KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
86 (43%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.5%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.5%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.5%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.5%)

Toplam Oy Verenler: 200

Tam yüklü ağırlığı dikkate almayın onlar uydurma rakamlar boş ağırlığı karşılaştırın uçağın endamı oradan çıkar asıl. KAAN için boş ağırlık resmi olarak verilmedi ama boyu F15 den 1.5 metre fazla olan kanat açıklığı yüksekliği her şeyi fazla olan uçak her halde daha ağırdır. Ben öyle düşünüyorum.

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn putty f15 daha çok aliminyum gövde ve dışkaplamadan olan uçak en azından c ve e modelleri

Kaan ise orta gövde titanyum üzerinden geliştiriliyor ve kompozit bazlı ayrıca unutmayın bizim uçak talaşlı üretimden ziyade katmanlı üretime göre üretiliyor yani yeni bir üretim prosesi buda ağırlığın azalmasına sebep oluyor

Birazdan f15 in verilerinide paylaşırım. Mesajı Paylaş

Buyur sn.putty

F15 ex

Hava ve Uzay Kuvvetleri Dergisi'nden alınan veriler , [ 72 ] General Electric [ 73 ] [ 74 ]

Genel özellikler

Mürettebat: 1 veya 2 (pilot ve silah sistemleri subayı )
Uzunluk: 63 ft 9.6 in (19.446 m)
Kanat açıklığı: 42 ft 9.6 in (13.045 m)
Boy: 18 ft 6 in (5,64 m)
Kanat alanı: 608 ft kare (56,5 m 2 )
Kanat profili : kök: NACA 64A006.6 ; uç: NACA 64A203 [ 75 ]
Boş ağırlık: 34.600 lb (15.694 kg)
Maksimum kalkış ağırlığı: 81.000 lb (36.741 kg)
Güç ünitesi: 2 × General Electric F110-GE-129 art yakmalı turbofan , her biri kuru halde 17.155 lbf (76,31 kN) itme gücü, art yakmalı halde 29.500 lbf (131 kN)
Performans

Azami hız: Mach 2.5, yüksek irtifada 1.650 mph (2.655 km/sa) [ N 2 ]
Mach 1.2, 800 kn (921 mph; 1.482 km/sa) düşük irtifada [ N 3 ]
Muharebe menzili: 687 nmi (791 mi, 1.272 km)
Feribot menzili: Uyumlu yakıt tankları ve üç harici yakıt tankı ile 2.100 nmi (2.400 mil, 3.900 km)
Servis tavanı: 60.000 ft (18.000 m)
g sınırları: + 9
Tırmanma hızı: 50.000 ft/dak (250 m/s) +
İtme/ağırlık : 0.93 Mesajı Paylaş

#7093
F15 ağırlık itme oranı:0.93

Kaan ağırlık itme oranı:0.985

Kaan:0.8 metre daha uzun

Kanat alanı f15 te 56.5 M2

Kanat alanı Kaan'da 71 M2

Ayrıca Kaan tıpkı Rus uçakları gibi motoru ayrık buda daha geniş gövde alanı demek,bununda etkisi daha fazla kaldırma kuvveti demek,ayrık motorun dezavantajı ise tıpkı Rus Su serisi uçakları gibi maksimum hızdan düşmesi demek.

Kaan'da kilo artımına sebep olan şeyler ise f15 veya su serisi uçaklara göre dahili istasyonlar için gereken servo motor,hidrolikler vesaire komponentlerdir bunlarda olsa olsa 1-2 ton ekstra yüke neden olsun Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 30 Mart 2025, 22:59:52KAAN uçağı F-15EX ile aynı motorları kullanıyor ve çok daha ağır ve büyük bir uçak. Mevcut motorlar ile F-15EX den daha hantal olacağını bilmek üzücü.


Bu durumda KAAN ın 2. prototipinde iki karar bizi bir yol ayırımına getirir. Ya yeni motora uygun gövde ile verimsiz bir güç ağırlık oranına bir süre katlanacağız yada ikinci tercih eldeki motora göre uçağı optimum ölçülere getirip çok performanslı bir uçak üreteceğiz. Bu durumda ikinci motor olunca uçağı yeniden neredeyse tasarlamak gerekecek ama karşılığında F-15EX performansında bir canavar olacak elimizde. Ben ikinci yolu arzularım. Olmayan bir motor ile senelerce bekleneceğine uçak eldeki motora göre küçülmeli biraz
Bu durumda 21 metreden 19.5 metre ye 18 tondan 14-15 tona ağırlık düşmeli. 

yani 2. prototip de beklentinin çok üzerinde bir değişim belki görebiliriz ve olursa çok iyi olur olmazsa koca gövdeyi bu iki motorla zar zor uçururuz

Bu durumu yeni motoru tasarlama işinde kendimize çok güvenirsek uçağın erken evresine yetişir dersek ancak uçak mevcut hali ile motora göre büyük bir gövde ile yine de üretilebilir ama herkes biliyor motorlar öyle planlarla üretilmiyor genelde. En iyisi F110 a tam uygun gövde ile uçağı tasarlamak yeni motor olunca sil baştan boyutları ayarlamak. F16 da böyle çok büyüdü boyutları

Kaan'ın 18 ton olduğu nerde yazıyor? Mesajı Paylaş

http://www.omnicalculator.com/physics/wing-loading

Burda kanat yüklemesi hesaplaması var

Bizim uçak

2x29000 lb itiş gücü

27100 olarak lanse edilen daha önceki rakam muhtemelen tipik yükleme yükü'dür

Şimdi gelelim

Kanat yükleme yüküne

380 kg/M2

Peki burdan kasıt silah yükü nedir

4 gökdoğan X 2 bozdoğan bunların ağırlığı 1100 kg~ olsa

Bizim bu yükle ağırlık itme oranımız:0.98 yani bu görev yükü+yakıt+uçağın ağırlığı ile 0.98 itki oranını yakalıyoruz

2 adet f110 ile 26200 kg itki sağlanıyorsa bizim tipik bu yükle ulaşacağımız oran yaklaşık 26800 kg

Kısaca bu uçağın ağırlığı ve yakıt ağırlığı hakkında fikir verir...

26800 den 1100 kg mühimmat yükünü düşersen yaklaşık 25700 kg eder

25700 kg'nun

Yaklaşık 16,5-17,700 tonu gövde ağırlığı olsa

Yakıt ağırlığı yaklaşık 8-9,2 tondur.

Gövdeyi 18000 ton sayarsak yakıt oranı 7.7 ton

Mesajı Paylaş

#7096
Alıntı yapılan: Denizci16 - 31 Mart 2025, 11:28:11http://www.omnicalculator.com/physics/wing-loading

Burda kanat yüklemesi hesaplaması var

Bizim uçak

2x29000 lb itiş gücü

27100 olarak lanse edilen daha önceki rakam muhtemelen tipik yükleme yükü'dür

Şimdi gelelim

Kanat yükleme yüküne

380 kg/M2

Peki burdan kasıt silah yükü nedir

4 gökdoğan X 2 bozdoğan bunların ağırlığı 1100 kg~ olsa

Bizim bu yükle ağırlık itme oranımız:0.98 yani bu görev yükü+yakıt+uçağın ağırlığı ile 0.98 itki oranını yakalıyoruz

2 adet f110 ile 26200 kg itki sağlanıyorsa bizim tipik bu yükle ulaşacağımız oran yaklaşık 26800 kg

Kısaca bu uçağın ağırlığı ve yakıt ağırlığı hakkında fikir verir...

26800 den 1100 kg mühimmat yükünü düşersen yaklaşık 25700 kg eder

25700 kg'nun

Yaklaşık 16,5-17,700 tonu gövde ağırlığı olsa

Yakıt ağırlığı yaklaşık 8-9,2 tondur.

Gövdeyi 18000 ton sayarsak yakıt oranı 7.7 ton


Sn Denizci,
Wing Loading terimini tamamen yanlış anlıyorsunuz.
Kanat yükleme oranı (Wing loading) uçağın brüt ağırlığının kanat alanına olan oranıdır. Kg/m2
Wing loading; uçağın kalkışını, inişini, seyir hızını, maximum hızını, stall hızını ve havadaki manevra kabiliyetini etkiler. Bu orana göre uçak tasarımı başlar.

Uçağı uçuran, kanatların havayı nasıl kullandığıdır. Başlangıç noktasıda sabit değer olan kanat alanıdır. Uçağın ağırlığını kanat alanına bölerseniz, wing loading değerini bulursunuz. Mesajı Paylaş

Olabilir sn yaşar brüt ağırlık yada tipik yükleme 27100 diye ilk verilen rakam olması lazım çünkü kanat alanı olan 71'e böldüğünüzde 380 kg/M2 sonucuna ulaşıyorsunuz

Bu rakam wikipedia'da verilen rakam (380 kg/M2)

Ve tipik yükleme içerisinde 4 gökdoğan ve 2 bozdoğan olması lazım

Bir tablo var bulabilirsem buraya taşıyacağım

Orda tipik yükleme mühimmatında bunu yazıyor ve o tabloda f110 motoru ile tipik yüklemede afterburner kullanarak itki ağırlık oranı 0.985


Ben biraz yorumla uçağın ağırlığı ve yakıt oranını bulmaya çalışıyorum orda baya baya üfürdüm sn.Yaşar hocam. Mesajı Paylaş

#7098
http://www.researchgate.net/figure/Comparison-Table-of-TF-23-KAAN-F-35A-and-F-22_fig4_376682089

Burdada tipik yükleme yükünü maksimum yük olarak vermişler ama aslında tipik yükleme 27260 kg,kanat alanını 60 M2 vermişler bu oranlara bakarsak Burda'da "458 kg/M2" bulmuşlar.tipik yüklemedeki silah yükü 4 gökdoğan 2 bozdoğan

Tipik yüklemeye göre 27100kg~ ile  f110 motoruyla  0.98 ağırlık itkiye ulaşıyoruz .(Kalkışta)

Eyer kanat alanı 71,6 veya 71 ise kanat yükleme 380 kg/M2 çıkıyor

Yani wikideki kaynaktada ve bu kaynaktada yanlışlık yok gibi

Yani bizim uçak için herşekilde yüksek manevra kabiliyetine sahip olacak demek hiçde yanlış değil bence

Havada bir Su27 veya su30 gibi gösteriler izleyip iç geçirebiliriz kaanla😎 üstelik f110 motoru ile


Özellikle sn.yasar hocama sorucam tabi diğer arkadaşlarda söyleyebilir
Bu arada 34750 kg sertifikalandırabildiğimiz maksimum kalkış ağırlığı.

Burdada f110'un maksimumum gücü ile 0.75 ağırlık/itki oranına ulaşıyoruz

İşte sorum tam burda esasında biz sertifika ile uğraşmasak bunu 0.65 lere çekip mtow yani maksimum kalkış ağırlığını arttırabilir miyiz? Mesajı Paylaş

#7099
Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Nisan 2025, 09:50:40http://www.researchgate.net/figure/Comparison-Table-of-TF-23-KAAN-F-35A-and-F-22_fig4_376682089

Burdada tipik yükleme yükünü maksimum yük olarak vermişler ama aslında tipik yükleme 27260 kg,kanat alanını 60 M2 vermişler bu oranlara bakarsak Burda'da "458 kg/M2" bulmuşlar.tipik yüklemedeki silah yükü 4 gökdoğan 2 bozdoğan

Tipik yüklemeye göre 27100kg~ ile  f110 motoruyla  0.98 ağırlık itkiye ulaşıyoruz .(Kalkışta)

Eyer kanat alanı 71,6 veya 71 ise kanat yükleme 380 kg/M2 çıkıyor

Yani wikideki kaynaktada ve bu kaynaktada yanlışlık yok gibi

Yani bizim uçak için herşekilde yüksek manevra kabiliyetine sahip olacak demek hiçde yanlış değil bence

Havada bir Su27 veya su30 gibi gösteriler izleyip iç geçirebiliriz kaanla😎 üstelik f110 motoru ile


Özellikle sn.yasar hocama sorucam tabi diğer arkadaşlarda söyleyebilir
Bu arada 34750 kg sertifikalandırabildiğimiz maksimum kalkış ağırlığı.

Burdada f110'un maksimumum gücü ile 0.75 ağırlık/itki oranına ulaşıyoruz

İşte sorum tam burda esasında biz sertifika ile uğraşmasak bunu 0.65 lere çekip mtow yani maksimum kalkış ağırlığını arttırabilir miyiz?

Bir uçak ne kadar hızlı uçarsa, hücum açısındaki bir değişiklikle kaldırma kuvveti o kadar fazla değişir, bu nedenle daha küçük bir kanat dikey rüzgarlardan daha az olumsuz etkilenir. Sonuç olarak, daha hızlı uçaklar genellikle dikey rüzgarlara aşırı tepki vermemek için daha yavaş uçaklardan daha yüksek kanat yüklerine sahiptir.

Ancak, daha yüksek kanat yükü ayrıca da, manevra kabiliyetini azaltır.

Kanat yüklemesi, bir uçağın durma hızının yararlı bir ölçüsüdür. Kanatlar, kanat etrafındaki havanın hareketi nedeniyle kaldırma kuvveti üretir. Daha büyük kanatlar daha fazla havayı hareket ettirir, bu nedenle kütlesine göre büyük bir kanat alanına sahip bir uçağın (yani, düşük kanat yüklemesi) daha düşük bir durma hızı (stall speed) olacaktır. Bu nedenle, daha düşük kanat yüklemesine sahip bir uçak daha düşük bir hızda kalkış ve iniş yapabilecektir (veya daha fazla yük ile kalkış yapabilecektir).
Yani birini yükselteyim dediğinde bir başka değeri düşürürsünüz.

Uçak tasarım mühendisleri, isterlere göre optimizasyon yaparlar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz