KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 13 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Sayın baryshx,

"Alıyorlarda bu alınan kişilerin seviyesi ve referansı ne acaba, alımlar neye göre yapılıyor? "

2017 ve 2018'deki resmi kaynakları  dikkate alıyorum.
o tarihlerde aşağıda vereceğim kaynakçalara göre,
*o tarihlerde jet savaş uçağı tasarım deneyimi eksikliği  olduğu
*bu nedenle  İngiltere firmasıyla  anlaşıldığı

konularında resmi açıklamalar yapılıyordu.

jet  uçak tasarımı konusundaki kaynak:


"5.50 sonrasında
bu işi yapmış çok insanımız yok,
bizde jet eğitim uçağı  tasarlamış kişimiz yok,
jet savaş uçağı tasarlayan kişimiz yok"




gelen mühendislerle ilgili kaynak:

"İngiltere Tornado savaş uçaklarında bilgi ve deneyime sahip mühendislerini Milli Muharip Uçak Projesi kapsamında dört yıllığına Türkiye'de görevlendirecek. Anlaşma yıllık 450 adam yılı kapsıyor ve Türkiye tüm bilginin aktarılması ve mühendislerin Türkiye'de çalışması için 156 milyon dolar ödeme yapacak.

Bu ekibin yanı sıra 1000 adam yıllık alanında uzman ekip diğer ülkelerden, yurt içinden ve yurt dışında çalışan Türklerden oluşacak. Ayrıca 3000 - 4000 bin adam yıllık mühendis de Türkiye'den bu iş için yetişmek üzere savaş uçağının yapım ekibinde yer alacak. Dolayısıyla proje tamamlandığında elimizde ciddi bir bilgi birikimi ve yetişmiş personel olacak"

https://www.donanimhaber.com/Milli-Muharip-Ucak-Projesine-dair-bilinmeyenler--94405#ingiltere-tornada-ekibini-getiriyor


Mesajı Paylaş

#3061
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 28 Kasım 2022, 00:37:55
benim asıl ilgimi mmu da motor boşlukları motor çaplarına göre fazla büyük geldi .acaba bizimkilerde özel soğutucu sistemler mi planlıyorlar özellikle motor etrafında

Sn Selçukkoçak,
Geniş açı mercekle çekilmiş fotoğraflarda , bilhassa arkadan çekilmiş fotoğraflarda göz yanılgısı olur. Bu da onun gibi geliyor bana. Bende sizin gibi düşünmüştüm. Ama 120cm çapında motor takılacak bunlara. F110'da, F119'da, f135'de hemen hemen aynı çapta motorlar.
Ancak mutlaka motor ısısını kamufle etmek için bir çeşit sistem uygulanacaktır MMU da da. Mesajı Paylaş

#3062
Subsonik uçan jetlerde yüksek irtifada yüzey ısısı +90 derece santigrata kadar çıkar. Süpersonik uçuşta bu ısı +150 derece santigratı bulur. Bu sadece hava ile sürtünmeden kaynaklanan yüzey ısısıdır. Dışarının ısısı -50/-60 dereceyken +90 derece yüzey ısısı kendisini kabak gibi gösterir. EF2000 uçakları en gelişmiş IRST FLIR ile donatılmış sistemlerden birine sahip olmalarıyla F22'leri 150km'den görebilirler. Rusların SU35'leri bile 100+ km den F22'nin IR resmini çekmişti.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 28 Kasım 2022, 00:33:46
Alıntı yapılan: ACE - 27 Kasım 2022, 20:34:20
Kızıl ötesi veya başka bir dalga aralığındaki algılayıcılarla bu ısıl farkı kaç kilometreden farkedebiliyoruz? Algılanabilir radar menzilinden kısaysa efektif olur mu?
egzos kısmından 100 km civarında ırst sistemleri tespit edebiliyor.yani uçağın arkasından görmek mümkün önden tespit zor.10 km irtifada hava sıcaklığı -40 c olduğundan egzosdan çıkan sıcak havada + 800 c olduğundan resmen kontrast etkisi yapmakta.
abd bu etkiyi azaltmaya uğraşsada çok mümkün olmadığını biliyor.f 22 lerde gövde içi özel soğutucu sistemlerle motor ve elektronik ekipmanın yaydığı ısı izi düşürülmüşken f 35 lerin tek ve çok güçlü motorunun ısı izini düşürmek maalesef mümkün olamamıştır.gövdede bile yanıklara sebep olmakta boyaları dökmekte ve nerdeyse ben burdayım diye bağırmaktadır o devasa motor.
kızılötesi takip sistemleri ön cepheden pilot ve elektronik ekipmanın yaydığı ısıyı ve egzosun dağılım ısısını çok kısa mesafelerde görebilir 30-40 km lerden mesela ama o mesafeye gelmişse zaten olay bitmiş demektir

Ben hep bunu düşündüm son dönemde. Mevcut jet motorlarının termal izini yok etmek imkansız. Evet; yeni nesil motorlar, yeni geliştirilen teknolojiler bunu bir nebze bastırsa da haliyle yakıt kullanan ve dışarı çok yüksek şekilde sıcaklık atan motorun termal izini tamamen yok etmek imkansız. Elektrik enerjisi kullanan bir jet motoru geliştirilir de bir savaş uçağına takılırsa o zaman termal iz tamamen yok edilebilir ama günümüz uçaklarında, mevcut olan ve geliştirilecek tüm jet motorlarında bu termal izi yok etmek imkansız. Mesajı Paylaş

#3064
Alıntı yapılan: ACE - 27 Kasım 2022, 20:34:20
Kızıl ötesi veya başka bir dalga aralığındaki algılayıcılarla bu ısıl farkı kaç kilometreden farkedebiliyoruz? Algılanabilir radar menzilinden kısaysa efektif olur mu?
IRST gibi termal algılama sistemlerinin tespit mesafesi değişken; hava durumundan tespit edilecek uçağın uçuş şartlarına kadar menzili artırıp azaltacak etkenler mevcut. Kızılötesi sensörler sayesinde rakip uçakları 100 km'lere kadar tespit etmek mümkün. F-35'deki EOTS'un (bu da kızılötesi ışımaları işleyen pasif sensör sistemi)  kızılötesi algılama menzili maksimum 185 km. Ayrıca IRST'lerde EOTS gibi lazer işaretleme yoktur. IRST ya da F35'deki FLİR VE IRST'nin birleştirilmiş hali olan EOTS gibi kızılötesi tespit ediciler, sadece radarı kapalı uçağın tamamen kör olmasını engeller. Özellikle füzelere karşı ciddi bir durumsal farkındalık kazandırır. Mesela F-35  EOTS sensörü ile 1000 km üzerinde balistik füze gibi kalkış sırasında aşırı sıcaklığı olan cisimleri; aşırı sıcak olmalarından ve arkalarında, kalkış yapmış olsalar da, iz bırakmalarından ötürü tespit edebiliyor. Mesajı Paylaş

#3065
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Kasım 2022, 00:57:34
Subsonik uçan jetlerde yüksek irtifada yüzey ısısı +90 derece santigrata kadar çıkar. Süpersonik uçuşta bu ısı +150 derece santigratı bulur. Bu sadece hava ile sürtünmeden kaynaklanan yüzey ısısıdır. Dışarının ısısı -50/-60 dereceyken +90 derece yüzey ısısı kendisini kabak gibi gösterir. EF2000 uçakları en gelişmiş IRST FLIR ile donatılmış sistemlerden birine sahip olmalarıyla F22'leri 150km'den görebilirler. Rusların SU35'leri bile 100+ km den F22'nin IR resmini çekmişti.


evet daha sürtünme mevzuu olaya bile dahil olmadan bu hal sözkonusu iken birde uçağın sürtünme sonucu yaydığı ısı izini bastırmak çok daha fazla sıkıntı yaratır.gelecekte bu ısı bastırma olayları yerine gelen füzeyi aktif pasif engelleyen sistemler daha önemli hale gelecek. ıır baskılama sahte hedef yada gelen füzeyi lazer yada füze ile vurmak gibi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Kasım 2022, 00:45:23
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 28 Kasım 2022, 00:37:55
benim asıl ilgimi mmu da motor boşlukları motor çaplarına göre fazla büyük geldi .acaba bizimkilerde özel soğutucu sistemler mi planlıyorlar özellikle motor etrafında

Sn Selçukkoçak,
Geniş açı mercekle çekilmiş fotoğraflarda , bilhassa arkadan çekilmiş fotoğraflarda göz yanılgısı olur. Bu da onun gibi geliyor bana. Bende sizin gibi düşünmüştüm. Ama 120cm çapında motor takılacak bunlara. F110'da, F119'da, f135'de hemen hemen aynı çapta motorlar.
Ancak mutlaka motor ısısını kamufle etmek için bir çeşit sistem uygulanacaktır MMU da da.

Aslında ölçüler uygun bir görüntü işleme yazılımıyla tam olarak çıkartılabilir. Resimde uzunlukları tam olarak bilinen nesneler varsa tabii. Bence o çap en az 140 cm çıkar. Mesajı Paylaş

Geçen hafta Tusaş'ın 30 Kasım'da da bir sürprizi olacağı söylenmişti. Bakalım bu sürpriz ne. Hürjet'in de MMU gibi montaj hattından görüntüleri mi gelecek acaba? Mesajı Paylaş

MMU , Hava kuvvetlerimizin tarihindeki ilk 2 tane kuyruk dikmesi olan savaş uçağı olacak değil mi? Mesajı Paylaş

F-16 ve F-35 montaj hattı. Tusaş gerçekten dünya çapında üretim yapıyor. Hatta tesis olarak daha ferah bile diyebiliriz.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz