KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Tei motor isini birakmayacaktir

ingilize güvenilmeyecigini bilmiyor hükümet

2026 secimde  bu hükümet icin iyi olmayacaktir Mesajı Paylaş

#2821
Alıntı yapılan: Yasar - 06 Kasım 2022, 16:46:01
Alıntı yapılan: serkan1976 - 06 Kasım 2022, 15:42:26
Alıntı yapılan: merzifonlu - 06 Kasım 2022, 14:26:45
Onu bunu boş verin, asıl bomba haber başka yerden geldi. Kale&RR ortaklığı motor teklifini SSB'na vermiş. Video'da 1:20 civarı.



Ayrıntı alabildiniz mi Merzifonlu hocam? En azından reddedilen ilk RR-Kale teklifine göre değişen bir şey var mı?
Nasıl evet demiş RR bilemiyorum.
Ama her türlü hakkı Türkiye'de kalmak üzere (büyük ihtimalle Kale%51-RR%49 ortaklığının uhdesinde) bir motor geliştirip TFX için üretmeye aday olmuşlar.
Yani her türlü 3üncü şahıslara satışı serbest bir motor olacak. Tamamıyla Türkiye'de üretilecek.

Üretilecek motorun IP hakları , kurulan Kale%51-RR%49 ortaklı şirkette olacak demek ki SSB'de değil... Zaten ilk teklifin kabul edilmemem nedeni de bu maddeydi...Demek ki yumuşayan ,ödün veren  taraf biziz ... Yapacak bir şey yok...Eldeki 1 kuş daldaki 2 kuştan iyidir... Mesajı Paylaş

"Yani her türlü 3üncü şahıslara satışı serbest bir motor olacak. Tamamıyla Türkiye'de üretilecek."

ben öyle bir mesaj çıkaramadım.
hangi hedefle yola çıkıldığı söylenmiş de,  neticede hangi hedefe ulaşıldığına dair bir ifade  kullanılmamış.

tasarım ve geliştirmenin Türkiye'de olacağı  gibi bir ifade olsa da,  üretimin  nerede olacağı net olarak belirtilmemiş.


neyse,  benim açımdan hiç sorun değil,  gerçekçi bir adamım ben.
motorumuz olsun,  uçağımız uçsun da,  gerisi teferruat bana göre.
.
Hatice'ye değil,  neticeye bakarım ben.
benim için Atak seviyesinde milli bir uçak yeter.

Mesajı Paylaş

]

Ej200 un yükseltilmiş versiyonu ej230 u üret. Hurjette tek motorlusunu,  tfx de çift motorlusunu kullan. Tempest projesine katıl, f35 ucagindaki parça üretim kabiliyetinle buraya ortak ol,  6. Nesil uçağında olsun.  Tüm bu süreç içinde edindigin tüm beceri ve tecrubelerinle istediğin herseyi uretebilirsin artık zannımca. Mesajı Paylaş

#2825
Bizim başımıza ne geldiyse hep "Tüm yumurtaları aynı sepete koyduğumuz" için geldi...

Tedarik zincirimizi çeşitlendirmek lazım... Hava kuvvetlerindekilerin Amerikancı kafa yapısı ; Karacıların Almancı kafa yapısı


Bu yüzünden hava kuvvetleri ABD hegomonyasından ; kara kuvvetleri Almanya ambargolarından kurtulamadı...

Yahu hadi MMU'yu geçtim(Çok fazla itki isteyen bir motor gerektiğinden) Hürjet için de gidip ABD motoru seçmek , ne bileyim kimse bu kadar kafasız olamaz diyeceğim başka art niyet aramak istemiyorum....Sadece Yuh ki yuh diyorum... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: zirfak - 11 Kasım 2022, 20:59:40
Ej200 un yükseltilmiş versiyonu ej230 u üret. Hurjette tek motorlusunu,  tfx de çift motorlusunu kullan. Tempest projesine katıl, f35 ucagindaki parça üretim kabiliyetinle buraya ortak ol,  6. Nesil uçağında olsun.  Tüm bu süreç içinde edindigin tüm beceri ve tecrubelerinle istediğin herseyi uretebilirsin artık zannımca.

EJ 230'MMU da kullanmak için uçağı 16 hadi bilemedim 17 metre boyu ile sınırlamak lazım yoksa o işyerleri, supercruise vs karşılamak hayal olur. Bu boyutta MMU için gerekli güçte  motor batıda ABD dışında yok. Dogudakiler ise bize göre çok problemli motorlar. Mesajı Paylaş

MMU için daha önce EJ200-230 çok tartışıldı. İfade edildiği gibi 20-21 metre uzunluğunda bir uçak için EJ230 yetersiz bir motor. Bu uçak için sıfırdan bir motor şart. RR-Kale bu işin altından rahatlıkla kalkar. Yoksa EJ230 tercih etsen bile uçak üzerinden ciddi değişikler yapmak zorunda kalırdık. Mesajı Paylaş

Bize yıllardır ürettikleri Ej-200'yi bile vermezlerken daha üretimi olmayan Ej-230 nasıl verilir bi arkadaş açıklarsa sevinirim... Mesajı Paylaş

#2829
Brexit çıkışı sonrası İngiltere harıl harıl ticari ortaklıklar arıyordu. Her tarafa saldiriyorlardi hatta altaya caterpillar motoru bile onermislerdi sanırım. Mühendislik işleri ile ilgili bae anlasmisken çok rahat motor ile ilgili rr ile anlasılabilirdi. Yöneticilerimizden en alt vatandaşa kadar emeklemeden yürüyelim hatta koşalım diyoruz sonra düşünce de karalar bağlıyoruz. Ne yazikki ülke olarak ortamiz yok.  Kendi arabasını bile uretememis ülke 5.nesil uçak yapacak onu da en üst isterlerde hem de. Dizel araba motorumuz yok önerilen ej230 u begenmiyoruz. Ucan bir uçak yapalım zararı yok 4.nesil olsun. Bizim olcegimizde bir ülke için sanayi devrimi ile eşdeğer benim nazarımda. En üst  ozelliklerde altay var ama sadece prototip olarak. F16v için abd senatorlerinin keyfini bekliyoruz. EF için nabız yokluyoruz.
Oysaki o dönemlerde ej230u karara aldirsaydik en azından prototip işi hallolmustu. Hurjette büyük ihtimal seri üretime girmek üzereydi. Velhasıl kelam kendimizi tartalim, ayaklarimiz yere bassin, aklıselim ile hareket edelim. Yapamayacağımız hicbirsey yok evelallah Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz