KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#2540
Alıntı yapılan: safsata00 - 01 Nisan 2022, 23:03:34
RR niyemi geldi?.Tamammen IP hakları bize ait argesinden sonra bize devredilecek bir motordan vazgeçip,RR un tüm motorlardan para kazanacağı ama tamamen TÜRKİYE de üretilecek bir yöntemi kabul etmişizdir.

LİBYA nın son zamanlarında bize yanaşmaya başlayan ve bunu mandası MALTA raracılığıyla devamlı hissettiren İNGİLTERE,son UKRAYNA mevzusuyla dümeni baya bize kırmış gibide görünüyor artık.

Yoksa İngilizler durduk yere günahını bile ücretsiz vermez.

Þu yazınızı biraz toparlasanız....

Tam olarak RR'nin revize edildiği söylenen yeni teklifinde ne var? Mesajı Paylaş

Zaten bizde ki asıl sorunda bu... Rusya-Çin devleri motor problemi ile cebelleşiyor biz hâlâ MMU motoru için bir daldan bir dala koşuyoruz...

Altay'da dizel motor bulamadık 10 yıldır , bari Altay rezaletini ders alın...

MMU motoru için  İsmail Demir hâlâ " A planımız, B planımız , Z planımız hazır " masallarında... Otur F-110 ayarında motorunu yap... MMU projesi için motor güç ve ebat bilgileri belli olduğu an TEİ motor işine başlasaydı F-110 ayarında prototip hazırdı.

Bu forumda üstadlar Altay projesinde bu hatanın aynısının yapıldığını  Altay projesi ileAltay güç paketi projesinin aynı anda başlatılmaması hatasına düşüldüğünü söylediler , MMU'da da aynı hatanın yapılıp hâlâ ders alınmadığını görüyoruz... Mesajı Paylaş

o gün başlasalardı  bu gün f110 ayarında motor hazır  mazır olamazdı,  böyle laf icat etmeye gerek yok.
İşkembe-i Kübradan   sallamak bunlar hep.

zaten  ortada f110  ayarında bir motor talebi de yok.

bizim o günlerde bu işi en makul çözme yolumuz RR  ile  motor işine bodoslama dalmaktı.
heyetlerin SAAB  ziyaretlerinin üzerinden  neredeyse 8  veya 9  yıl geçti.
geldiğimiz  noktada  ise  İngiltere haricinde hiç bir kaynaktan teknik destek bulamıyoruz  ve daha geçen gün   alternatif motor  cümlelerini  okuduk.

dönüp  dolaşıp  su  akıp  yatağını buluyor demek.
arada olan  onca zamana oldu,  orası ayrı  iş.

Mesajı Paylaş

Ortada örneği varken aynısını yapmamak en büyük aptallıktır.
Mangusta A-129 helikopterini alıp, ortak olup, İtalyanlarla birlikte T-129 helikopterini yaptık. Bu lisans altı her hakkı (motor hariç) bize ait bir lisans altı üretimdi. Kendi kullanımımız için100 adet helikopter üretilecek, ihracat ile en az 170-180 adet helikopter potansiyeli olan bir proğramdı. Bu proğram için en az 400 adet motor gerekecekti (yedek vs). Bu kadar motorunda  lisans altı üretimi Türkiye'de yapılıyordu. (Helikopterde alınan istediğimize satış iznini motorda alamamış olmamız büyük hataydı.)
Atak T-129 , bizim helikopter proğramımızın önünü açtı. T-625, t-629 ve t-929 bunun en güzel göstergesidir.
Bu örnek önümüzdeyken, RR ile MMU motor işine girmemiş olmamız en büyük hataydı. Bu, açgözlü ve rant düşkünü çevrelerin politikalarının, ülke çıkarlarına üstün tutulmasının sonucudur. Þimdi aynı kapıya geri geldiler. Olan kayıp yıllara oldu. Mesajı Paylaş

#2544
GE firması, CMC - Ceramic Matrix Composite - teknolojisi kullanarak adaptive-cycle motorlarda çok yüksek ısılara dayanıklı parçalar yapmayı başarmış durumda. Bu teknoloji ile üretilen motorlarda 500Fahrenheit daha yüksek ısıya dayanıklılık, %25 yakıt tasarrufu ve %10 daha fazla itki elde etmişler.
İlk, testbed olarak f414 motorlarında denedikleri bu teknolojinin meyvelerini alınca, LEAP motorunda uygulayıp bilahare, XA100 motorunu, F35'in devamlı problem yaratan P&W-F135 motorunun yerine yapıp Lockheed Martin'e sunmuşlar.
Bu motor teknolojisinde gösterdikleri başarılar, bir şekilde TEİ aracılığıyla bize de ulaşacaktır. Batı ile omuz sürtme ve dayanışma içinde olmanın faydalarını bu şekilde biz de görmüş olacağız.
O bakımdan RR ile yapılacak motorun bize getirisi burada anlayabileceklerimizin çok ötesinde olacaktır.

https://blog.geaviation.com/product/ges-adaptive-cycle-engine-deliver-transformational-performance/

Mesajı Paylaş

Vallahi ben bu motor meselesinde bunların kafasında ne var anlayamadım... Ayranımız yok içmeye tahteravan ile gidiyoruz memişhaneye ...

F-110 motorunu bile beğenmiyorlar...

Bence biraz haddimizi bilmek lazım...Bir yerden turbofan motor işine girmek lazımdı.

Bu projede  F-110  motorlu en az 80 uçaklık bir MMU filosu yapacaklarını biliyorlar buna rağmen F-110 muadili bir motora burun kıvırıyorlar...

Nerden mi çıkarıyorum; İsmail Demir " Prototipler ve belli sayıda Blok-1 için F-110 motor anlaşmaları yapıldı , sorun yok." dedi bir süre sonra da tam tersi     " Prototipler için alternatif motor arıyoruz" dedi...

Bunda da kandırıldılar demek ki...

Rüzgarda savrulan yaprak misali nereye savrulcaklarını şaşırdılar.Bu motor işi daha çok bürokrat kellesi götürür.

Hem paran yok , hem endüstriyel birikimin yok , hem herkesle kavgalısın  ,hem de motor beğenmiyorsun...

GE ile yüzlerce motor  yaptığımız on yıllardır süren bir ortaklığımız var  bu kadar işbirliği ile motor yapamıyoruz bu sefer de RR ile aynı işe başlayınca ne değişecek ben pek anlayamadım...

Bize yine birşeyler pompalanıyor , umut mu desem başka birşey mi desem ileride belli olur...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 02 Nisan 2022, 14:26:54
GE firması, CMC - Ceramic Matrix Composite - teknolojisi kullanarak adaptive-cycle motorlarda çok yüksek ısılara dayanıklı parçalar yapmayı başarmış durumda. Bu teknoloji ile üretilen motorlarda 500Fahrenheit daha yüksek ısıya dayanıklılık, %25 yakıt tasarrufu ve %10 daha fazla itki elde etmişler.
İlk, testbed olarak f414 motorlarında denedikleri bu teknolojinin meyvelerini alınca, LEAP motorunda uygulayıp bilahare, XA100 motorunu, F35'in devamlı problem yaratan P&W-F135 motorunun yerine yapıp Lockheed Martin'e sunmuşlar.
Bu motor teknolojisinde gösterdikleri başarılar, bir şekilde TEİ aracılığıyla bize de ulaşacaktır. Batı ile omuz sürtme ve dayanışma içinde olmanın faydalarını bu şekilde biz de görmüş olacağız.
O bakımdan RR ile yapılacak motorun bize getirisi burada anlayabileceklerimizin çok ötesinde olacaktır.

https://blog.geaviation.com/product/ges-adaptive-cycle-engine-deliver-transformational-performance/

+1 Mesajı Paylaş

]


Bir şeyleri kaçırdım sanırım.Madem F135 te 43000lbf güç üretiminde,sıcaklığın 1980 derecelere çıkmasından dolayı oluşan yapısal sorunlar çözülemiyor yada çözülemeyecek gibi görünüyor ve bu yüzden XA100 çalışmalarına başlanmışsa,peki bu üzerinde F135 motorlarıyla satılan yüzlerce F35 uçağı ne olacak?

Zaten en az alan ülkelerin bile milyarlarca dolar harcadığı bu uçakta,böyle köklü bir değişiklik nasıl sonuçlar verir sizce?ABD illaki bunun maliyetinide müttefiklerine yıkacaktır.İlginç olacak bunu izlemek... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz