KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 17:06:52
MMU , şu haliyle , F-110 motoruyla RCS değeri olarak hangi uçaklara yakın olur?

RSC'yi, özellikle önden bakılınca, pek etkilemez F110. Sorun daha ziyade büyük termal iz vermesinde. Bir de elbette F110 asıl istenilen itkiyi (35.000 lbs) üretmiyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Kasım 2022, 17:48:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 17:06:52
MMU , şu haliyle , F-110 motoruyla RCS değeri olarak hangi uçaklara yakın olur?

RSC'yi, özellikle önden bakılınca, pek etkilemez F110. Sorun daha ziyade büyük termal iz vermesinde. Bir de elbette F110 asıl istenilen itkiyi (35.000 lbs) üretmiyor.

Motor değişkeninden bağımsız sorsam .
MMU'yu şu haliyle 4.5 nesil olarak kabul edersek bir F-16'dan veya F-18'den daha küçük RSC değeri alabilir miyiz MMU'dan? Mesajı Paylaş

#3052
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 18:13:46
Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Kasım 2022, 17:48:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 17:06:52
MMU , şu haliyle , F-110 motoruyla RCS değeri olarak hangi uçaklara yakın olur?

RSC'yi, özellikle önden bakılınca, pek etkilemez F110. Sorun daha ziyade büyük termal iz vermesinde. Bir de elbette F110 asıl istenilen itkiyi (35.000 lbs) üretmiyor.

Motor değişkeninden bağımsız sorsam .
MMU'yu şu haliyle 4.5 nesil olarak kabul edersek bir F-16'dan veya F-18'den daha küçük RSC değeri alabilir miyiz MMU'dan?

Elbette alırsın. Silahları gövde içinde saklayacak MMU. Üstüne gövde geometrisi ve Ram boyası ile motoru hariç 5. nesil bir uçak olacak ilk nesil MMU. F-16 ve F-18 radarda o kanat altı mühimmatlarla kabak gibi belirir. Motor burada @merzifonlu'nun da dediği gibi radardan ziyade termal izi etkiliyor. Yeni nesil motorun termal izi daha düşük olduğu için termal tarayıcılarda uçağın görünürlüğünü olumlu yönde etkiliyor. Motorun radara karşı gizliliği etkilemesi önemli oranda söz konusu değil. Sorun termal iz. Yeni nesil motorlar bu konuda eski nesillere göre çok daha başarılı. Mesajı Paylaş

#3053
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 18:13:46
Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Kasım 2022, 17:48:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 17:06:52
MMU , şu haliyle , F-110 motoruyla RCS değeri olarak hangi uçaklara yakın olur?

RSC'yi, özellikle önden bakılınca, pek etkilemez F110. Sorun daha ziyade büyük termal iz vermesinde. Bir de elbette F110 asıl istenilen itkiyi (35.000 lbs) üretmiyor.

Motor değişkeninden bağımsız sorsam .
MMU'yu şu haliyle 4.5 nesil olarak kabul edersek bir F-16'dan veya F-18'den daha küçük RSC değeri alabilir miyiz MMU'dan?
MMU, bu haliyle f16 b70'i veya f18'i bırak; su57'den bile daha iyi bir RCS değerine sahip olacak. Hatta farazi olarak KFX ve X-2'den bile, o ebatına rağmen, daha küçük RCS'ye sahip diyebilirim. Çünkü KFX, X-2 gibi uçakların tek problemi dahilî silah istasyonlarına sahip olmamaları değil. Bu gibi sözde hayalet uçaklar; F-35,F22, J20, J31/35 ve MMU'nun sahip olduğu önden gelen radyo dalgalarını yansıtmayan tırtıklı panelere ve tırtıklı gövde montajına bile sahip değil. MMU'nun ise uçmayacak ilk prototipinde bile bu var. Zaten bizim tartışmamız gereken esas problem RCS değil termal gizlilik ve F35 gibi yüksek durumsal farkındalık(örn:6 adet uçağıın çevresine dağılan kızılötesi sensör var, F22 bile f35'e gizlice yaklaşamaz), pilotun yapması gereken her şeyi yerine getirip pilota ise sadece bunun geri dönüşünü yapan gelişmiş yapay zeka, pasif sensör kapasitesi ve pasif sensörlerden gelen tüm verileri sensör füzyonuna tabi tutup anlık olarak tüm ordu ve müttefik kuvvetlere bildirebilmesi gibi gelişmiş kabiliyetleri olan bir uçağı nasıl oraya çıkartacağız esas sorun bu. f35 termal gizliliğe sahip belli bir müddet (tahminen) 20-35 dakika arası termal izini tamamen yok edebiliyor. F22'nin o nozzle'ye rağmen termal gizliliği asla yok. hatta o sıcak motoru, f16 motorundan daha fazla kızılötesi dalga yayıyor. Son olarak burada ve birçok yerde paylaşılan RCS değerlerinni gösterdiği iddia edilen tablo üzerinden çıkarım yapmak yanıltıcı olur. Bu tarz tablolardaki veriler belli kriterlere göre belli hesaplama teknikleri ile ulaşılan tahmini değerler. Mesajı Paylaş

Bir ara F-35'lerin motoruna belli bir süre soğutucu sıvı akışı sağlanıyor bu da thermal izi yok ediyor türü bir konuşma geçmişti... Mesajı Paylaş

rcs değerlerini hesaplayan twitter hesapları var. ne kadar doğru hesaplıyorlar tabii ki soru işareti. Kızılelmanın RCS sini ram boyasız olarak 0.24 hesaplayan da var 0.01 olarak hesaplayan da. mmu hangardan çıksın onu da hesaplarlar :) ama bence de gerçek değeri bilmemiz mümkün değil. yine de bir fikir verir kısmen Mesajı Paylaş

Kızıl ötesi veya başka bir dalga aralığındaki algılayıcılarla bu ısıl farkı kaç kilometreden farkedebiliyoruz? Algılanabilir radar menzilinden kısaysa efektif olur mu? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 27 Kasım 2022, 19:18:46
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 18:13:46
Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Kasım 2022, 17:48:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Kasım 2022, 17:06:52
MMU , şu haliyle , F-110 motoruyla RCS değeri olarak hangi uçaklara yakın olur?

RSC'yi, özellikle önden bakılınca, pek etkilemez F110. Sorun daha ziyade büyük termal iz vermesinde. Bir de elbette F110 asıl istenilen itkiyi (35.000 lbs) üretmiyor.

Motor değişkeninden bağımsız sorsam .
MMU'yu şu haliyle 4.5 nesil olarak kabul edersek bir F-16'dan veya F-18'den daha küçük RSC değeri alabilir miyiz MMU'dan?
MMU, bu haliyle f16 b70'i veya f18'i bırak; su57'den bile daha iyi bir RCS değerine sahip olacak. Hatta farazi olarak KFX ve X-2'den bile, o ebatına rağmen, daha küçük RCS'ye sahip diyebilirim. Çünkü KFX, X-2 gibi uçakların tek problemi dahilî silah istasyonlarına sahip olmamaları değil. Bu gibi sözde hayalet uçaklar; F-35,F22, J20, J31/35 ve MMU'nun sahip olduğu önden gelen radyo dalgalarını yansıtmayan tırtıklı panelere ve tırtıklı gövde montajına bile sahip değil. MMU'nun ise uçmayacak ilk prototipinde bile bu var. Zaten bizim tartışmamız gereken esas problem RCS değil termal gizlilik ve F35 gibi yüksek durumsal farkındalık(örn:6 adet uçağıın çevresine dağılan kızılötesi sensör var, F22 bile f35'e gizlice yaklaşamaz), pilotun yapması gereken her şeyi yerine getirip pilota ise sadece bunun geri dönüşünü yapan gelişmiş yapay zeka, pasif sensör kapasitesi ve pasif sensörlerden gelen tüm verileri sensör füzyonuna tabi tutup anlık olarak tüm ordu ve müttefik kuvvetlere bildirebilmesi gibi gelişmiş kabiliyetleri olan bir uçağı nasıl oraya çıkartacağız esas sorun bu. f35 termal gizliliğe sahip belli bir müddet (tahminen) 20-35 dakika arası termal izini tamamen yok edebiliyor. F22'nin o nozzle'ye rağmen termal gizliliği asla yok. hatta o sıcak motoru, f16 motorundan daha fazla kızılötesi dalga yayıyor. Son olarak burada ve birçok yerde paylaşılan RCS değerlerinni gösterdiği iddia edilen tablo üzerinden çıkarım yapmak yanıltıcı olur. Bu tarz tablolardaki veriler belli kriterlere göre belli hesaplama teknikleri ile ulaşılan tahmini değerler.
Güzel yazmışsın, o tırtıklar yabancı uzmanların  ilgisini çekti zaten  ;D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 27 Kasım 2022, 20:34:20
Kızıl ötesi veya başka bir dalga aralığındaki algılayıcılarla bu ısıl farkı kaç kilometreden farkedebiliyoruz? Algılanabilir radar menzilinden kısaysa efektif olur mu?
egzos kısmından 100 km civarında ırst sistemleri tespit edebiliyor.yani uçağın arkasından görmek mümkün önden tespit zor.10 km irtifada hava sıcaklığı -40 c olduğundan egzosdan çıkan sıcak havada + 800 c olduğundan resmen kontrast etkisi yapmakta.
abd bu etkiyi azaltmaya uğraşsada çok mümkün olmadığını biliyor.f 22 lerde gövde içi özel soğutucu sistemlerle motor ve elektronik ekipmanın yaydığı ısı izi düşürülmüşken f 35 lerin tek ve çok güçlü motorunun ısı izini düşürmek maalesef mümkün olamamıştır.gövdede bile yanıklara sebep olmakta boyaları dökmekte ve nerdeyse ben burdayım diye bağırmaktadır o devasa motor.
kızılötesi takip sistemleri ön cepheden pilot ve elektronik ekipmanın yaydığı ısıyı ve egzosun dağılım ısısını çok kısa mesafelerde görebilir 30-40 km lerden mesela ama o mesafeye gelmişse zaten olay bitmiş demektir Mesajı Paylaş

benim asıl ilgimi mmu da motor boşlukları motor çaplarına göre fazla büyük geldi .acaba bizimkilerde özel soğutucu sistemler mi planlıyorlar özellikle motor etrafında Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz