KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Ocak 2023, 23:12:33
Alıntı yapılan: baryshx - 08 Ocak 2023, 22:32:20

Sadece saval uçakların yapım tarihlerine bakıp, TF-X dış geometrisi daha iyidir diyorum. Yüzeysel bir bakış açısı diyebilirsiniz tabii  ;D :P

Herkesin zevki aynı olamaz. Milliyetçi duygularımı bir kenara bırakarak, bugüne kadar binlerce savaş uçağı resmini incelemiş biri olarak söyleyebilirimki şu haliyle bence rakiplerinden daha iyi görünmüyor. Sanki boyutlarında bir dengesizlik var gibi. Kimse yanlış anlamasın, TF-X gayet iyi bir uçak ve daha iyi de olacak. İlk sergilenen model ile prototip arasında farklılıklar var ve bence dış geometrisi daha fazla değişecek.
Çünkü çekim açıları bir garip, bilerek böyle yapılıyor sanki. Yani şöyle her tarafından düzgün açılardan bir görsek uçağı, üstten, yandan, alttan v.b. Mesajı Paylaş

Benim beklediğimden çok daha güzel ama ben de bu kadar büyük beklemiyordum...Tabi bunda hava-hava konfigurasyonundan F-35'ten atılmamız sonrası hava-yer görevlerinde de başarılı olmasının istenmesinin rolü var...

F-35 gelseydi emin olun ki MMU şu halinden %20 daha küçük olurdu...KF-21 gibi olurdu...

Bizim bu projede en büyük şansımız BAE Systems gibi bir devin arkamızda olması... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: M.B.T - 08 Ocak 2023, 23:17:20
Benim beklediğimden çok çok daha güzel olmuş dış tasarımı.Sergilenen maketlerden daha güzel bence.Burnu biraz tempest tarzı.
Daha son boyalı hali daha güzel olacak inş.F35 den daha güzel görünüyor.


+1

Ben de sizin görüşünüzü paylaşıyorum. Uçak umduğumdan daha futuristik geldi bana ve boyutu maşallah canavar gibi.
Zannedersem bazı kişilerin canını yakacak bu namıssız. Mesajı Paylaş

Uçağın büyük olmasının nedeni bence çok rollü olmasından kaynaklanmıyor. Bu konuda tecrübemizin az olmasından kaynaklanıyor. Mesela Su-57 rakiplerine göre çok daha geniş görev yelpazesine sahip ve devasa bir uçak değil! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: カメせ - 08 Ocak 2023, 22:35:38
Alıntı yapılan: baryshx - 08 Ocak 2023, 22:22:24


İlginç Rus bile motor işini becerdiğini kabul etmiyor, seri üretime geçemiyor. Çinli 500-1000 saat ömürlü motorunu yapılmış sayıyor. Aslında Çin'in bu konuda gözü kara. Donanmasındaki muhriplerin türbin motorları da sık sık bozulduğundan, filolarının yakınında yedek motor taşıyan destek/tamir gemileri bulunduruyorlarmış. 
Mesajı Paylaş

Gayet normal deneyimsiz ucuz malın akibeti budur. Mesajı Paylaş

#3346
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Ocak 2023, 23:59:02
Uçağın büyük olmasının nedeni bence çok rollü olmasından kaynaklanmıyor. Bu konuda tecrübemizin az olmasından kaynaklanıyor. Mesela Su-57 rakiplerine göre çok daha geniş görev yelpazesine sahip ve devasa bir uçak değil!
Nasıl devasa değil. 20 metre uzunluk, 14 metre kanat açıklığı. Boş ağırlığı 18.500, Azami kalkış ağırlığı 35.000kg.

Rusların hantal yapılarını ve teknolojilerini düşünürsek TF-X'den ağırdır büyük ihtimalle.

TF-X en son azami kalkış ağırlığı 28000-30000kg civarıydı. Boş ağırlığı ile ilgili bir bilgi yok şimdilik. Ayrıca bu tasarım işinde Bae ile beraber çalışıldı.  Çok rollü tasarım yapacakken tecrübesizlikten böyle bşr uçak yapacak kadar dünyadan ve teknolojiden kopuk değilizdir herhalde. Teknoloji  ve süper bilgisayarlar bu kadar uçmuşken...

İleride bu görünmezlik olayını aşacak radarlar devreye girerse burada avantajı J-20 ve TF-X gibi uçaklar alır. Mesajı Paylaş

Sıkıntı yok, kompozitte ileri bir noktadayız. Sonuçta SOM J atabilecek ve 35.000+ lbx2 motorlu uçak istedik. Motor arasını da ciddi oranda geniş tuttuk. Bu yapıda başka bir sonuç zor çıkardı. F22 lerdeki gibi motor isteyip, bir de bariz şekilde daha fazla ve çeşitte, özellikle Cruise füzesi taşınmasını da şart koşuyorsan o gövdenin F-22 gövdesinden büyük olması kaçınılmaz oluyor . O zaman herşey de büyüyor doğal olarak. Benim dikkatimi çeken kocaman radom. 3000 modül de sığar herhalde buna. Awacs gibi savaş uçağı çıkar TFX den. Mesajı Paylaş

#3348
Alıntı yapılan: baryshx - 09 Ocak 2023, 00:45:24

Nasıl devasa değil. 20 metre uzunluk, 14 metre kanat açıklığı. Boş ağırlığı 18.500, Azami kalkış ağırlığı 35.000kg.

Rusların hantal yapılarını ve teknolojilerini düşünürsek TF-X'den ağırdır büyük ihtimalle.

TF-X en son azami kalkış ağırlığı 28000-30000kg civarıydı. Boş ağırlığı ile ilgili bir bilgi yok şimdilik. Ayrıca bu tasarım işinde Bae ile beraber çalışıldı.  Çok rollü tasarım yapacakken tecrübesizlikten böyle bşr uçak yapacak kadar dünyadan ve teknolojiden kopuk değilizdir herhalde. Teknoloji  ve süper bilgisayarlar bu kadar uçmuşken...

İleride bu görünmezlik olayını aşacak radarlar devreye girerse burada avantajı J-20 ve TF-X gibi uçaklar alır.



Þunlar arasında hangisi çok rollü? J-20 mi?


Bu uçak selefi Su-27'den daha küçük. Yaklaşık olarak F-15 boyutlarında ve hava üstünlüğü, bombardıman vs her görev için tasarlanmış!

Ne demek istediğim anlaşılmıştır umarım. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Ocak 2023, 01:27:34
Alıntı yapılan: baryshx - 09 Ocak 2023, 00:45:24

Nasıl devasa değil. 20 metre uzunluk, 14 metre kanat açıklığı. Boş ağırlığı 18.500, Azami kalkış ağırlığı 35.000kg.

Rusların hantal yapılarını ve teknolojilerini düşünürsek TF-X'den ağırdır büyük ihtimalle.

TF-X en son azami kalkış ağırlığı 28000-30000kg civarıydı. Boş ağırlığı ile ilgili bir bilgi yok şimdilik. Ayrıca bu tasarım işinde Bae ile beraber çalışıldı.  Çok rollü tasarım yapacakken tecrübesizlikten böyle bşr uçak yapacak kadar dünyadan ve teknolojiden kopuk değilizdir herhalde. Teknoloji  ve süper bilgisayarlar bu kadar uçmuşken...

İleride bu görünmezlik olayını aşacak radarlar devreye girerse burada avantajı J-20 ve TF-X gibi uçaklar alır.



Þunlar arasında hangisi çok rollü? J-20 mi?


Bu uçak selefi Su-27'den daha küçük. Yaklaşık olarak F-15 boyutlarında ve hava üstünlüğü, bombardıman vs her görev için tasarlanmış!

Ne demek istediğim anlaşılmıştır umarım.

Orada J-20 ile ilgili bahsettiğim çok rollülüğü değil.

SU-57 uzunluk, kanat açıklığı ve ağırlığını yazmışım bak. O devasa uçağımız, civatadan yapılmış SU-57'den hafif, çok rollü, yüksek menzilli ve stealth olacaktır.



Bizim uçak ihtiyacımız Rusya ve diğer ülkeler gibi değil. Onlar kadar çeşitliliğimiz ve seçeneğimiz yok. Yaptık mı, tam yapmalıyız. Hem F35 gibi olmalı, hem de F22. Bizim uçak çok rollülüğün dibi resmen, en önde gideni. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz