KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
84 (42.4%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.6%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.2%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.6%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.6%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.6%)

Toplam Oy Verenler: 198

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Aralık 2024, 18:17:57
Alıntı yapılan: kabardey - 31 Aralık 2024, 17:24:51Mevcut şartlar altında GE F110'a tek alternatif, RR'nin pearl 10x çekirdeği üstünden teklif ettiği motor.
TF-35000 ne kadar alternatifse, bu da o kadar alternatif. Şu anda seri üretimde mi bu motor? Hayır. Hatta teklif edildi mi gerçekten, o bile belli değil. Rivayet öyle.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Aralık 2024, 17:50:08Ama biz hedefi-çitayı 5.nesil ,F-119'un bile üstünden koyduk...
Açıklamalara bakılırsa, hedefimiz tam olarak F119'un muadili bir motoru tasarlamak ve üretmek. Ne çok üstü, ne çok altı.
Çok doğru.
F119 motoru hedef. Sn Akşit'te F119 gibi bir motoru üretebilecek kabiliyette olduklarını söylemişti. Hodri meydan! Al üret dediler.
Unutulmasın, motorun tasarım kanadında TAEC'de var. Yani RR'nin de parmağının olması olasılık içinde. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 31 Aralık 2024, 21:14:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Aralık 2024, 18:17:57
Alıntı yapılan: kabardey - 31 Aralık 2024, 17:24:51Mevcut şartlar altında GE F110'a tek alternatif, RR'nin pearl 10x çekirdeği üstünden teklif ettiği motor.
TF-35000 ne kadar alternatifse, bu da o kadar alternatif. Şu anda seri üretimde mi bu motor? Hayır. Hatta teklif edildi mi gerçekten, o bile belli değil. Rivayet öyle.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Aralık 2024, 17:50:08Ama biz hedefi-çitayı 5.nesil ,F-119'un bile üstünden koyduk...
Açıklamalara bakılırsa, hedefimiz tam olarak F119'un muadili bir motoru tasarlamak ve üretmek. Ne çok üstü, ne çok altı.
Çok doğru.
F119 motoru hedef. Sn Akşit'te F119 gibi bir motoru üretebilecek kabiliyette olduklarını söylemişti. Hodri meydan! Al üret dediler.
Unutulmasın, motorun tasarım kanadında TAEC'de var. Yani RR'nin de parmağının olması olasılık içinde.
RR işin içinde değil.
Hocam motor içinde olanlar trmotor,tei,ivchenko-progres. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Aralık 2024, 17:50:08Mesele F110 yapamamak değil ki TEİ ;
"Bize 10 sene verin F-110 muadili motor yapalım" deseydi kafanı yasla arkaya bak keyfine 10 sene sonra F-110 motoru üretmeyi rahatça beklerdik...

Ama biz hedefi-çitayı 5.nesil ,F-119'un bile üstünden koyduk...

Bu başarılar mı , şüpheyle bakılıyor...

TEİ zaten 11 yıllık bir program ile GE-F110-132 muadili motor yapmak üzere teklif verdi. SSB bu teklifi reddetti. O motora başlanmış olsa idi, şuan belki TF-6000 ile aynı seviyede bir motor olacaktı.




Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Aralık 2024, 18:17:57TF-35000 ne kadar alternatifse, bu da o kadar alternatif. Şu anda seri üretimde mi bu motor? Hayır. Hatta teklif edildi mi gerçekten, o bile belli değil. Rivayet öyle.

RR'nin teklif ettiği motorun bir alt versiyonu olan F130 motoru B-52J'lere takılıyor. 17 bin libre AF'siz güç üretiyor. Pearl 10X ile bunun çok rahat 20 bin libre üstüne gelebileceği belli. RR zaten çok iddialı gelmişti. Elleri sağlam olmasa bu kadar biz de peşlerinden koşmazdık.

TAEC'e iş verilecek dendi ama daha sonraki yapılan açıklamalarda bunun geliştirmeden ziyade üretim kısmında bir bölüşme olacak gibi duruyor. Şuan sadece TEİ geliştirme kısmında çalışıyor ama ortada bir sözleşme de yok. Bakalım motor işini de nasıl elimize yüzümüze bulaştıracağız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: HKY - 31 Aralık 2024, 22:27:13
Alıntı yapılan: Yasar - 31 Aralık 2024, 21:14:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Aralık 2024, 18:17:57
Alıntı yapılan: kabardey - 31 Aralık 2024, 17:24:51Mevcut şartlar altında GE F110'a tek alternatif, RR'nin pearl 10x çekirdeği üstünden teklif ettiği motor.
TF-35000 ne kadar alternatifse, bu da o kadar alternatif. Şu anda seri üretimde mi bu motor? Hayır. Hatta teklif edildi mi gerçekten, o bile belli değil. Rivayet öyle.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Aralık 2024, 17:50:08Ama biz hedefi-çitayı 5.nesil ,F-119'un bile üstünden koyduk...
Açıklamalara bakılırsa, hedefimiz tam olarak F119'un muadili bir motoru tasarlamak ve üretmek. Ne çok üstü, ne çok altı.
Çok doğru.
F119 motoru hedef. Sn Akşit'te F119 gibi bir motoru üretebilecek kabiliyette olduklarını söylemişti. Hodri meydan! Al üret dediler.
Unutulmasın, motorun tasarım kanadında TAEC'de var. Yani RR'nin de parmağının olması olasılık içinde.
RR işin içinde değil.
Hocam motor içinde olanlar trmotor,tei,ivchenko-progres.
2.30 dan itibaren dinleyin.

Bu haber doğruysa
Buna göre:

Tasarım:
Trmotor (Ana Yüklenici))
IvP
TEI
RR
Kale

Seri Üretim:
TEI (Ana Yüklenici)
Trmotor
Kale
Alp Aviation

Olarak düşünebiliriz.

Bir başka konuşmasında ;

Temel Kotil :  "2 yıldır motor (Tf35K) geliştiriyoruz. 2028'de KAAN'a entegre edeceğiz. Kalifikasyon için birkaç yıl gerekecek. TF35K Seramik teknolojisine sahip olacak ancak F110'da yok. Çok güçlü bir motor olacak. TEI ekseninde Kale grubu da var"

Bu lafları herhalde laf olsun diye söylememişti Sn Kotil. (Belki ağzından kaçırdı.)

Dünyanın en büyük RR motoru kullanıcısı THY oluyor (ortak bakım servisi merkezi kuruyorlar).
Durmak üzere olan İngiliz uçak üretim tesislerine can katacak ve Tempest için gerekli teknik kadroyu koruyacak EF2000 siparişini verecek olan da TuAF.
Bunların karşılığında bazı ödünler almışızdır herhalde. Mesajı Paylaş

Temel Kotil çok sempatik,babacan,tonton bir amcaydı , iyi de neden görevden alındı?
İşte tamda bu aşırı iddialı, tarih vermeli laflarına dolayı görevden alındı...


TF-6000 bile tam yapilamamışken aynı anda TF-35000 projesi de yürütülüyor.

Benim kafamda hep şu soru vardı;

TF-6000 bile üretilememişken daha iyisi TF-35000 nasıl üretilecek ki?

TF-6000'in ölçek olarak daha büyüğü mü TF-35000? Yani motor iç yapısı aynı , ebatları mı daha büyük sadece?


TF-6000 Konfigürasyon
Fan: 2 stage axial
Kompresör: 6 stage axial
Türbin: 1 stage HPT - 1 stage LPT


Bu TF-6000'deki bu yapı elemanlarının ebatı buyütülerek( türbin alaşımlı farklı kalitede olabilir) ve tipkı F-119 'da olduğu gibi bu 2'li fan önüne 1 fan daha eklenerek TF-35000 güç isterleri elde edilebilir mi?

F-119 Kompresör: 3 kademeli fan, 6 kademeli yüksek basınçlı kompresör Mesajı Paylaş

@serkan1976 bende yıllardır bu soruları soruyorum, kimse cevap veremedi daha. 2028 tarihi konusu da zaten tamamen Tusaş-TEi çekişmesinin gerildiği nokta. Tusaş ve dolayısıyla Temel bey, nasıl belirlendiği belli olmayan ama benim tahminim siyasi olan bu 2028 tarihini demokles'in kılıcı gibi sallayıp duruyor. TEi ise hem kendi teklifinin reddedilmesi hem de bu kadar zor ve başarısız olma riskinin çok yüksek olduğu böyle bir projeye zorla ve böyle bir tarihle girmekten dolayı çok rahatsız. Mahmut bey sürekli top yumuşatmaya çalışırken Temel bey sürekli tarihleri çekiştiriyordu. Sonuç olarak Temel bey gitti şimdi SSB'de motor konusunda 2030'ları konuşmaya başladı. Bakalım ne zaman motor konusunda gerçekçi tarihler olan 2035'leri konuşmaya başlayacağız. Mesajı Paylaş

@Yasar ; Verdiğiniz kaynak (Türkiye Gazetesi) benim nazarımda çok güvenilir olmayan bir kaynaktır. Hele hele uçurtmalı-kaçırtmalı haberler veriyorsa bu kanal bir konuda, deneyimlerime göre o konuda işler pek de umulan serilikte ilerlemiyor demektir. İnşallah yanılıyorumdur.
---------------------------------------------------------------------------------------------

@serkan1976 ; Ön fanlara 1 ek kademe koymaya gerek olmayabilir. Çünkü teknoloji 90'lı yıllara göre ilerledi. Yani TEI gerçekten de TF-6000'in büyütülmüş halini düpedüz TF-35000 olarak üretmeyi planlıyor olabilir. Tabii bunu yapmak, söylemekten çok daha zor...
----------------------------------------------------------------------------------------------

@kabardey ; Takvimdeki ilk ötelemeyi, gayet gürültüsüz patırtısız bir şekilde "2029" olarak TR Motor Genel Müdürü yapmıştı. :) Şimdi 2030'lar mı dile getiriliyor? Nerede okudunuz bunu?

İş doğrudan RR'a verilseydi ve mevcut bir çekirdekten yani Pearl 10X çekirdeğinden türetilen bir motor planlansaydı dahi, bence 2028 tarihi yine de zorlama olurdu. Neye dayanarak bunu dediler, hiç bir zaman anlamadım. 2028 yılında uçağa entegre edilecek bir motorun tasarım çalışmalarına, 2012 yılı civarında falan başlanmış olmalıdır. Hele de o işe ilk kez soyunuyorsan. Mesajı Paylaş

@Merzifonlu 2022-23 bandında RR için minimum 6-7 yıllık bir geliştirme planı dillendirilmişti. Bu da en erken 2029-30 bandına denk geliyor. Tabi burada hazır çekirdek üstünden geliştirilen bir motor için verilen tarih. Hiç bir aksama veya geçikme bile olmasa 20230'da prototip ortaya çıkacaktı. SSB yetkililerinden biri röportajda bıyık altında yerli motor için 2030'lar gibi bir ifade kullandı. Mesajı Paylaş

Sn Merzifonlu,
Türkiye gazetesinin güvenilirliğini ben de sorgularım. Ama başka olayların ve demeçlerin de bu savı desteklemesi ilginç.

Yerli ve milli lafı her iki cümlenin birinde kullanılırken, IP haklarının ne olduğunu sokaktaki adam bile öğrenmişken, RR'u açıktan açığa işin içine katmaları abes kaçardı. 2026'da bu motoru uçurup, 2028-29'da "yerli" motorumuzu yaptık diye ortaya çıkılmayacağı ne malum!
KAAN, TF35000 ile uçuyorsa ve de 3üncü partilere satış serbestisi varsa kim takar IP haklarını! Mesajı Paylaş

Amerikan iş dünyası dergisi Forbes, Suudi Arabistan'ın 100 adet KAAN alacağı yönünde bir haber analiz yayınlamış.

Haberin detaylarında, KAAN'ın Rafale ve Eurofighter'dan "bir tık" üstte, ama F-35 ve F-22'den daha aşağıda bir uçak olacağı değerlendirilmiş. Ayrıca "Motorları zaten bizim F-16 motoru, bu nedenle 5. nesil uçak olamayacak" demişler.

Bence bu iyi birşey. Galiba ağam bizi pek bi rakip görmediği için motor konusunda pek kıskanç davranmıyor şimdilik ve "motorumu satarım parama bakarım, zaten bundan bişey çıkmazki" kafasında. Az ötede kumda oynayın diyo galiba  ;D

Detayları aşağıdan okuyabilirsiniz.

https://www.forbes.com/sites/pauliddon/2024/12/29/why-saudi-arabia-is-considering-buying-turkeys-upcoming-stealth-jet/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz