KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#2190
Alıntı yapılan: Hornet - 17 Mayıs 2021, 10:59:27
Amerika ingiltereye birşey dayatamaz.
,,

Dayatma demeyelim de gönlünü kırmaz asla diyelim.... :D :D :D

Bir sitede Çin WS10B motorlarının MMU'da kullanılıp kullanılamayacağı sorulmuş...

İtiş gücü 31.000 IB gayet yeterli ama dayanım sorunları hala devam ediyor gibi ...
Üçüncü nesil tek kristal türbin kanatlarının artan ısı direncine bağlı olarak motor ömrünün 800'den 1.500 saate yükseldiğini bildirmiş Çinliler ama bu ömür Batı motorlarına göre hala çok geri..... Mesajı Paylaş

Çin'in de,  bizim de  motor konusunda  önceliğimiz  motorun  batı standartlarında bir  dayanım süresi sunması değildir sanırım.  hele bir uçalım da,  kaç saat uçtuğumuz  sonraki gündem.
Mesajı Paylaş

#2192
Sn Serkan1976,
Çok enteresan! Çinliler, o kadar para, gelişmiş beyin ve ellerindeki olanaklarla jet motoru sorununu hala halledebilmiş değiller. Bence bu başarısızlığa, geri mühendislikle Rus uçakları ve Rus teknolojileri üzerine uzun yıllar çalışmış olmalarından kaynaklanan bir takıntı engel oluyor. Rusların motorları Batı motor ömürlerine yaklaşmaya başladı. Bilhassa Fransızlarla beraber Saturn ve Safran şirketlerinin 50/50 ortaklıkla, yangın uçağı ve Sukhoi superjet 100 yolcu uçağı motoru yapmaya başlamalarından sonra.
Motor alt yapısı olunca yeni teknolojileri benimseyip sisteme entegre etmek kolay oluyor. Çinliler de alt yapı olmayınca olay zorlaşıyor. Sovyet dönemi teknolojisi ile motor üreten Motor Sich firmasının dahi peşinden koşuyorlar. Ana süpersonik jet eğitim uçaklarının motorunu MS yapıyor.
Çinlilerden ne motor alınır ne de uçak. Bizim tüm sistemimiz ABD teknolojisine dayalı sistem. Beğenmesekte mecburuz. TEİ , GE sistemine uyumlu P&W için de parça üretiyor. Kale, Pratt&Whitney ve RR sistemlerine göre parça üretiyor.  Çok ters bir şey olmadıkça Rus ve Çin jet teknolojisinden uzak durmamız gerekir. Mesajı Paylaş

Alıntı Yap"Türkiye, TF-X kompozitlerinin ortak üretimi için Malezya ile bir Mutabakat Anlaşması imzaladı."

https://mobile.twitter.com/KRCBEY28/status/1395354231805288457
Mesajı Paylaş
]

#2194
@Alpars; Kaynak CAATSA.  ;)

ABD motor vermez mi? Verir. Projede kontrol kendisine geçecekse ve motor görece eski teknolojiye sahipse, verir. Güney Kore'nin KFX veya İsveç'in Gripen uçakları gibi. Onların derdi, para kazanma faslına ek olarak kontrolü elde tutmak.

"MMU'da biz kontrolü kimseye vermeyeceğiz." diyorsak, o motoru kendimiz geliştireceğiz. Başka yolu yok. MMU Projesi, Altay Projesine dönecektir. Tek fark, biz baştan bunun böyle olacağını bileceğiz.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@serkan1976; Hürjet'in motoru yedekleri ile birlikte gelmiş ve depoda bekliyorsa, ancak o zaman Hürjet kesin olarak tek motorlu olacak derim. O durum hariç, yetkililerin ne dedikleri ile zerre ilgilenmiyorum.

Onlara kalsaydı, Altay'da güç paketi sorunu çıkmayacaktı ve biz hala F-35 projesindeydik... Daha (sözde) gelen motorun modeli bile belli değil yahu! Nesine inanayım bu açıklamaların? Bence siz de çok kaale almayın. Mesajı Paylaş

#2195
Hürjet motoru olayı bize son 10 yılın en büyük şokunu yaşatabilir...
Hürjet yıl sonunda nerdeyse ete-kemiğe bürünecek ama  daha kimse motorun ne olduğunu bilmiyor. Bildiğini iddia edenler de o motorun hangi modeli olduğunu bilmiyor.

Hatta Sn Merzifonlu gibi arkadaşlar Hurjet'in kaç motorlu olacağından bile emin değiller :D :D :D

Sanırım Türk tipi uçak üretme projesi böyle ilerliyor...

Bu işin sonunda Hürjet,  nakliye uçağı olarak bile karşımıza çıkabilir...

Ama beni en şaşırtan olay ise Türkiye 'de çok sayıda savunma sanayi uzmanı olmasına rağmen hiçbiri yetkililerle röportaj yaparken Hürjet motorunun ne olduğunu sormuyor ya da soramıyor.

Gerçekten enteresan.

Ben şahsen Tusaş 'in Caatsa olaylarından önce belli sayıda F-404 motor sağladığını,  prototiplerin bu motorlarla ilerleyeceğimizi düşünüyorum..
Sebebi de Tusaş yetkililerinin aşırı rahat tavırları...

Bence MMU içingelen  F-110 motorlarıyla beraber yine  GE üretimi F-404'lerden de belli sayıda temin edildi. Mesajı Paylaş

komik;  ama  projeyle ilgili belirsizlikler olduğu da gerçek.
bu    projede tek motorlu uçak kararı vermekle  baştan kendi ayağımıza çelme taktık;  ama artık  dönmek için çok geç bence.

mademki  başta jet eğitim modeline  fokuslanacaktık,  uçağı  her yerde  silahlarla felan sergileyerek de   aslında kolay olaabilecek bir işi zorlaştırmış bile olabiliriz.


bir kere bizim hafif taaruz anlayışımız genel trende uymuyor.  el oğlu  uçakların altına   cirit benzeri  4 veya 6  füze takarak  bu  hafif taaruz konseptini şekillendirirken  bizi  mk-82  bile  kesmeyecek neredeyse.

e böyle olunca  hafif taaruz yapsın diye üreteceğin uçak  neredeyse  tjf-17  olup çıkıyor.


öbür tarafta ise çift motorlu ve daha  sınırlı bir uçak  ile  yürünme kararı alınsaydı  belki  ileride  ts1400  üzerinden bir motorla bile  motor sorunu çözülebilirdi.

hayır,  ts1400  üreten firma da  senin  kardeş firman,  elindeki  hazır veya hazır olabilecek imkanları  araştırmak ve buna göre bir proje kurgulamak bu kadar zor olmamalıydı.


projenin başlangıç tarihleri ve hatta bu tek motorlu modelin seçildiğinin  duyurulduğu zamanlarda  batıyla aramız da öyle güllük gülistanlık değildi.


iki  ihtimal görünüyor,  geçenlerde bir tv programında "biz şimdilik eğitim modeline fokuslandık"  mealinden açıklamalarla  en  azından silahsız uçaklar  için  motor verilebileceği  ümit edilmiş  olabilir.
diğer  ihtimal ise  batıyla aramızın  bir şekilde düzeleceği ve bu motorların  geleceği  ön görüsü  üzerine  bu  şekilde ilerlendi ki  ben  buna ön görüsüzlük demeyi daha doğru buluyorum.


bizde  seçimlerde  başka  birilerinin  başa  gelmesiyle  işlerin düzeleceğine inanan  kesimler var;  ama birşey değişmesi kolay değil.
dış politikada  sanıldığı kadar  geniş bir manevra alanı kalmadı.
bu  hükümetin veya seçimlerle seçilecek başka bir hükümetin  yapabileceği tek şey  s400 sistemlerini bir depoya kaldırmak.

bunun haricinde yeni seçilecek hükümet  ne  yapabilir?
mesela  batının    suriye ve  ırak  politikalarını  nasıl değiştirebilir?
ne diyecekler de  batı  Rakka'yı ve diğer alanları  Suriye'ye  teslim edecek?

orduyu   ileri mevzilerden geri  çekmek durumu  mümkün müdür?
örneğin  Suriye'den çekildik diyelim ve biz çekildikten sonra oraya  gidilip  provakasyon videoları çekildi ve internete bu görüntüler düştü.
bu  hüküetin  sonraki seçimlerde %30  oy alma  ihtimali  kaçtır?  %35  alma ihtimali kaçtır?
%40  zaten sormaya gerek yok.

diğer tüm alanlar bu  şekilde,  e hangi hükümet   bunu bile bile  orduyu  o alanlardan geri çekecek?

yani   seçilecek olan hükümetin  Tanrı yardımcısı olsun.





ekonomide ise  hangi hükümet nasıl  doları tekrar 7 tl altına düşürebilecek?





Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
Milli Muharip Uçak Projesi'ndeki son duruma ilişkin olarak Kotil, "Türkiye'nin en önemli projesi açık ara Milli Muharip Uçak'tır. 18 Mart 2023'te motor çalıştırıyor, hangardan çıkıyor ancak bunu uçurmak için 2 yıllık test süreci var. Uçak havaya kalktığı zaman geriye dönüşü yok. 2028'de Hava Kuvvetlerine bu uçağı yerli ve milli olarak teslim ediyoruz." şeklinde konuştu.

Konunun ikinci boyutunun endüstriyel iş birliği olduğuna işaret eden Kotil, şöyle konuştu:

"F-35, 5. nesil bir savaş uçağı. Milli Muharip Uçak ise 5. nesil bir savaş uçağı ama ondan biraz farklı. Amerikalıların iki tip savaş uçağı var; F-22 ve F-35. Aslında F-22, bir saldırı uçağıdır. Havadan havaya yeteneği daha yüksektir. F-35, daha çok havadan karaya hedefleri vurmak için yapılmıştır. Milli Muharip Uçak, ikisinin ortasına oturuyor. F-35'in verilmemesi, daha çok çalışmamız anlamına geliyor. Zaten bunu yapmaya kararlıydık ama bu sefer kararın ötesinde mecburuz artık."

Kotil, hava sanayisinde yazılımların önemli olduğunu bildirerek, gençlerin yazılıma yönlenmelerini tavsiye etti.
https://www.defenceandtechnology.com/mmu-18-mart-2023te-motor-calistiracak-1622041331.html
Mesajı Paylaş
]

  Beyler hiç kimse yerli turbofan motoru ama 4.nesil ama 5.nesil yapılmadan MMU'nun seri üretime gireceğini beklemesin.Prototipler için 5 adet F110 motoru almışız iyi güzel.Sadece prototipleri uçurmakla yetiniriz yerli motor üretilmeden nasıl ki Altay'ın prototiplerini MTU motorlarla gezdirip duruyoruz bu da o hesap.Yani abd'nin iş seri üretim aşamasına geldiğinde F110 motorunu vereceğini hiç sanmıyorum.Sana MK-41 vermeyen ESSM vermeyen RAM vermeyen adam motoru verip niye sana uçak ürettirsin ki çıkarlarına bu kadar çomak sokarken.Burada F110'un görece daha düşük teknoloji olması da önemli değil önemli olan kendi uçağımıza sahip olamamamız.Olaya bu yönden bakmak gerekir. Mesajı Paylaş


" Rusyanın Su-57 "beşinci nesil" savaş uçağı aynı anda dört Okhotnik İHA'yı kontrol ederek savaşabilecekmiş.

Rus saldırı İHA'sı Okhotnik S-70 ve Su-57 savaş uçağı müşterek uçuş gerçekleştirmiş.

TASS haber ajansının ifadesine göre, Sukhoi Su-57 savaş uçağı pilotu, Su-57 savaş uçağının aynı anda dört keşif ve taarruz İHA'sı S-70 Okhotnik'in operasyonlarını koordine edebileceğini söylemiş.

TASS Rus Hava Kuvvetleri Su-57 kokpitinden keşif ve taarruz İHA'sı S-70 Okhotnik'i kontrol etme seçenekleri üzerinde çalışılıyor. Bir savaş uçağının iki ila dört Okhotnik hava aracını kontrol etme kabiliyetine erişmesi bekleniyor demiş."

Ne diyelim darısı Tfx ile Mius umuzun başına. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz