KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Tei, disaridan aldigi metal bloklarini freze ederek is yapar ancak. O da bir onceki degil, iki onceki teknoloji olur. Onu da hic de sanildigi gibi ucuza maledemez.

Yillarca mkek'e saydirildi diger forumda. Ama mevzuyla biraz alakadar olunca, aselsan, roketsan'da  da isler farkli yurumuyormus. En fazla mkek (+) olur. O kadar.

Arkadaslar, savunma sirketleri disaridan montajla, ithalatla biryere varamaz. Hayal kurmayin. Diger forumda sormustum. Cafrad'in ana tedarikcisi Thales cikmisti. Geçiniz! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Bir kerede ağzınızdan olumlu birşey çıksın sayın uyvar....
Ben kendimi kötümser sanırdım.Sizin yanınızda ben Pollyanna gibi kalırım...
Size F-35 motoru yapacağımızı iddia etmiyoruz. 40 senedir piyasada olan ve 25 yıldır bu motorun parçalarını ürettiğimiz bir motorun benzerini 10 yıl içinde yapabiliriz diyorum... Mesajı Paylaş

Ben de sana "istemez kalsin" diyorum.

10 sene sonra pilotlu ucak kalir mi belli degil. Abd, f4'leri rc hedef ucak yapiyor. F16'lari otomatik pilotla ucurup test bed yapiyor.

Sen bana 1979'da ucmus ucagin motorunu 2030'da yapabilirim diyorsun. Bence kotumser bile degil hayalperestsin. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Yahu o beğenmediğiniz motor hâlâ ABD hava kuvvetlerinde F-16 ve F-15'lere güç  veriyor...
Pilotsuz uçak çağına giriliyor motorsuz uçak değil. Motor illaki olacak...
Sanki 20 çeşit motor üretmiş bir ülkeyiz de GE-110 motorunu beğenmiyorsunuz. Allah mustahakınızı versin emi.... ??? ??? Mesajı Paylaş

#1654
Jet motor teknolojisinde metal çok önemli. Türbin hava girişin sıcaklıkların artması, soğutması, dayanıklı metal alışımlar, seramik kaplama, kompozit malzeme kullanımı çok yüksek düzeyde olması şart. Motor ömru, yakıt tasarrufu önemli ve bu doğrudan uçağın menzilini etki eder. Þu anda dünya bu konuda oldukça ileri seviyede, rekabet artıyor, yeni metodlar üzerinde çalışmalar yapılıyor, Ar-Ge`ye milyarlarca para harcanıyor.

Biz bu kadar yüksek teknolojiye sahip değiliz, jet motorunda kullanılan metal konusunda  ve sadece metal değil uçak motoru konusunda hiç tecrübemiz yok. Dizel tank motoru yapamıyoruz, jet motoru yapmak gelecek 10 yılda bile ütopik hayaldir. ABD`nin 50-60 yıl öncesine yaptığı jet motoru teknolojisine bile sahip değiliz. F-4 motorun metali bile uzaydan gelen metal gibi yabani bir teknolojidir bizim icin.

ABD bu kadar teknolojiye sahip iken, şu anda her jet motorun sıfırdan tasarlanarak üretime geçene kadar sürecine 3-4 milyar dolar harcıyor. Bizim altyapı, teknolimiz yok ve ne kadar para harcamamız gerekecek jet motoru üretmek için, kaç yıl alır bu süreç artık siz düşünün.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 18 Mart 2020, 18:08:42
Meteor'u kim veriyor?

Motor olayı ciddi bir açmaz. Eğer Ukrayna'nın elinde Hürjet'i uçuracak motor varsa, hızlıca Hürjet'i bitirelim derim.

MMU'yu beklersek, Godot'yu bekleriz de bekleriz...

https://tr.wikipedia.org/wiki/Godot%27yu_Beklerken
Hocam, MMU mock up' ın altında sergilenmişti. Kullanılacak hava hava füzeleri arasında. Ingilizlerin Asraam' da olacak muhtemelen.


Motor teknolojisi zor ama önümüzde uzun zaman var. İlk 5 prototip F-110 ile uçacak. Motor yetişmezse ilave ithal motor siparişi edilir. Belki 1, 2 filo yerli motor olmayabilir. 2035 vs gibi yerli motor halledilebilir. 10 yılı 15 yıla çıkarabiliriz ki muhtemelen öyle olacak. 15 yıla da bir zahmet F-110 çıksın yahu. F-35 yattı muhtemelen. Ben ilave uçak alımı da hiç zannetmiyorum. Bütün kaynaklar yerli sistemlere aktarılacak. Para ve zaman var tek sıkıntı insan beyni. O konuda da ciddi çalişmalar var. Temel kotil MMU için 3 bin mühendis hedefliyoruz demişti. Motor bu işin nirvanası. Motor hariç uçağı biz BAE systems ile yapabiliriz ki. Görüldüğü üzre süreç iyi bir şekilde devam ediyor. Bizi tek motor zorlayacak. Altay ile karşılaştırılıyor ama Altay tankının sorunları motor değil aslında. 250 motor sözleşmesi var. Sen daha 10 tank üretemedin neyin yerli motor sevdası. BMC bilerek işleri ağırdan alıyor. Yanetim anlamında sorunlar var. Otokardan BMC'ye geçti üstelik BMC nin paletli araçlar konusunda hiç tecrübesi yok. Fnss bile daha iyi durumda Burada projenin  yönetimi anlamında Altay' a benzer süreç yaşanmayacak. Tusaş uçağı halledecek. O nedenle MMU emin ellerde ve BAE systems'in teknoloji desteği arkasında. Bu iş olacak dostlar. Motor da yerlisi yapılana kadar ithal ile devam. 2030 olmadı 2035 oldurana kadar ithal motor artık.  Yeni ortaklar gelecek belki ilerleyen süreçte. Tempest çok konuşuluyor oraya dahil olabiliriz. Köprünün altından daha çok sular akacak. Mesajı Paylaş

#1656
"Motor üretene kadar bekleyelim, Hürjet'i öyle yapalım." dersek diğer alanlarda geri kalırız. Hintliler de Tejas'ta aynı hataya düşmüştü.

Bir an evvel hazır bir motorla Hürjet'i uçurmalıyız. Hürjet'ten kazanılacak tecrübeyi 100.000 İngiliz Mühendis gelse bize veremez.

MMU'nun realize olması için bence önce Hürjet'in uçması lazım. Bizi tek zorlayacak olan motor değil ne yazık ki. Tıpkı Altay işinde tek sorunun motor olmaması gibi. Kimseler sormuyor Altay'ın zırh geliştirme işi ne oldu diye! ABD seramik firması "ıııh" dedi, işler çıkmaza girdi orada, olan bu.

Alıntı yapılan: UYVAR - 18 Mart 2020, 19:59:10
10 sene sonra pilotlu ucak kalir mi belli degil.

Abartmayın, o kadar da değil. Mesajı Paylaş

Sabah kalkıp işimize gidiyoruz. Bizim işlerimize gittiğimiz gibi bu mmu mühendisleri sabah ofislerine gelip mmu savaş uçağının tek tek bütūn parçalarını tasarladıklarını düşünüyorum.Ayrıca bu parçaların bazılarının örneğin hava alıklarının rüzgar tüneli testlerinin başladığını açıklamıştı Ïsmail Demir.
Yani şunu demek istiyorum. Bu iş tahmin ettiğimizden daha iyi ve profesyonel şekilde ilerliyor.
Motor GE-110 olarak belirlendiği anda tüm tasarım bu motorun ölçülerine göre güncellendi ve tasarım hızlandı.
Ben MMU'nın kesinlikle yapılacağına inanıyorum....
Ama yerli motorla uçması bambaşka bir aşama ki bu 2030'ları bulur. Ama 2025 hangardan kesinlikle çıkacaktır Mmu... Mesajı Paylaş

#1658
MMU'nun kesin verilen tarihlerde hangardan  çıkması için en iyi gösterge Hürjet takvimi olacaktır. Mesajı Paylaş

Herkeste Hürjet uçmadan Mmu uçamaz algısı var. İki uçağın tasarım ekibi , uçakların özellik ve sistemleri tamamen farklı.
Mmu,hürjetin büyüğü;hürjet uçmadan Mmu yapılamaz görüşü bence hatalı Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz