KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Kaan'ın yatay stabilizatörleri o kadar büyük alan olarak hareketli ki TVCye hiç ihtiyacı olmayabilir.

Eurofighter da yapısal olarak hafif gelişmiş kompozit malzeme ile çok dengesiz bir aerodinamik profile sahip , kıvraklığının bir diğer sebebi de bu dengesiz yapı.Bu dengesiz profilin bir sonucu ise trim drag kuvvetlerinin azalmasına bağlı olarak kaldırma gücünün azalması. Yani eurofighter kıvrak olamasına kıvrak ama havada tutunabilmek için daha fazla güç harcamak zorunda.

Rus uçaklarının çoğunluğu (hepsi değil bazıları çok spesifik görevlere sahip mesela benim aklıma özel uçak denildiğinde ilginç şekilde mig-31 gelir) ise amerikalıları sözü ile "güzel uçak güzel uçar" stabil bir profile sahipler bunun getirisi havada süzülme yeteneğinin artışı.
Gayet uzun mesafe süzülme kabiliyetleri var ama bu da ani manevra kabiliyetinde nisbi zayıflığa sebep oluyor , Ruslar çözümü ise çoğunlukla TVC üzerinden hallettiler. Bu yüzden motorlarında TVCye daha önem veriyorlar Mesajı Paylaş

TVC'nin ısıl ize bir faydası olmaz. Bilakis kullanıldığında uçak momentum ve hız haybedeceğinden, bunu kompanse etmek için ya daha fazla itki üretmek zorunda kalır ya da çok sert manevra durumunda art yakıcıyı devreye alması gerekebilir ki her iki durumda da ısıl izi artar.

TVC'nin ana faydalarından birisi, uçağın ani kalkışına yardımcı olarak kısa pistlerden kalkışa olanak sağlaması, hücum açısının artmasına katkı ve bunları yaparkende uçağın aerodinamik yapısını (trim) bozmadan uçmasını sağlamaktır.

Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: DelKu - 12 Kasım 2024, 19:03:06Kaan'ın yatay stabilizatörleri o kadar büyük alan olarak hareketli ki TVCye hiç ihtiyacı olmayabilir.

Eurofighter da yapısal olarak hafif gelişmiş kompozit malzeme ile çok dengesiz bir aerodinamik profile sahip , kıvraklığının bir diğer sebebi de bu dengesiz yapı.Bu dengesiz profilin bir sonucu ise trim drag kuvvetlerinin azalmasına bağlı olarak kaldırma gücünün azalması. Yani eurofighter kıvrak olamasına kıvrak ama havada tutunabilmek için daha fazla güç harcamak zorunda.

Rus uçaklarının çoğunluğu (hepsi değil bazıları çok spesifik görevlere sahip mesela benim aklıma özel uçak denildiğinde ilginç şekilde mig-31 gelir) ise amerikalıları sözü ile "güzel uçak güzel uçar" stabil bir profile sahipler bunun getirisi havada süzülme yeteneğinin artışı.
Gayet uzun mesafe süzülme kabiliyetleri var ama bu da ani manevra kabiliyetinde nisbi zayıflığa sebep oluyor , Ruslar çözümü ise çoğunlukla TVC üzerinden hallettiler. Bu yüzden motorlarında TVCye daha önem veriyorlar

Dengesiz uçakların arasına F-16 ve Su-27(30,35) ekleyebiliriz. Hatta bu dengesizlik çift kişilik Su-30 larda daha fazladır, malum burun kısmı ağır basıyor.

Bazıları yanlışlıkla MiG-31 klasik fighter uçaklarına katıyor ve kaçıncı nesil olduğunu bile söylenenler var. Yapılış amacı büyük yüzölçümüne sahip toprakları havadan gelen tehditlere karşı korumaktır, yani uzun menzilli uçan hava savunma sistemi. Biliyorsunuz kıvrak 9G çeken jet değil, ucunda kocaman radarı var, motoru ve aerodinamik yapısı elverişli olduğu için supercruise dediğimiz art yakıcı olmadan 2mach gibi hızlara çıkabilen, uzun menzilli hava-hava füzeleri olan, dünyanın aktif görevdeki en hızlı jet uçağıdır.
Su-35 'le birlikte Ukrayna savaşında çok jet uçağı vurmuştur. Hala cephe hattını uzaktan koruyan, diğer taraftaki F-16'ların cepheye yaklaşmasına izin vermiyor. Görevi kısa ve yakın mesafe değil, uzun menzilden hedefleri bam bam vurmaktır. Onun için bu uçağı vurmak kolay değil, uzun menzilli füzelerle vurmak mümkün olsa bile çok hızlı olduğu için kaçarak kurtuluyor.
Diğer spesifik dediğiniz görevi 4.5tonluk Kinjal balistik füzesini yüksek irtifada ve hızda fırlatmaktır. Bu da füzenin 3-4 kat menzil artışına sebep oluyor.

Su-27 de TVC yok, proje tasarımında bile yoktu. Bu uçağın manevra sıkıntısı da yok batı jetlerine kıyaslarsak artısı olabilir ama eksiği yok. Su-30 Hindistan'a satmak için reklam amaçlı motora TVC ekliyorlar ve akrobasi gösterisi show yapıyorlar. Ruslar da biliyor Hintlilerin süsleme, akrobasiden hoşlandığını. Sonra özel güçlü radar takılıyor, kokpit kısmı da modernize edilerek 270 adetlik sipariş alıyorlar. Fabrikada AL-31F motoruna TVC eklediler ve seri üretime başladılar. Sonra kendileri için de uçak sipariş ederken motor fabrikasında ayrı hat oluşturmadığına göre TVC'li motorları uçaklara monte etmeye başladılar. Kısacası Rusların isteği üzerine bu özelliğe sahip olmadı. TVC  dengesiz uçağı olağanüstü kıvrak yapıyor, pilotların da hoşuna gidiyor. Mesajı Paylaş

Türk milletinin hasretle beklediği 5. nesil savaş uçağı KAAN, 2024 yılı bitmeden son bir test uçuşu gerçekleştirecek.

Güncellenmiş tasarımıyla yeni blok versiyonu üretimi 2025 yılında tamamlanacak olan 2 prototip, KAAN'ın uçuş, manevra ve silah performansını dünyaya gösterecek.

https://x.com/avionot/status/1856884022011376107 Mesajı Paylaş


SavunmaSanayiST.com

3. UÇUŞ = Y Ü K L E N İ Y O R . . . ⏳


KAAN uçtu ya da uçacak galiba , sosyal medyadan haberler geliyor ... Hürjet 2. prototipinde değişiklikler olmuştu radom-hava alıkları gibi önemli parçaların tasarımı değişmişti , bakalım KAAN'da da değişiklik olacak mı?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Kasım 2024, 11:49:42SavunmaSanayiST.com

3. UÇUŞ = Y Ü K L E N İ Y O R . . . ⏳


KAAN uçtu ya da uçacak galiba , sosyal medyadan haberler geliyor ... Hürjet 2. prototipinde değişiklikler olmuştu radom-hava alıkları gibi önemli parçaların tasarımı değişmişti , bakalım KAAN'da da değişiklik olacak mı?


Değişiklik 2. ve 3. Prototipte olacak. Uçacak prototip hala ilk üretilen o nedenle bir değişiklik yok.

2. ve 3. prototip 2025'te uçacak. Mesajı Paylaş

TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu , 2025 sonunda  biteceklere P1 ve P2 dediğine göre

şuan ki uçağa mock up ile prototip arasında bir yerde konumlandırıyor herhalde.  Mesajı Paylaş

#6728
Alıntı yapılan: TolgaHM - 16 Kasım 2024, 12:59:21TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu , 2025 sonunda  biteceklere P1 ve P2 dediğine göre

şuan ki uçağa mock up ile prototip arasında bir yerde konumlandırıyor herhalde. 


Hürjet'e de "harika testler yaptı , herşey mükemmel gidiyor" demişlerdi...2.prototipte bir jetin en önemli aerodinamik parçası  motor hava alıkları tamamen değişmiş...Demem o ki "asıl değişiklikler şu protottipte olacak" görüşü bizi yanıltabilir...Uçsun , görelim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TolgaHM - 16 Kasım 2024, 12:59:21TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu , 2025 sonunda  biteceklere P1 ve P2 dediğine göre

şuan ki uçağa mock up ile prototip arasında bir yerde konumlandırıyor herhalde. 

Şuan uçurulan, yer testleri için üretilmiş prototip idi. Belli başlı değişiklikler yapılarak uçabilecek hale getirildi. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz