KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: SH - 10 Ocak 2023, 00:11:42
Vallahi cahilligimi bagislayin bu koltuk isi neden bu kadar onemli veya zor? Diger ulkeler neden bu ise girmedi?

Not: Bilgim Topgun ile limitli  ;D
Ulaşması kolay bir sistem ambargo yemesi pek olası değil kimse bir uçağın her yerini kendi üretmez maliyeti uygunsa ambargo yemesi pek olası değilse alır hazır kullanır Mesajı Paylaş

#3381
Umutsuz olmak için sebep yok.

Motor şimdilik yeterli olacaktır. Dezavantajları;
Supercruise----- çok çok önemli değil,
Özellikle arkadan yüksek radar ve IR izi------ bu saldırı sonrası uzaklaşan uçaklarda problem olabilir.

Bu uçağı bu hale getirebilecek mühendis, uzman kadrolarımız varsa, büyüklük, performans, yakıt, iç yük, kapasite durumları çoktan gözden geçirilmiştir. ve ben bu aşamadan sonra uçağın nihai aerodinamik dizaynının çok değişmeyeceğini düşünüyorum. Zira uçağın mevcut dizaynına göre, aerodinamik özellikleri, performansı bilgisayar programları ve senaryolarla çoktan ölçülmüş durumda. Bu bilgisayar programları ile gerçek koşullar arasında beklendiği gibi pek fark çıkmaz ise (ki her hız, irtifa, hava durumu koşulları değişkenleri önemli olmalı) dizayn da değişmeyecektir. Yine ilk uçuşun öne alınmasında da açıkça bu bilgisayar programlarına güven olabilir.  KF-21 roll out sonrası 16 ayda uçmuş, buna göre bizim uçağın da 2024 yaz aylarında uçması beklenebilirdi, ama 16 ay da 8 aya düşmüş durumda. acaba Kore ile kulanılan bilgisayar programları konusunda bir işbirliği var mı diye insanın aklına gelirken, herkes TFX'i F-22, SU-57 ile benzeştirirken, ben KF-21 ile benzerliğine dikkat çekmek istiyorum. KF-21'in HI hali gibi duruyor TFX.

Buna karşın 5-6 sene içinde seri üretime hazır +35.000 lb turbofan motorumuz seri üretime hazır olabilir.
AESA radarımız o koca radom  ve GaN teknolojisi düşünüldüğünde mevcut radarlardan çok daha güçlü olabilir. F-22 veya F-35 için olmasa da diğer 4,5 nesil uçakların radarlarını vs yakabilir,

Aselsan en son geliştirdiği radar absorbe eden boya ve malzeme ile radar görünürlüğünü binde bire kadar düşürdüğünü açıkladı. Bu malzeme boya hangi yüzeylere uygulanabilir bilmiyorum ama, gövde yapısı ile 1 m2 görünürlüğü varsa uçağın malzeme ve boya ile  0,001'e kadar düşebilecektir.

EOTs vs Aselsan ne kadar hazır, yoksa Batchlara göre EOTs değişir mi belki. Ama Aselsan en üstün olmasa da birkaç seneye EOTs çıkartacaktır. Bu Aselpod-2 ile paralel bir çalışma da olabilir.

Kısacası şimdiye kadar umudumuzu fazlasıyla artırabilecek şekilde işler iyi gitti. Þüphelerimiz sadece motor alanındaki eksiklikte kaldı.

Yine belki Pakistan'a istersen sen Rus/Çin motorları kullan, Arjantin'e sana Rus pilot koltuğu ile üretelim seçenekleri sunulacak ki muhtemeldir.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 10 Ocak 2023, 00:11:42
Vallahi cahilligimi bagislayin bu koltuk isi neden bu kadar onemli veya zor? Diger ulkeler neden bu ise girmedi?

Not: Bilgim Topgun ile limitli  ;D

İmkansız değil elbette. Rusya olsun, Çin olsun kendisi üretiyor zaten fırlatma koltuğunu. Batı blokunun ise ambargo bir sorunu olmadığı için neredeyse tamamı İngiliz şirketten sağlıyor. Uğraşmıyor aslında. Zaten parasını verip alabiliyor. Kendisi geliştirebilir ama ekstra bir maliyet çıkacak ve gerek görmüyor. Çok sayıda işin uzmanından sorunsuz ve uygun fiyata alabiliyorken buna kaynak ayırıp üretmeyi gereksiz görüyor. Bizim ise böyle bir lüksümüz yok. Her an ambargo yiyebileceğimiz için bu tür sistemleri millileştirmek elzem.

1974 Kıbrıs Barış Harekatında ABD baskısıyla Türkiye'de fabrikası olan Good Year ve Pirelli askeri araçlarımıza lastik vermedi ve sonrasında Petlas kuruldu. O nedenle bu tür sıkıntıları yaşamamak için kritik sistemlerin tamamını millileştirmek bizim hedefimiz.

Yani bir jet motorundan daha zor değil fırlatma koltuğu üretmek. Ama batı bloku ülkeleri direkt sorunsuz alabiliyor. Kalan uçak üreticisi Rusya ve Çin de kendisi üretiyor zaten. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 10 Ocak 2023, 00:25:22
Alıntı yapılan: baryshx - 09 Ocak 2023, 23:49:27
İnşallah öyle olur.

Biride fırlatma koltuğu İngiltere'den ve motoru Abd'den ise bunu Pakistan'a nasıl satacak diyor.  Bu ülkeler izin vermezse...

Motor halledilir diyelim, fırlatma koktuğu için İngiltere tehlikeli, Arjantin için izin vermediydi.

Bunlar twitter'de yabancılardan gördüğüm yorumlar.

Temel Kotil geçen gün bunların da yerlileştirileceğini açıkladı zaten. Þu anda hazır alım yapılması normal. Yerli motor gelecek, fırlatma koltuğunu da yapacağız dedi Temel Kotil. Þu anda dediğim gibi hazır alım yapılması çok normal. Uçak'ı yetiştirmeye çalışıyoruz. İngiltere'nin Arjantin ile durumu farklı. Pakistan ile öyle bir sorunları yok. Ama ilk parti eğer F-110 ile üretilecekse Pakistan'a TEI ya da TAEC motorları gelmeden satılamaz. T129 için hala lisans vermeyen ABD, MMU için hayatta ihracat lisansı vermez Pakistan'a.
+1

Kore ,eğitim uçağını Özbekistan'a ABD motorundan ötürü satamamıştı. Endonezya sorunu da malum. Motor ihracat için en büyük sorun aslında. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Ocak 2023, 00:29:26

Aselsan en son geliştirdiği radar absorbe eden boya ve malzeme ile radar görünürlüğünü binde bire kadar düşürdüğünü açıkladı. Bu malzeme boya hangi yüzeylere uygulanabilir bilmiyorum ama, gövde yapısı ile 1 m2 görünürlüğü varsa uçağın malzeme ve boya ile  0,001'e kadar düşebilecektir.


Bununla ilgili bir link var mıdır? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 10 Ocak 2023, 08:20:25
Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Ocak 2023, 00:29:26

Aselsan en son geliştirdiği radar absorbe eden boya ve malzeme ile radar görünürlüğünü binde bire kadar düşürdüğünü açıkladı. Bu malzeme boya hangi yüzeylere uygulanabilir bilmiyorum ama, gövde yapısı ile 1 m2 görünürlüğü varsa uçağın malzeme ve boya ile  0,001'e kadar düşebilecektir.


Bununla ilgili bir link var mıdır?

https://www.dunya.com/sektorler/teknoloji/aselsan-milli-platformlari-gorunmez-hale-getiren-teknoloji-gelistirdi-haberi-680273

https://www.dunya.com/sektorler/teknoloji/aselsan-milli-platformlari-gorunmez-hale-getiren-teknoloji-gelistirdi-haberi-680273 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 09 Ocak 2023, 21:06:04
Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2023, 20:06:09
Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Ocak 2023, 17:04:26
Kanopinin öne doğru açılmasının hikmeti nedir? Teknik bir sebebi var mı? Örneğin stealth gibi veya öndeki avioniklerin teknik bakımının daha rahat yapılması vb. gibi...

Çünkü eskiden beri gözüm arkaya doğru açılan kanopilere alışmış. MMU biraz ters geldi bana. F-35'e bile halen alışamadı gözüm. Hele Rafale tam bir göz kirliliği... doğrudan sağ yana açılıyor.  :-\

Sayın buraktunahan'ın bu sorusunun cevabını bilen yok mu acaba?
Genelde fırlatma koltuğunun rahat operasyonu için kanopi arkaya doğru açılır ve böylece rahat bir şekilde fırlatma koltuğundan hemen önce kanopi, arkaya doğru atılır. Mühendislik açısından daha kolaydır bu tasarım.
Arkaya , öne ya da yana açılan kanopi tasarımları genelde mühendislik çalışmasını kolaylaştırmak için düzenlenmiştir.

F35'de kanopi öne doğru açılır. Çünkü F35B'nin kanopisinin menteşelerinin hemen arkasında lift-fan vardır. Ayrıca kokpit aletlerinin bakımı esnasında ulaşımı açsından F35'e özgün olarak daha ehven bir kanopidir. Bu tip kanopi tasarımı en zor kanopidir.
Yana doğru açılan kanopilerde yükseklik problemi olmadığından kanopinin kapalı alanlarda açılması daha rahattır ve pilotun girişi ve çıkışı daha rahattır. Ama tasarımı daha zordur.

Teşekkür ederim Yaşar hocam. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Ocak 2023, 10:01:56
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 10 Ocak 2023, 08:20:25
Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Ocak 2023, 00:29:26

Aselsan en son geliştirdiği radar absorbe eden boya ve malzeme ile radar görünürlüğünü binde bire kadar düşürdüğünü açıkladı. Bu malzeme boya hangi yüzeylere uygulanabilir bilmiyorum ama, gövde yapısı ile 1 m2 görünürlüğü varsa uçağın malzeme ve boya ile  0,001'e kadar düşebilecektir.


Bununla ilgili bir link var mıdır?

https://www.dunya.com/sektorler/teknoloji/aselsan-milli-platformlari-gorunmez-hale-getiren-teknoloji-gelistirdi-haberi-680273

https://www.dunya.com/sektorler/teknoloji/aselsan-milli-platformlari-gorunmez-hale-getiren-teknoloji-gelistirdi-haberi-680273

Geçenlerde bu konuyla ilgili bir haber görmüştüm. Sizin belirttiğiniz değerlere benzer değerler paylaşıyordu. Ancak nerede gördüğümü hatırlamıyorum O nedenle bağlantı istemiştim. En yetkili kişiden bilgi almak iyi yerinde oldu. Kaynak için teşekkürler. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ben bu binde 1 meselesinde kafam karışık sebebi de başka kişilerden forumlarda RAM boyasının Radar görünürlüğünü düşürmede sınırlı etkisi olduğu şeklinde yorumlar okumam yıllardır.

Madem binde bir düşürüyor, f 16 nın RCS değeri açık kaynaklarda 2 metrekare onunki de 0.002'ye düşer ki bu süper bir değer boyayalım F 16 ları al sana stealth uçak o zaman bu kadar basit mi? Mesajı Paylaş

Sadece ram boyası değil, malzeme+ram boyası Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz