KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
86 (43%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.5%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.5%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.5%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.5%)

Toplam Oy Verenler: 200

Alıntı yapılan: KARACI - 17 Şubat 2025, 13:38:14Simdi bu ucaklar yapilirken birine önleme,digerine bombardiman olarak bakmadik mi? Yanlis mi biliyorum? Anka 4'ün daha yuksek irtifa ve hızla bombardiman temelli olarak uretilmesi neden gereksiz onu anlayamadım.Bunlar birlikte hareket edecek en nihayetinde,hatta baska profiller de mutlaka olacak,yakalamisken sadece av-bombardiman cercevesinde daraltmayacağız kesinlikle.
Sn Karacı,
Evet doğru düşünüyorsunuz. Anka-3 derin bombardıman, KE ise savaşçı uçak olarak düşünülüyor.

Olay Anka-3'ün uçan kanat oluşundan kaynaklanıyor.
Uçan kanadın, süpersonik olarak inşası çok zor ve imkansıza yakın. Süpersonik olabilmesi için kanatlarının çok ince olması gerekiyor. Bu durumdada yapısal sıkıntılar ortaya çıkıyor. Yük taşıyamıyor. Bugüne kadar süpersonik olan bir uçan kandın yapılmamış olması da bunun bir örneği.

Çift motorlu Anka-3 daha çok mühimmat taşıyıp daha uzun menzile gidebilecek ve daha iri bir uçak olacaktır. Ama uçan kanat olduğundan subsonik olması gerekiyor.

Süpersonik bir Anka-4 yapılırsa bunun KE'den bir farkı olmayacaktır. Bombardıman uçağında, hele ki "görünmez" bir uçakta süpersonik hız bir sıkıntı olacaktır. (Bakınız, stealth olan B2 ve B21 uçaklarının hepsi O bakımdan subsonik uçarlar) Mesajı Paylaş

 Anladım,yapısal değişiklik şart olacak ve o zamanda Kızılelma'ya benzeyecek zaten diyorsunuz. Havacılık hakikaten karışık mevzu.Bu,daha muhtemelen alfabenin A-B-C'si.Yıllardır üşeniyorum,biraz hevesim olsa kaynakları talan edip çözeceğim de işte,gerek yok nasılsa soruyoruz söylüyorsunuz kestirmeden.Kusura bakmayın yani arada sorarım böyle basit sorular. Mesajı Paylaş

#7042
Alıntı yapılan: KARACI - 17 Şubat 2025, 13:38:14Anka 4'ün daha yuksek irtifa ve hızla bombardiman temelli olarak uretilmesi neden gereksiz onu anlayamadım.

Gereksiz değil ama yapısal olarak imkansıza yakın.

4 Adet hava-hava füzesiyle yüklenmiş halde, çok yüksek irtifada ve süpersonik hızda seyreden bir önleme dronu yapmak, bizim için zor olsa da olası.

Öte yandan, tonlarca bomba yüklenmiş olan aynı niteliklerdeki bir bombardıman dronu üretmek çok çok zor. Sadece bizim için değil, herkes için çok zor. Çünkü büyük bir ağırlığı, çok yüksek irtifaya çıkartmak ve havanın çok ince olduğu o irtifada tutmak gerekiyor. İnanılmaz bir motor gücü ister. O kadar güçlü motorlar da termal sensörlerde bir nova gibi parlar! Maliyeti neredeyse uzay mekiği kadar olur o dronun.

Onun yerine, harp başlığı terminal aşamada rastgele manevralar yapan modern balistik füzeler kullanabiliriz. Mesajı Paylaş

Anka 4 , çift TF-10000'li Kızılelma olabilir mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Şubat 2025, 16:13:36Anka 4 , çift TF-10000'li Kızılelma olabilir mi?

Motor gücü yetmez bence. 2 X TF-20000 lazım. Mesajı Paylaş

#7045
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Şubat 2025, 16:03:21
Alıntı yapılan: KARACI - 17 Şubat 2025, 13:38:14Anka 4'ün daha yuksek irtifa ve hızla bombardiman temelli olarak uretilmesi neden gereksiz onu anlayamadım.

Gereksiz değil ama yapısal olarak imkansıza yakın.

4 Adet hava-hava füzesiyle yüklenmiş halde, çok yüksek irtifada ve süpersonik hızda seyreden bir önleme dronu yapmak, bizim için zor olsa da olası.

Öte yandan, tonlarca bomba yüklenmiş olan aynı niteliklerdeki bir bombardıman dronu üretmek çok çok zor. Sadece bizim için değil, herkes için çok zor. Çünkü büyük bir ağırlığı, çok yüksek irtifaya çıkartmak ve havanın çok ince olduğu o irtifada tutmak gerekiyor. İnanılmaz bir motor gücü ister. O kadar güçlü motorlar da termal sensörlerde bir nova gibi parlar! Maliyeti neredeyse uzay mekiği kadar olur o dronun.

Onun yerine, harp başlığı terminal aşamada rastgele manevralar yapan modern balistik füzeler kullanabiliriz.

Bombaardıman uçağı ile Füze arasında ufak bir nüans farkı olduğunu düşünüyorum;
Şöyle ki;

Füzenin düğmesine bastığında vursa da vurma sada saldırdı kabul edilebiliriz,
Ama Bombaardıman uçağında ise uluslar arası suların hasım sınırına kadar gidip, düğmeye basardım buradan ama, öyle saldırgan bir niyetim yok deyip geri dönüp, gövde gösterisi yapılabiliyor...

Tu-95 gibi uçup duruyorlar Atlantikte ;)

O nedenle hadi 4-6 gezgin olmasın 4-6 SOM taşıyan  insansız B-21 güzel olmaz mı?

Hele ki Yunan bak benim nükleer müttefiğim Fransa var , dediğinde (ki yalnış hatırlamıyorsam dedi de) ; Marsilya,  Monoko civarlarından U dönüşü yapan insansız B-21'ler iyi bir kamuoyuna yansıma propagandası yapacaktır karşı tarafta... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Şubat 2025, 16:13:36Anka 4 , çift TF-10000'li Kızılelma olabilir mi?
KE esas olarak delta kanat bir jet uçağı. Bu ona çok stabil ve yüksek uçuş kabiliyeti veriyor. Kıvraklık açısından dengesini bozsun diye de "canard" kullanıyor.

İki adet TF10K, doğru bir "Airframe" tasarımı ile, boş ağırlığı 4-5 ton, toplam ağırlığıda 10-12 ton olan bir KE uçağını 1.6-2 mach aralığında 45-50000ft irtifalarda uçurabilir. Bakınız, eski Jaguar uçağı 2 adet 5100lbf kuru ve 7300lbf yaş itkili RR Adour motorla 46000ft irtifaya ve  1.6 Mach hıza ulaşabiliyor. TF10K, rahatlıkla 6700lbf kuru ve 11000lbf yaş itkiye ulaşabilecek bir motor olacak gibi görünüyor. O bakımdan potansiyel olarak KE'ye yeterli bir motor olabilir. Yalnız unutmayalım; maximum irtifa ile devamlı o irtifada uçabilmek te ayrı bir konudur. 45-50000ft maximum irtifadaki uçak normal görevini 35-40000ft'de yapar.

Ama Anka-4 Tusaş ürünü bir uçak olacak.
KE yapısal (airframe) olarak yüksek irtifa ve yüksek hıza uyumlu hale getirilmesi gereken bir uçak.
Anka-4, benzer bir uçak olacaksa, bu bakımdan geriden geliyor. Ama TAI'nin elindeki kaynaklarla çok hızlı şekilde böyle bir uçak yapılabilir.
Ama aynı işi yapacak iki uçağa gereksiz yere kaynak ayırmak yanlış olur.

Tabii Sn Merzifonlu'nun dediği gibi 6ncı nesil bir uçağa eşlik edecekse; Anka-4'ün 60000ft + irtifalarda uçması için motor kuru ikisinin çok daha yüksek olması gerekir. 13-15000lbf kuru itkili bir motor gerekebilir.

Typhoon testte, 60000ft'e kadar yükselmiş ve son bir itkiyle 103000ft'i görmüş. Concorde devamlı 60000ft'de uçabilen bir uçaktı.

Eğer 6ncı nesile eşlik edecek ve devamlı yüksek irtifalarda görev yapacak bir uçak düşünüyorsak; ya Adaptive-Cycle bir motor ile ya da turbojet bir motor ile uçurmamız gerekir. Mesajı Paylaş





Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz