KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

İsmail DEMİR: İlk parti MMU motor siparişlerimizin teslimatları başlamışken bir risk beklemiyoruz...

Bu motor sayısı neden verilmiyor...Top Secret mi? Yani Yunanistan gizli servisi bu sayıyı bilmiyor mu? Bilmiyordur demeyin sakın ...
Mesajı Paylaş

#2421
]

#2422
Selamlar,
MMU ilk üretim Blok 10'da, radar soğurucu dizayn ve boyası vede motor çıkış ısısını çok düşük ısılara düşürme projeleri tamamlanmış...
İlk blok dahi EASA radar ve bu özelliklerle gelecek... Hayırlı olsun. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 14 Şubat 2022, 17:18:17
Selamlar,
MMU ilk üretim Blok 10'da, radar soğurucu dizayn ve boyası vede motor çıkış ısısını çok düşük ısılara düşürme projeleri tamamlanmış...
İlk blok dahi EASA radar ve bu özelliklerle gelecek... Hayırlı olsun.

Radar soğurucu kısmı eyvallah da F110-129 için çıkış ısısını nasıl düşürmüşler ki? O kısmını pek inandırıcı bulmadım doğrusu. O iş komple motor tasarımıyla ilgili gibi geliyor bana. Mesajı Paylaş

Güzel röportaj olmuş zevkle izledim...

En dikkatimi çeken husus da Tusaş müdür yardımcısı Uğur Zengin , sanki önceden 20 tane savaş uçağı üretmişler kadar rahat , kendinden emin , profesyonelce konuşuyor...

Sayıları düşününce en az 200 yabancı mühendis de katkı veriyor BAE 'den ... 

Bir de uçağın %75'inin parça üretiminin ya tamamlanmış ya da üretim bölümüne gönderilmeye  hazır olduğunu söylemesi...
Gayet hızlı ilerliyor... Allah kolaylık versin.... Mesajı Paylaş

Başka yolu da var hocam. Motordan bağımsız bir teknoloji detaya girmem doğru olmaz ancak istenen hedefi sağlıyor.
Ayrıca motorun, gövdede ki konumu, 2 motorun 2. kompresörlerine/yanma odasına gerek duymadan 1.8 mach potansiyeli dikkate alındığında, ilgili teknolojiyle mümkün.
Mesela, Bu jet taarruzda yüksek irtifada uçtuğunda 12/18km. havanın ısısını düşünün....

Bu arada, üretim bandında olan Hürkuş ve Hürjet'de yüksek oranda kompozit kullanılıyormuş.

Ek, Hürjet ve MMU sergilenen Mocap ile üretim modellerinde belirli yüzeylerde bariz farklılık olacağa benziyordu. Mesajı Paylaş

#2426
Alıntı yapılan: DoganTuran - 14 Şubat 2022, 18:35:50
Ayrıca motorun, gövdede ki konumu, 2 motorun 2. kompresörlerine/yanma odasına gerek duymadan 1.8 mach potansiyeli dikkate alındığında, ilgili teknolojiyle mümkün.
Mesela, Bu jet taarruzda yüksek irtifada uçtuğunda 12/18km. havanın ısısını düşünün....
Sn Doğan Turan,
Bu parağrafı hiç anlamadım. Biraz açabilirmisiniz?
Hiç bir tarafı teknik olarak anlaşılmıyor.
Kompresörsüz motor çalışmaz ki!
Yanma odası olmazsa motor olmaz!
Hangi ilgili teknoloji?

Edit;
Þimdi tekrar tekrar okuyorum bu yazdıklarınızı. Jet motoru teknolojisini tam kavramamış bir kişiye anlatılmış gibi düşününce , benim anladığım:
Motorlar çok optimum konumdalar. Uçağa çok dengeli itki sağlıyorlar.
Art yanıcı (afterburner) sistemindeki basınçlı püskürtmeye gerek olmadan uçak 1.8 mach hıza çıkabilecek. Bu durumda da ısıl iz düşük olacak.
Tek mantıklı anlatım bu bence! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 14 Şubat 2022, 18:00:56
Alıntı yapılan: DoganTuran - 14 Şubat 2022, 17:18:17
Selamlar,
MMU ilk üretim Blok 10'da, radar soğurucu dizayn ve boyası vede motor çıkış ısısını çok düşük ısılara düşürme projeleri tamamlanmış...
İlk blok dahi EASA radar ve bu özelliklerle gelecek... Hayırlı olsun.

Radar soğurucu kısmı eyvallah da F110-129 için çıkış ısısını nasıl düşürmüşler ki? O kısmını pek inandırıcı bulmadım doğrusu. O iş komple motor tasarımıyla ilgili gibi geliyor bana.
Supercruise uçuşta motor nozüllerinden çıkan ısı daha düşük olacaktır. Afterburner kullanmadığınız sürece ısı değerleri düşük olur. Ama yüksek irtifada mach+ hızlarda uçan her jet motoru arkasına esaslı ısı yayar. Dışarısı eksi 50-60 derece Santigrat iken motor, ben buradayım der. Olay bu ısı farkını minimum kabul edilebilinir seviyeye düşürmeyle ilgili.
F22 nozüllerini incelerseniz bunlar tam bir metalürji ve mühendislik harikasıdır. F35'de bu masrafa katlanamadıkları için uçağın arka ısıl izi bayağı yüksek zaten. Mesajı Paylaş

Süpercruise'ı kastediyor galiba... Hava alık tasarımına çok önem verildiğini görüyorum...İzlediğim tüm videolarda özellikle motor alık tasarımıyla F-110'u süpercruise hıza ulaştırmaya gayret ediyorlar izlenimi edindim...

Yerli özgün motorun gelişi çok muhtemel 15 senenin üzerinde gelecek . Onun için tasarım ekibi mevcut F-110 motoru stealth olmasa bile 2022 yılı yüksek tasarım teknolojisini kullanarak (BEA desteği ve yıl 2022 bunu unutmayalım , 1970'ler tasarımı F-16 -F-15 gibi düşünmeyelim) hiç değilse süpercruise özelliği kazandırılmaya çalışıyorlar MMU'ya.... Mesajı Paylaş

Egzozu, F-35 gibi de yapmış olabilirler Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz