KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#2580
Alıntı yapılan: Alp - 04 Nisan 2022, 15:12:55
TF-6000 ve AL-325 in bir karşılaştırması var mı bir yerlerde?
TF6000'in varlığını bile teyit etmedi bizimkiler. Bırakın özelliklerini.
TF6000 için TEİ tarafından alınan patent üzerine bizler fikir yürütüyoruz.
Ancak TEİ isimlendirme sistemine göre TF6000, TürboFan 6000lbf askeri itki (kuru itki) demek oluyor. Bu durumda afterburner kullanılırsa 9000-10500lbf arası bir maximum itki vermesi gerekir bu motorun.
AI-322F motoru ise 5500lbf kuru itkiye sahip bir motor. Afterburner ile 9200lbf itki veriyor.

(Ukrayna motorlarının tasarımcısı Alexander Ivchenko. Dolayısıyla ilk iki harfi A ve I.
Rus motorları ise tasarımcı Arkhip Lyulka adının ilk harfleri olan AL Saturn sınıfı olarak adlandırılıyorlar.) Mesajı Paylaş

#2581
Sn Yaşar,

Bu bilgi benim için çok doyurucu; çok teşekkür ederim...

Bir programme management master lı olarak bir de komple teorisi atayım;

- Oldu F-404 ler bloke edildi... Hızlı bir program ile Hürjet' i bir anda  2 TF-6000 ile Çinli L-15 in %20 daha güçlüsü olarak üreti verebiliriz...
- Teoriyi derinleştireyim, Ukrayna krizden sonra bağımsız bir devlet olursa , geriye kalmayan Hava kuvvetlerini batı sistemleri ile yenilemek isteyecektir. TF-6000 i üretim hakkını AI verdik mi direkt  en az 40 Hürjet adet sipariş geçiverirler en büyük neden fiyat ve istihtam ve performans avantajları nedeniyle... belkide TF - 6000 AI-322F in güncellenmiş versiyonudur...
- Bir fikrim daha var ; AntanovTR 1.) Þimdi Slavlar Antalya ya yani sıcak denize aşıklar. 2.) Ukrayna da geride Antanov fabrikası falan kalmadı ; Ukrayna savaş sonrasıda havacılık endüstrisini yaşatmaya çalışacaktır. Ama geride birşey kalmadı... 3.) Antalya ya yakın kalıcı olarak aileleriyle göçsünler diye! Antalya ya yakın ; Isparta , Burdur, Antalya Konya nın güneyi , Anadolu Kartalı gibi yerlere %50 TUSAÞ ortaklı AntanovTR açsan .... Ukrayna'nın havacılık endüstrisini kimseye kaptırmadan Türkiye ye çekeriz... Hakeza Ukrayna da Beyin gücünü kaybetmemek ve bu potansiyelin / idamesi sağlandığı için bu işe yanaşacaktır... 4.) Fabrikanın yatırım maliyeti çıksın diye 8 tane de GE motorlu AN-124 siparişi geçti mi TR dadından yenmez... Aynı operasyonları Ivchenko ya da yap %50 ortaklı, Luç' a da yap, Motor Sich'e yap direkt Sovyet mirasına üstüne konmuş oluruz... Ve Ukrayna bilgi elitini ve markalarını kaybetmemiş olacağı için evet diyecektir... zamanla Ukrayna imar mı edildi , Ukrayna yı üretim üstü olarak kullan... İlişkiler. Derinleştikçe derinleşir... Zamanla heavy industry'nin yanına Ukraynalı yazılımcıları da çekmeye başlarsak ki yazılım işinde de çok iyiler , bir anda yep yeni bir teknoloji yerleşkemiz-şehrimiz oluverir...

Mesajı Paylaş

Hipotezin ucu çok açık; oldu teknoloji yerleşkesi planı oturdu.... Bu Post Sovyet halkları Antalya yı fiyat performans oranları nedeniyle çok seviyor ; adeta Sovyet döneminin Sochi si pozisyonunda... Sonrasında Rus , Belarus yazılımcılarda kümelenmeye başlayacaktır.... Üst sınırı olmayan bir cazibe merkezi olup çıkar Antalya civarı... Mesajı Paylaş

Rusların mafyası da meşhurdur... Ülkeye Rus sokmam ben olsam...
Ama ülke " paranın dini,milleti olmaz" zihniyeti ile yönetiliyor maalesef...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Nisan 2022, 23:43:28
Rusların mafyası da meşhurdur... Ülkeye Rus sokmam ben olsam...
Ama ülke " paranın dini,milleti olmaz" zihniyeti ile yönetiliyor maalesef...

Zaten Slavlar ülkedeler, mesele bir nebzede çok sesliliğin harmonisini sağlayabilmekte değil mi! Nerede okudum bulamam şimdi 2020 verilerine göre Antalya da kalıcı oturumla yaşayan ecnebilerin toplam şehre oranı %8 ki dikkat vatandaşlığa geçmişler bu orana dahil değil, ve Antalya Türkiye nin büyük şehirlerinden biri... yani zaten hibrit bir cemaat oluşmuş durumda ... onun için doğrusu oluşmuşu nasıl/bir şekilde faydaya yönlendirebilmek değil mi! İnanın 2000 yılı sonrası çok büyük bir Hibrit nesil yetişiyor... Büyük potansiyel var... Burada bu potansiyelede cazibe merkezide olabilmek çok önemli... Mesajı Paylaş

#2585
Alıntı yapılan: Yasar - 04 Nisan 2022, 19:22:54
(Ukrayna motorlarının tasarımcısı Andriy Ivchenko. Dolayısıyla ilk iki harfi A ve I.
Rus motorları ise tasarımcı Arkhip Lyulka adının ilk harfleri olan AL Saturn sınıfı olarak adlandırılıyorlar.)

Alexander Georgievich Ivchenko olacak sanırım.

https://ivchenko-progress.com/?page_id=1705&lang=en Mesajı Paylaş

Ukrayna mühendisleriyle ilgili haberler  bana  balon balığını fırsata çevirme haberlerini anımsatıyor.
zaten bizde olmayan  neyi kazandıracaklar?
orası da ayrı  iş.

kendi turboşaft motorumuzu yapıyoruz,  yetkililerin açıklamalarından anladığımız bu motoru istersek TP  motora da çevirebiliyoruz.
kendi dizel havacılık motorlarımız zaten seri üretime geçeli yıl oldu.
kendi Kalkan  radarlarımızı da,   ÇAFRADI  da yaptık.
kendi füzelerimizi ve roketlerimizi de  onlarca yıldır yapıyoruz.
kara araçları motorlarında  yakında epeyi bir yerlileşme bekleniyor zaten.

Ukrayna mühendislerinin bize katacağı  aman aman ne var?
MİUS  motoruysa,  fabrika ordayken  burada imalat nasıl yapılacak?
düşünüyorum,  MİUS  motoru dışında dişe dokunur bir şey gelmiyor aklıma.

o  firma Çin'e satılacaktı,  ABD  istemediği için satış iptal edildi.
ABD  Türkiye'ye  motor satılmasını istemediğini bildirirse  bunlar bize motor satar mı zaten?
hele de bu  yeni durumdan sonra.

yer gök Amerikagil  olmuş sanki,  onlardan  ayrılmak için girdiğimiz her yolun sonu  yine  onlara çıkıyor.
Mesajı Paylaş

#2587
Benim anlatmaya çalıştığım konu teknoloji kazanımı değil tam anlamıyla; konuya o açıdan bakmayalım... Öncelik li olarak , dikkate almamız gerekir ki Ukrayna en az bizim kadar teknoloji ve silah ihracatcısı.... Bu savaştan sonra çok büyük ihtimalle bu yeteneğini en azından uzunca bir süre için yitirecek... Biz bunun üzerine yürürsek şunu demiş oluruz Ukrayna'ya ; gel birlikte %50 ortaklı firmalar kuralım Türkiye de sende tekrar yapılana kadar sanayini ve bilgi gücünü kaybetme ; oldu evet dedi... (Olmadığımız bir )Market genişlemesine Ukrayna nın müşterilerine de ulaşıma şansı ve ülke için normalde olmayan bir anda gelişen istihdam oluşur ve bu istihdam hacmi endüstriyel bir hacim... Gördüğümü görebiliyor musunuz?... Sadece Türkiyenin ve Ukrayna nın silah ve endüstri ürünleri ihracat hacimlerine baksak ve bunu Ukrayna nın  kaybedeceğinin ve bunu kaybedeceklerin farkında olsak... Madem kaybedecek Türkiye ye relokalize edelim ki ... hacmimiz 1.5 - 2 ye çıksın... Mesele sadece teknoloji aktarımı değildir... Bilgi ürüne , üründe para dönemediği sürece kime ne kadar fayadası var... Buürünleride biz satmayacağız ki örn. AntanovTr satacak Koç gibi FNSS gibi vs vs... meselenin bir boyutuda portföye yeni markalar katabilmek... Örn Tuşaş kendi başına nekadar sürede AN-124 üretebilir.... Hadi üretebilir bu programında varmı ? Varsa iş gücü varmı ? Hani IP hakları diyoruz... En az 20 sene ... Antanov'un kimseye eyvallahı yok ürün cebinde...  Adamın ürünüyle senin görece ucuz ve kaliteli üretim yeteneğini birleştir, konu koptu gitti .... Üst sınırı yok derken ;) Mesajı Paylaş

#2588
Alıntı yapılan: merzifonlu - 05 Nisan 2022, 06:37:08
Alıntı yapılan: Yasar - 04 Nisan 2022, 19:22:54
(Ukrayna motorlarının tasarımcısı Andriy Ivchenko. Dolayısıyla ilk iki harfi A ve I.
Rus motorları ise tasarımcı Arkhip Lyulka adının ilk harfleri olan AL Saturn sınıfı olarak adlandırılıyorlar.)

Alexander Georgievich Ivchenko olacak sanırım.

https://ivchenko-progress.com/?page_id=1705&lang=en
Evet haklısınız Andrey sinema aktörü. Alexander doğru isim. Benim hatam. Düzelttim. Mesajı Paylaş

#2589
Alıntı YapYakında Rolls Royce PLC ve TR Motor A.S arasında MMU motorunun ortak geliştirilmesi için yeni bir sözleşme imzalanacak.

https://mobile.twitter.com/TurkishFacts4U/status/1511373214496473091?cxt=HHwWhoDS0cr7vPkpAAAA
https://mobile.twitter.com/TurkishFacts4U/status/1511371827859570690?cxt=HHwWhIDSse-qvPkpAAAA



İsmail Demir: Rolls-Royce, Kale, Pratt & Whitney & TEI, TR Motor A.Þ'nin TFX Savaş Uçağı için Türkiye'de yeni Nesil 35.000 lbf motor tasarlama/geliştirme çabalarına destek verecek. TR Motor, motorun tüm IP haklarına sahip olacaktır. Türkiye ihracat kontrolüne sahip olacak
https://mobile.twitter.com/TurkishFacts4U/status/1511253902402154498?cxt=HHwWhMDTodrahvkpAAAA




Küçükpazarlı Aerospace firması Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) tarafından geliştirilen Milli Muharip Uçak (MMU) ve HÜRJET uçaklarının kritik parçalarının üretiminde kullanılacak olan HURON KXG 45 İşleme Merkezi'nin kurulumuna başladı.

Fransız HURON firmasından tedarik edilen 5 eksen işleme kabiliyetli yeni işleme merkezi, 1400x2300x4500 mm ölçülerinde hassas işlem yapabilme kabiliyetine sahip.

https://www.savunmasanayist.com/kucukpazarli-aerospace-mmu-ve-hurjet-icin-kuruluma-basladi/
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz