KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mayıs 2020, 15:51:50
Proje ilk gelişmeye başladığından beri motor olarak F-16 'larda kullanılan F-110 motorları bu uçağa uymaz mı? diye sorup durdum tüm forumlarda .

En mantıklı seçim F-110 motoruydu ve doğal olarak onu seçtiler... Bu tahminimin doğruluğunun gururunu yaşıyorum...

Ben MMU'da sadece prototiplerde değil 2-3 filo kadar MMU Block1 'de  de F-110 motoru kullanılacağını düşünüyorum...

TRMOTOR mu olur TEİ mi olur bilmem ama bu F-110 motorunu mutlaka yerlileştirmemiz gerek...

Kaygım şu; bizim yaptığımız motorun hacmi-şekli buna uymak zorunda olacak dolayısıyla proje standartları bazen sınırlanabilecek. Belki en verimli değerleri yakalamak için hava girişinin büyümesi gerekecek ama biz F-110 motoruna göre tasarım yaptığımız için elimiz kolumuz bağlanacak. Sorun F-110 değil; bir projede motorun projeden ayrı bir şeymiş gibi düşünülmesinde.

Arabalarda kaputu açtığımızda boş alan çoktur ve karbüratörlü motoru çıkarıp yerine dizel uygulayabilirsiniz veya motor hacmini değiştirebilirsiniz ve bunların yarattığı ağırlık merkezi ve toplam kütle değerleri göz ardı edilebilir. Ama uçak helikopter gibi her boşluğun fonksiyonelce değerlendirilmeye çalışıldığı ve gerek ağırlık merkezi gerek ivmelenme ve sürtünme değerlerinin büyük etki ettiği bir platformda çoğu şey en başta düşünülmelidir. Motor kanat altı değil gövde içinde ve alternatif alan bulmak zor. Bunu tank motorunda dahi çektik düşünün.

Bir motor F-110 ise bunun adını koyup karar verilmeli. Heralde yetkililer de benim bildiklerimi biliyordur. Tahminimce ileride yerli olarak ilan edilecek motor F-110 motorunun revize edilmiş bir şekli olacak. Yepyeni farklı bir şey beklemeyin. Hacmi ve şeması aynı, F-110 lisansı üzerine anlaşıp kanadına nozülüne bir kaç dokunuşla %3-5 performans artırıp yerli jet motorumuz Tr-110 karşınızda. Diğer türlüsü iki kere masraf hem.

Bence arkadaşlar tüm hayallerini çift F-110 motoru taşıyan bir uçak üzerine kursun. (İtkisi biraz artar) Toplam kütle ve faydalı yüke göre supersonic olur mu olamaz mı göreceğiz. Zira böyle bir uçağın çok büyük olmasına da gerek yok. Hava-hava ve bazı kilit rolleri üstlenmesi yeterli. Tonlarca bombaya gerek yok. Pistten kalk güdümlü bombaları at geri dön gibi rutin, pilotaj becerisi istemeyen işlerde büyük İHA'lar tabiri caizse eşek gibi çalışacaktır. Mesajı Paylaş

#1791
F-110 motorunun revize edilmiş halini hele bir de %3-5 performans artışıyla üretirsek mucize üstü bir gelişmedir bizim için...

ABD onayı olmadan Çin işi çakma ABD motoru yaparsak ABD ömür billah bize bir şey satmaz... Önce bunu ABD ile konuşup işe girişmek gerek... Ben sizi uyarayım...

Çin'in kimseye eyvallahı yok onun için çalıp çalıp kopyalıyor... ABD ise bize bunun bedelini mutlaka ödetir... Motor başına Cüzzi bir telif ücreti ile F-110'un çakmasını yapmamıza ses çıkarmayabilir...

F-110/129 serisini (F-16'larımızda kullanılan) kullanacağız ama inşallah F-110/132 serisi olursa abovvvvvvvv süper olur...


Mesajı Paylaş

#1792
Alıntı yapılan: ACE - 16 Mayıs 2020, 16:21:50
Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mayıs 2020, 15:51:50
Proje ilk gelişmeye başladığından beri motor olarak F-16 'larda kullanılan F-110 motorları bu uçağa uymaz mı? diye sorup durdum tüm forumlarda .

En mantıklı seçim F-110 motoruydu ve doğal olarak onu seçtiler... Bu tahminimin doğruluğunun gururunu yaşıyorum...

Ben MMU'da sadece prototiplerde değil 2-3 filo kadar MMU Block1 'de  de F-110 motoru kullanılacağını düşünüyorum...

TRMOTOR mu olur TEİ mi olur bilmem ama bu F-110 motorunu mutlaka yerlileştirmemiz gerek...

Kaygım şu; bizim yaptığımız motorun hacmi-şekli buna uymak zorunda olacak dolayısıyla proje standartları bazen sınırlanabilecek. Belki en verimli değerleri yakalamak için hava girişinin büyümesi gerekecek ama biz F-110 motoruna göre tasarım yaptığımız için elimiz kolumuz bağlanacak. Sorun F-110 değil; bir projede motorun projeden ayrı bir şeymiş gibi düşünülmesinde.

Arabalarda kaputu açtığımızda boş alan çoktur ve karbüratörlü motoru çıkarıp yerine dizel uygulayabilirsiniz veya motor hacmini değiştirebilirsiniz ve bunların yarattığı ağırlık merkezi ve toplam kütle değerleri göz ardı edilebilir. Ama uçak helikopter gibi her boşluğun fonksiyonelce değerlendirilmeye çalışıldığı ve gerek ağırlık merkezi gerek ivmelenme ve sürtünme değerlerinin büyük etki ettiği bir platformda çoğu şey en başta düşünülmelidir. Motor kanat altı değil gövde içinde ve alternatif alan bulmak zor. Bunu tank motorunda dahi çektik düşünün.

Bir motor F-110 ise bunun adını koyup karar verilmeli. Heralde yetkililer de benim bildiklerimi biliyordur. Tahminimce ileride yerli olarak ilan edilecek motor F-110 motorunun revize edilmiş bir şekli olacak. Yepyeni farklı bir şey beklemeyin. Hacmi ve şeması aynı, F-110 lisansı üzerine anlaşıp kanadına nozülüne bir kaç dokunuşla %3-5 performans artırıp yerli jet motorumuz Tr-110 karşınızda. Diğer türlüsü iki kere masraf hem.

Bence arkadaşlar tüm hayallerini çift F-110 motoru taşıyan bir uçak üzerine kursun. (İtkisi biraz artar) Toplam kütle ve faydalı yüke göre supersonic olur mu olamaz mı göreceğiz. Zira böyle bir uçağın çok büyük olmasına da gerek yok. Hava-hava ve bazı kilit rolleri üstlenmesi yeterli. Tonlarca bombaya gerek yok. Pistten kalk güdümlü bombaları at geri dön gibi rutin, pilotaj becerisi istemeyen işlerde büyük İHA'lar tabiri caizse eşek gibi çalışacaktır.
5inci nesil adayı hava üstünlüğü klasmanında bir uçak yapmaya çalışıyoruz. Bu dediklerinizin biraz ötesinde bir uçak olacak MMU.
Motorlar değişir. Uçağın gövde içinde yer bulunur. Hele bu motorun bu uçağın gelecekteki ana motoru olmayacağı biliniyorsa.
Su30-35 serisi uçağın ilk motoru Satürn AL-31 İle şu anki AL-41 motoru ebat olarak bayağı farklı. Aynı şey SU57 içinde geçerli. AL-41 den izdeliye30'a geçildi. Ebat ve güç vs değişti.
Yok motor ebadı değişmeyecek derseniz %10 daha güçlü modeli motor var f110GE132 kodlu. Onu alıp kullanırsınız. (F16V70 motoru). Belki de şu gelen 5-6 adet için bu motor siparişi verildi prototipler için??
Bu motorun da tam bakımını TEİ yapıyor zaten.


Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
Milli Muharip Uçak Programı ve Türk Hava Kuvvetleri'nin savaş uçağı ihtiyacına ilişkin soruyu yanıtlayan DEMİR, "Özellikle, hazır alım olarak düşünülecek bir ara çözümün gündemimizde şu an için olmadığını söyleyebilirim. Bütün çabamız, 5'inci nesil Milli Muharip Uçak'a yoğunlaşmış durumda.

Bu uçağın da devreye girmesinin blok anlayışı ile yapılması gibi bir yöntemi belirledik. Yani, uçağın operasyonel harekat ihtiyaçları tanımlamasında istenilen performans parametrelerinin hepsinin bir anda sağlanması yerine; belirli parametrelerinin sağlandığı, üst üste konularak ilerlendiği ve nihai performans hedefine erişildiği bir yaklaşım belirleyeceğiz. Bu anlamda da ilk prototiplerimizin belki 5'inci neslin bir altında – 4.5/4++ nesil – performans göstermesi, daha sonra ileri gitmesi gibi bir yöntemle ara boşluğun doldurmayı düşünüyoruz.

Bu arada, tabi F-16'ların çeşitli modernizasyon işlemleri devam ediyor. Kabiliyet kazandırma konusunda çalışmalar devam ediyor." açıklamalarında bulundu.
https://www.savunmasanayist.com/milli-muharip-ucak-bloklar-halinde-gelistirilecek/amp/?__twitter_impression=true
Mesajı Paylaş
]

Anlaşılan, ilk etapda f15+f35 karması bir uçağımız olacak. Belki biraz daha iyisi. Kaporta f35, performans f15 olacak ki bence sıkıntı yok. Þu an herkesin ulaşmak istediği bi hedef. Mmu insanlı bir uçak olduğu için ben fazla takmıyorum sonucu. Beni ilgilendiren bu uçakların yanına insansız kanat uçağı verebilecekmiyiz?  yada ne zaman verebileceğiz? Mesajı Paylaş

Ben stealth özellikten çok kabiliyet ve özellikle radarının farklı olacağını düşünüyor. Çok fazla gan modülüne sahip bir çok özelliği olan sağlam bir radar geliştiriyorlar, belki onun yerine f-16'lardaki aesa radarı olur. Belki entegre eots olmaz, entegre ed-et olmaz.

Kfx blok 1 gövde içi yakıt tanksız olacak diye buda öyle olacak sanmayalım. O abd'nin endonezya ya tam stealth uçak satılmasını istemediğinden öyle yapıldı. Yoksa şu an yapılamadığından değil.

Zaten ben bu işin böyle olması gerektiğini ta öncelerden söylemiştim. İsteyen araya bilir. Biz mmu blok 1 edh lazım diye. O an motor konusunda rr vardı ben daha çok 2xej-200 , f-16 aesa radarı ve hürjet kokpiti vs kullanabir erken duhul bekliyordum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1796
Ayakları yere basmış demek ki bizimkilerin. Anlaşılan F110 kopyalayıp, dahili yakıt tankı büyük olan bir nevi F-15 Silent Eagle yapacaklar.

"Bizim olsun, çamurdan olsun." diyorlar. Doğru diyorlar. Bize öncelikle stealth uçak değil, uçak lazım! Stealth faslı sonra da olur.

Gövde baştan stealth olacağı için motorda bitecek iş. Silent Eagle'dan daha kolay olur bunu tam stealth yapması. Mesajı Paylaş

Merzifonlu hocam, sanırım gövde şeklinin rüzgar testleri bitmiştir ve bu şekil kabul görmüş halidir. Bu yüzden gövde formu iyi. Bunun üzerine görünmezlik için, antenler gövde içi gizli olması gerek, mühimmat gövde içi olmalı, radar ın lpı modu olmalı, kapakların kenarları testere dişi şeklinde olmalı, bazı kapaklar kapandıktan sonra, birleşim yerleri özel silikon yada f35 deki gibi bant kaplama ile kaplanmalı, iyi bi RAM boya, mümkün olduğu kadar uçak metal olmayan kompozit malzemelerden yapılmalı v.s liste uzayıp gidiyor.

Ama en başdan sealth isterle tasarlandığından, sadece gövde içi mühimmat taşındığında f15 se den daha geç görünür diye düşünüyorum, öyle olmasını diliyor ve bekliyorum! Tai ye güveniyorum. Mesajı Paylaş

Stealth gövde ile eski nesil motorlar birbirini pek sevmiyorlar. Sorun çıkarsa, orada çıkar. F-35'te bile art yakıcı kullanıldığında gövdede kabarmalar olmuş ilk patch'lerde. Mesajı Paylaş

Merzifonlu hocam, bunun sebebi sanırım boya yerine f16 da denenen f35 de  uygulanan kaplama yöntemi. Artık yapışkandan, kaplama bandından yada başka bi nedenden olmuş olabilir. Belki de titreşim yada ısı  sebep oluyordur. Geçen f22 dede burun kısmında deforme görülmüştü.

Bizim uçakda kaplama olur mu? Bilemiyorum. İhtimal ram boya olur diye düşünüyorum. Tabi bu durumda gövde üzerinde ki servis kapakları kenar çizgilerinin, kapap vidalarının radar yansıması nasıl çözülür bilemiyorum.

En pratik yollardan biri servis ve lru ulaşım kapaklarını, dahili silah istasyonu içinde olacak şekilde tasarlanması deniyor nette. Gayet mantıklı.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz