KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
86 (43%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.5%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.5%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.5%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.5%)

Toplam Oy Verenler: 200

#7020
Bu yeni boyutlarla (ve f110 motorlarıyla) tabiri caizse "stealthimsi f-15" yapmış oluyoruz ilk blok ile.

O da yeter bana sorsanız. Sonuçta;

karadan ve denizden sensör olarak (eirs,Cenk ve siper ile),
havadan sensör olarak (soj,heik ve bilumum ihalar  ile),
kara ve denizden ateş gücü olarak ( mrbm, gezgin ve kara atmaca ile) ,
havadan ateş gücü olarak ( Anka-3 ve ke mühimmatları ile) ve
alt unsur olarak ef-2000 ve f-16 ile desteklenen bir muharebe ortamında çalışacak Kaanlar. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI Genel Müdürü Mahmut Akşit:

▪️Eurojet'in motoru 17 yıl sürmüş. Biz 17 yılda yapsak linç ederler.

▪️Sonsuz zaman verirsen en aptal adam bile her şeyi başarabilir. Ama bizim böyle bir lüksümüz yok.

▪️F-35'in motoru da 13 yılda yapılmış. 13 yıl gibi bir süre bizim var mı? Yok.

▪️TS1400 helikopter motoru projemizin imza töreni Şubat 2017'de yapılmış, 6 yıl 3 hafta sonra motoru uçurmuşuz.

▪️Göreceksiniz, KAAN'ı da yerli motorla uçuracağız.


https://trhaber.com/savunma/mahmut-aksitten-tf10000-bombasi-daha-bitmeden-musterisi-hazir-anka-3-ve-kizilelma-motoruna-yogunlastik-h906668.html

Mesajı Paylaş

Şu TF-6000 ile TF-10000'i bir an önce devreye sokun yeter... Mesajı Paylaş

Sn Mahmut Akşit iyi bir hoca ve anlatıcı. Ama artık kendi borazanını çalmayı biraz geri plana atması gerek. Biz şu anda yarı savaş halindeyiz. Hava kuvvetlerimiz kan kaybediyor. Motor problemini çözecek adreste TEİ.

Alt tarafı bir dizel içten yanmalı motor olan PD170 motorunu her iki lafının arasına sıkıştırmasa daha iyi olur.
TS1400'ü uçuralı 2 sene olacak. Daha Gökbey'e entegrasyonu tamamlanmış değil.

TF6000'in öncelikli olmadığını yeni mi öğrendi kendisi? TF10000 bayağı farklı bir motor bir yerde. Acilen bu motoru devreye sokmamız lazım. Hem KE'nin hem de Anka3'ün tam yüklü kalkabilmesi için bu motor gerekli olacak demekki. Oysa Anka3'ün TF6000 ile uçacağı konuşuluyordu.
TF36000'nin 2026'da ateşlemesinin yapılması gerekiyor. Sorunsuz hale getirip 2028-29 gibi uçacağı söz verilmişti. Şimdi 2030 telaffuz ediliyor.
Gecikmelere tahammülü olmayan bir haldeyiz artık. Ortalık ısınıyor. Biz ise bir şekilde ayağımızı sürüyerek hedefe yürüyoruz; koşmamız gerekirken!
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 16 Şubat 2025, 14:33:40Sn Mahmut Akşit iyi bir hoca ve anlatıcı. Ama artık kendi borazanını çalmayı biraz geri plana atması gerek. Biz şu anda yarı savaş halindeyiz. Hava kuvvetlerimiz kan kaybediyor. Motor problemini çözecek adreste TEİ.

Alt tarafı bir dizel içten yanmalı motor olan PD170 motorunu her iki lafının arasına sıkıştırmasa daha iyi olur.
TS1400'ü uçuralı 2 sene olacak. Daha Gökbey'e entegrasyonu tamamlanmış değil.

TF6000'in öncelikli olmadığını yeni mi öğrendi kendisi? TF10000 bayağı farklı bir motor bir yerde. Acilen bu motoru devreye sokmamız lazım. Hem KE'nin hem de Anka3'ün tam yüklü kalkabilmesi için bu motor gerekli olacak demekki. Oysa Anka3'ün TF6000 ile uçacağı konuşuluyordu.
TF36000'nin 2026'da ateşlemesinin yapılması gerekiyor. Sorunsuz hale getirip 2028-29 gibi uçacağı söz verilmişti. Şimdi 2030 telaffuz ediliyor.
Gecikmelere tahammülü olmayan bir haldeyiz artık. Ortalık ısınıyor. Biz ise bir şekilde ayağımızı sürüyerek hedefe yürüyoruz; koşmamız gerekirken!


Mahmut Akşit gerçekten değerli ve gerçekçi bir insan. Daha önceden kaan motoru için 10 yılda yaparız diyordu. İlk kez 2029-30 telaffuz edildi. Demek ki yapılabileceğine artık o da inanıyor. Bildiğimiz bu sene tasarım dondurulacak ve üretim faaliyeti başlayacak. Bunlar kolay işler değil.

Pd170 az buz motor değil. Havacılık ta başarılı çok az turbodizel motor var. Seri üretim faaliyetleri de bu sene başlayacak.

Anka 3 e gelince şu anda Ukraynanın 5500 librelik ai322 motoru ile uçuyor. Tf6000 rahatlıkla uçurur ama kuvvetin anka3den istedigi ne bilmiyoruz. Nasıl bir konsept oluşacak ? Havada eh-ed mi yapsın, derin darbe mi yapsın, kanat adamı mı olsun, yoksa bunların hepsinden biraz "little little into the middle" mı olsun?

Mesajı Paylaş

Zannımca derin darbe görevi Anka 3 ile olmaz. Diğer görevler olabilir. Derin darbe için Anka 4 beklenebilir. Mesajı Paylaş

#7026
Alıntı yapılan: HKY - 16 Şubat 2025, 15:33:56İlk kez 2029-30 telaffuz edildi.

Aslında 2029'u ilk kez TRMotor Genel Müdürü yanılmıyorsam 1 sene evvel telaffuz etmişti. Temel Kotil'in ayrılışından bir kaç ay önce.

1) TS-1400'ün, 2026 başında seri olarak imal edileceğini düşünüyorum. Bence de seri imalat fazına geçilmesi gecikti. Umarım daha fazla geç kalmayız orada.

2) PD-170'de kimsenin kalkıp ta Mahmut Faruk Hocaya "birim maliyeti nasıl düşürebiliriz" sorusunu sormaması ilginç doğrusu.  :)  Fikrimce TB-3'ü süratle TB-2'lerin yerine koymalıyız; TB-2'ler eskisin veya eskimesin. Yoksa PD-170 motorunun birim maliyetleri hep böyle yüksek kalacak. Bence, rotorlu kargo dronlarımız için de PD-170 kullanmalıyız. O dronlar çok önemli hale geldiler. Millet resmen ayakta uyuyor, te heee!

3) TF-10000 motoru acilen değil, çok acilen lazım! Ne EF-2000'den ve ne de F-16 V70'lerden umutluyum. İşi uzattıkça uzatacaklardır. Dron operatörlerini faydalı yük sıfatıyla taşıyan bir Kızılelma tarafından yönetilen, muharip Anka-3 ve Kızılelma filolarına çok acilen ihtiyacımız var. Onlar ve Demir Kubbe eş güdümlü çalışırsa, hava sahamızı koruyabiliriz. İşte o zaman, yukarıda bahsi geçen uçaklar gelse de olur, gelmese de olur. Mesajı Paylaş

#7027
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 16 Şubat 2025, 21:19:50
Alıntı yapılan: HKY - 16 Şubat 2025, 15:33:56İlk kez 2029-30 telaffuz edildi.

Aslında 2029'u ilk kez TRMotor Genel Müdürü yanılmıyorsam 1 sene evvel telaffuz etmişti. Temel Kotil'in ayrılışından bir kaç ay önce.

1) TS-1400'ün, 2026 başında seri olarak imal edileceğini düşünüyorum. Bence de seri imalat fazına geçilmesi gecikti. Umarım daha fazla geç kalmayız orada.

2) PD-170'de kimsenin kalkıp ta Mahmut Faruk Hocaya "birim maliyeti nasıl düşürebiliriz" sorusunu sormaması ilginç doğrusu.  :)  Fikrimce TB-3'ü süratle TB-2'lerin yerine koymalıyız; TB-2'ler eskisin veya eskimesin. Yoksa PD-170 motorunun birim maliyetleri hep böyle yüksek kalacak. Bence, rotorlu kargo dronlarımız için de PD-170 kullanmalıyız. O dronlar çok önemli hale geldiler. Millet resmen ayakta uyuyor, te heee!

3) TF-10000 motoru acilen değil, çok acilen lazım! Ne EF-2000'den ve ne de F-16 V70'lerden umutluyum. İşi uzattıkça uzatacaklardır. Dron operatörlerini faydalı yük sıfatıyla taşıyan bir Kızılelma tarafından yönetilen, muharip Anka-3 ve Kızılelma filolarına çok acilen ihtiyacımız var. Onlar ve Demir Kubbe eş güdümlü çalışırsa, hava sahamızı koruyabiliriz. İşte o zaman, yukarıda bahsi geçen uçaklar gelse de olur, gelmese de olur.

Millete anlatamıyoruz ki EF'yi geçtim F-16V bile şüpheli...Bakanlığa kalsa F-16v ön ödemesi yapıldı sürekli "ABD'li muhattaplarımızla çalışmalar olumlu ilerliyor" açıklamaları otomatiğe bağlanmış vaziyette...
Diğer cenap "Avrupa , Trump manyağından sonra bize yanaştı EF acaba hangi modelini alsak" modunda...

TF-10000'li Kızılelma-Anka3 acil devreye sokulmalı...Eldeki bir kuş daldaki 2 kuştan iyidir...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Şubat 2025, 22:10:02Millete anlatamıyoruz ki EF'yi geçtim F-16V bile şüpheli...Bakanlığa kalsa F-16v ön ödemesi yapıldı sürekli "ABD'li muhattaplarımızla çalışmalar olumlu ilerliyor" açıklamaları otomatiğe bağlanmış vaziyette...
Diğer cenap "Avrupa , Trump manyağından sonra bize yanaştı EF acaba hangi modelini alsak" modunda...

+1. İlk ödemenin yapılmış olması F16'larda bir şey ifade etmiyor, F35 için de benzeri şeyleri söylediydiler zamanında... EF-2000'lere gelirsek, o uçakların kendilerine has sorunları var. Bir defa altyapımıza uygun değiller, altyapının hazırlanması lazım.

AB, Trump Rejimi (Trump Hükumeti demedim dikkat! Trump Rejimi dedim. Hükümetleri iç hukuk mekanizması kontrol edebilirken, Rejimlerde bu kontrol mekanizması işlevsizleştirilmiştir.) nedeniyle bize yardımcı olacaksa, TF-36000 için olsun. O fazlasıyla kafidir. Mesajı Paylaş

#7029
Alıntı yapılan: sahin1 - 16 Şubat 2025, 20:29:09Zannımca derin darbe görevi Anka 3 ile olmaz. Diğer görevler olabilir. Derin darbe için Anka 4 beklenebilir.
Asıl derin darbeyi yapabilecek uçak Anka 3 tür. Anka4'ün ne olduğunu bilen var mı?
Tf6000 ile iç haznesinde 2 adet SOM-J veya çoklu SDB Tolun ile 5 saat havada kalabiliyorsa, ve de saatte 1000km hız yapacak ise 40000ft irtifadan hassas güdümle 2000km uzaklıktaki hedefleri rahatlıkla vurabilir. (Kaldıki özelliklerinde havada 10 saat kalabileceği yazılmış (yüksekmirtifada ve yüksek hızda menzili %50 düşük alalım)
Hedefine, uçan kanat olarak hiç bir radara görünmeden gidip, görevini yerine getirilebilecek tasarımdadır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz