KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Bu başlık altında siyaset konuşmak istemiyorum ama...
Oy alabilmek için çözüm süreci gibi bir süreci başlatmış, oy alamayınca da bitirmiş bir hükümete güvenemiyorum.
Marmara denizinde trilyon metreküp gaz petrol bulsalar, "karadeniz'den boruyla mı çektiler acaba?" derim.
Güvenemiyorum arkadaş napayım yani. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2023, 15:16:27
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Ocak 2023, 02:40:57
Anlaşamıyoruz...

J-20 boyutu daha büyük ama o av uçağı demek istediniz değil mi?
Boyut bombardıman uçağı olma  nedeni değil...

Onun iç hazinesinde 4 , yan iç haznesinde 2 hava-hava füzesi var...Ama onun büyüklüğünün nedeni okyanus ve çok geniş bir Çin üstünde görev yapacak yakıt ihtiyacı olabilir...

Hayır!
TF-X ile okyanus veya Çin gibi geniş bir alanda görev yapacak mıyız? Uçak bence çok büyük diyorum. Mesela SU-57 hem av, hem bombardıman görevlerini yerine getirebilecek özelliklerde, J-20'den küçük. F-15 boyutlarında neredeyse. Bizi uçak da çok rollü  daha küçük olabilirdi ve hatta belki de ilerleyen süreçte daha da küçülecek. Arkadaş bambaşka bambaşka anlıyor nedense! Bir iletisinde Su-57 küçük değil dev gibi diyor, bir başka iletisinde TF-X hepsinden yüksek diyor.  ::)

Dolayısıyla anlaşamıyoruz ve ben de anlatmak istemiyorum böyle durumlarda.

Uçağın büyük olmasının nedeni muhtemelen kuvvetin taleplerini tam olarak karşılayabilecek büyük bir platform olarak değerlendirmeleri. Üzerine şu silahı tak, bu sistemi koy, ileride daha büyük motor koy vs vs... O kadar şeyi için geniş alan sağlayalım dediler belki. Bu konuda tecrübe kazandıkça "muhtemelen" bu uçak daha da küçülecek ya da bir sonraki tasarım daha dengeli boyutlarda olacak. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Kanopinin öne doğru açılmasının hikmeti nedir? Teknik bir sebebi var mı? Örneğin stealth gibi veya öndeki avioniklerin teknik bakımının daha rahat yapılması vb. gibi...

Çünkü eskiden beri gözüm arkaya doğru açılan kanopilere alışmış. MMU biraz ters geldi bana. F-35'e bile halen alışamadı gözüm. Hele Rafale tam bir göz kirliliği... doğrudan sağ yana açılıyor.  :-\ Mesajı Paylaş

#3364
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Ocak 2023, 16:34:03
Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2023, 15:16:27
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Ocak 2023, 02:40:57
Anlaşamıyoruz...

J-20 boyutu daha büyük ama o av uçağı demek istediniz değil mi?
Boyut bombardıman uçağı olma  nedeni değil...

Onun iç hazinesinde 4 , yan iç haznesinde 2 hava-hava füzesi var...Ama onun büyüklüğünün nedeni okyanus ve çok geniş bir Çin üstünde görev yapacak yakıt ihtiyacı olabilir...

Hayır!
TF-X ile okyanus veya Çin gibi geniş bir alanda görev yapacak mıyız? Uçak bence çok büyük diyorum. Mesela SU-57 hem av, hem bombardıman görevlerini yerine getirebilecek özelliklerde, J-20'den küçük. F-15 boyutlarında neredeyse. Bizi uçak da çok rollü  daha küçük olabilirdi ve hatta belki de ilerleyen süreçte daha da küçülecek. Arkadaş bambaşka bambaşka anlıyor nedense! Bir iletisinde Su-57 küçük değil dev gibi diyor, bir başka iletisinde TF-X hepsinden yüksek diyor.  ::)

Dolayısıyla anlaşamıyoruz ve ben de anlatmak istemiyorum böyle durumlarda.

Uçağın büyük olmasının nedeni muhtemelen kuvvetin taleplerini tam olarak karşılayabilecek büyük bir platform olarak değerlendirmeleri. Üzerine şu silahı tak, bu sistemi koy, ileride daha büyük motor koy vs vs... O kadar şeyi için geniş alan sağlayalım dediler belki. Bu konuda tecrübe kazandıkça "muhtemelen" bu uçak daha da küçülecek ya da bir sonraki tasarım daha dengeli boyutlarda olacak.

Uçağın küçülmesi konusu proje takvimlerimlerini düşündüğümde hiç aklıma yatmıyor. Hayır doğrusu böyledir diye demiyorum bilmediğimden anlamlandıramıyorum. Çünkü birçok uzman uçağın gövdesinde az bir uzama ya da kısalma bile olsa çok yüksek tekrar test eforları çıktığından bahsediyor. Bu aşamaya gelmiş bir uçağın boyunu yüksekliğini değiştirmek yani uçağı küçültmek sizce ne kadar mümkündür? Bu çaplı büyük bir değişikliğin olabilmesini projenin henüz PDR sürecinin tamamlamamış olmasına mı bağlıyorsunuz? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Ocak 2023, 16:34:03
Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2023, 15:16:27
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Ocak 2023, 02:40:57
Anlaşamıyoruz...

J-20 boyutu daha büyük ama o av uçağı demek istediniz değil mi?
Boyut bombardıman uçağı olma  nedeni değil...

Onun iç hazinesinde 4 , yan iç haznesinde 2 hava-hava füzesi var...Ama onun büyüklüğünün nedeni okyanus ve çok geniş bir Çin üstünde görev yapacak yakıt ihtiyacı olabilir...

Hayır!
TF-X ile okyanus veya Çin gibi geniş bir alanda görev yapacak mıyız? Uçak bence çok büyük diyorum. Mesela SU-57 hem av, hem bombardıman görevlerini yerine getirebilecek özelliklerde, J-20'den küçük. F-15 boyutlarında neredeyse. Bizi uçak da çok rollü  daha küçük olabilirdi ve hatta belki de ilerleyen süreçte daha da küçülecek. Arkadaş bambaşka bambaşka anlıyor nedense! Bir iletisinde Su-57 küçük değil dev gibi diyor, bir başka iletisinde TF-X hepsinden yüksek diyor.  ::)

Dolayısıyla anlaşamıyoruz ve ben de anlatmak istemiyorum böyle durumlarda.

Uçağın büyük olmasının nedeni muhtemelen kuvvetin taleplerini tam olarak karşılayabilecek büyük bir platform olarak değerlendirmeleri. Üzerine şu silahı tak, bu sistemi koy, ileride daha büyük motor koy vs vs... O kadar şeyi için geniş alan sağlayalım dediler belki. Bu konuda tecrübe kazandıkça "muhtemelen" bu uçak daha da küçülecek ya da bir sonraki tasarım daha dengeli boyutlarda olacak.

Bu biraz da farklı görevler için özelleştirebileceğimiz elimizde uçak çeşitlerinin olmamasından kaynaklanıyor bence..."Bir uçak yaptık her işi mecburen bu yapacak" mecburiyeti gibi...
ABD'nin av için ayrı , yüksek irtifa av için ayrı , yer desteği için ayrı vss...vss farklı uçak tipleri var... Rusya,Çin,Avrupa için de bu geçerli... Mesajı Paylaş

#3366
O yapı, çeşitlilik biraz mazi oldu. Ama belli ki IHA, SIHA larda çok daha fazla çeşitlilik olacak Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: keenan - 09 Ocak 2023, 17:26:00

Uçağın küçülmesi konusu proje takvimlerimlerini düşündüğümde hiç aklıma yatmıyor. Hayır doğrusu böyledir diye demiyorum bilmediğimden anlamlandıramıyorum. Çünkü birçok uzman uçağın gövdesinde az bir uzama ya da kısalma bile olsa çok yüksek tekrar test eforları çıktığından bahsediyor. Bu aşamaya gelmiş bir uçağın boyunu yüksekliğini değiştirmek yani uçağı küçültmek sizce ne kadar mümkündür? Bu çaplı büyük bir değişikliğin olabilmesini projenin henüz PDR sürecinin tamamlamamış olmasına mı bağlıyorsunuz?

Kesin olarak öyle olacak demiyorum. Belki olabilir diyorum. Uçak henüz prototip ve ilk gösterilen modelden çok daha farklı ve güzel. Ancak ilk defa böylesine gelişmiş bir uçak tasarlıyoruz. Pek çok sorunla karşılamamız olası. Proje başlangıcı eskiye dayanıyor olsa da, koşullar bu konuda acele etmemizi gerektirdi. Her ne olursa olsun bu projenin başarıya ulaşacağına inancım tam.

Atak helikopterini hatırlayalım. A-129'dan evrildiği halde bile sorunları vardı. Denge sorunları vardı mesela. İlk Prototip düşmüştü hatta.  :( Ancak sonunda başarılı bir proje oldu ve orada edinilen tecrübelerle daha gelişmiş olanlarını tasarlayabiliyoruz artık. Esasen hafif saldırı helikopteri olan bir platformu gayet verimli şekilde donattık. Bu çalışma ile şimdi tam bir saldırı helikopteri geliştirmek üzerine çalışıyoruz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Daha önce bir kaç videoda denk gelmiştim.Yorum yapanlar genelde havacılık sektöründe bilgili ve tecrübeli kişiler.
Boyutun büyük olması daha fazla yakıt ve daha fazla mühimmat taşıması için büyümüş olabilir. Haliyle daha güçlü daha büyük motorlar ve haliyle büyüyen gövde diye bahsetmişlerdi. Mesajı Paylaş

TF-X 2023 ucacak ise dahmine göre motor isinide simdiden basladigini

isareti olabilir  TF6000  15-16 santim uzatilarak 350000 idf TF-X motoru cikacagini söylemisti

mahmut aksit Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz