KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Ben de ister istemez, Sn Merzifonlu gibi çift motorlu bir Hürjet'e yakınım. Olmaz değil. TF6000 motoru, eğer 6000lbf kuru itki üretiyorsa, afterburner ile 9500-10500lbf itki üretir. Bunlardan iki adedi Hürjet'in istediği itkiyi sağlar. TF6000, teorik olarak ts1400 motorunun eksenel kompresöre dönüştürülmüş türbofan versiyonu olmaya aday.
En son Hürjet'in tek motorlu mock-up modelini göreli 2 yıl oldu.
Bunları düşünürseniz, bu uçağı çift motorlu yapmak için zaman da vardı. İmkansız değil.
ABD ile yaşanan ambargo durumundan sonra, bilhassa SSB'nin ihtiyacı olacak parçaların ABD'den temini neredeyse imkansıza yakın. Bu durumda çift tf6000 motorlu Hürjet mantıklı.
F404 motorunu lisans altında üretim iznimiz yoksa bence ABD'den motor alımını unutalım derim. Mesajı Paylaş

Caatsa'ya rağmen Tusaş yetkilileri Hürjet'in tek motorlu olacağını  , hatta kritik tasarım aşamasını geçtiklerini , bazı parça üretimlerinin de başladığını açıkladılar.Bu saatten sonra HÜRJET'te çift motor imkansızdan bile uzak bir seçenek.

TF6000 , Mius için düşünülüyor bence..

İlk kez üretilen turbofan motorunu kimse öğrenci pilot taşıyan  eğitim jetinde kullanmak istemez ama insansız bir uçakta rahatça kullanırsınız(Bence bu da bir etken) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mayıs 2021, 18:41:07
Caatsa'ya rağmen Tusaş yetkilileri Hürjet'in tek motorlu olacağını  , hatta kritik tasarım aşamasını geçtiklerini , bazı parça üretimlerinin de başladığını açıkladılar.Bu saatten sonra HÜRJET'te çift motor imkansızdan bile uzak bir seçenek.

TF6000 , Mius için düşünülüyor bence..

İlk kez üretilen turbofan motorunu kimse öğrenci pilot taşıyan  eğitim jetinde kullanmak istemez ama insansız bir uçakta rahatça kullanırsınız(Bence bu da bir etken)
Son cümle : Doğru mantık!
İlk Cümle: üretim aşamasında motorsuz kalacağız demek.
Tf6000 motorunun jet Siha için olması daha mantıklı.
Benim ve öyle zannediyorum ki Sn Merzifonlu'nun da arzusu sorunsuz Hürjet'in üretilebilmesi. 2 x TF6000 bunu sağlayabilecek tek yöntem. (Ne kadar mantıki olarak ters olsa da) Mesajı Paylaş

cift motorlu  hürjet en iyi secenek Tf 6000 dahada  büyüyecek  TF-X ucagin motoru olacaktir



Mesajı Paylaş

#2184
Alıntı yapılan: tumucin - 15 Mayıs 2021, 19:41:38
cift motorlu  hürjet en iyi secenek Tf 6000 dahada  büyüyecek  TF-X ucagin motoru olacaktir

Hürjet tek motorlu olacak...Bana kalsa 3 motorlu yaparım ama tek motorlu olacak...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 15 Mayıs 2021, 10:40:47
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mayıs 2021, 09:20:32
Tamam işte. ABD , uzantılarıyla İngilizlerle olan işbirliğine de el attı.

:) İngilizler, özellikle askeri konularda, ABD ile önceden mutabık olmadan tuvalete bile gitmezler! ABD şimdi el atmadı, eli zaten başından beri işin içindeydi. Eğer motor konusunda uzlaşılsaydı R&R ile ABD istediği kontrole sahip olacaktı.

Ukrayna konusuna gelirsek, ABD orada çok zorunda kalmadıkça ses çıkartmaz. Ukrayna'nın bize zaman kazandırmak hariç sunabileceği bir şey yok ve ABD elini ateşe sokmadan dolaylı yoldan Türkiye üzerinden Rusya'ya karşı Ukrayna'yı besleyebiliyor.

MMU söz konusu olduğu zaman, ne motor konusunda ne de gövde tasarımı konusunda, kimseye güvenmeden, oturup kendi işimizi kendimiz göreceğiz. Altay'da olduğu gibi. İngilizler çok bile yardımcı oldu bana kalırsa, aslında bu kadarını bile ummuyordum.

MMU için farkı şu: Altay gibi "motor ha yarın gelecek, ha bugün gelecek" diye beklemeyeceğiz. Motor falan gelmeyecek kardeşim, kendin geliştireceksin o motoru.

Bakalım Hürjet'in motoru nasıl şekillenecek? O konu açıklığa kavuştuğunda, MMU konusunda olacakları daha kolay kestirebilirim. Þimdilik bekle gör modundayım.

Bak ya ssb tahrik sistemler daire başkanı konuştu sanki "o motör gelmeyecek*

Peki pentagondan yada abd kabinesinden iyi bi kaynak mı varda krsin gelmeyecek.

Bu ssb dekilerde işi bilmiyolar. Bi işden anlamıyolar yine saçma bi motor anlaşması mı yapmışlar.

Ne oldu, siz yaşar kankanızla böyle itibar cellatlığı yapıyordunuz. Evet kaynak ne ola ki?

Bak şu zır cahile neler yazıyor yav. :) :) :) Mesajı Paylaş

Sayın Alpars ben böyle kapalı , kinayeli anatımları pek anlamıyorum... Ya zekam yetmiyor ya da hoşlanmıyorum...

Piyasada karnından konuşan yeterince adam var zaten... Ne demek istediğinizi dolaylı,kinayeli bir şekilde değil de doğrudan söylerseniz daha iyi olmaz mı?

Belki de siz gayet açık anlattığınızı iddia edeceksiniz ama yukarıda da söylediğim gibi ben pek zeki değilim anlamadım...

Bir üstteki yorumunuzda ne demek istediniz? Mesajı Paylaş

Serkanım sen boşver, anayan anadı gardaşım. Sen güzel fikirlerini üretmeye ve bizleri geliştirmeye devam et.

Empati yaptım. Hatalı isem özür dilerim. Ama herkes kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapmamalı.

Ben neyin ne olduğunu gayet iyi anladım.

Evet, hepimizde dış kaynaklı motorlarda bi sıkıntı olabileceği endişesi mevcut. Bu durumu değişik şekillerde ifade ediyoruz.

Fakat şu an için elden gelecek birşey yok. Yerlisinin yapımını bekleyeceğiz.

Yerli gelene kadar da zaman kaybetmemek için ara çözüm, yabancı bir motor ile tasarım dönemini mümkün olduğu kadar zaman kayıpsız atlatmak.

Altay ile hürkuş motor tedarik farkı nedir dersek, Altayda yerli motor ar ge projesi yok idi. Hürjet te ise bir motor ve bileşenleri ar ge süreci devam ediyor. Mesajı Paylaş


Amerika ingiltereye birşey dayatamaz.  Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz