KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

yaramaz, yaramaz.
Saab uçağı bize yaramaz; çünkü hem milli olmaz; hem ufacık uçak.
EJ motor bize yaramaz;  çünkü hem bakımı GE motorlarına kıyasla daha zor; hem de İngiltere bazı çekincelerini dillendiriyor.
"bana sorarsanız biz de isteklerimizin cacığını çıkarttık"
Ukrayna motoru yaramaz; çünkü eski nesil.
TR motor firmasının motoru yaramaz; çünkü  daha önce motor tasarlamamış yeni bir firma.
Çin motorları yaramaz;  onlar kendileri de Rus motoru kullanıyor.
Rus motoru yaramaz; çünkü hem ambargolar artabilir;  hem de motorlarının ömrü kısa.
Fransız motoru yaramaz;  çünkü bizimle istikrarlı bir şekilde tatsız bir ilişki yürütüyorlar.
ABD motoru yaramaz;  çünkü motor verecekleri kesin değil.
TEİ motoru yaramaz;  çünkü komple tf motor tasarım deneyimi yok,  daha ufak bir tf motor tasarlamadan,  bu çapta bir motor üretme iddiasını altına girilmemesi gereken bir risk olarak görüyorlar muhtemelen,  haklılar da.
  işin sonunda vezir olmak da var, rezil olmak da.


eee!
herkese yar,  bize yaramaz.

kıyıdan köşeden ne tırtıklayabilirsek alacağız,  kimisini duyarız,  kimisini de hiç duymayız;  ama böyle olduracağız bu işi.
bu,  ille de komple bir motor bloğu alıp getirme şeklinde olmayabilir,  örneğin  motorun x parçasının üretimi için gidip felancadan,  y parçasının tasarımı için gidip filancadan   destek alma şeklinde olur.
kuşkusuz, Ukrayna motorlarına komple motor bloğu olarak baktığımızda kimilerine eski görünür;  ama o eski motorlarda bile kullanılabilecek  parçalar vardır,  tasarım sürelerini ciddi kısaltır ve riskleri düşürür.

haa,  bu eski motorların da alıcısı çok,  konu motor olunca,  müşteri de aç olunca,  satıcı hemen tok esnaf oluyor.
tok esnafla iş yapmak zor.

bu tok esnaf takımıyla yüz göz olmak kader değildi, zamanında iyi denilebilecek gemiler bu limana uğradı;  ama işte yaramazlardı.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 13 Kasım 2021, 00:48:40
yaramaz, yaramaz.
Saab uçağı bize yaramaz; çünkü hem milli olmaz; hem ufacık uçak.
EJ motor bize yaramaz;  çünkü hem bakımı GE motorlarına kıyasla daha zor; hem de İngiltere bazı çekincelerini dillendiriyor.
"bana sorarsanız biz de isteklerimizin cacığını çıkarttık"
Ukrayna motoru yaramaz; çünkü eski nesil.
TR motor firmasının motoru yaramaz; çünkü  daha önce motor tasarlamamış yeni bir firma.
Çin motorları yaramaz;  onlar kendileri de Rus motoru kullanıyor.
Rus motoru yaramaz; çünkü hem ambargolar artabilir;  hem de motorlarının ömrü kısa.
Fransız motoru yaramaz;  çünkü bizimle istikrarlı bir şekilde tatsız bir ilişki yürütüyorlar.
ABD motoru yaramaz;  çünkü motor verecekleri kesin değil.
TEİ motoru yaramaz;  çünkü komple tf motor tasarım deneyimi yok,  daha ufak bir tf motor tasarlamadan,  bu çapta bir motor üretme iddiasını altına girilmemesi gereken bir risk olarak görüyorlar muhtemelen,  haklılar da.
  işin sonunda vezir olmak da var, rezil olmak da.


eee!
herkese yar,  bize yaramaz.

kıyıdan köşeden ne tırtıklayabilirsek alacağız,  kimisini duyarız,  kimisini de hiç duymayız;  ama böyle olduracağız bu işi.
bu,  ille de komple bir motor bloğu alıp getirme şeklinde olmayabilir,  örneğin  motorun x parçasının üretimi için gidip felancadan,  y parçasının tasarımı için gidip filancadan   destek alma şeklinde olur.
kuşkusuz, Ukrayna motorlarına komple motor bloğu olarak baktığımızda kimilerine eski görünür;  ama o eski motorlarda bile kullanılabilecek  parçalar vardır,  tasarım sürelerini ciddi kısaltır ve riskleri düşürür.

haa,  bu eski motorların da alıcısı çok,  konu motor olunca,  müşteri de aç olunca,  satıcı hemen tok esnaf oluyor.
tok esnafla iş yapmak zor.

bu tok esnaf takımıyla yüz göz olmak kader değildi, zamanında iyi denilebilecek gemiler bu limana uğradı;  ama işte yaramazlardı.
+♾️ Mesajı Paylaş

#2352
Tusaş, biz F-110 yapabilecek durumdayız diyor.... Her yerde sürekli bunu tekrarlıyorlar...

E niye yapmıyoruz?

2 X F-110 motorunun gücüyle başedecek uçak var mı bu Dünyada? Süpercruise özelliği ; arkadaşların dediği gibi motor dışı oynamalarla da sağlanacak bir yetenek...

Silence F-15x uçak olacak MMU block-1 bu F-110 motorlarla.Daha ne istiyoruz anlayamıyorum.

MMU block-2 yapacaksak  zaten bu motor kesinlikle 5.nesil bir motor değil "Değişken Bypass Oranlı Jet Motoru " olmak zorunda.
Çünkü bizim MMU - block2 uçuracağımız tarih milletin 6.nesil uçak uçuracağı tarih...

Yani F-5 ile F-22 yakalamaya çalışmak gibi bir duruma düşeriz o tarihte .MMU block-2 'de değişken Bypass Oranlı Jet Motoru kullanmak zorundayız...

Sonuç: Mmu block-1 için tusaş üretimi F-110 çakması motor gayet yeterli.
Mmu block-2 için 5.nesil motora gerek yok direkt Değişken Bypass Oranlı Jet Motoru teknolojisini kovalamalıyız. Mesajı Paylaş

ne demelerini bekliyoruz firmaların yani?

ona bakarsak bir zamanlar şunlar da deniliyordu.


"ilgi gören ANKA'nın başta bölge ülkeleri olmak üzere tanıtım ve iş geliştirme faaliyetlerine devam edilmektedir. 2013 yılında en az iki bölge ülkesi ile satış ve ihracat sözleşmesi imzalanması hedeflenmektedir.   Yakında göreve başlayacak olan ANKA'nın IDEF'in yanı sıra önümüzdeki dönemde "

http://www.ilgazetesi.com.tr/anka-seri-uretime-hazir-203293h.htm

Altay için kaç kere  üretime başlanacağı haberleri yazılmadı mı?

şimdilik kimsenin beşinci nesil bir motor felan hedeflediğini sanmam,  kripton'dan gelen motorlar  epeyi uzakta.
bizim uçak muhtemelen  kimi özellikleriyle dördüncü,  kimi özellikleriyle beşinci ve beş buçuğuncu uçak olur.


Mesajı Paylaş

Ben bu Trmotor nedir , ne değildir , neden kuruldu anlamadım tam olarak hâlâ? En ufak bir resim,video bile paylaşmıyorlar.
TEİ'nin yerli uçak motoru yapmasına TEİ'nin ortağı GE "teknolojim kopyalanır"  izin vermez diye mi kuruldu?



Mesajı Paylaş



"TRMotor Güç Sistemleri San. A.Þ. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz  SSB'ye ait olan SSTEK A.Þ tarafından kurulmuştur.

Türkiyenin uçak motoru ihtiyacının karşılanması için yeni nesil motor tasarımı ve geliştirilmesi hedeflenmiştir."

https://www.trmotor.com.tr/k-1-hakkimizda.html

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 13 Kasım 2021, 16:35:13


"TRMotor Güç Sistemleri San. A.Þ. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz  SSB'ye ait olan SSTEK A.Þ tarafından kurulmuştur.

Türkiyenin uçak motoru ihtiyacının karşılanması için yeni nesil motor tasarımı ve geliştirilmesi hedeflenmiştir."

https://www.trmotor.com.tr/k-1-hakkimizda.html

Korsan hocam , bu bilgiler internet sitelerinde de yazıyor😆😆😆

Ben bu işin arka planını soruyorum... TEİ gibi yılların uçak motoru parçaları üreten bir şirket varken birden trmotor iştiraki çıkıverdi , MMU projesi ile aynı zaman diliminde...

GE veya RR ile turbofan motor geliştirme pazarlığı  , tüm hakları %100 Türkiye'ye ait olan bir şirket üzerinden yapılsın diye kurduklarını düşünüyorum. Trmotor'u bizimkilerin.
Yani Trmotor'un kurucuları sıfırdan yerli bir turbofan motor üretelim diye kurulmadı en azından ilk aşama için...
Kervan yolda düzülür mantığı ile çıktılar yola ama dünyadaki dev şirketlerle ortak turbofan motor geliştirme işini beceremeyince %100 yerli turbofan motor yapıyoruz yoluna girmek zorunda kaldılar ki TEİ mühendis kadrosu - birikimi olmadan imkansız bir işe girerler... Mesajı Paylaş

1. zaten firmanın kendi internet  sitesinden kopyala yapıştır yaptım,  kendileri, amaç ve hedeflerini bu şekilde yazmışlar oraya.
2. zaten kendiniz yazmışsınız işte asıl kurulma nedenini.
TEİ, ortağı olan bir şirket ve mülkiyet hakları üzerinde hukuki sorunlar olabilirdi.
yukarıda güldüğünüz  alıntıda TRMotor adlı şirketin sermayesiyle ilgili bilgi de var bakarsanız.

daha arka planda da bence,  şirketlerimizi çoğaltma politikası var.
bu ülkeye bir tane Tusaş, Aselsan, Roketsan yetmeyecekti,   bunlardan ikişer üçer tane daha gerekecek bu ülkeye;  yoksa işler çok uzuyor.

Tusaş'ın  bazen yanında,  bazen rakibi olarak Baykar ve hatta buna Ukrayna ile ortak kurdukları şirketi de eklemek gerek,   Roketsan'ın yanına  adını hatırlayamadığım uzay sondası yapan firma ve hatta SAGE,     girişimleri ekleniyor.
bakarsak, Tusaş zaten iha üretirken  öbürünün pek şansı olamazdı eski kafamızla,  yine Roketsan varken uzay  teknolojileri için Delta adlı başka şirket kurmak saçmaydı eski kafamızla.

TEİ firmasının  ikincisi olarak ta TRMOTOR  mantıklı gelmiş olabilir,  ihtimal tabi.

bu göllerin bazıları maya tutar,  bazıları tutmaz,  onu da zamanla göreceğiz.  şimdiden tekme atmak doğru yaklaşım olmaz.

üç yıl önce Hisar-u da kimsenin kafasına yatamıyordu; ama videosunu izliyoruz şimdi.
Anka uçakları Batman'da düştüğünde Anka da herkesin kafasında bitmişti;  ama şimdi ihracatı yapılıyor, türlü türlü çeşidi  uçuyor.

tank konusu herkesin kafasına gelen ilk örnek; ama emin olun orada kabahat tamamen bizde.
2017 yılında başka bir motorla başka bir tank tasarlamaya başlamış olsaydık şimdiye bitmişti bu iş,  taktık kafaya  ille de bu motor,  ille de bu tank diye.
Mesajı Paylaş

F110 Ayarında bir motorun tanesi en az 10 milyon dolar değerinde. Her MMU için iki adetten ortadaki pasta belli. Bunun rantından birileri bir şekilde faydalanacak şekilde kurulan bir düzenin bir ayağı TR Motor! Mesajı Paylaş

yukarıdakine ek:
çok  sonraki tarihlere dönük bir var sayım;  ama tahminim MMU üretim sürecine Baykar dahil olabilir,  olmalı.
ülkenin Tusaş sonrası  en büyük havacılık şirketlerinden birinin dahil edilmemesi saçma olur bence.
üstelik  o tarihlere  süpersonik  iha yapmış ve bu konuda deneyimli bir firma olarak girecekler.
bu gün bile  epeyi  iyi bir çalışan sayısına ulaştılar kurulduğu tarihe baktığımızda,  proje sayısı arttıkça deneyim biriktiriyorlar ve çekim alanı oluşturuyorlar.
onlar girmek istemese bile, devletin MMU işine  mutlaka onları da   getirmesi gerekir.

bu bir havacılık seferberliği. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz