KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Yasar - 24 Mart 2021, 12:11:16
Alıntı yapılan: Gökbörü - 24 Mart 2021, 12:03:03
Hocam, sakin olalim.
Sn Alpars,
Kapışmaya gerçekten gerek yok. Ancak bazı konularda da fiziği ağlatıyor demeyin mühendis forumdaşlara lütfen!
Hepimizin bilmediği yada eksik bildiği konular vardır.
Fizik ve mekanik konusunu şimdilik burada bırakalım.

Ben şahsen, bu ifadeyi yermek için yazmadım. Ama öyle anlaşılmış isem boş boğazlığımdan ötürü özür ve af diliyorum. Hakkınızı helal edin.

Ben olaya sahada ki fiili durum ve burada ki tecrübem üzerinden yorum katmak istedim. Yoksa, fizik ilminin olayları açıklaması, ifade etmesi ile saha arasında gerek insan yorumundan, gerekse fiziki şartlardaki değişkenliklerden kaynaklanan farklılaşmalar olabilir.

Neyse, sağlıcakla kalın.
Mesajı Paylaş

Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, Posta gazetesinden Hakan Çelik'in sorularını yanıtladı.

TUSAÞ ana yükleniciliğinde geliştirilen Milli Muharip Uçak (MMU) kapsamında İngiltere'nin daha önce ortak motor geliştirme teklifinde bulunduğunu dile getiren Prof. Dr. Demir, Rolls Royce'dan gelen talepte Türkiye'nin kabul edemeyeceği bazı şartlar olduğunu belirtti.



Prof. Dr. Demir, "Bunları uzun süre müzakere ettik. Þu anda anlaşabilir durumda olduğumuzu düşünüyoruz. Rakamsal bazı konular var. Yani top onlarda. Bütün parametreleri önümüzde görüp karar vereceğiz. Yine ilk hangardan çıkışı ve ilk uçuşu gerçekleştirmek üzere dünyada mevcut motorlarla da ilgileniyoruz. Çok boyutlu düşünmek zorundasınız. Ayrıca kendi milli motorumuzu geliştirme çabalarımıza devam ediyoruz." dedi ve güç sistemleriyle ilgili üç seçeneğin gündemde olduğunu ekledi:

- Rolls Royce ile motor geliştirmek.

- Dünyadaki mevcut bir motoru kullanmak, fakat bunların hiçbiri bizim beklediğimiz performansta değil.

- Kendi motorumuzla ilerlemek. Dışa bağımlılığı azaltmak için yerli motor projesini çok önemsiyoruz.

Röportajda yerli helikopter motoru hakkında gelişmeleri de açıklayan Prof. Dr. Demir, "İnşallah iki sene içinde tamamlanacak. Malumunuz, motorumuzun çekirdeği çalıştı. Motor şekli şemali ile tam randımanlı değil ama bir helikopterin üzerine yerleştirilebilecek aşamaya geldi." dedi.

https://www.c4defence.com/mmu-motoru-icin-rolls-royce-ortakligi-masada/ Mesajı Paylaş

Mesela MMUnun motorunu dışardan alacak olsak , bu motorda F110'dan biraz daha gelişmiş bir motor olsa birim fiyatı ne olur ? 10 milyon dolar falan olur mu ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Hornet - 16 Nisan 2021, 21:20:16
Mesela MMUnun motorunu dışardan alacak olsak , bu motorda F110'dan biraz daha gelişmiş bir motor olsa birim fiyatı ne olur ? 10 milyon dolar falan olur mu ?

Basitçe, öyle bir motoru parayla alamazsın. :) Zaten fazla aday da yok. ABD ve Kanada ürünleri hariç, belki Rusların İzdeliye 30 motoru var. O motorun da tam işler durumda olduğu şüpheli.

F110 muadili motor için ise bence o fiyat kelepir. Mesajı Paylaş

#2134
Alıntı yapılan: merzifonlu - 16 Nisan 2021, 22:24:07
Alıntı yapılan: Hornet - 16 Nisan 2021, 21:20:16
Mesela MMUnun motorunu dışardan alacak olsak , bu motorda F110'dan biraz daha gelişmiş bir motor olsa birim fiyatı ne olur ? 10 milyon dolar falan olur mu ?

Basitçe, öyle bir motoru parayla alamazsın. :) Zaten fazla aday da yok. ABD ve Kanada ürünleri hariç, belki Rusların İzdeliye 30 motoru var. O motorun da tam işler durumda olduğu şüpheli.

F110 muadili motor için ise bence o fiyat kelepir.
Sn Merzifonlu,
Suudi Arabistan 2008 yılında 156 adet F110GE129 motoruna lojistik hizmet bedeli dahil 750 milyon dolar ödemiş. Tanesi 4.8 milyona geliyor. Enflasyon ile düzeltirsek (%34 kümülatif dolar enflasyondan kaybetmiş) bugünkü fiyatı 6.4 milyon dolar ediyor.
BAE'nin 80 adet f16block60 uçağının 2002 yılında yedekleriyle birlikte F110GE132 motorlarının toplam fiyatı ise 400milyon dolar. Bu da yaklaşık 4.9 milyon dolar ediyor. Enflasyon farkı %47 imiş. Yani bu günkü fiyatla 7.2 milyon dolar ediyor.


http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/97737/saudi-af-orders-more-engines-for-f_15s-retrofit.html
Mesajı Paylaş

Bize yapılacak satışlar için sudan ucuz Sayın Yaşar. :) Müşteriye özel ayrıcalık!  ;D

İşin gırgırı bir tarafa, dış politikada durumlar iyi değil. Keza ekonomide de... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 17 Nisan 2021, 00:50:43
Bize yapılacak satışlar için sudan ucuz Sayın Yaşar. :) Müşteriye özel ayrıcalık!  ;D

İşin gırgırı bir tarafa, dış politikada durumlar iyi değil. Keza ekonomide de...
Çok haklısınız. Satan var da alacağız sanki!
Maalesef hem dış politika hem ekonomi dökülüyor.
Biz hala savunma sanayisi için ne yapılır hesabi yapıyoruz. Olmayan parayı nasıl harcayacağız onun hesabı bu. Mesajı Paylaş

#2137
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Nisan 2021, 01:00:44
Maalesef hem dış politika hem ekonomi dökülüyor.

Satan da yok, alacak para da yok. Ülke yönetiminin her alanında genel olarak paradigma değişimi gerekiyor.

İyi haberlerden bahsedelim boş verin. Seri olarak Türkiye'de tek kristal kanatçık üretildi sonunda. Umarım kalite kontrollerden fazlaca fire vermeden geçerler.

İngilizler ne kadarlık bir fireyle üretiyor bunları? Bilginiz var mı o konuda? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 17 Nisan 2021, 01:08:03
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Nisan 2021, 01:00:44
Maalesef hem dış politika hem ekonomi dökülüyor.

Satan da yok, alacak para da yok. Ülke yönetiminin her alanında genel olarak paradigma değişimi gerekiyor.

İyi haberlerden bahsedelim boş verin. Seri olarak Türkiye'de tek kristal kanatçık üretildi sonunda. Umarım kalite kontrollerden fazlaca fire vermeden geçerler.

İngilizler ne kadarlık bir fireyle üretiyor bunları? Bilginiz var mı o konuda?
RR olsun, GE olsun, P&W olsun hepsinin casting ve moulding teknikleri farklı. RR ne kadar fire ile üretiyor bilemiyorum. Bir araştırayım. Üretim tesisleri Rotherham'da ABCF tesisinde. Tanesi 15bin dolar civarındaymış RR'un airbus A350 için ürettiği motorlardaki her bir bıçak. Üretim tekniğine göre 60 ila 90 hafta arasında bir zaman gerekiyormuş 40 adetlik bir seti üretmek için.
Ekteki linkte güzel bir yazı var RR motor üretimi üzerine.
https://www.theengineer.co.uk/rolls-royce-single-crystal-turbine-blade/ Mesajı Paylaş

#2139
Zahmetiniz ve bilgi için çok teşekkürler Sayın Yaşar!  :) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz