KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#6760
Ben forumda belki bir düzine yerde dikine havalanan uçak yapalım diye gerçekten inanarak aklıma yatarak istedim. Ben yapılabilir olduğuna inanıyorum ama bunu KAAN yerine Hürjet boyutunda yada bir tık üstünde mantıklı bulurum. Ben dikine havalanan muharip uçak projesi çıkabileceğine çok inanıyorum.

KAAN motoru olunca zaten kendi F35 imizi güle hakıra yapacağız o zaman F35 B yide yaparız ama bu aşamada erken evre bir çözümde mühendislerin yaratıcılığı ile çıkartılabilir. Dikine havalanan uçak yapmak o kadar zor bir iş değil.

Eski müsteşarın ağzından duyduğumuz motto yu hiç aklınızdan çıkartmayın arkadaşlar "Amerika'da ne varsa bizde de olacak". Dev geniş gövdeli nakliye uçağı da, bombardıman uçağı da, dikine havalanan muharip uçakta masada emin olun. Ama kimisi fizibilite kimisi niyet aşamasında kimisi proje aşamasında ama başlıkları emin olun açıldı hepsinin. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#6761
Alıntı yapılan: putty - 21 Kasım 2024, 06:52:47Dikine havalanan uçak yapmak o kadar zor bir iş değil.

Nah zor değil, bana zorla argo söylettiriyorsunuz @putty! Bu kadar da şuursuzca laf edilmez ki. Az araştırın yaw. Dikine havalanan F35B modelini ABD yapmadı, aslında İngiltere yaptı. Çünkü Pegasus jet motorunu zamanında yapan İngiltere idi.

Sovyetler Birliği de zamanında dikine havalanan jet olayına çalışmıştı. Ona rağmen Rusya cesaret edip bu işe yeniden girişmedi. Kolay olsa ABD ve Rusya kendileri yapardı.

https://airandspace.si.edu/collection-objects/bristol-siddeley-pegasus-mk-5-turbofan-engine/nasm_A19720632000 Mesajı Paylaş

#6762
Zor değil ben ne dediğimi biliyorum. Motordaki liftfan ı diyorsun anlıyorum ama başka yollarda var fan yerine rusların denediği gibi küçük jet motoru kullanılabiliyor o zaman klasik bir uçakta eksozu yönlendirerek havalanabilir çok daha kolay. Ben mühendis değilim her şeyi düşünemem ama yıl olmuş 21 yy çok şey değişti. Ayrıca türkün gücünü hafife alma bu iş artık bir onur meselesi Türkiye için F35 saygısızlığından sonra

Yak 141 de dikine havalanıyordu F35B gibi motora bağlı fan yok onun yerine jet motoru var. Böyle şeyler deneyebilir bizimkiler devletten görev aldılar ise. O zaman her hangi bir motorlada bu iş yapılabilir.

Bunu unutmayın hiç bir proje o günkü KAAN dan daha delice olamaz





Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 21 Kasım 2024, 06:52:47Ben forumda belki bir düzine yerde dikine havalanan uçak yapalım diye gerçekten inanarak aklıma yatarak istedim. Ben yapılabilir olduğuna inanıyorum ama bunu KAAN yerine Hürjet boyutunda yada bir tık üstünde mantıklı bulurum. Ben dikine havalanan muharip uçak projesi çıkabileceğine çok inanıyorum.

KAAN motoru olunca zaten kendi F35 imizi güle hakıra yapacağız o zaman F35 B yide yaparız ama bu aşamada erken evre bir çözümde mühendislerin yaratıcılığı ile çıkartılabilir. Dikine havalanan uçak yapmak o kadar zor bir iş değil.

Eski müsteşarın ağzından duyduğumuz motto yu hiç aklınızdan çıkartmayın arkadaşlar "Amerika'da ne varsa bizde de olacak". Dev geniş gövdeli nakliye uçağı da, bombardıman uçağı da, dikine havalanan muharip uçakta masada emin olun. Ama kimisi fizibilite kimisi niyet aşamasında kimisi proje aşamasında ama başlıkları emin olun açıldı hepsinin.

!!!! Mesajı Paylaş

 Mesele zor,kolay meselesi değil,bu saatten sonra hiçbir şeye yapamayız diye bakmamak gerekir. Abd, muhendislerini başka bir gezegenden getirmiyor en nihayetinde.Çalışan,düzgün planlayan ve kafaya koyan herkes herseyi yapabilir günümüz dünyasında.15 sene önce herşey zordu,bugün o zorların birçogunu yapıyoruz  işte.En güncelden örnek vereyim;Daha geçen hafta gemiye inip kalkan TB3 için,bu ilk dillendirildiginde muhendis titrine sahip birçok kisi beynimizi çürütmüştü,F35 lerin gelmeyisinin de yarattigi ofkeyle bu isin olmayacagı konusunda gayet de kendilerinden emin konuşuyorlardı.Şimdi tebrik ediyorlar, unutuldu hep o soylenenler,birtanesi de çıkıp yanıldım diyemedi.Bu kadar gururlu olmak iyi değil,hep soylerim, herşeyi bildigimizi sanmayalım. Devlet dedigimiz koca bir karadelik, neyi nerden buldu da kotardı sasırıp kalırsınız. Yanlış anlaşılmasın, kolay demiyorum,çünkü mühendis degilim BİLMİYORUM.Kafaya koyarsak yaparız,herkes buna inansın istiyorum kendimce. Mesajı Paylaş

#6765
http://www.trhaber.com/savunma/cihat-yaycidan-carpici-kaan-iddiasi-ucak-gemisi-icin-calisiyorlar-bunu-biliyorum-h887118.html

Burda'da aynısı var sn.delku

Kusura bakmayın biz savunma sanayini takip edenler için motor probleminin hertürlü kronik problemimiz olduğunu bildiğimiz yerde;

Kaan için vtol üzerinde çalışılıyor demek resmen propaganda...

Buyursun daha tf6000 gibi artyakıcısız low by pass motoru tamamlamamış ülke....

Nasıl olurda f136 rr gibi bir High by pass bir lift yapabilceğini anlatsın kendisinden güzel güzel dinleyeyim.

Aklımızla dalga geçilmesine karşıyım Mesajı Paylaş

Sonunda kızdırdınız Merzifonlu üstadı... :)  :)  :)

Konuyla doğrudan alakası yok ama tankların savaş alanlarındaki etkisini yavaş yavaş yitirdiğini , sürekli tartışıldığını konuşuyoruz.
Ben aynı şekilde büyük tonajlı harp gemilerinin , uçak gemilerinin de özellikle hipersonik füze teknolojisinin ilerlemesiyle YAVAŞ YAVAŞ ETKİSİNİ YİTİRECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM...Rusların Karadenizdeki kayıpları malumunuz adamlar batacak korkusuyla işgal ettiği Kırım'a bile gemi getiremiyor...

Demem o ki sırf uçak gemisi için dikey iniş-kalkışlı çok kompleks-sorunlu-pahalı bu sisteme para yatırmak bizim gibi daha birçok eksiği-önceliği olan bütçesi sınırlı ülkeler için yanlış bir yatırım olur...

Ben olsam parayı farklı özellikteki güç sistemlerine yatırır niceliksel olarak hava gücümü güçlendirmeye çalışırım... Mesajı Paylaş

#6767
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 21 Kasım 2024, 09:08:26
Alıntı yapılan: putty - 21 Kasım 2024, 06:52:47Dikine havalanan uçak yapmak o kadar zor bir iş değil.

Nah zor değil, bana zorla argo söylettiriyorsunuz @putty! Bu kadar da şuursuzca laf edilmez ki. Az araştırın yaw. Dikine havalanan F35B modelini ABD yapmadı, aslında İngiltere yaptı. Çünkü Pegasus jet motorunu zamanında yapan İngiltere idi.

Sovyetler Birliği de zamanında dikine havalanan jet olayına çalışmıştı. Ona rağmen Rusya cesaret edip bu işe yeniden girişmedi. Kolay olsa ABD ve Rusya kendileri yapardı.

https://airandspace.si.edu/collection-objects/bristol-siddeley-pegasus-mk-5-turbofan-engine/nasm_A19720632000


Öhö öhö, F-35B aslında ingiliz filan değil rusların daha doğrusu sovyetlerin dizaynıdır. Sn marmara belki bize uçağın planlarının nasıl ülkeden çıkarıldığını F-35in çift dikey stabilizatörlü olmasının sebebini, sovyetleri Yak-141den vazgeçme nedenlerini filan anlatır kendisi uzun uzadıya  yazabiliyor.
Mesajı Paylaş

#6768
Çift motorlu bir uçak için dikine iniş kalkmış yapmak mümkün mü?

Tek motorlu bir uçak için daha uygun diye tahmin ediyorum.

Başka bir uçak için dikine iniş kalkış denilse anlarım da KAAN için o ağırlıkta ve çift  motorla dikine iniş kalkış imkansız olmasa bile çok çok zor bir hedef. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 21 Kasım 2024, 12:30:16
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 21 Kasım 2024, 09:08:26
Alıntı yapılan: putty - 21 Kasım 2024, 06:52:47Dikine havalanan uçak yapmak o kadar zor bir iş değil.

Nah zor değil, bana zorla argo söylettiriyorsunuz @putty! Bu kadar da şuursuzca laf edilmez ki. Az araştırın yaw. Dikine havalanan F35B modelini ABD yapmadı, aslında İngiltere yaptı. Çünkü Pegasus jet motorunu zamanında yapan İngiltere idi.

Sovyetler Birliği de zamanında dikine havalanan jet olayına çalışmıştı. Ona rağmen Rusya cesaret edip bu işe yeniden girişmedi. Kolay olsa ABD ve Rusya kendileri yapardı.

https://airandspace.si.edu/collection-objects/bristol-siddeley-pegasus-mk-5-turbofan-engine/nasm_A19720632000


Öhö öhö, F-35B aslında ingiliz filan değil rusların daha doğrusu sovyetlerin dizaynıdır. Sn marmara belki bize uçağın planlarının nasıl ülkeden çıkarıldığını F-35in çift dikey stabilizatörlü olmasının sebebini, sovyetleri Yak-141den vazgeçme nedenlerini filan anlatır kendisi uzun uzadıya  yazabiliyor.


Ayrıca ilk dikine kalkabilen savaş jetleri

Harrier ve yak38 dir yani İngilizler ve Sovyetler bu işi becerebilmiş,seri üretim olarak

Yoksa Amerikalılarında projeleri var uçağı direk burnu havada motoru üzerinden kaldırmak üzere Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz