KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
84 (42.4%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.6%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.2%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.6%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.6%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.6%)

Toplam Oy Verenler: 198



Alıntı yapılan: Ocak - 14 Ocak 2025, 18:09:57Lütfen herkesin içinde beni yalancı çıkarmayın, hani 38000 lbf olacaktı  ;D
Sn Ocak,
Ha 35000lbf ya da 36000lbf ha da 38000lbf olmuş; hiç önemli değil.
Bu motorun uçuracağı uçak, "az görünür" ve supercruise kabiliyetli. Önemli olan kuru itkisi.
En son açıklanan kuru itki 26000lbf ti. Bunu becersinler gerisi teferruat.

F22'nin yakıt tankı 8165kg. Bu uçak artyakıcılı saatte 9000litre yakıt tüketiyor. Yani kalkış dahil 20-25 dakikalık mesafeye gidip gelir art yakıcıyla. Onun için 1.8 Mach supercruise özelliği öne çıkıyor bu uçağın.

Yani önemli olan kuru itki bunlarda. Mesajı Paylaş

#6923
Eğer bunlar doğruysa evet uçağın boyutu  küçültülmüş.
Boş ağırlığı ne kadar olduğu şu anda bilinmez çünkü uçağın bazı sensörleri yok prototip olduğu için. Ancak makismum kalkış ağırlığı az 60000lb = 27200kg. Boş ağırlığı yaklaşık 18-19 ton olacaktır, bu kadar boyutu ile 8500-9000kg gövde içi yakıt alır. Faydalı yük taşıyacak kapasitesi yok denecek kadar az veya yakıtını azaltmak zorunda kalır bu du menzilinin azalmasına neden olur.
Şu andaki prototip jetin özellikleri olsa bile bana pek inandırıcı gelmedi. Bu kadar az olamaz, ortalıkta yalan yanlış bilgiler dolaşıyor, hala 1.prototip olduğuna dair şüphelerim var.

Su-57 boş ağırlığı 18000kg, maksimum kalkış ağırlığı 38000kg veya 83700lb.
F-22 boş ağırlığı 19700 kg, maksimum kalkış ağırlığı 38000kg veya 83700lb.

Mesajı Paylaş

Tasarım 36000 lbf güç için dondurulmuşsa, üretim aşamasından sonra yapılacak testlerle daha yüksek itki alınabilir aynen TS-1400 ve TF-6000 motorunda olduğu gibi.

Yani bence mutlaka %10 bir pay bırakmışlardır, dolayısıyla rahatlıkla 38000lbf elde edilir ve belki ihraç modelleri için Tf-36000 verilir, bizim envanter için gücü bilinmez olarak kalır.

Şimdi 2028 sonunda hatta 2029 yılı başında Blok10 modelleri Amerikan motorlu olacak, her ay iki adet üretimle 2031 yılında 20 tanelik ilk bloklar teslim edilirse.

Acaba TF-36000 2031 yılına kadar testleri biter mi?

 
Mesajı Paylaş

Prototipin 2. prototip olmadığına dair bazı iddialar var sosyal medyada. Yanlış bir görsel paylaşımı olabilir deniyor. Mesajı Paylaş

Uçağın küçülmesi genel eleştirileri ciddiye alırsak büyük oranda kanatlardan dikmeden filan olabilir gövde o kadar çok küçüleceğini sanmıyorum çünkü bu kadar kapsamlı tasarım değişikliği bu prototip için çok erken. Ama ahlaken bir uçak tasarlanırken isterlerinin izin verdiği en küçük uçağa razı gelmek gerekir. F15 tasarlıyorsan en küçük F15 i yapmaya çalışırsın. Rafael i görüyorsunun ne kadar güzel optimum bir boyuta sıkıştırmışlar istediklerini.
KAAN boyut olarak F111 gibi filan maşallah. Tam düşman çatlatmak için yapılıyor stratejik bombardıman uçağı nerdeyse.

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#6927
Eğri oturalım doğru konuşalım.

Aralık 2024  açıklaması.
Alıntı YapBiz KAAN'ı tamamen kendimiz yapıyoruz. Yalnızca motoru ABD'den ancak TEI ve TR Motor ile sözleşme imzaladık. 6-7 sene bandında kendi motorumuz ile uçuyor olacağız.

- SSB Başkan Yardımcısı Gökhan Uçar

Bunun tercümesi şu şekilde olur, evet yaklaşık 6-7 sene sonra KAAN kendi motoruyla uçabilir, çift motorun birisi GE F110-129 ve diğeri ise yerli üretim motorla test uçuşlarına başlar. 2040'da falan hazır olur ve seri üretime başlar.

F-35 motor projesi 1993'de başladı, Sovyetlerin dağılması ve Yak-141 motorundan alınan teknik yardımlar ekmeğine yağ sürdü. 2000'de uçağa takılarak ilk uçuşunu yapmıştı ve 2010'da tam hazır hale gelmişti.

Su-57 motoru 2009'da başlamıştı, 2017'de havada ilk uçuşunu yapmıştı ve 2025'de hazır hale geldi. Biraz erken olabilirdi ama Suhoy'un motora ısılı ve radar izini azaltacak nozulu eklemesiyle süreç daha uzadı.

Kısacası yeni motorun tam hazır hale gelmesi en az 15 sene alır, bu pratikte görünen ve 70 senedir jet motoru üreten ülkelerin tecrübeleri bu şekilde.
Mesajı Paylaş

#6928
Zamanın projeye pozitif etkilerini bilmiyoruz. Yazılımlar, test imkanları, analiz imkanları, bilgiye ulaşma imkanları, yeni malzeme imkanları... bunların proje süresine olumlu etkilerini şimdilik bilmiyoruz. 90 lardaki Rusya ile bu günkü Türkiye'yi karşılaştırmak çok karmaşık bir iş. Türkiye'nin aleyhinde de lehinde de bir sürü şey bulunabilir. Tabi ki bir akla mantığa yaslanan fikir öne sürmek güzel bir şey ama olay çok karmaşık analiz istiyor. Rusya 90 larda başladı şu kadar zamanda yaptı demek tek başına anlamlı değil. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

dünyada yaşanan siyasi ve askeri gelişmeler bize bu süreyi verecekmi?... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz