KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#3510
Alıntı yapılan: Karga - 15 Ocak 2023, 02:51:54
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Ocak 2023, 20:58:02
Temel Kotil MMU aerodinamik yapısı üzerinde çok çalıştık , çok testler , bilgisayar-rüzgar tünellerinde simulasyonlar yaptık en mükemmel aerodinamik dizaynı teoride yakaladık demişti...

Geçen de sormuştum ; MMU 2XF110 motor ile süpercruise hıza ulaşabilir mi belli bir süre de olsa...?
Bu soru soruldu mu acaba TUSAÞ yetkililerine...Bilgisayar simulasyonlarında bu süpercruise sonucuna ulaşılabileceği bilinebilir mi?

bilgisayarda cok zor. akiskanlar dinamigi cok karmasik bir konu. her bir yuzeyin hava surtunmesini tek tek hesaplaman gerekiyor. ozellikle ses hizina yakin hizlarda bu cok zor. ruzgar tunelinde olculebilir bir yere kadar. ama kesin sonuc icin bir ucus testi yapip hangi konfigurasyonda hangi irtifada ne kadar drag olusuyor onu gormek lazim.

kisisel tahminim: 2xF110 ile, 40000 feet gibi bir irtifada, silahlar govde icindeyken 1.1-1.2 mach gibi bir hizda supercruise yapilabilir. ama pratikte ona degmez biz yine 0.9 mach ta kullaniriz ucagi. sonra kendi motoru gelince esas 1.5+ mach hizinda supercruise goruruz.
Supercruise yapsa dahi uçak esaslı yakıt harcıyor yüksek mach hızlarda. Bunun en güzel ölçüsü belli hızlardaki SFC oranı (Specific Fuel Consumption) değerleridir.
F22 de 0.9 Mac ile 1.2 Mach hız arasında çok büyük miktarda yakıt sarfiyatı değerleri verir.
Jet pilotlarını dinlerseniz, zaten 0.8-0.9 Mach arasında seyir halinde olmayı yeğlerler. Çünkü subsonik hızlarda çok daha rahat manevra yapabilir uçaklar. Ve tabiiki bu hızlarda giderek etkin oldukları yarıçapı da uzatmış olurlar.
F15 yüksek irtifada çok rahat supercruise yapar. Airframe tasarımı buna elverişlidir çünkü.
TFX de 40000+ ft de çok rahat supercruise yapabilir. Yeterki "airframe" tasarımını yapan mühendisler aerodinamik tasarımını ona göre yapmış olsunlar.
Burada önemli olan şey, yüksek irtifadaki sürtünme katsayısının değerinin 1.2 Mach dan sonra 2 mach'a kadar bir düşüş göstermesidir. F22, pilotlarının anlattıklarına göre, 1.7-1.8 Mach hızda iken 0.9-1 Mach daki yakıt sarfiyatıyla uçabilmesiyle uçağın büyük avantajlı olmasıdır.

Mesajı Paylaş

Yalnız bu tabloya göre 1,2 mach hızda sürükleme katsayısı zirve yapıyor. Acaba bu, çoğu uçağın 1,1; 1,2; 1,3 mach gibi değerlerde takılı kalmasını ya da F-35 gibi bazı uçakların itki kaybı olmadığı halde bir müddet sonra sesaltı hızlara düşmesini açıklar mı? Mesajı Paylaş

#3512
Alıntı yapılan: İbrahim - 15 Ocak 2023, 09:25:40
Yalnız bu tabloya göre 1,2 mach hızda sürükleme katsayısı zirve yapıyor. Acaba bu, çoğu uçağın 1,1; 1,2; 1,3 mach gibi değerlerde takılı kalmasını ya da F-35 gibi bazı uçakların itki kaybı olmadığı halde bir müddet sonra sesaltı hızlara düşmesini açıklar mı?
Aynen.
Sürtünme katsayısı için 1.2 Mach hızı yüksek irtifada bir çeşit eşik oluyor.
Transonik hız noktasında "Wave Drag" - dalga sürtünmesi/sürüklenmesi denilen bir olay oluşuyor. Bunun sebebi de  süpersonik hıza geçişte ortaya çıkan şok dalgasının hava akışını ayrıştırmasıyla kanatların üzerindeki hava akımını süpersonik hıza taşıyarak uçağın arka bölümünde yeni bir  şok dalgası oluşturması sonucuyla ortaya çıkıyor. Bunun neticesinde sürtünme katsayısı, tüm uçak etrafındaki hava akışı süpersonik oluncaya kadar, yükselmeye devam ediyor ve 1.2 Mach 'a ulaştıktan sonra düşüşe geçiyor.

Bu eşiği geçemeyince, yüksek sürtünme katsayısı neticesinde uçak süpersonik hızdan subsonik hıza düşüyor. Ya da 1.1-1.3 Mach ta uçağı tutabilmek için fazla yakıt tüketiyor. Mesajı Paylaş

Mesela bir F-16 'nın ard yakıcı kullanmadan ulaşabileceği max hız kaç km? Yani F-16 ard yakıcı kullanmadan  1 Mach hızına düz uçuşta ulaşamaz mı?


Deniz seviyesinde, 1 atm basınçta ve 15ºC hava sıcaklığında 1 Mach = 1226,5 km/saat (340 metre/saniye)
Deniz seviyesinde ve 21ºC sıcaklıkta yaklaşık 1235.5 km/sa'dir. Mesajı Paylaş

#3514
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Ocak 2023, 14:23:25
Mesela bir F-16 'nın ard yakıcı kullanmadan ulaşabileceği max hız kaç km? Yani F-16 ard yakıcı kullanmadan  1 Mach hızına düz uçuşta ulaşamaz mı?


Deniz seviyesinde, 1 atm basınçta ve 15ºC hava sıcaklığında 1 Mach = 1226,5 km/saat (340 metre/saniye)
Deniz seviyesinde ve 21ºC sıcaklıkta yaklaşık 1235.5 km/sa'dir.
ABD pilotlarının forumlarında benim okuduklarıma göre F16 uçakları, üzerlerindeki yüke bağlı olarak ve savaş yüküyle dahi, yüksek irtifada, art yakıcı kullanmadan supercruise yapabiliyor. Hatta GE motorlu olanlar, bilhassa blok 30 uçakları en rahat supercruise yapabilenleri. 1.1-1.3 Mach arası supercruise kabiliyetleri var 40K+ ft irtifada.

Deniz seviyesinde art yakıcı kullanmadan supercruise yapacak uçağı ben bilmiyorum.
Art yakıcıyla da uzun süre süpersonik uçaabilen uçak sayısı çok azdır. F111 ve Tornado dışında aktif olarak bunu beceren var mı bilemiyorum. Onlar da yüksek yakıt sarfiyatından dolayı çok uzun süre süpersonik uçan uçaklar değil zaten. Mesajı Paylaş

#3515
Teşekkürler...Konu F-16 değil ama yeri gelmişken sorayım...

Bizim hava kuvvetlerinin Özgür modernazisyonuna en eski modelimiz olan Block-30'dan başlaması hem ABD'nin kaynak kodu sınırlamasının kalkmasının-eskimesinin yanında bildiğim kadarıyla dizaynıyla da alakalı , geçen bir video izlemiştim;

F-16'yı tasarlayan ekip (özellikle deneyimli pilotlar) block-40 ve üzeri F-16'yı F-16 olarak bile görmüyorlardı...
Çünkü safkan av için tasarlanmış max seviyedeki en iyi - çevik uçak F-16 Block-30'muş...  Block-40 ve üzeri multirole'e döndüğü için hiç sevmemişler...

Peki biraz fantazi olacak ama MMU için yapacağımız 35000 ibf motorunu ( Mevcut prototipteki F-110 ile aynı büyüklükte tasarlanacak MMU 'ya sığsın diye) Block-30'a taksak gövde kaldırır mı? Performansı artar mı? Mesajı Paylaş


]

Kim bu şahıs? Adamın hakaretlerini okumaktan ne demek istediğini bile anlayamadım...
Biz daha MMU'nun yatay arka kuyruğunu göermedik adam Ön cephe RCS değerini 0.01 m2 olduğunu öğrenmiş...
Daha radar ortada yok Rafale'yi kaç km'den göreceğini yazmış... Mesajı Paylaş

Bizim uçağın hizmete girdiğinde Rafale'den çok çok daha üstün bir uçak olacağını söyleyebiliriz tamam ama. Önce bir operasyonel olsaydı uçak... RCS değeri tam olarak belli değil.Uçağın termalde nasıl göründüğünü bilmiyoruz. Uçak daha seri üretime girmeden youtubede her askeri havacılık videosu altındaki hırslı Hintliler gibi saydırmaya sövmeye gerek yok bence ;D Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz