KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#2170
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Mayıs 2021, 21:48:39
İngiltere'de 50'yi aşkın milletvekilinden mektup: 'Türkiye'deki insan hakları ihlallerine karşı daha aktif duruş sergilenmeli'


Eyvah eyvah  ... En büyük korkum gerçekleşiyor... Türkiye-İngiltere askeri işbirliği (BEA System) riske girebilir....

@serkan1976;

Bence biraz sakin olun. Oradan alınacak olan alındı zaten. Yani uçak ve transmisyon tasarımında teknik yardım.

Motor olayına ben her zaman şüpheci yaklaştım. ABD kontrol edemeyeceği şeye izin vermezdi. Niyetleri belli, TFX üzerinden ikinci bir Altay vakası yaratmak ve parasal açıdan Türkiye'yi sıkıştırmak. Mesajı Paylaş

#2171
Tamam işte. ABD , uzantılarıyla İngilizlerle olan işbirliğine de el attı.

MMU konusunda alacağımızı aldığımız konusuna kesinlikle katılmıyorum. Asıl kritik tasarim aşamasında BAE sistem bize lazım.

Motor konusunda benim de bir beklentim yoktu. Orada hemfikiriz.

ABD , aynı baskıyı Ukrayna üzerinden de uygulayabilir. Þimdilik pervaneli motorlarda ses çıkarmıyor ukrayna ile işbirliğimize.Ama turbofan,turbojet işbirliğinde çomak sokabilir Mesajı Paylaş

#2172
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mayıs 2021, 09:20:32
Tamam işte. ABD , uzantılarıyla İngilizlerle olan işbirliğine de el attı.

:) İngilizler, özellikle askeri konularda, ABD ile önceden mutabık olmadan tuvalete bile gitmezler! ABD şimdi el atmadı, eli zaten başından beri işin içindeydi. Eğer motor konusunda uzlaşılsaydı R&R ile ABD istediği kontrole sahip olacaktı.

Ukrayna konusuna gelirsek, ABD orada çok zorunda kalmadıkça ses çıkartmaz. Ukrayna'nın bize zaman kazandırmak hariç sunabileceği bir şey yok ve ABD elini ateşe sokmadan dolaylı yoldan Türkiye üzerinden Rusya'ya karşı Ukrayna'yı besleyebiliyor.

MMU söz konusu olduğu zaman, ne motor konusunda ne de gövde tasarımı konusunda, kimseye güvenmeden, oturup kendi işimizi kendimiz göreceğiz. Altay'da olduğu gibi. İngilizler çok bile yardımcı oldu bana kalırsa, aslında bu kadarını bile ummuyordum.

MMU için farkı şu: Altay gibi "motor ha yarın gelecek, ha bugün gelecek" diye beklemeyeceğiz. Motor falan gelmeyecek kardeşim, kendin geliştireceksin o motoru.

Bakalım Hürjet'in motoru nasıl şekillenecek? O konu açıklığa kavuştuğunda, MMU konusunda olacakları daha kolay kestirebilirim. Þimdilik bekle gör modundayım. Mesajı Paylaş

Benim İngilizlerden tek beklentim, bize nasıl jet uçağı yapacağımızı göstermesi. Bae sistem bize asıl  kritik tasarım aşamasında lazımdır.

Hava alıkları tasarımı , aerodinamik kanat-gövde tasarım sırları vb.hususlarda esas bize bilgi-deneyim aktaracaklar...

İniş takımı,fırlatma koltuğu,radar vb alt sistemleri yaparız , zor da olsa yaparız. Ama supersonik hele de avcı istekleri on planda olan , çeşitli yükseklik ve dirençler manevra yapacak , gövde ısısı yüzlerce dereceye çıkacak bir jet yapmak ciddi deneyimi olan bir havacılık şirketi desteği gerektirir.

550 km hız yapan affedersiniz pırpırlı Hürkuş'ta bile yaşadığımız sorunlar malum. 2200 km. hızla gidecek MMU'nun tasarımını biz BAEsystem olmadan nasıl yapacaktık...?

Not:RR uçak motoru konusunda zaten hiçbir umudum yoktu. Arkadaşları bilemem... Mesajı Paylaş

Kaba tasarımı aşağı yukarı bitmiştir o gövdenin. Kritik tasarıma gelince: Elinde bir nevi bakıp anlamak için F-16 varsa, rüzgar tüneli ve süper bilgisayar varsa, mevcuttaki malzeme bilgine göre, kafa göz yara yara, deneyerek yapacaksın. Başka çare yok. Emekli mühendisleri bulabiliyorsan, onları da pamuklara sarıp değerlendireceksin.

Motordaki olayla bire bir aynı işte. TS-1400 motoru yabancı muadiline göre 20-30 kg ağır ama işimizi görüyor mu? Evet ağır ve işimizi görüyor. Niye ağır? Çünkü piyasada rahatça erişebileceğin malzeme bu. Gövde tasarımında da benzeri olacak. Gövdede avantajımız ise grafen teknolojisi ve 3D yazıcı ile titanyum-boron gövde iskeleti basabilmemiz olacak. Eğer grafende ve 3D yazıcıda bize söylenilenler gerçekse!

Adamlar kritik tasarımı vs bizim için bitirdi ve bize zaman kazandırdı. Ama diyelim ki kritik bir malzemede ABD'ye gebe bıraktı? Bu işimize gelecek mi? Olayın o yönü de var. Mesajı Paylaş

BAE SYSTEMS  , işte kafa gözümüz yarılmadan yardımcı olsun diye var , onun için paraya boğuldu bizim tarafımızdan....

İlk jet yolcu uçağı Comet olayını bilirsiniz hocam...Adamlar uçak pencerelerini kare olarak yaptıkları için 3 uçak kaybedip piyasadan silindiler...Tasarım böyle birşey... Motora giren havayı alacak hava alıklarının tasarımı bile ayrı bir bilim , tecrübe gerektiriyor...Kanatlar ,gövde , kuyruk , dikme tasarımlarına girmiyorum bile...

Bence  biz emekli mühendislerimizi pamuğa saracağımıza  , İngilizlerle olan ilişkilerimizi pamuklara sarmak gerekir... Gerekirse para verelim...Çünkü bazı deneyimler-kazanımlar 100 yıllık sürelerle elde edilmiş kazanımlar bizim de 100 yılımız yok bu bilgileri İngilizlerden almalıyız...Çünkü bakarak öğrenilmiyor bazı şeyler...Kedi-kasap hikayesi....

... Malzeme konusuna hiç girmiyorum...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mayıs 2021, 13:27:30
BAE SYSTEMS  , işte kafa gözümüz yarılmadan yardımcı olsun diye var , onun için paraya boğuldu bizim tarafımızdan....

İlk jet yolcu uçağı Comet olayını bilirsiniz hocam...Adamlar uçak pencerelerini kare olarak yaptıkları için 3 uçak kaybedip piyasadan silindiler...Tasarım böyle birşey... Motora giren havayı alacak hava alıklarının tasarımı bile ayrı bir bilim , tecrübe gerektiriyor...Kanatlar ,gövde , kuyruk , dikme tasarımlarına girmiyorum bile...

Bence  biz emekli mühendislerimizi pamuğa saracağımıza  , İngilizlerle olan ilişkilerimizi pamuklara sarmak gerekir... Gerekirse para verelim...Çünkü bazı deneyimler-kazanımlar 100 yıllık sürelerle elde edilmiş kazanımlar bizim de 100 yılımız yok bu bilgileri İngilizlerden almalıyız...Çünkü bakarak öğrenilmiyor bazı şeyler...Kedi-kasap hikayesi....

... Malzeme konusuna hiç girmiyorum...
Sn merzifonlu'nun pamuğa saralım dediği emekli mühendisler İngiliz mühendisler zannedersem. Ya da Pakistan ve Türk kökenli BAE mühendisleri.
İngiliz vekillerin davranışı, bir yerde Erdoğan'a uyarı. Dostluğumuzun da bir sınırı var deniyor. İstanbul anlaşmasının iptali, hakkında en ufak laf edeni içeri almak, elini arkasına koydu diye soruşturma açmak. Bunlar totalitarizmle bağlantılı hareketler. Attığın adımlara dikkat et, deniyor.
Brexit'ten sonra Avrupa'ya karşı, İngiltere'nin dost ülkelere gereksinimi var. Bizi kolayca ABD gibi yolun kenarına koyamazlar. Ama bu da herşeye göz yumacaklar demek değil. ABD ile İngilizler arasında Blair döneminden sonra çok daha mesafeli bir tutum var. Blair, olmayan kitle imha silahları yüzünden, Bush'a kanıp İngiltere'yi Irak'la harbe soktu. İngilizler bunu unutmadılar.
Erdoğan çıkıp "Eyy İngiltere" demezse ve bu uyarıyı da İngiliz hükümeti, Türkiye'ye alenen yansıtmazsa, kapalı kapılar ardından mesaj verilirse - ki öyle olacaktır - bundan pek bir sonuç çıkmaz. Erdoğan'ın Avrupa'dan sonra bir de İngiltere'yi karşısına alacak gücü yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mayıs 2021, 13:27:30
BAE SYSTEMS  , işte kafa gözümüz yarılmadan yardımcı olsun diye var , onun için paraya boğuldu bizim tarafımızdan....

İlk jet yolcu uçağı Comet olayını bilirsiniz hocam...Adamlar uçak pencerelerini kare olarak yaptıkları için 3 uçak kaybedip piyasadan silindiler...Tasarım böyle birşey... Motora giren havayı alacak hava alıklarının tasarımı bile ayrı bir bilim , tecrübe gerektiriyor...Kanatlar ,gövde , kuyruk , dikme tasarımlarına girmiyorum bile...

Bence  biz emekli mühendislerimizi pamuğa saracağımıza  , İngilizlerle olan ilişkilerimizi pamuklara sarmak gerekir... Gerekirse para verelim...Çünkü bazı deneyimler-kazanımlar 100 yıllık sürelerle elde edilmiş kazanımlar bizim de 100 yılımız yok bu bilgileri İngilizlerden almalıyız...Çünkü bakarak öğrenilmiyor bazı şeyler...Kedi-kasap hikayesi....

... Malzeme konusuna hiç girmiyorum...

İngilizlerin bizi yabancı malzemelere muhtaç bırakmayacak tasarımlar yapacaklarının garantisi nedir? Sadece bakmamışızdır merak etmeyin. O kadar gövde parçası üretince illa ki bir şeyler öğrenirsin.

Grafen ve 3D yazıcı konusunda bize söylenilenler doğruysa, biz işimizi görecek gövdeyi üretiriz, rahat olun.

Ben asıl Hürjet motorunu merak ediyorum. Eğer tasarımı çift motorluya çevirmişler ve TEİ'nin yeni turbofan motorunu kullanacaklarsa, MMU motorunu geliştirebileceğimize güveniyorlar demektir. Yok, F-404 ile uçacaksa, o zaman MMU projesinin geleceği öyle veya böyle ABD ile olan ilişkilere bakar. Hürjet için Ukrayna motorunun seçilmesi de aynı kapıya çıkar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 15 Mayıs 2021, 14:01:36
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mayıs 2021, 13:27:30
BAE SYSTEMS  , işte kafa gözümüz yarılmadan yardımcı olsun diye var , onun için paraya boğuldu bizim tarafımızdan....

İlk jet yolcu uçağı Comet olayını bilirsiniz hocam...Adamlar uçak pencerelerini kare olarak yaptıkları için 3 uçak kaybedip piyasadan silindiler...Tasarım böyle birşey... Motora giren havayı alacak hava alıklarının tasarımı bile ayrı bir bilim , tecrübe gerektiriyor...Kanatlar ,gövde , kuyruk , dikme tasarımlarına girmiyorum bile...

Bence  biz emekli mühendislerimizi pamuğa saracağımıza  , İngilizlerle olan ilişkilerimizi pamuklara sarmak gerekir... Gerekirse para verelim...Çünkü bazı deneyimler-kazanımlar 100 yıllık sürelerle elde edilmiş kazanımlar bizim de 100 yılımız yok bu bilgileri İngilizlerden almalıyız...Çünkü bakarak öğrenilmiyor bazı şeyler...Kedi-kasap hikayesi....

... Malzeme konusuna hiç girmiyorum...
Sn merzifonlu'nun pamuğa saralım dediği emekli mühendisler İngiliz mühendisler zannedersem. Ya da Pakistan ve Türk kökenli BAE mühendisleri.
İngiliz vekillerin davranışı, bir yerde Erdoğan'a uyarı. Dostluğumuzun da bir sınırı var deniyor. İstanbul anlaşmasının iptali, hakkında en ufak laf edeni içeri almak, elini arkasına koydu diye soruşturma açmak. Bunlar totalitarizmle bağlantılı hareketler. Attığın adımlara dikkat et, deniyor.
Brexit'ten sonra Avrupa'ya karşı, İngiltere'nin dost ülkelere gereksinimi var. Bizi kolayca ABD gibi yolun kenarına koyamazlar. Ama bu da herşeye göz yumacaklar demek değil. ABD ile İngilizler arasında Blair döneminden sonra çok daha mesafeli bir tutum var. Blair, olmayan kitle imha silahları yüzünden, Bush'a kanıp İngiltere'yi Irak'la harbe soktu. İngilizler bunu unutmadılar.
Erdoğan çıkıp "Eyy İngiltere" demezse ve bu uyarıyı da İngiliz hükümeti, Türkiye'ye alenen yansıtmazsa, kapalı kapılar ardından mesaj verilirse - ki öyle olacaktır - bundan pek bir sonuç çıkmaz. Erdoğan'ın Avrupa'dan sonra bir de İngiltere'yi karşısına alacak gücü yok.

+1.

;D Erdoğan'ın dış politika (aslında iç politika) faciaları konusuna hiç girmeyelim burada. Makale uzunluğunda yazı çıkar.

Ama İslamcı zihniyetinin en temelde yatan hatasını söyleyip geçeyim: "Bize Batı'nın teknolojisi lazım, felsefesi ve bilimi değil!"

Kafa yapısı halen daha (Halen daha diyorum, çünkü Osmanlı'nın İlmiye Sınıfı da aynen böyle diyordu.) bu olduğundan:
a) Batılılaşmak isteyen Araplarla,
b) Batılı milletlerle,
c) bu hatalı düşünceyi taşımayan ve gülünç bulan Doğulu milletlerle,
ve nihayet d) Ruslarla,

ayakları yere basan düzgün bir ilişki geliştiremediler. Ve geliştiremezler de... Mesajı Paylaş

#2179
Ya Merzifonlu hocam ; Hürjet çift motorluya dönebilir lafını sen bari söyleme ... :D :D :D

Affedersin nerdeyse bu yıl sonu hangardan motorlu olarak çıkaracağız diyor bütün Tusaş yetkilileri...Bu saatten sonra çift motorluya dönülür mü Allah Aşkına hocammm sen bari deme...

Bu iş , Lego yapmak gibi mi? Çıkar şu parçayı , tak  2 motorlu olsun ... Böyle aceleyle tasarım değişikliği mi yapılır savaş jetinde...?

Bırak uçmayı , hangara tekerleri üstünde dönemez uçak....
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz