KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

 :D :D :D Bunların söylediği hiçbir bilginin kesinliği yok. 17000lb'den başladılar ,19200lb'ye geçtiler haftaya bir havacılık fuarında bu sefer başka bir motor üreticisiyle iyi niyet anlaşması yapar motor gücünü 22000lb yapıverirler...
19200lb hangi motormuş acaba? Mesajı Paylaş

#1671
Herkes hurjet-mmu analizi yapmista yahu hürkus diye bir uçak yapmıştık biz en son İlhan İrem gibi yaşıyor mu öldü mü belli değil. Nerde bu uçak arkadaş 2018de teslim edilmesi lazımdı bu uçağın yanlışsam düzeltin ama ortada uçak yok. Hurkus gibi yapilabilirligi yüksek uçakta bile bunları yasiyorsak insan mmuda başımıza ne gelir düşünmeden edemiyor. Hayır anlamıyorum TSKya  lazim falan değil mi hürkus çünkü Pakistan'a birsyler satalım diye 52 adet süper mushshak midir nedir ondan almıştık. Adamlara milgem falan sattikta bu 52 uçağa kaç lira verdik biz ya.. hürkus gibi bir uçak projesi olan ülke neden gidip kıytırık süper mushshak alır bilmiyorum. Nerde bro bu hürkus uçağı ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tong Yabgu - 21 Mart 2020, 00:27:31Adamlara milgem falan sattikta bu 52 uçağa kaç lira verdik biz ya.. hürkus gibi bir uçak projesi olan ülke neden gidip kıytırık süper mushshak alır bilmiyorum. Nerde bro bu hürkus uçağı ?

Adamlara gemi satabilmek için aldık uçaklarını. Hürkuş nerede? Hiç bir fikrim yok. Uf oldu o proje galiba! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 21 Mart 2020, 03:06:45
Alıntı yapılan: Tong Yabgu - 21 Mart 2020, 00:27:31Adamlara milgem falan sattikta bu 52 uçağa kaç lira verdik biz ya.. hürkus gibi bir uçak projesi olan ülke neden gidip kıytırık süper mushshak alır bilmiyorum. Nerde bro bu hürkus uçağı ?

Adamlara gemi satabilmek için aldık uçaklarını. Hürkuş nerede? Hiç bir fikrim yok. Uf oldu o proje galiba!
iyi halt yemişler. Pilotunu 2018 model son teknoloji ve günümüz şartlarına göre dizayn edilmiş bir uçak yerine ilk uçuşunu 1981de yapmış kıytırık ordu envanterlerinde gezen süper. Mushshak adlı uçan tenekeyle uçuran zihniyete ne denirki... Son okuduğum haberlerde Pakistan en son atak yerine cin helikopteri alma peşinde koşuyordu. Milgemide turkıyeden almalarına tek sebep gemiyi yapmayı onlara öğretecek olmamızdır herhalde yalnız bir konuda takdir ettim. Kıytirik Pakistan ordusu bile milgemi vlsli istiyor. Bize korvetlerde vlsyi çok gören zihniyete selam olsun. Madem Pakistan milgemine vls koyma yeteneğiniz varda bizim gemilere niye koymadiniz... Amaaan hangisine ne desek şaşırdık... laf söyleyincede ilk gemimiz, yeni öğreniyoruz, görevi farklı, köstek olma gibi laflar yiyoruz. Susuncada hurkus gibi kayboluyor gidiyor. Biride çıkıp burda mmu 2040tan önce seri üretime giremez dediğinde yemediği laf kalmıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tong Yabgu - 21 Mart 2020, 00:27:31
Herkes hurjet-mmu analizi yapmista yahu hürkus diye bir uçak yapmıştık biz en son İlhan İrem gibi yaşıyor mu öldü mü belli değil. Nerde bu uçak arkadaş 2018de teslim edilmesi lazımdı bu uçağın yanlışsam düzeltin ama ortada uçak yok. Hurkus gibi yapilabilirligi yüksek uçakta bile bunları yasiyorsak insan mmuda başımıza ne gelir düşünmeden edemiyor. Hayır anlamıyorum TSKya  lazim falan değil mi hürkus çünkü Pakistan'a birsyler satalım diye 52 adet süper mushshak midir nedir ondan almıştık. Adamlara milgem falan sattikta bu 52 uçağa kaç lira verdik biz ya.. hürkus gibi bir uçak projesi olan ülke neden gidip kıytırık süper mushshak alır bilmiyorum. Nerde bro bu hürkus uçağı ?
Hürkuş C devam. Proje kendi klasında en iyisi olmak için ilave yetenekler ekleniyor.

Mesajı Paylaş

#1675
Ej200 motoru son hali ile 20200lbf  güç veriyor. 3D TVC modeli ise 23100lbf güç üretiyor ve hem daha uzun ömürlü hem de çok daha az yakıt harcıyor.
RR, Bu motor üzerinden geliştirmeyi planladığı ej230 motoru ile 27000+ lbf güç üretmeyi planlıyor. Bunu da bizim tfx için öneriyordu.
Hürjet yapısal olarak ej200 ya da f404 GE motorlarına uygun bir uçak.  F404 , 17700lbf ile biraz düşük kalıyor. Uçaktan 1.4+ mach hız almak istiyorsak ej200 ideali.

F110GE129 motoru tfx İçin düşünülen motor ise 29000lbf güç üretiyor. Tfx büyük uçak. Bu güçteki motorla dahi ancak 1.8mach hiza ulaşabiliecek.

Aynı motor her iki uçağa da mümkün değil. Mesajı Paylaş

1- 29000lb gücündeki GE-110 motorunu Hürjet 'e taksak , gücü sınırlandırıcı yazılımlar yüklense bir problem olur mu?

2- Tai , Hürjet için kataloglarında önce 17000lb, sonra ilginç bir güç seçeneği olan 19200lb ( Biraz araştırdım , bu değer Rus RD-93 motorunun itiş güç değeri afterburnerlı 19200lbf ve Pakistan jf-17 leri de bu motoru kullanıyor) motor kullanılacak diyor. Ama tai ve bizim forum da yazılan  hürjet için rekabet ettiği söylenen F404 ve EJ-200 itiş değerleri 19200lb değil ki bu nasıl iş? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mart 2020, 13:47:27
1- 29000lb gücündeki GE-110 motorunu Hürjet 'e taksak , gücü sınırlandırıcı yazılımlar yüklense bir problem olur mu?

2- Tai , Hürjet için kataloglarında önce 17000lb, sonra ilginç bir güç seçeneği olan 19200lb ( Biraz araştırdım , bu değer Rus RD-93 motorunun itiş güç değeri afterburnerlı 19200lbf ve Pakistan jf-17 leri de bu motoru kullanıyor) motor kullanılacak diyor. Ama tai ve bizim forum da yazılan  hürjet için rekabet ettiği söylenen F404 ve EJ-200 itiş değerleri 19200lb değil ki bu nasıl iş?

Rd-93 mevzusu bizimkilerin s-400 ile ciddi düşündükleri ve avrupa-abd'nin bize projelerde yamuk yapmaya başladığı zamanlarda bakın böylede bir ihtimal var gibi bir sopa göstermek gibiydi.

Zaten sonrasında ej ile birbirimize yükselip antlaşma imzaladık. Bence ej olur gibi şirketin profili İngiliz, italyan, ispanyol ve Alman ortaklı. Almanların şirket payı %33 ikna olurlar en kötü oy birliği ile motorları alırız gibi.

Açıkcası bu aviyonik kapsamda ve bu motorla bir uçak üretip muharip 4. nesil versiyonunu yapmamak aptallık olur.

Ben açıkcası Ej-2000'in tek motorlu 20200 ibf modeline bile razıyım. Ciddi bir kaldırma kuvvetine sahip olur.

Ben şu özelliklere ek ;



+ Jft kabiliyeti , Aesa radar (büyük ihtimal olacak keşke özgür'deki aesa uyumlu olur çap olarak), +1 sensör podu lançeri (gövde altındaki yakıt tankı için kullanılabilir. ) Ve yerli silah ailesi + meteor füzesi 



Ve son olarakta hürjete bir dorsal spine ekleyip (resimdeki gibi) buraya dahili ed-et podu ekleyip bu sayede uçağı tam anlamıyla fakir adamın 4.5'ncu nesil jetine low/cost  olarak sağlayabiliriz.



Zaten kokpiti bayağı 4.5'ncu nesil kıvamda.

Burada ana nokta Jf-17 fiyat aralığında üstteki kıvamda bir uçak sağlamak. Biz farkında değiliz ancak bir çok ufak ülke alpha jet, bae hawk, albatros gibi uçakları muharip olarak kullanıyor. Fa-50 ve Jf-17 gibi uçaklarda çok ciddi ilgi gördü.

Kısaca bu tarz ülkeler için Hürjet gövde altı ve jft ekstra yakıt tankları ve ej-200 motoruyla çok iyi bir hız ve menzile (en az mach 1.6+ hız bence ) , pod kabiliyeti ve akıllı silahlarlarla çok iyi bir hava yer kabiliyeti , aesa radar + uzun menzilli aa füzeleriyle diğer yandanda kasktan nişangah + geniş açılı aim-9x + bozdoğanla bırakın bu ülkeleri bizim için bile çok ciddi bir kabiliyet ve güç çarpanına sahiptir.

F-4 lerin yokluğunda saldırı ve taşıma kabiliyeti olarak F-16'lar yerlerini kapatırmı evet , peki bu uçaklar F-16'ların yerini doldurur mu tabikide bize para kazandırırmı ? Kesinlikle. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1678
Ben şahsen motor sözleşmeleri kesin olarak imzalanmadan artık hiçbir yazılan veya söylenene inanmıyorum.
Bkz. Hürjet için afişlerde sırasıyla 17000lb,19200lb şimdi de sizin dediğiniz 20200lb yazılıyor-konuşuluyor.
Ben üzülerek ve endişeyle MMU için prototiplerde kullanılacak ve geldiği söylenen GE-110 motorlarının temin edildiği sözlerine de güvenemiyorum...

Kanıt olarak da Altay projesi için yetkililerin söylediği" Zaten ilk paket mtu motoru konusunda bir sorun yok,anlaşma imzalandı"yalanını gösteriyorum...

Bunların söyledikleri 3 gün yaşamıyor.... Mesajı Paylaş

#1679
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mart 2020, 15:44:29
Ben şahsen motor sözleşmeleri kesin olarak imzalanmadan artık hiçbir yazılan veya söylenene inanmıyorum.

MTU da sorun yokmuş...  ;D

Bense, o motorun seri üretim uçaklarda fiilen çalıştığını görene kadar inanmam. Prototip demedim dikkat, seri üretimlerde vızır vızır çalıştığını görmem lazım ki inanayım! Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz