satışta olan satılan hiçbir şey yok, Sihalarda belli bir doygunluğa ulaştı, Atak üretimi bayağı yavaşladı, üstüne sürekli bir Ar-Ge ve üretim yatırımı devam ediyor. TUSAŞ tesislerinde canlı olarak gördüm sürekli bir inşaat var. Yani kısacası şu an borsaya açılırsa hem gelecekteki mali yapısından dolayı şirket ucuzdan verecek hemde 2028 2029 da halka arz olursa olacak olan borsadaki yükselişleri yakalayamayacak. Hem TUSAŞ daha az kar edecek hemde bu konudan para kazanmak isteyen bu konuya hakim olanlar. Bunu kimse istemiyor belli ki. Yani bugün bile TUSAŞ Spk’nın belirlediği fiyattan çıksa 8 9 tavan yapmaya müsait bir şirket. Belki bu yüzden kısa zamanlı kaynak yaratmaya kimse gönüllü değil bu yüzden.
Bu titanyum mevuzusuna geri dönecek olur isek burada elde edilen zararı kim nasıl karşılayacak merak konusu. Çinliler bu konuda bayağı bir sabıkalı, adamlar patent çalıyorlar arkalarında Çin devleti olduğundan umurlarına almıyorlar bile. Bir Fransız şirketi yapsa bu mevzuyu  oturulur görüşülür ticaret mahkemelerinde davalar oluşturulur da bu Çinli şirketlerde için pek geçerli değil. Yüzlerce patent davalarında neler çekiyor şirketler.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3855
  • 373
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6576 : 26 Temmuz 2024, 14:21:27 »
Alıntı
İşin ilginç yanı, yetersiz nitelikteki bu titanyumun Boeing'in testlerinden geçebilmiş olması. Ya o testler üstünkörü yapılmış ya da oradaki test ekibinde de şebekenin en az bir üyesi var.
Bu konuda, bildiğim şeyler olduğu için, şunu söyleyeceğim; Baoji firması akreditasyon merkezi ise, Boeing oraya gitmiş, laboratuvarlarının inşasında ve aletlerin temininde başında bulunmuştur. Ayrıca test sistemlerini ve sertifika işleminin düzgün yürümesi için belli aralıklarda Baoji’yi kontrolden geçiren bir ofisi vardır. Baoji, her sevkiyatta, ilgili test sertifikasını basıp Boeing ve üreticilerine gönderir.
Bu sertifikanın sahte olarak kopyalanması demek bizimkilerin de aldatılmış olduğunu gösterir.


Şu olmuş olabilir: sahteci Çinli firma bizimkilere, biz baojiden test sertifikası alıp size daha ucuza titanyum satarız demişlerdir. Bizimkilerde bu işe atlamışlardır. Ama görünüşte farklı olan bir malzemeyi farketmeden alımını yapmak yenilir yutulur bir hata değil. İtalyanlar nasıl farkettilerse bizimkilerinde farketmesi gerekirdi.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3119
  • 306
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6577 : 26 Temmuz 2024, 14:32:56 »
Sahte titanyum nasıl oluyor ben onu anlamadım. Atomun sahtesini yapabilen zaten yarın dünyayı satın alır. Anladık kalitesiz malzeme ve malzeme analiz raporu çakma ama bir allahın kuluda alavere dalavere madem yaptık bari şuna  spektrometreye filan koyup iki dakikada analiz edelim çokmu alavere azmı alavere dememişmi. Adım gibi eminim TAI nin metalografi laboratuvarında her imkan vardır
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2024, 14:36:35 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6578 : 26 Temmuz 2024, 17:10:58 »
Boeing sahte titanyum kullanılan uçakları tespit eder ve erken hizmet dışına alırsa zararını TUSAŞ'tan tanzim yoluna gidebilir mi?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1621
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6579 : 26 Temmuz 2024, 18:07:19 »
Mevcut Hurjet'in 2. Prototipinde yüksek oranda hafifleme umuyordu, keza Kaan'da da, anlaşılan titanyum meselesi 2. Prototipler ile beraber projeleri de geciktirebilir, ancak ben yine de prototip yapabilecek kadar bile hammaddeye erişim imkanı olmamasını garip buluyorum, çekişme dolayısıyla bu olay bu şekilde yansımış olabilir, yine muayene yerine sertifika ile yetinilmesi de garip, umarım herşey en iyi şekilde yola girer...