KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

ingilizler yüksek güçte bir motoru mmu da istemiyorlar belliki. mmu yu 20-22.000 lbf lik güç aralığında tutarak kendi tempest uçakları için alan açma gayreti sezinliyorum bu tekliflerinde.
pearl motoru 15000 lbf lik bir motor. hadi geliştirsinler 20000 yapsınlar 22000 yapsınlar.  f110 ların gücüne yaklaşamıyor bile. o motor bile mmuya ucucuna yeterli gelirken sen çok daha az güç üreten bir motor teklif ediyorsan orada kesinlikle kasıt ararım ben aga. açıkça uzun bacaklıların yeni bir hinliği bu bence Mesajı Paylaş

rr pearl geliştirme programlarında bile max 18000-20000 lbf itme teklif edilmiş. f110 29000 deyken biz 18000 e razı olamayız. bence tei ge alır bu ihaleyi Mesajı Paylaş

#2692
Pearl 15 motor çekirdeği, afterburner kullanmadan 15125lbf  itki veren,
Pearl 10X motor çekirdeği ise afterburner kullanmadan 18000+lbf itki veren
Motorlardır. F110ge129/132 motorlarının kuru itkisi 17155lbf dir.
Pearl 10X'in çok rahat 20000+lbf itki üreteceğinin de altı çizilmiş raporlarda.
Yani bu motorlar ile çok rahat afterburner kullanarak 30000+ lbf'lik bir itki elde edilebilir. Pearl700 sivil motorla 21450lbf kuru itki alınmış.
Yalnız Sn Mahmut Akşit'in yukarıda paylaştığım videosunda, F22 motorlarına eşit itki verebilecek motor yapabileceğinden bahsediyordu. Bu motorların kuru itkisi 26000lbf dir. Yani yüksek supercruise özelliği olan motorlardır.
Tabii RR, pearl 10X teknolojisini biraz daha geliştirirse bu rakama yakın bir kuru itki alabileceğine inanıyorum. Burada Pearl motor benzeri bir motordan bahsediliyor. Bu motorun fan kanatlarında ve kompresör bıçaklarında blisk yapı kullanılmış. Türbin kanatları da "Shroudless". Bu ekonomik yakıt harcaması ve düşük IR izi açısından önemli.
Kullanılan teknolojiler en gelişmiş ve en ileri 3D katmanlı üretim (ALM) kullanan teknolojiler. 2022'de testlerden yeni geçmiş motor teknolojisi bu. Pearl700 teknolojisi motor ile uçan uçak 54000ft irtifada uçuş gerçekleştirmiş 0.99mach hızla.
Yani sivil havacılığa uygun yüksek by-pass oranlı bu motorlarla stealth yapıda uçak yapmayı planlıyor RR. Motorların yüksek irtifa performansının iyi olması da bu işin olabilirliğinin bir kanıtı. Afterburner uygulaması ile motorların performansını görmek lazım tabii. Bakalım bizim teknik ekip ne diyecek o önemli.

https://www.rolls-royce.com/products-and-services/civil-aerospace/business-aviation/pearl-10x.aspx#section-technology

Mesajı Paylaş

RR , Dünya'daki en büyük motor şirketi...
Yeter ki bizimle orta noktada buluşsunlar   tam istediğimiz motoru yaparlar çoook rahatlıkla...

Ama bu iş sadece para vs. ile olmaz...
İngilizler ile stratejik işbirliği anlaşması yapmak lazım.
AB çıkış sonrası  ortak arıyor Ingilizler... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Temmuz 2022, 15:58:48
RR , Dünya'daki en büyük motor şirketi...
Yeter ki bizimle orta noktada buluşsunlar   tam istediğimiz motoru yaparlar çoook rahatlıkla...

Ama bu iş sadece para vs. ile olmaz...
İngilizler ile stratejik işbirliği anlaşması yapmak lazım.
AB çıkış sonrası  ortak arıyor Ingilizler...
O zaman uk politikalarınıda uygulayacaksın veya ters düşmeyeceksin. Politik sonuçlarıda olacak bunun, hoş bir durum değil yani

Ayrıca, Mahmut Akşit hoca her şeyi ile bitmiş TS1400 ve TF6000'i koymalı önümüze önce, yaparız, ederiz, hallederiz ile olmaz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 22 Temmuz 2022, 19:50:38

Ayrıca, Mahmut Akşit hoca her şeyi ile bitmiş TS1400 ve TF6000'i koymalı önümüze önce.

+1

Bence TF6000 yeterlidir. TS1400'ü bitmiş sayıyorum. Mesajı Paylaş

#2696
TF-6000 , 15 yıl önce yapılmalıydı , GE ile 37 yıllık turbofan motoru üretim işbirliği sürecinde 1 tane yerli turbofan motor üretim denemesi yapmamaları büyük bir utanç...

Sen , GE'nin sömürge plantasyonu musun ? Bir tane motor prototipi denemez mi koca şirket...Bu ne saçmalık...

Sen benim dediğim motoru ve belirlediğim parçalarını , benim istediğim miktarda, benim istediğim sürede üreteceksin... TEİ bunun için mi kuruldu Allah aşkına... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Temmuz 2022, 09:23:07
TF-6000 , 15 yıl önce yapılmalıydı , GE ile 37 yıllık turbofan motoru üretim işbirliği sürecinde 1 tane yerli turbofan motor üretim denemesi yapmamaları büyük bir utanç...

Sen , GE'nin sömürge plantasyonu musun ? Bir tane motor prototipi denemez mi koca şirket...Bu ne saçmalık...

Sen benim dediğim motoru ve belirlediğim parçalarını , benim istediğim miktarda, benim istediğim sürede üreteceksin... TEİ bunun için mi kuruldu Allah aşkına...

Bizim genel problemimiz. Þirketlerimiz ya yabancı bir şirketin Türkiyedeki uzantısı ya da ithalatçı.

Sabancı ve Koç gibi holdingler bile; Tofaş, Renault, Ford vs üretip satıyorsun 50 yıldır. Bir kere de riske girip kendi projemizi yapalım da arabamız olsun demiyorsun. Öyle tembel beleşçi bir ulusuz ki. Mesajı Paylaş

#2698
Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Temmuz 2022, 09:23:07
TF-6000 , 15 yıl önce yapılmalıydı , GE ile 37 yıllık turbofan motoru üretim işbirliği sürecinde 1 tane yerli turbofan motor üretim denemesi yapmamaları büyük bir utanç...

Sen , GE'nin sömürge plantasyonu musun ? Bir tane motor prototipi denemez mi koca şirket...Bu ne saçmalık...

Sen benim dediğim motoru ve belirlediğim parçalarını , benim istediğim miktarda, benim istediğim sürede üreteceksin... TEİ bunun için mi kuruldu Allah aşkına...
İrade yok ki, illa devlet/hükümet isteyecek. Devletimize ve milletimize neler katacağını, ne kadar stratejik olduğunu biliyorsun

Otomobilde de aynı şey, 50 yıldır yerli bir otomobil yapılmaz mı? Romanya, Çekya, Hindistan bile yapabiliyorken, sen dünyanın otomobil üretim merkezisin değil mi?

İşimiz gücümüz taşeronluk ve montaj. Özel sektörümüzün durumu hiç iyi değil, herkes devletin ağzına bakıyor. Gerçi, bazı konularda devlet desteği gerekli ama sen bir giriş hele bu işe, anlat yetkililere önemini. Zamanında bazı girişimler devlet tarafından desteklenmemiş veya bitirilmiş olması da motivasyonu etkiliyor olabilir. Mesajı Paylaş

#2699
Trmotor aslında tam da bu amaçla kuruldu bence...

TEİ'nin elde ettiği birikim ve mühendislik ile kendi motor şirketimiz olsun TEİ-GE ortaklığının meyvelerini artık Trmotor aracılığıyla yiyeyim diye...

Ama nasıl ki RR+Kale ortak motorda RR şirketi IP haklarına bir türlü Okey vermediyse galiba GE şirketi de Trmotor'a akacak bilgi birikim+mühendis akışına karşı çıkıp bizimkileri tehdit etti TEİ ile olan ortaklığı bozarım diye...

Ben pek Katarlar,Sakallı BMC yüzünden olmadı düşüncesine tam katılmıyorum. Çünkü Sakallı ve Katar ; Trmotor'dan ayrıldı hala ortada bir gelişme yok ne zamandır...
Bu işin içinde GE'nin şark kurnazlığını anlaması ve bu işe tepki göstermesinin ana neden görüyorum Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz