KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Ben bu stealth teknolojisinin ömrünün fazla olacağını düşünmüyorum ...

Radar ve tespit teknolojisinin yakın zaman içinde bu stealth uçakları makul bir mesafeden tespit edecek kadar gelişeceğine inanıyorum.

Onun için MMU'nun motorunun stealth özelliklere sahip olması zorunluluğuna çok takılmamak gerekir...

Irst veya başka bir mantık ile gelecekte daha uzak mesafelerden stealth uçaklar  tespit edilecektir mutlaka... Mesajı Paylaş

#2041
Toptan özetleyim durumu: Uçak geliştirecekseniz; ya elinizde buna koyacağınız hazırda bir motor olacak, ya da ne türden özellikleri olacağını kesinlikle belirlediğiniz bir motoru uçakla beraber geliştirmeye başlayacaksınız. Örnek: SU-57 ve ona özel geliştirilen İzdeliye 30 motoru.

Bizim duruma ikisi de uymuyor şu anda. Ya 125 çift GE F110 motoru için, ABD'nin elini hukuki olarak bağlayan bir sözleşme yapılmış olmalıydı şimdiye kadar, ya da TFX'in motoru için RR ile anlaşma yapılmış ve adamlar motor üzerinde çoktaan çalışmaya başlamış olmalıydı.
Mesajı Paylaş

#2042
Elon Musk 30bin + uydu yerleştiriyor yörüngeye. Yalnız internet ve GPS için değil herhalde. Çok daha yakından dünya yüzeyini çok daha iyi izleyecekler. Belkide bu uydular aracılığıyla füze güdümlemesi yapacaklar.

Sonunda uçakların hızlı olması ; istenilen yere çabuk gitmesi ve füzelerini attıktan sonra çabuk bölgeyi terketmesi için gerekli.
Onun dışında uçakların bolca mühimmat taşıyabilme özelliği de önemli.
Daha önce yazdığımı tekrarlayacağım; f4 ayarında çift motorlu çok yüksek irtifada uçan, uzun menzilli ve hızlı olduğu kadar bol mühimmat taşıyan bir uçak, üzerinde Aesa radarı, IRST sistemi, ramjetli hava hava füzesi, 500km menzilli SOM füzesi, KGK-ER jet itkili kanatlı güdüm kiti varsa, bugünkü şartlarda düşman hava sahasına girmeden, her türlü, karşı tarafı bombalayabilecektir ve kendisine gelen uçakları BVR ramjetli füzelerle düşürebileceğini de düşünürsek , neden ille görünmez ve pahalı bir uçak yapmaya çalışıyoruz? Ucuz tanesi 40-50 milyonu geçmeyen yüzlerce, ama elektronik özellikleri ve EH kabiliyeti çok yüksek uçak yapmak daha akılcı değil mi?
Tabii ki bunun için hazır devamlı kullanabileceğimiz bir motorumuzun olması şartını da unutmamak lazım.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 15 Ocak 2021, 13:03:51
Alıntı yapılan: Alp - 15 Ocak 2021, 10:57:57
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Ocak 2021, 10:43:52
Alıntı yapılan: merzifonlu - 15 Ocak 2021, 00:00:19
Alıntı yapılan: zirfak - 14 Ocak 2021, 23:42:28
Ebat olarak bahsediyorsaniz rr ceo su ej220 nin ej200 ile birebir aynı olduğunu fakat yazılımsal degisiklerle gücün artirildigini söylemişti. Ej230 da ise sadece yazılımsal değil fiziksel değişiklik gerektiğini ve ebatlarında büyüyeceğini söylemişti. Tempest projesine birçok manada katkımız olur ve tek neden nizi pazar olarak görmeleri olabilir ki ben zaten sadece üretim ortakligindan bahsetmistim

Çap farkları fazla. EJ-200 74 cm çapında iken, GE F110 118 cm çapında. "230" Versiyonu ile ne kadar büyüyecek bu motor?

TFX'in detay tasarımına geçildiği söyleniyor, demek ki kullanılacak motorun çapı kesinleşti.

RR ile bu motor işi çok önceden karara bağlanmalıydı aslında.

İngiltere TEMPEST için ortak olarak İtalya, İsveç ve Japonya'yı seçti bile. Yani aslında harıl harıl ortak arıyor. Buna rağmen aklına Türkiye gelmiyorsa, demek ki Türkiye'yi ortaklığa katmaya en başından beri hiç niyetli değil.

Temel KOTİL ne demişti: "Bu uçağın iki F-16 motorundan daha büyük motoru var"

Peki F-35 motoru için RR ile GE nin beraber çalıştığı F-136 yı RR gündeme getirirse... oda 118cm di sanki ... O zaman konu konu çok değişir... ki F-136 bir canavar... f110 dan 1.1 ~1.2 kat daha güçlü... Rüya gibi birşey müthiş süpriz olur...

F-136, %80 oranında gelişimi tamamlanmış ama kalan %20'lik geliştirmesi, ABD Kongresi General Electric firmasına gerekli ödeneği vermediği için tamamlanmamış bir motordur. Geliştirme ortağı GE yani basitçe ABD'dir. General Electric şirketinin onay vermediği hiç bir işlem uygulanamaz. İngilizler kalan geliştirmeyi tamamlamak isteseler bile...

Ortada yarım kalmış bir ürün ve emek var bunun finansmanı yapıldığında ekmeğini yemek isteyeceklerdir. Sonuçta RR Kale Ortaklığı, GE Tusaş ortaklığı TEI bir Joint Ventura'a girebilir satma ihtimali olan bir ürün varsa ortada...
Nasıl İngilizler, sovyet ekolünün doğmasını sağlayan jet teknolojisini Sovyetler birliğine savaş galibiyeti hediyesi olarak verdiyse buda olabilir bunun kar zarar hesabı çok derin olabilir.... belli olmaz bakmışınız... İsrailin Lavi - J-10 olmuş onun gibi birşeyler olmuş... f değilde T olmuş... Mesajı Paylaş

Vallahi ALP hocam yorumunda o kadar çok "????" var ki hangisine ne diyeyim bilemedim...

En iyisi "olmayacak duaya Amin dememek lazım" deyip geçiştireyim :) :) :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Ocak 2021, 17:14:12
Vallahi ALP hocam yorumunda o kadar çok "????" var ki hangisine ne diyeyim bilemedim...

En iyisi "olmayacak duaya Amin dememek lazım" deyip geçiştireyim :) :) :)

+1 Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil :

Milli Muharip Uçak'ta F-16 motoruyla çalışıyoruz. Uçağın uçması, 360 derece dönmesi gerekiyor. Sonra yerli olarak yapacağız.
Göksungur ile ilgili çalışıyoruz. Þu anda paylaşabileceğimiz bir şey yok. Uçtuktan sonra paylaşırız.
Lockheed Martin'de 50 bin mühendis çalışıyor. Biz 10 bin mühendis sayısına 2028'de ulaşacağız.
https://mobile.twitter.com/KRCBEY28/status/1351082401972314113
Mesajı Paylaş
]

Ne demek 360 derece dönmesi?? Yahu, koskoca doktoralı mühendis ve hemi de genel müdürsünüz Temel Bey, konuşurken kelimeleri yutmasanız diyorum? Çok şey mi istiyorum acep?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 18 Ocak 2021, 14:45:45
Ne demek 360 derece dönmesi?? Yahu, koskoca doktoralı mühendis ve hemi de genel müdürsünüz Temel Bey, konuşurken kelimeleri yutmasanız diyorum? Çok şey mi istiyorum acep?
Sn Merzifonlu,
Çok düşük ve yetersiz bir cümle kurmuş. Ben kendimi beğenmezdim hayatımın 3 te 2 sini yurtdışında geçirdiğimden eksik görürdüm yazı kabiliyetimi. Kotil benden de kötü çıktı.
Anladığım kadarıyla bu uçaktan takla atmasını beklemiyoruz bu motorlarla diyor. Tam performansı test edemeyeceğiz. Þöyle bir uçurup , 360 derece döndürüp asıl motorlarını taktıktan sonra performans testlerini gerçekleştireceğiz diyor. Mesajı Paylaş

#2049
Temel KOTİL :Milli Muharip Uçak için inovatif yöntemler, son teknoloji ve 20 bin çekirdekli Türkiye'nin en güçlü 2 bilgisayarı kullanılıyor.

Prof. Dr. Temel Kotil, "Biz PDR diyoruz, Premier Design Review (Ön Tasarım Gözden Geçirme-Uçağın şekli %95 belli olacak ), inşallah Milli Muharip'in Nisan'da geliyor. İlk partiyi kesmeye de Eylül gibi başlıyoruz." dedi.

Milli Muharip Uçağın İlk Sac Kesimi Eylül'de.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz