KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

ciws topu değil ama; ET yapan ufak bir aesa radar + jamming pod +kör edici lazer+ vurucu lazer 'den oluşan bir paket olabilir o kuyrukta. Chaff ve flare ile de desteklenir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 24 Ocak 2023, 21:43:41
Ben burun topundan çok kıç topunun daha etkili olacağını düşünüyorum. (MMU motorları arasındaki çıkıntı)  Adam dogfight yapıp arkana düşüp seni yakaladığını düşünürken bam güm top yiyecek.

Bunun dışında asıl gereksinim bence uçağı arkadan yakalamak için takip eden bir füzenin önlenmesi amacıyla kıç topunun cıws olarak kullanılması.

Lazer algılayıcılar gelen füzeyi tespit eder. Füzeye arkasını dönecek şekilde uçak manevra yapar ve sonra düz seyreder. Füze düz giden bir uçağı düz bir rotayla yakalaktan başka mantıklı bir yola sahip değil. 100-200 metre kala kıç topu cıws olarak otomatik çalışır ve füze imha edilir.

Tek top ama iki işlev. Nasıl ama ?!? Daha önce de dile getirmiştim. Keşke birileri uygulasa.
uçağa uçaktan gelen füze arkadan değil üstten gelir. yerden uçağa gelen füze de alttan gelir. IR güdümlü füzeler bile bugün high off-boresight özelliği ile her taraftan gelip vurabiliyor.
arkadaki çıkıntının chaff-flare haznesi veya radar kilidi kırmak için jamming podu olma haricinde başka bir şey olma ihtimali yok. Mesajı Paylaş



Bazı arkadaşlar tepki gösterecekler ama bu kadar geniş bir uçağın kuyruk stabilizatörlerinin birbirine bu kadar yakın olması estetiği bozuyor. Þu resme bakınca tavşan kulağı gibi duruyorlar.  ::)



Oysa motorlar üzerine değil, kenarlara koysalar tam bir kurt olacak. Adını da Gökkurdu koyarlarsa tam olur.  8)


Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

MMUdan bağımsız, Genel olarak soruyorum..

Güncel savaşlarda uçaklarda ki bu koruma önlemleri uçaklardan ya da HSS lerinden atılan füzelere karşı ne kadar etkin?

İşi bilenler birçok etkene gore değişir diyecektir eminim ama bir özet geçsinler.

Kacabilmek mi sıradan, vurulmak mi sıradan? Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#3594
Alıntı yapılan: Gökbörü - 25 Ocak 2023, 11:54:56
MMUdan bağımsız, Genel olarak soruyorum..

Güncel savaşlarda uçaklarda ki bu koruma önlemleri uçaklardan ya da HSS lerinden atılan füzelere karşı ne kadar etkin?

İşi bilenler birçok etkene gore değişir diyecektir eminim ama bir özet geçsinler.

Kacabilmek mi sıradan, vurulmak mi sıradan?
Bu bir çeşit yarış aslında.
Chaff : Alüminyum ya da Çinko kaplı metal parçacıklar  : Radar yanıltıcı
Flare : Magnezyum pelet/parçacık  : uçak arkasındaki ısıyla yanıp IR başlığı yanıltma

Eski model füzelere karşı etkili bunlar. Yeni füzeler ve modern başlıklar bunlardan fazla etkilenmiyorlar artık. Pilotun ani kıvrak dönüşlerle füzeden kaçması dışında modern füzelere karşı yapabileceği pek bir şey yok. Tabii lazer, elektronik karşı önlem sistemleri ve EH ile jetler, üzerlerine gelen füzelere karşı önlem almaya çalışabilirler. Bu sistemler devamlı gelişiyor ve etkinlikleri yükseliyor. Füzeler de bunları yenebilmek için devamlı geliştiriliyorlar.

Her ne kadar imalatçıları tarafından verilen rakamlara bakıldığında ; hava hava ve SAM füzelerinin vuruş yüzdeleri %60 ile %90 arasında değişebilse de, fiiliyatta bu biraz farklıdır. Meteor füzesinin No Escape Zone (kaçış imkansız mesafesi) vermesi gibi.

Rus uçakları önce radar başlıklı füze atar genelde. 7 saniye sonra da IR başlıklı bir füze atar ki öndeki uçak kaçmak için artyakıcı ile sert dönüş yaptığında ikinci füze ısıl ize kitlensin diye. Hatta bazen 3 ve 4 füze birden tek bir uçağa atabilir vuruş yüzdesini arttırmak için. Yapılan testlerde BVR (görüş ötesi) olarak atılan füzelerin vuruş yüzdelerine bakıldığında çift füze ile %19, üç füze ile %24 , 4 füze ile %34 vuruş yüzdesi bulunmuş. Bunlar Rus uçağı kullanan Hintli pilotların verdiği rakamlar.

Amraam Aim 120 kullanan pilotların Körfez Savaşlarından verdiği rakamlara bakıldığında vuruş yüzdeleri %59 ile %77 arasında oynuyor. Tabii o günden bu güne Amraam lar çok gelişti. Örneğin AIM120D  füzesinin menzili 160 km'ye çıkmış vaziyette ve arayıcı başlığını terminal safhada 4 ile 6 saniye için açık tutuyor. EH sisitemlerinin bu kadar kısa süre açık kalan başlığı bulup jamming (blokaj) yapması neredeyse imkansız. Tabii bu çeşit teknolojileri geliştiren ülkeler bunun antidotunu da düşünüyorlardır.
Kısacası bu bir kısır döngü. Devamlı hasımdan bir adım önde olabilmek için bir yarış.

Mesajı Paylaş

Bu işin çaresi basit ve çok net. Uçaklar kendilerini bundan sonra aktif koruma silahları ile savunmak zorundalar. Üstüne gelen füzeyi karşı füze ile vuracaksın bu kadar basit hiç eskimeyecek bir çare ve teorikte de gayet başarılabilir. Gemiler tanklar bunu yapıyor uçaklar helikopterlerde artık yapmalı.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#3596
Alıntı yapılan: re - 25 Ocak 2023, 13:51:43
Bu işin çaresi basit ve çok net. Uçaklar kendilerini bundan sonra aktif koruma silahları ile savunmak zorundalar. Üstüne gelen füzeyi karşı füze ile vuracaksın bu kadar basit hiç eskimeyecek bir çare ve teorikte de gayet başarılabilir. Gemiler tanklar bunu yapıyor uçaklar helikopterlerde artık yapmalı.

Belki kulağa biraz zihni sinir "procesi" gibi gelebilir ama benim bu konudaki önerim bu işin dronlara havale edilmesi.

Nasıl ki çok kıymetli büyük gemiler (örneğin uçak gemileri, LHD'ler vb.) tek başına sefere çıkmaz ve yanına hava ve deniz savunması için fırkateyn, destroyer vb. destek gemileri alır, aynı şekilde bu çok pahalı 5 ve üzeri nesil uçaklar da füze savunması yapacak dronlarla kol halinde uçmalı.

Çünkü 5. nesil ve üzeri uçaklarda o kadar çok ekipman var ki gövde tıklım tıklım dolu, boş yer neredeyse yok. Zaten görev için alınan mühimmatlara ve yakıt tanklarına bile zor yer bulunurken, füze savunması için extra füze konulacak yer bile bulunamaz bu uçaklarda. Bu nedenle uçak füze ikazı aldığında bu bilgi aynı anda kol uçuşundaki dronlara giderek yapay zeka ile dronlar füzeyi önlemeli. Yani füze savunma füzeleri (örneğin Levent füzeleri işe yarar mı bilmiyorum, belki dronlara uyarlanmalı) dronlara yüklenmeli. Mesajı Paylaş

#3597
Görüntüleyici Kızılötesi (IIR-Imaging Infrared) güdüm sistemi isminden de anlaşılacağı üzere Kızılötesi Güdüm (IR) temelinden geliştirilmiştir. Kızılötesi güdüm sistemleri, sıcak cisimler kızılötesi ışın yaydığından ısıya yönelirler, IR güdüm sistemleri yüksek ısı yayan cisimler tarafından kolay yanıltılabilirler.

Görüntüleyici Kızılötesi Güdüm (IIR) sisteminin IR güdümden temel farkı, IR güdüm sistemi ısıya, direkt ısı yayan bölgeye odaklanırken IIR Güdüm sistemi hedefin tamamına odaklanır. Örneğin IR güdümlü bir füze uçağın en çok ısı yayan bölgesine yani motor bölgesine odaklanırken, IIR güdüm sistemi, görüntüleyicisi sayesinde hedefin, uçağın bütününe yani görüntüsüne kilitlenir. Bu durumda IR güdüm sistemine göre IIR sistemin aldatılmasını çok zor bir hale getirir.
https://www.defenceturk.net/imaging-infrared-iir

Çare ;

DIRCM Nedir?
DIRCM veya Directed Infrared Counter Measure; kızılötesi arayıcı başlığa sahip mühimmatların, arayıcı başlıklarını lazer ile işlevsiz hale getiren bir karşı tedbir sistemidir. Yaklaşan füzenin arayıcı başlığına odaklanan lazer ile füzenin arayıcı başlığı karıştırılmakta ve bazı durumlarda ise arayıcı başlık, tamamen işlevini yitirecek şekilde hasar almaktadır. Bu sayede IR veya IIR güdümlü füzelere karşı platform, öz savunmasını gerçekleştirmektedir.

Meteksan Savunma tarafından geliştirilen NAZAR Lazer Elektronik Harp Sistemi, Türkiye'de DIRCM teknolojisinin ilk ürünü olacaktır.

A400'lere vb entegre ettiler...Yapılacak şey bu Dırcm sistemini uçaklara entegre etmek....

Fütüristik bir çare de ileride uçak çevresinde manyetik bir kalkan oluşturmak.Hani uzay yolundaki 
" Kalkanlara güç verin" espirisindeki bir sistem... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 25 Ocak 2023, 13:17:29
Alıntı yapılan: Gökbörü - 25 Ocak 2023, 11:54:56
MMUdan bağımsız, Genel olarak soruyorum..

Güncel savaşlarda uçaklarda ki bu koruma önlemleri uçaklardan ya da HSS lerinden atılan füzelere karşı ne kadar etkin?

İşi bilenler birçok etkene gore değişir diyecektir eminim ama bir özet geçsinler.

Kacabilmek mi sıradan, vurulmak mi sıradan?
Bu bir çeşit yarış aslında.
Chaff : Alüminyum ya da Çinko kaplı metal parçacıklar  : Radar yanıltıcı
Flare : Magnezyum pelet/parçacık  : uçak arkasındaki ısıyla yanıp IR başlığı yanıltma

Eski model füzelere karşı etkili bunlar. Yeni füzeler ve modern başlıklar bunlardan fazla etkilenmiyorlar artık. Pilotun ani kıvrak dönüşlerle füzeden kaçması dışında modern füzelere karşı yapabileceği pek bir şey yok. Tabii lazer, elektronik karşı önlem sistemleri ve EH ile jetler, üzerlerine gelen füzelere karşı önlem almaya çalışabilirler. Bu sistemler devamlı gelişiyor ve etkinlikleri yükseliyor. Füzeler de bunları yenebilmek için devamlı geliştiriliyorlar.

Her ne kadar imalatçıları tarafından verilen rakamlara bakıldığında ; hava hava ve SAM füzelerinin vuruş yüzdeleri %60 ile %90 arasında değişebilse de, fiiliyatta bu biraz farklıdır. Meteor füzesinin No Escape Zone (kaçış imkansız mesafesi) vermesi gibi.

Rus uçakları önce radar başlıklı füze atar genelde. 7 saniye sonra da IR başlıklı bir füze atar ki öndeki uçak kaçmak için artyakıcı ile sert dönüş yaptığında ikinci füze ısıl ize kitlensin diye. Hatta bazen 3 ve 4 füze birden tek bir uçağa atabilir vuruş yüzdesini arttırmak için. Yapılan testlerde BVR (görüş ötesi) olarak atılan füzelerin vuruş yüzdelerine bakıldığında çift füze ile %19, üç füze ile %24 , 4 füze ile %34 vuruş yüzdesi bulunmuş. Bunlar Rus uçağı kullanan Hintli pilotların verdiği rakamlar.

Amraam Aim 120 kullanan pilotların Körfez Savaşlarından verdiği rakamlara bakıldığında vuruş yüzdeleri %59 ile %77 arasında oynuyor. Tabii o günden bu güne Amraam lar çok gelişti. Örneğin AIM120D  füzesinin menzili 160 km'ye çıkmış vaziyette ve arayıcı başlığını terminal safhada 4 ile 6 saniye için açık tutuyor. EH sisitemlerinin bu kadar kısa süre açık kalan başlığı bulup jamming (blokaj) yapması neredeyse imkansız. Tabii bu çeşit teknolojileri geliştiren ülkeler bunun antidotunu da düşünüyorlardır.
Kısacası bu bir kısır döngü. Devamlı hasımdan bir adım önde olabilmek için bir yarış.

Bundan anladigim karsinda Rus mali varsa kacabilmek siradan, Bati mali varsa vurulmak siradan :) Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

gelecekte uçakların tek koruması lazer olacak .bu artık açıkça belli oldu.1 km ve daha kısa menzillerde arayıcı başlık yada yönlendirme kanatçıklarını yakacak bir lazer ile tehditden sıyrılmak çok olası gözüküyor.bu saaten sonra tüm uçak motorlarından yüksek yoğunluklu enerji üretimi istenecektir. ayrıca uçaklarda süper kondansatör bulundurulmaya başlanacaktır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz