KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
86 (43%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.5%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.5%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.5%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.5%)

Toplam Oy Verenler: 200

#7080
2. Prototip çıkınca proje Hürjet gibi aniden hızlanabilir. Mesajı Paylaş

KAAN P1   IDEF 2025 fuarında görüntü verir.  Fuarda sergilenmez ama ete kemiğe bürünür. Mesajı Paylaş

Kaamdaki güncellemey CNN Türk'te deyinilmiş
Mesajı Paylaş

Genel özellikler

Mürettebat: Bir
Uzunluk: 20,3 m (66 ft 7 in)
Kanat açıklığı: 13,4 m (44 ft 0 in)
Yükseklik: 5 m (16 ft 5 in)
Kanat alanı: 71,6 m 2 (770 ft²)
Maksimum kalkış ağırlığı: 27.216 kg (60.000 lb)
Güç ünitesi: 2 × General Electric F110-GE-129 [ b ] Turbofan , her biri kuru 76,3 kN (17,155 lbf) itme gücü, art yakıcı ile 131 kN (29.000 lbf)
Performans

Maksimum hız: Mach 1,8
Servis tavanı: 16.764 m (55.000 ft)
g sınırları: +9,0 g ve -3,5 g
Kanat yüklemesi: 380.111 kg/m 2 (77.853 lb/sq ft)
İtme/ağırlık : 0,985
Silahlanma

Silahlar: 30x113 mm
Sabit noktalar: 6 ana, 2 yan, toplam 8 dahili; kanat başına 3, toplam 6 harici


Kaynak wikipedi

Galiba Kaan düşük kanat yüklemesine sahip olacak,havacılık ve aerodinamik ten anlayan arkadaşlar bunu yorumlar.

Benim bildiğim düşük kanat yüklemesi demek manevra kabiliyeti yüksek uçak demek

Bu değerler su30 ile aynı hatta daha aşağıda bir değere sahibiz hatta motorumuz daha güçlü Mesajı Paylaş

Buda su30


Genel özellikler

Mürettebat: 2
Uzunluk: 21.935 m (72 ft 0 in)
Kanat açıklığı: 14,7 m (48 ft 3 in)
Yükseklik: 6,36 m (20 ft 10 in)
Kanat alanı: 62 m 2 (670 ft²)
Boş ağırlık: 18.400 kg (40.565 lb) [ 23 ]
Brüt ağırlık: 26.090 kg (57.519 lb) tipik görev ağırlığı [ 21 ]
Maksimum kalkış ağırlığı: 38.800 kg (85.539 lb)
Güç ünitesi: 2 × Lyulka AL-31FP art yakmalı turbofan motorlar, art yakmalı 123 kN (28.000 lbf)
Performans

Azami hız: 2.120 km/sa (1.320 mil/sa, 1.140 kn) / Yüksek irtifada M 2.0 [ 21 ]
1.350 km/sa (840 mil/sa; 730 kn) / Düşük irtifada M1.09
Menzil: Yüksek irtifada 3.000 km (1.900 mil, 1.600 deniz mili) [ 21 ]
Düşük irtifada 1.270 km (790 mil; 690 deniz mili)
Feribot menzili: 8.000 km (5.000 mil, 4.300 deniz mili) iki uçuş içi yakıt ikmali ile [ 22 ]
Servis tavanı: 17.300 m (56.800 ft)
g sınırları: + 9g
Tırmanma hızı: 300 m/s (59.000 ft/dk) +
Kanat yüklemesi: 401 kg/m 2 (82 lb/ft kare)
İtme/ağırlık : 0.96 Mesajı Paylaş


#7086
@Denizci16

Su-30 ile KAAN'ı kıyaslamak yanlış. Sonuçta birisi 4.nesil ve diğeri ise projesi devam eden sadece 1 adet prototip olan 5.nesil jet.

Su-30 yaklaşık 10 çeşit farklı modelleri var. Modeline göre aviyonik ve motorları farklı olabiliyor.
Mesela Su-30SM AL-31FM1 motoru var art yakıcı ile  132kN güç üretiyor. RusAF'ın için üretilen Su-30SM2 ise AL-41F-S1 motoru var Su-35 ile aynı motor takılı, 142kN güç üretiyor.

KAAN'ın motoru 5.nesil jet için uygun motor değil. Sadece güç bakımından zayıf olmasından değil, motorun soğutma sistemi yok jet gövdesini ısıtıyor. Motor çıkışısındaki ve tamamen uçağın gövdesini ısıl izini arttırıyor. Nozulda radar blocker yok, ısıldan ziyade türbin bıçaklarını saklayarak radara az gözünürlük sağlıyor. Uçağı supercruise seviyesinde tutamaz. Bunun gibi bir sürü eksikleri olan motor. Kötü demiyorum, F-16 ve F-15 için ideal ama 5.nesil motoru hiç değil. Mesajı Paylaş

#7087
KAAN uçağı F-15EX ile aynı motorları kullanıyor ve çok daha ağır ve büyük bir uçak. Mevcut motorlar ile F-15EX den daha hantal olacağını bilmek üzücü.


Bu durumda KAAN ın 2. prototipinde iki karar bizi bir yol ayırımına getirir. Ya yeni motora uygun gövde ile verimsiz bir güç ağırlık oranına bir süre katlanacağız yada ikinci tercih eldeki motora göre uçağı optimum ölçülere getirip çok performanslı bir uçak üreteceğiz. Bu durumda ikinci motor olunca uçağı yeniden neredeyse tasarlamak gerekecek ama karşılığında F-15EX performansında bir canavar olacak elimizde. Ben ikinci yolu arzularım. Olmayan bir motor ile senelerce bekleneceğine uçak eldeki motora göre küçülmeli biraz
Bu durumda 21 metreden 19.5 metre ye 18 tondan 14-15 tona ağırlık düşmeli. 

yani 2. prototip de beklentinin çok üzerinde bir değişim belki görebiliriz ve olursa çok iyi olur olmazsa koca gövdeyi bu iki motorla zar zor uçururuz

Bu durumu yeni motoru tasarlama işinde kendimize çok güvenirsek uçağın erken evresine yetişir dersek ancak uçak mevcut hali ile motora göre büyük bir gövde ile yine de üretilebilir ama herkes biliyor motorlar öyle planlarla üretilmiyor genelde. En iyisi F110 a tam uygun gövde ile uçağı tasarlamak yeni motor olunca sil baştan boyutları ayarlamak. F16 da böyle çok büyüdü boyutları Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Alıntı yapılan: putty - 30 Mart 2025, 22:59:52KAAN uçağı F-15EX ile aynı motorları kullanıyor ve çok daha ağır ve büyük bir uçak. Mevcut motorlar ile F-15EX den daha hantal olacağını bilmek üzücü.


Bu durumda KAAN ın 2. prototipinde iki karar bizi bir yol ayırımına getirir. Ya yeni motora uygun gövde ile verimsiz bir güç ağırlık oranına bir süre katlanacağız yada ikinci tercih eldeki motora göre uçağı optimum ölçülere getirip çok performanslı bir uçak üreteceğiz. Bu durumda ikinci motor olunca uçağı yeniden neredeyse tasarlamak gerekecek ama karşılığında F-15EX performansında bir canavar olacak elimizde. Ben ikinci yolu arzularım. Olmayan bir motor ile senelerce bekleneceğine uçak eldeki motora göre küçülmeli biraz
Bu durumda 21 metreden 19.5 metre ye 18 tondan 14-15 tona ağırlık düşmeli. 

yani 2. prototip de beklentinin çok üzerinde bir değişim belki görebiliriz ve olursa çok iyi olur olmazsa koca gövdeyi bu iki motorla zar zor uçururuz

Bu durumu yeni motoru tasarlama işinde kendimize çok güvenirsek uçağın erken evresine yetişir dersek ancak uçak mevcut hali ile motora göre büyük bir gövde ile yine de üretilebilir ama herkes biliyor motorlar öyle planlarla üretilmiyor genelde. En iyisi F110 a tam uygun gövde ile uçağı tasarlamak yeni motor olunca sil baştan boyutları ayarlamak. F16 da böyle çok büyüdü boyutları

F110 la nasıl zar zor uçuruyorsun? Uçak zaten f110a göre tasarlandı? Daha neye göre tasarlanacak? Aynı motoru kullanan f15ex maksimum kalkış ağırlığı 36741 kg yani 2 ton daha fazla,boş ağırlıkta da 1 ton civarı daha ağır olacak bizim uçak. Bizim kuvvet f 18 ef tüy siklet uçak istemiyor çok açık ve net, biz f22 ,su57 ,j20 kalibresinde uçak istiyoruz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz