KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Ocak 2023, 21:14:30
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Ocak 2023, 16:00:31
Alıntı yapılan: Heartbang - 17 Ocak 2023, 14:25:19
Alıntı yapılan: Türkay - 17 Ocak 2023, 08:52:00
https://www.rolls-royce.com/products-and-services/defence/advanced-technology-defence/tempest.aspx#accel

      Tempest te motor, termal izi düşürmek için yoğuşmalı kombi gibi çalışıyormuş. ??? ( Cephedeki ısıyı emen bir yapı kurmuşlar.) Bizim daha çok yolumuz var. Açıkçası bu beni üzüyor.
bu zamazingodan F110 motorlu TFXlerde de olabilir. şayet varsa F110 motorlu TFX 4.5 falan değil direk 5.nesil olur.
Önden, TFX 5inci nesil uçak seviyesinde olabilir. Ancak supercruise, ses ve ısıl iz açısından 4.5 nesil olmaya mahkum.
Onun için daha önce de söylediğim gibi, elektronik sistemleri ve Burfis GaN radarıyla TFX, halhazırdaki 4.5 nesil uçaklar arasında en iyisi olacaktır.

Sayın Yaşar ; MMU'nun GaN radarıyla ve BÜRFİS sistemiyle ilgili bir gelişme var mı? Açıkçası daha F-16 Aesa radarı bile ortada yokken MMU GaN radarı daha uzar gibime geliyor...
F16'ya takılacak GaN bazlı T/R modüllü Murad radarının bir versiyonu hazır. O kesin. Akıncı'da denemelerine başlanmış bile olabilir. Henüz ancak bir haber yok ortada.
Yapısal iyileştirmeleri devam eden f16 blok 30 uçaklarına bu testlerden sonra takılmaya başlanacak.
Bürfis için 2026'ya kadar süre olduğu için aciliyet yok. Ama çalışmalar devam ediyor. 2000+ GaN bazlı T/R modülle tam bir canavar radar olacak MMU'nun radarı. Tabii bu 2025 ilk uçuş içindi. Þimdi ilk uçuş öne çekildi. Bürfis te öne çekilir mi? Belli değil. Çünkü hala ilk seri üretim 4.5 nesil uçak için 2028 tarihi veriliyor. Mesajı Paylaş

Bilmeyenler için Bütünleşik RF Sistemi (BÜRFİS) hakkında biraz açıklama yapar mısınız? Radar ve elektronik harp sistemi bir arada deniliyor. Bunu açıklayabilir misiniz? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 18 Ocak 2023, 08:22:01
Bilmeyenler için Bütünleşik RF Sistemi (BÜRFİS) hakkında biraz açıklama yapar mısınız? Radar ve elektronik harp sistemi bir arada deniliyor. Bunu açıklayabilir misiniz?

BÜRFİS'i TFX'in Aesa radarı sanıyordum... Mesajı Paylaş

#3573
Alıntı yapılan: Bürküt - 18 Ocak 2023, 08:49:50
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 18 Ocak 2023, 08:22:01
Bilmeyenler için Bütünleşik RF Sistemi (BÜRFİS) hakkında biraz açıklama yapar mısınız? Radar ve elektronik harp sistemi bir arada deniliyor. Bunu açıklayabilir misiniz?

BÜRFİS'i TFX'in Aesa radarı sanıyordum...
Öyle zaten. Günümüzde EH sistemleri ile AESA radarlar tümleşik yapıda. Uçağın burnundaki AESA anteni, unsuru bulunduğu EH paketi için 1000'i geçen T/R (alıcı/verici) modülleri ile sinyal karıştırma (jamming) için kuvvetli bir verici olabiliyor. AESA teknolojisi sayesinde EH sistemleri, belirli tehditleri hedeflemek için dar ışın kullanabilen, aynı anda birden çok frekans bandında çalışan sistemler haline geldi. Yine bu teknoloji ile Elektormanyetik spektrumun geniş bir ölçeğinde EH uygulanabilir hale gelindi. F-35'teki APG-81 AESA radarı, EH paketinin bir parçası olarak sinyal karıştırma vericisi işlevindedir. Bunun daha ilginç bir örneği SU-57'de var. Su-57'de iki motor arasında L402 Himalayas EH paketi bulunur. Bu sistemin kuyruk kısmından arkaya bakan dahili bir 358 T/R modüllü AESA anteni olsa da bu anten dışında geriye kalan, uçağın etrafına 360 derece dağıtılmış tüm (11 adet) N036 Byelka radar dizilerini (X ve L bandı) RF tabanlı sistemleri tespit etmek ve karıştırma yapmak için kullanıyor. SU-57'nin kanadının ön kenar çıtasında bulunan iki adet L-band AESA radar aynı zamanda "N036Sh Pokosnik" adı verilen "dost-düşman tanımlama" sisteminin bir parçası olup ikinci işlevi dost düşan tanımlaması yapmaktır. Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: İbrahim - 18 Ocak 2023, 11:01:11
Alıntı yapılan: Bürküt - 18 Ocak 2023, 08:49:50
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 18 Ocak 2023, 08:22:01
Bilmeyenler için Bütünleşik RF Sistemi (BÜRFİS) hakkında biraz açıklama yapar mısınız? Radar ve elektronik harp sistemi bir arada deniliyor. Bunu açıklayabilir misiniz?

BÜRFİS'i TFX'in Aesa radarı sanıyordum...
Öyle zaten. Günümüzde EH sistemleri ile AESA radarlar tümleşik yapıda. Uçağın burnundaki AESA anteni, unsuru bulunduğu EH paketi için 1000'i geçen T/R (alıcı/verici) modülleri ile sinyal karıştırma (jamming) için kuvvetli bir verici olabiliyor. AESA teknolojisi sayesinde EH sistemleri, belirli tehditleri hedeflemek için dar ışın kullanabilen, aynı anda birden çok frekans bandında çalışan sistemler haline geldi. Yine bu teknoloji ile Elektormanyetik spektrumun geniş bir ölçeğinde EH uygulanabilir hale gelindi. F-35'teki APG-81 AESA radarı, EH paketinin bir parçası olarak sinyal karıştırma vericisi işlevindedir. Bunun daha ilginç bir örneği SU-57'de var. Su-57'de iki motor arasında L402 Himalayalar EH paketi bulunur. Bu sistemin kuyruk kısmından arkaya bakan dahili bir 358 T/R modüllü AESA anteni olsa da bu anten dışında geriye kalan, uçağın etrafına 360 derece dağıtılmış tüm (11 adet) N036 Byelka radar dizilerini (X ve L bandı) RF tabanlı sistemleri tespit etmek ve karıştırma yapmak için kullanıyor. SU-57'nin kanadının ön kenar çıtasında bulunan iki adet L-band AESA radar aynı zamanda "N036Sh Pokosnik" adı verilen "dost-düşman tanımlama" sisteminin bir parçası olup ikinci işlevi dost düşan tanımlaması yapmaktır.
+1
Sn Skywolf,
Sn İbrahim çok güzel açıklamış. IFF, EH ve Radar sistemlerinin bir bütün olarak tek çatı altında toplanmış hali.
MMU, 2000+ T/R GaN modülü ile donanmış Aesa radarıyla çok güçlü bir silaha sahip oluyor aslında.
Aşağıdaki Savunmasanayist linkinde de değinilmiş bu sisteme.

https://www.savunmasanayist.com/mmunun-radar-sistemi-icin-kritik-bir-asama-tamamlandi/ Mesajı Paylaş

Vermiş olduğunuz için teşekkürler. Böylelikle forumumuzda MMU hakkında pek bilinmeyen bir özellik de netleşmiş oldu. Bu uçak hazır hale geldiğinde gerçekten tam bir canavar olacak. Gerçekten sahip olduğu özelliklerle rakiplerini sadece havada değil, piyasalarda da oldukça zorlayacak. İHA'larımız sayesinde dünya genelinde ün yapmış olmamız da buna önemli bir katkı sağlayacak. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#3577
Aktif sensörler açısından TFX'in F35'den daha güçlü olacağını söyleyebiliriz yani. Mesajı Paylaş

Alıntı YapMmu, #Hürjet, #Atak platformlarında kullanılan Geniş Alan Ekranı.





#STG #MilliTeknolojiHamlesi #SavunmaSanayi #YerliveMilliSanayi
Mesajı Paylaş
]

Uzun süredir uçağın neye benzeyeceğini merak ediyordum. 18 Marta kadar beklemeye sabrım kalmadı.

Ben de elime kalemi aldım ve yayınlanan fotoğraflardaki gövde birleşimlerini dikkate alarak kara kalemle uçağı amatörce çizmeye çalıştım. Yaklaşık aşağıdaki gibi bir sonuç çıktı  :)







Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz