KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

]

F-35 yanında küçücük kalıyor MMU'nun. Maşallah çok heybetli bir uçağımız olacak. Þu hangardan çıkışını da bi görelim hayırlısıyla. Sonrası ilk uçuş. Mesajı Paylaş

#2832
Heybet , büyüklük iyi birşey değil ki...Üretim sayısını da düşürür büyüklük...
Ne kadar büyük , o kadar teknolojik gerilik demek değil mi KABACA?

Ya da ABD , Avrupa , Çin istese 30 metrelik fighter da yapar...

ABD , sadece fighter sadece bombardıman görevi yapan uçak üretecek kaynaklara sahip.
Bizim MMU'nun bu kadar büyük olmasının bir nedeni de av-bombardıman multirole olması mecburiyetidır.

Ayrıca motor yok motor. F-110 gibi dev bir motor takarsan hem de iki tane kaçınılmaz olarak bu kadar büyük olur...

Yani MMU'nun heybeti keyiften değil mecburiyetten...

Mesajı Paylaş

SU-35 in boyutu anormal ama çevikliği gayet iyi. Radarı ve yükseldiği irtifada iyi.

Serkan MMU için Multirole derken isabet etmiş. Çok maksatlı bir uçak planlıyoruz.

Bir önceki çizimde MMU nın iki motor aralığı geniş tutulmuş. Zamanla tasarım oynar.

Su 35in yanında diğer uçaklar bebe misali. :)
Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Kasım 2022, 11:07:48
Heybet , büyüklük iyi birşey değil ki...Üretim sayısını da düşürür büyüklük...
Ne kadar büyük , o kadar teknolojik gerilik demek değil mi KABACA?

Ya da ABD , Avrupa , Çin istese 30 metrelik fighter da yapar...

ABD , sadece fighter sadece bombardıman görevi yapan uçak üretecek kaynaklara sahip.
Bizim MMU'nun bu kadar büyük olmasının bir nedeni de av-bombardıman multirole olması mecburiyetidır.

Ayrıca motor yok motor. F-110 gibi dev bir motor takarsan hem de iki tane kaçınılmaz olarak bu kadar büyük olur...

Yani MMU'nun heybeti keyiften değil mecburiyetten...

Bu açıdan bakarsak J-20 teknolojik açıdan geri bir uçak. Ya da F-22'yi testlerde gömmesine rağmen çok daha pahalı olduğu için elenen YF-23. Þimdi bunlar büyük olduğu için teknolojik olarak geri mi oluyor?

Bir uçak büyük diye teknolojik açıdan geri olmuyor. Bizim kuvvet istedi büyük olmasını. Zira daha fazla faydalı yük taşımasını istediler. Örneğin Korelilerin geliştirdiği ve MMU'dan çok daha küçük KF-21'in gövde içi silah istasyonları dahi yok. J-20 mesela MMU ile hemen hemen aynı boyutlarda olmasına rağmen manevra kabiliyeti gayet iyi. Tam tersine F-35 çok küçük bir uçak olsa da berbat bir manevra kabiliyeti var.

MMU'nun bu kadar büyük olması mecburiyetten de değil isterlerden dolayı. Zira daha önce sunulan kavramsal tasarımlarda tek motorlu ve mevcut tasarımdan çok daha küçük bir uçakta vardı ama kuvvet çift motorlu, büyük ve daha fazla faydalı yük taşıyabilen versiyonu tercih etti. Mesajı Paylaş

Bu noktada bir tahmin yapayım. Biz bu işi kıvırabilirsek çift motorlu MMU'dan 6-7 filo kadar envantere alabiliriz. Sonra tek motorlu bir uçağa geçeriz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: sahin1 - 18 Kasım 2022, 19:14:05
Bu noktada bir tahmin yapayım. Biz bu işi kıvırabilirsek çift motorlu MMU'dan 6-7 filo kadar envantere alabiliriz. Sonra tek motorlu bir uçağa geçeriz.

Ben zaten daha önce bunu dile getirdim. TF-X/MMU'dan sonra daha küçük ve hava yer ve deniz platformları (gelecek uçak gemisi için.) için MMU'nun tek motorunu alıp tek motorlu daha kompakt (Tahminen F-35 boyutlarında) bir jet daha lazım aslında bize.

Biz F-35 ile MMU'yu aynı anda kullanmayı planlıyorduk. F-35 işi yatınca şimdi hava-yer görevleri ve deniz platformları için elimizde bir uçak yok. MMU'dan sonra MMU teknolojisini alıp onun tek motoruyla daha küçük (15 metre civarı) bir uçak ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. MMU ne kadar bazı arkadaşlar multirole diye düşünse de MMU'nın tasarlanma amacı air dominance fighter. Yani asli görevi düşman uçaklarını elemine etmek ve hava üstünlüğünü sağlamak.

Üstüne üstlük tek motorlu jette MMU teknolojisi ve motoru kullanacağımız için de geliştirme maliyetleri çok yüksek olmayacaktır. Pek çok alt parça, aviyonikler, radar, görev bilgisayarı vs. hepsi MMU ile aynı olacağı için çok para harcamadan iyi bir F-35 muadili çıkartabiliriz. Bazı arkadaşlar Kızılelma veya TİUS'u bu görevler için öne sürebilir ama daha önce de dedim İHA teknolojisi hala 5. nesil jetlerin yerini alacak kadar gelişmedi.

Öte yandan MMU pahalı bir uçak olacak. Temel Kotil bile birim maliyeti 100 Milyon $+ olacak dedi. Tek motorlu jet ise MMU'ya nazaran daha düşük bir fiyata sahip olur ve aynı zamanda dost ve müttefik ülkelere rahatlıkla satabiliriz. Türki Cumhuriyetler ve Arap ülkeleri bu uçakla çok fazla ilgilenecektir. Araplara MMU da satarsın tek motorlusunu da. Diğer kardeş ülkelere daha uygun fiyatla tek motorlu jeti satarsın. Benim hep aklımda MMU'dan sonra tek motorlu bir 5. nesil jet düşüncesi var. Hatta tahminim MMU'dan sonra bu tek motorlu jet resmiyet kazanacak. Mesajı Paylaş

Çok haklısın ve bu şartlarda dediğin gibi bir proje eninde sonunda başlamak zorunda kalacaktır. Ama seçimden sonra büyük ihtimal ile F35 alabileceğiz bu yüzden gerek yok Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

TUSAÞ zamanında SSİK toplantısında kuvvete ve hükümete 3 farklı alternatif tasarım sunmuştu.



1. seçenek tek motorlu daha küçük bir uçak.

2. seçenek kanart ve delta kanat versiyonu.

3. seçenek ise çift motorlu versiyon.

Kuvvet ve hükümet gerçekleştirdiği SSİK toplantısında 3. versiyonda karar kıldı. Daha büyük, daha güçlü ve faydalı yük kapasitesi daha fazlaydı. MMU 3. seçenek üzerinden geliştiriliyor.

İlk seçenek ise benim MMU'dan sonra olması gerektiğini düşündüğüm hava-yer görevleri ve yine deniz platformunda kullanılabilecek versiyon. MMU zaten 2 tane büyük motora sahip. Tek motorlu versiyona bu tek motor rahatlıkla yeter. Boyut olarak da zaten F-35, Rusların planladığı SU-75 boyutlarında olur ve işimizi çok rahatlık görür. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 18 Kasım 2022, 20:05:50
Çok haklısın ve bu şartlarda dediğin gibi bir proje eninde sonunda başlamak zorunda kalacaktır. Ama seçimden sonra büyük ihtimal ile F35 alabileceğiz bu yüzden gerek yok

Seçimden sonra hükümet değişmedi diyelim. Ne olacak? Hükümet değişirse tüm çıkarlarımızdan vazgeçmemiz lazım ki F-35 alabilelim. Doğu Akdeniz'de başta olmak üzere çıkarlarımızdan vazgeçen iktidar da benim gözümde vatan haini bir iktidardır.

Ayrıca F-35'e ödeyeceğimiz parayla biz tek motorlu MMU kardeşini rahatlıkla üretiriz. Üstüne satacağın her uçakta yanına kar demek. F-35'i unutup artık işimize bakmamız lazım. S-400 tek sorun olsaydı zaten Hisar ve Siper'den sonra S-400'e bir ihtiyaçta yok. Satardın birine konu kapanırdı. Konu çok daha büyük. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz