KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#6690
KAAN motorları için dünyanın en büyük 2.motoru olacak lafı herhalde motorun itki gücü için söylenmiştir boyutlardan ziyade.Þu an en güçlü motor 43000 lbf ile F135 motoru olduğuna göre bizim KAAN'ın motorları 40000 lbf'nin üzerinde olması lazım ama TF35000 diye geçiyor yani 35000 lbf lik bir motordan bahsediliyor.Göreceğiz bakalım bence 35000 lbf'nin üzerinde bir motor lazım KAAN'a dry thrust da en az 25000-26000 lbf düzeyinde olmalı yüksek hızlarda supercruise için Mesajı Paylaş

Bunlar zor iş sanıyoruz ama aslında biraz değerlendirince iyi kötü jet uçağı motoru yapabilen her firma bu büyüklükte bir motoru yapmaya ya başladı ya bitirdi yada yapmaya niyet etti görülüyor. Hiç birinde böyle bir hedefi yani F22 nin motoru ayarında bir motoru yapamayız korkusu yok. Bu yüzden kendimizi değerlendirirken F22 motoru yapabilirmiyiz diye değilde Hürjet motoru yapabilirmiyiz gibi değerlendirmek gerek belkide. Hürjet motorunu yapabilenler bu motorlara niyet edebiliyor gözlemlenebildiği kadarı ile. Bizim TF6000 motoru aslında dünyadaki en az başarılan endüstriyel işlerden birisi. Uzaya uydu yapan firma bundan bir kaç kat daha fazla uzaya roket atan da daha fazla. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#6692
tf6000 ni yapan türkiye tf35000 rahatlıkla yapar sorun o basınca ve sıcaklığa dayanacak metal alaşıma kavuşabilmek reaktör kısmına 1 mm değil 3mm yakıt pompalarsanız reaktör duvarlarını güçlü destek krişleri ile desteklerseniz (Bakınız atın ön ayak kemiğine) 3 kat basınç elde edersiniz fakat sıcaklık aynı oranda artmaz maksimum sıcaklık yanıcı maddenin verebileceği ısının %20 fazlası değerlere o basınçta dayanabilirse işte o zaman halolur.
Devlet işte bu harcamaları desteklemek amacı ile bu fonu kurmaya çalıştı fakat işlemi yönetenler ellerine yüzlerine bulaştırdılar....
Tf10000 prototipinden tf35000 değerleri az çok ortaya çıkmıştır bence... Mesajı Paylaş

Tabi motorun AB'li ve kuru itki gücü kadar termal gizliliği de tam bir 5.nesil olması için oldukça önemli.38K-40K güce belki ulaşırız zamanla ama motorun dışarıya az ısı vermesini nasıl sağlayacağız veya sağlayabilecek miyiz? Bugün F-35'in motoru türbin giriş sıcaklığı en yüksek motor neredeyse 2000 santigrat dereceye yakın o güce ulaşmak için aşırı derecede ısınıyor bunun için özel soğutma sistemine ihtiyaç duyuyor bakalım biz bu işin altından nasıl kalkacağız bu konuda dış destek alabiliriz umarım. Mesajı Paylaş

Dünyada bu boyutlar da, bu gücü veren motoru seri üretime alabilen tek ülke ABD, Japonlarda 1 tane test motoru yaptı. Ve şimdi siz çıkıp bunun, çok kolay bir iş olduğunu mu, iddia ediyorsunuz? TF6000 yapan çok rahat TF3500 yapar mı diyorsunuz?

Öyleyse bende size şunu söyleyeyim, bilmediğiniz konularda bu kadar iddialı olmayın. Önce bir araştırın, okuyun, konunun profesyonelleri ne diyor bir bakın. Televizyondaki oklavalı amcaları söylemiyorum ama. ;D Mesajı Paylaş

"Tabi motorun AB'li ve kuru itki gücü kadar termal gizliliği de tam bir 5.nesil olması için oldukça önemli.38K-40K güce belki ulaşırız zamanla ama motorun dışarıya az ısı vermesini nasıl sağlayacağız "

muhtemelen  termal iz konusunda  bir  ölçüye kadar  ödün verilir zaten.
RCS  değerinde de  "Low Observabelity) "  hedeflenmiş  olmalı.
aşağıdaki kaynağı  dikkatle okuyun.
aslında  bu kaynağa göre  bir takvim karmaşası yokken,  birden 2028  tarihi  ortaya çıktı ve  bilenlerin bile kafası karıştı.
yine  bu kaynakta,  bilhassa  uçağın hız beklentilerine ve RCS  beklentilerine dikkat edin.
pek de  öyle  uçmuş  beklentiler değil bence,  gayet makul  gibi geliyor bana.
bu kaynak,  baş ucu kaynağınız olsun.


kaynak: Sn  İbrahim Sünnetci
https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/anadolu-kartali-2021-2-egitimi-basin-gunu-faaliyetinden-notlar-4624 Mesajı Paylaş

Bazen çok basit çözümler gözümüzün önünde olurda göremeyiz ya oda burda mevcut normalde motorun aşırı ısınmaması için motorun içine alınan havanın bir kısmı soğutma için kullanılır bunun haricinde kademeli olarak uçak gövdesinden termodinamik yasalarına uyarak alınacak ekstra havalar ile hem motor gövdesi hemde nozul çıkış sıcaklığı düşürülebilir....(Dar alandan geniş alana transfer olan hava soğur geniş alandan dar alana transfer olan hava ısınır bu prensipten yararlanılarak BUZ makinaları yapılmıştır.) Mesajı Paylaş

Bu düşük ısıl iz falan biraz palavra gibi geliyor. Þimdi her 1000 metrede hava sıcaklığı ortalama 5 derece düşüyor. Bu demektir ki 10 bin metrede ortalama hava sıcaklığı -50 derece. Bu ortamda senin uçağın motor egzozun sıcaklığı 1000 derece olacağına 800 derece olması seni pek kurtarmaz. Zaten yeni nesil iir güdümlü füzeler  ısı kaynağına değil direk uçağa kilitleniyor. Mesajı Paylaş

#6698
Alıntı yapılan: korsan2 - 19 Ekim 2024, 14:43:07
"Tabi motorun AB'li ve kuru itki gücü kadar termal gizliliği de tam bir 5.nesil olması için oldukça önemli.38K-40K güce belki ulaşırız zamanla ama motorun dışarıya az ısı vermesini nasıl sağlayacağız "

muhtemelen  termal iz konusunda  bir  ölçüye kadar  ödün verilir zaten.
RCS  değerinde de  "Low Observabelity) "  hedeflenmiş  olmalı.
aşağıdaki kaynağı  dikkatle okuyun.
aslında  bu kaynağa göre  bir takvim karmaşası yokken,  birden 2028  tarihi  ortaya çıktı ve  bilenlerin bile kafası karıştı.
yine  bu kaynakta,  bilhassa  uçağın hız beklentilerine ve RCS  beklentilerine dikkat edin.
pek de  öyle  uçmuş  beklentiler değil bence,  gayet makul  gibi geliyor bana.
bu kaynak,  baş ucu kaynağınız olsun.


kaynak: Sn  İbrahim Sünnetci
https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/anadolu-kartali-2021-2-egitimi-basin-gunu-faaliyetinden-notlar-4624
Teşekkürler İbrahim Bey'i çok severim ve zevkle okurum.Kendisi şu an Linkedin'de yazıyor bu hafta EF-2000 ve Gökhan ramjet füzemiz hakkındaki çok sevindirici bilgiler paylaştı.En güvenilir kaynaklardan biridir benim için. Mesajı Paylaş

Tusas Embraer kadar niye olamasin? Zengin körfez ülkeleri ile neden calismayalim? Türkiyedeki arap düsmanligini sadece ingiliz usaklari körüklemektedir. Araplara Allah Para vermis, bizede Akil ve Fikir vermis. Neden is birligi olmasin?

Embraer 190.

Bence artik Airbus ve Boing e parca üretmekten vaz gecilmeli. Bu is gücümüzü daha yüksek bir gelir getiren milli teknolojilere aktarmamiz lazim. Boing ve Airbus a ortak degil ama RAKIP olmamiz lazim. Cünkü batililar her yönüyle bizim gercek düsmnalarimizdir.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz