KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı YapTUSAÞ Singapur Havacılık Fuarı'na Milli Muharip Uçak (MMU) mock-up'ını götürdü.


https://tolgaozbek.com/haberler/fuar/mmu-singapurda/... @TUSAS_TR @Temel_Kotil
Mesajı Paylaş
]

#2431
Doğru anlamışsınız. 2 F-110'la afterburner  açmadan 1.8 Mach'a ulaşabiliyor. İrtifada ki -50 dereceyi vermemin sebebi, zaten var olan bir -(eksi) havaya karşı uçuyorsanız neden bunu kullanmayasınız....!

Alık ve Egzoz tasarımı bu işin tam göbeğinde. Fazlasını söylemek doğru olmaz. Makul seviyede ısıya indirgendiğini söyleyebilirim.
Kanoopi alaşımında da radar sinyalini soğurtma başarılmış..

Bu denli hızlı beklemediğim için sizlerle de paylaşayım istedim.

Kısaca; İlk blokda Radar izi düşük, Aesa Radarlı, afterburner  yapmadan 1.8 mach'a çıkabilen, Yüksek oranda kompozit yüzeyden oluşan ve tahmini 700km. operasyon yarı çapı olan bir Jet karşılayacak bizi. 5N değilse 4,90.


Mesajı Paylaş

Isılı izi azaltma denilince ilk akla gelen şeyi yapmışlar diye tahmin ediyorum. Yüksek by-pass oranlı motorlar gibi ama farkı hava alıklarından giren havanın bir kısmı motordan geçmeyen bir kanaldan motor çıkışına veriliyor. Böylece -50 derece hava ile motordan çıkan sıcak hava karıştırılarak ısıl iz azaltılmış oluyor. Mesajı Paylaş

İsmail Demir , MMU prototipler (3 tane Block-0  daha sonra 3-4 tane daha toplamda 6-7 prototip yapılacak)  ve ilk Block-1 (10 adet )
için motorların " sipariş verildi ya da problem görmüyoruz ya da tedarik edildi" tarzında açıklamalar yapılmıştı...

Bu da basit bir kerat cetveli hesabıyla yedeklerle birlikte yaklaşık 40 tane F-110 motoru eder...

Motorlar konusunda gelişme var mı DoganTuran hocam? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Şubat 2022, 19:17:53
İsmail Demir , MMU prototipler (3 tane Block-0  daha sonra 3-4 tane daha toplamda 6-7 prototip yapılacak)  ve ilk Block-1 (10 adet )
için motorların " sipariş verildi ya da problem görmüyoruz ya da tedarik edildi" tarzında açıklamalar yapılmıştı...

Bu da basit bir kerat cetveli hesabıyla yedeklerle birlikte yaklaşık 40 tane F-110 motoru eder...

Motorlar konusunda gelişme var mı DoganTuran hocam?
Sn a Serkan,
Bu sorunuza ben de ek yapmak istedim;
Bu motorların 5 adedi geldi diye biliniyordu. Ancak hem f404 hem de f110 motorlarının adetleri bayağı yüksek. Bunları GE'nin TEİ tesislerinde üretmesi, bize faydalı olmasının dışında GE için de daha karlı olacaktır.
Zaten Mahmut Akşit'te GE ile TEİ'de üretim görüşmeleri yapılıyor demişti geçen sene.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Şubat 2022, 19:17:53

Motorlar konusunda gelişme var mı DoganTuran hocam?

Motoru yaparız, F110 hacminde daha güçlü motor da yaparız bu kabiliyet var. Ön tasarım, nihai tasarım, çekirdek üretim, test vs. Zaman alacak olan bu süreçler. Biz ön tasarım için teklif veya tasarım isterlerine göre 3 firmaya üretim paylaşımlı teklif aşamasındayız.
3 firmaya paylaşım diyorum çünkü, benim gördüğüm motorun üretimini bölüm bölüm 3 firmaya pay edip, 3 firmaya motor yapma tecrübesi kazandırırken zamandan da kazanmış olunacak.

Bazen arkadaşlarımız soruyor Þu konuda gelişme var mı diye. Siper, Altay, Siha, Gökbey, Gökdogan, Top tüfek bunların hepsi konvansiyonel şavaşta üstünlük sağlamak için gerekli, de....
Elinizde bunların ötesinde masaya sürdüğünüzde rakiplerinizi sahada çaresiz bırakacak bir şeyiniz var mı? Var...   
O yüzden bu konvnsyonel silah üretim aşamaları zaman alsada benim içim bu manada rahat.

Kıbrıs semalarında atlayan pilotun değimiyle 'aniden durup düşen' bir F35 varmış. Ne olmuş acaba ona? böyle konular daha çok ilgimi çeker her zaman.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 15 Şubat 2022, 21:39:04
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Şubat 2022, 19:17:53

Motorlar konusunda gelişme var mı DoganTuran hocam?

Motoru yaparız, F110 hacminde daha güçlü motor da yaparız bu kabiliyet var. Ön tasarım, nihai tasarım, çekirdek üretim, test vs. Zaman alacak olan bu süreçler. Biz ön tasarım için teklif veya tasarım isterlerine göre 3 firmaya üretim paylaşımlı teklif aşamasındayız.
3 firmaya paylaşım diyorum çünkü, benim gördüğüm motorun üretimini bölüm bölüm 3 firmaya pay edip, 3 firmaya motor yapma tecrübesi kazandırırken zamandan da kazanmış olunacak.

Bazen arkadaşlarımız soruyor Þu konuda gelişme var mı diye. Siper, Altay, Siha, Gökbey, Gökdogan, Top tüfek bunların hepsi konvansiyonel şavaşta üstünlük sağlamak için gerekli, de....
Elinizde bunların ötesinde masaya sürdüğünüzde rakiplerinizi sahada çaresiz bırakacak bir şeyiniz var mı? Var...   
O yüzden bu konvnsyonel silah üretim aşamaları zaman alsada benim içim bu manada rahat.

Kıbrıs semalarında atlayan pilotun değimiyle 'aniden durup düşen' bir F35 varmış. Ne olmuş acaba ona? böyle konular daha çok ilgimi çeker her zaman..
"aniden durup düşen uçak" inşallah diyorum hocam. Mesajı Paylaş

#2437
Alıntı yapılan: DoganTuran - 15 Şubat 2022, 21:39:04
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Şubat 2022, 19:17:53

Motorlar konusunda gelişme var mı DoganTuran hocam?

Motoru yaparız, F110 hacminde daha güçlü motor da yaparız bu kabiliyet var. Ön tasarım, nihai tasarım, çekirdek üretim, test vs. Zaman alacak olan bu süreçler. Biz ön tasarım için teklif veya tasarım isterlerine göre 3 firmaya üretim paylaşımlı teklif aşamasındayız.
3 firmaya paylaşım diyorum çünkü, benim gördüğüm motorun üretimini bölüm bölüm 3 firmaya pay edip, 3 firmaya motor yapma tecrübesi kazandırırken zamandan da kazanmış olunacak.

Sn Doğan Turan,
TEİ ve Kale iki üretici firma. 3üncü firma hangisi?
Kaldı ki Kale'yi ben saymam normal olarak. Yanlarına Rolls Royce'u almazlarsa türbofan motor üretebilme kapasiteleri yok denecek seviyede çok kısıtlı Kale'nin. Parça üretimi yapabilir. O kadar.
Türkiye'de benim bildiğim türbofan motor üretebilecek kapasitede tek üretici firma var. O da TEİ.
İşin anasını ve tasarımını TEİ yapar. Kale ise f135 motor parçalarında yaptığı üretime benzer kendisine verilen parça üretimini yapar.
TR Motor demeyin. Çünkü bu firmanın üretim tesisi yok. Ukrayna'daki anlaşmalı firması İvchenko Progress te kendisi gibi tasarım bürosu. Onlarında üretim tesisi yok.
Mesajı Paylaş

#2438
Yaşar hocam, İş bölümü yapılırsa bu firmalara gerekli görüldüğünde destek illa ki verilecektir. Hangi firmalar, nasıl katkı düşünülüyor bunu teklif veya sözleşmelerde bu yıl içerisinde görmüş oluruz. Tr motor, bu tür ihtiyaç duyulan motorların tasarımı için kuruldu, belki tesis de vardır ileriki 5-7 yıllık planda. Bu kuruluş bildiğimiz gibi SSB ve TAİ girişimi belki tasarım TR Motor, üretim TEİ/KALE/TÜBİTAK da olabilir. Her hal ve karda motorun kolektif üretimi düşünüyorlar. Mesajı Paylaş

Bence olabilecek tek kollektiflik, TEİ'ye zaman kazandırmak için bazı ufak tefek parçaları başka firmalara eş zamanlı ürettirmek olabilir.

Kale neyse de, TRMotor'un bu denklemde niçin bulunduğunu anlamış değilim bu arada. TEİ tek başına bu motoru tasarlayabilir pek ala. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz