KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Kasım 2021, 18:32:10
F110 Ayarında bir motorun tanesi en az 10 milyon dolar değerinde. Her MMU için iki adetten ortadaki pasta belli. Bunun rantından birileri bir şekilde faydalanacak şekilde kurulan bir düzenin bir ayağı TR Motor!

Sayın Yaşar bu yaklaşımınızı önceden de okudum...Siz Trmotor aracılığıyla birilerinin (BMC demiştiniz galiba) bu pastadan pay alması amacında olduklarını yazmıştınız..
Ama Trmotor  içindeki BMC hisseleri SSB'ye geçti galiba ....? Çünkü Trmotor içindeki Katar hisselerini gören RR motor işinden çekilmişti dedikoduları vardı...

"TRMotor Güç Sistemleri San. A.Þ. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz  SSB'ye ait olan SSTEK A.Þ tarafından kurulmuştur."

Dikkat ederseniz önceleri yüzde 55 hissesi Türk-Katar ortaklığındaki BMC'ye ait olan TRMotor'da artık BMC çıkmış... Mesajı Paylaş

#2361
Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Kasım 2021, 20:38:05
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Kasım 2021, 18:32:10
F110 Ayarında bir motorun tanesi en az 10 milyon dolar değerinde. Her MMU için iki adetten ortadaki pasta belli. Bunun rantından birileri bir şekilde faydalanacak şekilde kurulan bir düzenin bir ayağı TR Motor!

Sayın Yaşar bu yaklaşımınızı önceden de okudum...Siz Trmotor aracılığıyla birilerinin (BMC demiştiniz galiba) bu pastadan pay alması amacında olduklarını yazmıştınız..
Ama Trmotor  içindeki BMC hisseleri SSB'ye geçti galiba ....? Çünkü Trmotor içindeki Katar hisselerini gören RR motor işinden çekilmişti dedikoduları vardı...

"TRMotor Güç Sistemleri San. A.Þ. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz  SSB'ye ait olan SSTEK A.Þ tarafından kurulmuştur."

Dikkat ederseniz önceleri yüzde 55 hissesi Türk-Katar ortaklığındaki BMC'ye ait olan TRMotor'da artık BMC çıkmış...
BMC hisseleri SSTEK AÞ'ye geçti. SSTEK AÞ 'nin iştiraklerini bir araştırın. Bir çok şirket var. Aralarnda tabiiki TR Motor da var. Bir Kamu Kuruluşu olan SSB'nin özel sektör şirketi olarak işlev gören bir Anonim Þirket bu.
Ortağı olduğu BARQ Gurup, Qatar yerleşikli.
SSTEK'in Savunma sanayiinin can alıcı bir çok şirketinde iştiraki var. Neden kuruldu? Ne iş yapar?
Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ genel müdürü @Temel_Kotil

Milli muharip uçak gövde kaplaması (skin) karbon kompozit malzemeden yapılacak.Kaynak : @tolgaozbek_com
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Kasım 2021, 23:57:39
Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Kasım 2021, 20:38:05
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Kasım 2021, 18:32:10
F110 Ayarında bir motorun tanesi en az 10 milyon dolar değerinde. Her MMU için iki adetten ortadaki pasta belli. Bunun rantından birileri bir şekilde faydalanacak şekilde kurulan bir düzenin bir ayağı TR Motor!

Sayın Yaşar bu yaklaşımınızı önceden de okudum...Siz Trmotor aracılığıyla birilerinin (BMC demiştiniz galiba) bu pastadan pay alması amacında olduklarını yazmıştınız..
Ama Trmotor  içindeki BMC hisseleri SSB'ye geçti galiba ....? Çünkü Trmotor içindeki Katar hisselerini gören RR motor işinden çekilmişti dedikoduları vardı...

"TRMotor Güç Sistemleri San. A.Þ. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz  SSB'ye ait olan SSTEK A.Þ tarafından kurulmuştur."

Dikkat ederseniz önceleri yüzde 55 hissesi Türk-Katar ortaklığındaki BMC'ye ait olan TRMotor'da artık BMC çıkmış...
BMC hisseleri SSTEK AÞ'ye geçti. SSTEK AÞ 'nin iştiraklerini bir araştırın. Bir çok şirket var. Aralarnda tabiiki TR Motor da var. Bir Kamu Kuruluşu olan SSB'nin özel sektör şirketi olarak işlev gören bir Anonim Þirket bu.
Ortağı olduğu BARQ Gurup, Qatar yerleşikli.
SSTEK'in Savunma sanayiinin can alıcı bir çok şirketinde iştiraki var. Neden kuruldu? Ne iş yapar?

yukardaki  kafayla savunma sanayide özel şirketlerin olması ve iş yapması imkansız sanayici kar etmek için iş yapar. Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
SSB, MMU/TF-X Motoru Geliştirme Projesi Faz-II Aşaması İçin Yakında İhale Açacak.


SSB, MMU/TF-X Motoru Geliştirme Projesi Faz-II Aşaması İçin Yakında İhale Açacak!
Türk Hava Kuvvetleri'nin 2030-2070 yılları arasındaki harekat ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde tasarlanan Milli Muharip Uçak (MMU/TF-X)'lara güç verecek yeni nesil özgün turbofan motorun geliştirme sürecinde ikinci aşamayı oluşturan Faz-II çalışmalarına yönelik Ana Yüklenici Firmanın belirlenmesi maksadıyla önümüzdeki günlerde Savunma Sanayi Başkanlığı (SSB) tarafından bir ihale açılacak. Edindiğim bilgiye göre MMU/TF-X Motor Geliştirme Projesi Faz-II ihalesine Faz-I çalışmalarını yürüten TRMotor Güç Sistemleri (TR-M) Firması dışında Kale ve TEI Firmaları da teklif verebilecek.https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ssb-mmu-tf-x-motoru-gelistirme-projesi-faz-ii-asamasi-icin-yakinda-ihale-acacak-4854
Mesajı Paylaş
]

TEI Firma ile bu is halleter  2030 Turbofanmotor hayirli ugurlu olsun Mesajı Paylaş

Hadi hayırlısı bakalım...10 sene veriyorum inşallah F-110 ayarında bir motor çıkarabilir mühendislerimiz... Başarılar... Mesajı Paylaş

#2367
TEİ, GE ile bir motor yapar.
Kale, RR ile bir motor yapar.
Burasını anladık ta;
TR Motor ne yapar? Adamların üretim kabiliyeti yok. Ortak diye Ivchenko Progress firmasını yanlarına aldılar. Onların da üretim kabiliyeti yok. Motor Sich'in eline bakıyorlar. Motor Sich'in de afterburner'lü yapabildiği en büyük motor ~9500lbf itkili. (AI-222-25F/AI-322F).
TFX'i uçuracak motorun en son teknoloji ile tek parça kristal türbin kanatlarıyla mücehhez olarak üretilmesi, hatta variable by-pass teknolojisi ve yekpare long chord blisk fan'lı olması lazım.
Ukrayna bunları yapamaz. Rusya bile hala beceremedi. (Antre parantez ; TEİ bunların ilkini ve sonuncusunu yaptı) Mesajı Paylaş

#2368
Sayın Yaşar ; değişken by-pass teknolojili motoru bu üç şirket (TEİ,Kale,Trmotor) birleşse yine de yapamaz... Bu iş bize 5 beden büyük gelir....

5.nesil motor işi de 2 beden büyük gelir...

Ben MMU için geliştirilecek motorumuzun ; mevcut F-110 motor mimarisine sahip , biraz daha yakıt tasarruflu , 30.000 Ibf gücünde , 8000 saat ömürlü (General Electric F110 turbofan için MTBO 2,000 saat; toplam hizmet ömrü de 8,000 saat) bir motor olmasını bekliyorum...

NOT: Bu motoru yapmayı başarabilirlerse bu mühendislerimizin isimleri de birer üniversiteye verilsin , ölümsüzleştirilsin... Mesajı Paylaş

Uzun ömürlü dirayetli bir türbin motorun özellikle malzeme üretimini becerebildikten sonra değişken bypass konusu o kadar da zorluk yaratmaz diye düşünüyorum. Hava girişlerini uygun şekilde kanalize ederek optimum sarfiyat ve güç değerlerine ulaşılmaya çalışılır olduğu kadar. Hatta yer sıkıntısı olmazsa ramjet seçeneği de eklenebilir motorun içine. Tabi uygunsa.

Keşke ihaleyi klasik teklif değil de yarışma usulü yapsak.  Rekabet ve birbirinin alternatifi olur. İhale sonunda bir değil iki seçenek olur ve iyisini seçersiniz. Biri ihaleyi alıp da taahhüdü yerine getiremedim derse süreç başa dönüyor çünkü. Amerika ve Rusya yıllardır bunu yapıyor uçak bazında ama bizde olabilir mi bilemiyorum. KİK buna müsait mi? Þirketler yanaşır mı? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz