KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Mayıs 2023, 20:10:12
Yunan spiker İoannis Theodoratos :Türklerin KAAN Jeti F 35 Veya Bir F 16 Viper'a eşdeğer bir proje bile değildir. Motor olmadığı için maket olmaktan ileri gidemeyecektir...Kaynak israfı olarak görünüyor...


Yunan-spiker" border="0

Eee sonunda olacağı buydu... Ege'nin karşı kıyısından neredeyse her gün yeni bir uçak, bir füze, bir gemi, bir siha, bir helikopter, bir mühimmat vs. haberi gelince sonunda ayarları bozuldu İoannis emminin  :D Mesajı Paylaş

#4201
Arkadaşlar biz neden kaan'ın daha ucuz daha az sofistike olan modelini üretmiyoruz kastım 4.5 nesil bir jet....

Kaan ile tüm özellikleri aynı sadece dahili silah istasyonları olmayan modeli...Bunun yerine dahili yakıt kapasitesi arttırılmış dolayısıyla menzili arttırılmış modeli....

Ne işimize yarayabilir diyebilirsiniz....

Ben söyleyeyim 5. Nesil uçaklar pahalı en fazla 200-250 adet alabilirsiniz...

Ama 100-200 adet te daha ucuz 4.5 nesil Kaan alırsanız niteliğin yanında nicelik sahibi olursunuz ..

Esas görevi ise dahili istasyonların hacmi belli hertürlü mühimmatı atamıyorsunuz ... mühimmatlar küçülüyor etki alanı çapı düşüyor hedefe verdiği hasar düşüyor...

O zaman bu uçak ne gibi rol üstlenenibilir..

1-interception (önleme) bu uçağın iki gövde dört kanat altında siper blok iki füzesiyle saatlerce cap (control Air patrol) hava devriyesi yaptığını düşünün..sonuçta dahili yakıt kapasitesi tfx den fazla havada kalması da fazla olur..siper blok 2 160 km ise havadan atılınca 250-300 km'yi bulur.düşünün bir uçakla 500-600 km lik alanı kontrnnol edeceksiniz buda uçuş saatlerini düşürmeye buda uçaklarımızın daha az yıpranmasına neden olur.Ve 5. Nesil uçakları her görev için kullanmadığımız için gizlilikleri yani radar görünürlükleri konusunda çevre ülkelere daha az bilgi veririz(tfx'ler reflektörlü uçurulmalı komşulara bilgi vermemek için)Bir diğer konu Ağ merkezli harekat ile siper blok2 taşıyan bir Kaan uçağı belki kendi radarını kullanmadan bir kara radarı yada deniz kuvvetlerine ait bir fırkateyn yada  E 7T awacs uçağı ile hedefi kmlerce uzaktan vurabilcek...

İkinci görev:

Deep strike (derin darbe)

Bu uçağın 4 adet gezgin yada 2-3 adet tayfun Cenk yada Kaan füzesi taşıdığını düşünün rusların kinzhalı
Misali ....

3.görevi CAS(close Air sportly) yakın hava desteği

Geniş kanatları geniş gövde altı ile tam missile truck yani füze kamyonu olur F15e misali buda hedef uzerinde uzun kalma ve taşıyacağı çok sayıda mühimmat ile çoklu hedeflere saldırı imkanı düşünsenize 6 adet 2000 lb bomba bu üç F16 nın işi demek yada yada her bir salana 4 adet toplam 6 salana 24 adet tolun veyahut yerli mini sbd veyahut kuzgun tj atabildigimizi düşünün üstelik dahili hedefleme podu ile F 15 E den daha iyi iş çıkarır

Bence Türk Hava Kuvvetleri komutanlığı'mız bu konuları irdelemeli gündeme almalı hatta ötesi talep etmeli talep olursa Tai bu işin altından kalkar hemde daha kolay.. daha az emekle

Hemde 2. Veya 3. Dünya ülkelerine ihraç için bir kapı olur...

Tek arzum tek isteğim Kuvvet bu fikri bir incelesin...

Kısaca Kendimize Özgü mig31-su34-F15E karışımı daha doğrusu bu üç uçağın görevlerini tek uçakta toplayabiliriz . Gelişmiş radarla mig31 den daha iyi önleme gelişmiş hedef podu ile su34 den daha iyi derin darbe ve kara hedefleri bombardımını görevini görür.

Kaan ile ilgili bir görüşüm daha var oda başka yazıda..

Mesajı Paylaş

Buna Beast mode diyorlardı, F35'lerde vardı sanırsam Mesajı Paylaş

Zannımca bizimkiler sizin bahsettiğiniz işler için Hürjet'i düşünüyorlar. Mesajı Paylaş

#4204
KAAN 4,5 nesil derken fazla hafifsenmiş galiba. 4,5 nesil denmesinin tek sebebi mevcut motoru ile supercruise yapamaması ve IR izi. Yoksa radar ve EO olarak F-22'den daha üstün olabileceğini düşünüyorum. Stealth olarak Aselsan'ın kompozit malzemeleri ve RAM boyası ile geometri düşünüldüğünde öyle rakiplerinden pek geri kalmayacak belki ileri gidecek gibi. Yeni yerli motor ile belki F-22'den biraz daha yavaş olacak, gövde ve kanat yapısı daha fazla iç hacim sağlayacaksa da ivmelenme ve hız bakımından götürüleri olabilecek, ama supercruise yapabilecek.  Yani bizim uçak radar, EO ve ağ merkezli harekat bakımından belki en ilerilerden olacak ama iç hacim, çok rollülüğün artışının da biraz yavaşlık, ivmelenme düşüklüğü getirebileceği açık.  Ama bunlar belki F-110 ile bile olsa onun F-22, J-20 veya SU-57'den daha geri olduğu anlamına gelmeyecek.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 23 Mayıs 2023, 21:30:31
KAAN 4,5 nesil derken fazla hafifsenmiş galiba. 4,5 nesil denmesinin tek sebebi mevcut motoru ile supercruise yapamaması ve IR izi. Yoksa radar ve EO olarak F-22'den daha üstün olabileceğini düşünüyorum. Stealth olarak Aselsan'ın kompozit malzemeleri ve RAM boyası ile geometri düşünüldüğünde öyle rakiplerinden pek geri kalmayacak belki ileri gidecek gibi. Yeni yerli motor ile belki F-22'den biraz daha yavaş olacak, gövde ve kanat yapısı daha fazla iç hacim sağlayacaksa da ivmelenme ve hız bakımından götürüleri olabilecek, ama supercruise yapabilecek.  Yani bizim uçak radar, EO ve ağ merkezli harekat bakımından belki en ilerilerden olacak ama iç hacim, çok rollülüğün artışının da biraz yavaşlık, ivmelenme düşüklüğü getirebileceği açık.  Ama bunlar belki F-110 ile bile olsa onun F-22, J-20 veya SU-57'den daha geri olduğu anlamına gelmeyecek.
Yerli motorlu KAAN gerçek anlamda beşinci nesil olacak tek uçak olabilir.

F-35 bilgisayar kabiliyeti olarak yetenekli olsa da kinematik açıdan yüksüz bir F-16'ya denk, fazlasını karşılayamıyor. Karşılayan F-22 ise ilk beşinci nesil platform olduğu için bu bilgisayar kabiliyetlerinden yoksun.

F(35+22)+1 diyelim yani. Mesajı Paylaş

#4206
Kasteddiğim şey dahili silah istasyonları olmayan Kaan modeli yani bu Korea nın boremea21'i gibi bir şey...

4.5 nesil F15 diyelim şuna...

Sayın şahin 1 kuvvet hiçbir zaman hürjet ile interception deep strike ve CAS yani close Air sportly görevlerini yapamaz

Ben olsam hürjeti sadece eğitim görevi için kullanılırım silahlı rol için f404 değil f414 motoru ile bu iş olur.Onuda ABD verir mi? O zaman uçak Saab gripen sınıfına girer..

Beast mode lafı doğru bir terim sayın mavi 1991 ama

3 görevi en iyi şekilde yapacak

İnterception
Close Air sportly
Deep strike

F35 gövde içinde sınırlı hacimde mühimmat taşıyor
Bizim Kaan ise daha büyük gövde ve kanat ile daha hacimli mühimmatlar taşıyabilir tayfun füzesinden bahsediyorum ona göre düşünün

F35 kanat alanı 42 ile 45 metrekare arası olduğu için büyük mühimmatlar kanataltı taşıyamaz ama Kaan 60 metre kare olduğu için devasa mühimmatlar taşıyabilir gövde altıda öyle Kaan ın çift motorlu olduğu için geniş gövde

Sadece dahili istasyonlar yerine ek yakıt deposu olacak...

5. Nesil kaandan tek farkı bu

Mesajı Paylaş

#4207
Kaan ın mevcut F110 ge 129 ile süper seyir yapıp yapmadığını bilmiyoruz ...

Bence yapar F16 xl delta kanat olanın yaptığı yerde F16 xl f110 ge 129 ile bunu yaptı bilginiz olsun...

Arkadaşlar bu uçak 18 tonu geçmez 8 ton yakıt deseniz 26 ton 1 ton da mühimmat toplam 27 ton toplam motor gücünden bir ton fazla (hesaplayayım yazcam) 26÷27=0.96 gibi kalkış itki oranına sahip demektir.dikkat edin oran 1 in biraz altında değer..motorun itki gücünden bir ton fazla bizim uçağın mtow'u 29-32 ton vardır

Lafı şuraya getirmeye çalışıyorum yakıt miktarı düsüp hafifleştikçe süper seyir yapacaktır yakıtın %30 unu harcadıktan sonra

8 ton yakıtın %30 u 2400 ton 27 tondan çıkarırsak 24600 ton ağırlığı oluyor uçağın

26÷24.6=1.056 ağırlık itki oranına sahip demek..

Yakıtın yarısını harcasa 27000-4000=23000

26-23=1.13 itki oranına sahip F16 nın block 30 bigmouth'un iki sidewinder ve  yüzde yüz yakıt oranı ile bu itkiyi sağlıyor bizim uçak ise 4 gökdoğan veya gökhan iki Bozdoğan ile bu itkiyi sağlıyor...

Yani tam görev yerinde gerekli çeviklik ve kıvraklığa sahip olacaktır...muharabe yarıcapında gerekli kinematik değere kavuşacaktır 1000 km gittikten sonra.. Mesajı Paylaş

Kaan gibi uçaklardan eski CAS, Bomb Truck vs görevleri beklemeyin. Eskiler güreşçi, boksördü, bunlar yeri geldiğince sniper, yeri geldiğinde komuta kontrol merkezi. Öyle bomb Truck olup bir alana 12 MK 82 felan bırakmasına gerek yok. Bir akıllı mühimmat o işi tek hedef için görüyor. Alan hedefleri için ise alan içindeki hassas noktalar tek tek vuruluyor bu sefer. CAS, COİN deki klasik anlayış gibi hedef üzerinde alçak taarruz vs yok. Uzaktan algılama veya algılayan platformun ağ merkezli paylaşması ile belki 50 km belki 100 km'den çatışma alanındaki düşmanı vuracak bu uçaklar.

Çok fazla şey değişti teknoloji ile ve teknolojik silahların mühimmatlarin ucuzlamasi ile.

Azerbaycan askerlerinin , Ermenistan hakim mevzilerini TB-2 eşliğinde basma operasyonu vardı mesela. TB-2 akıllı mühimmatları ile dost 20-40 metre ötede iken düşman unsurlarını vuruyor. Belki aynı zamanda TB-2 komuta kontrol merkezi timleri de yönlendiriyor sahada.

Çok şey değişiyor, değişecek Mesajı Paylaş

Arkadaşlar...

Bu uçak ilgili konsept geliştirmeliyiz nedir bu???

Pazarlama ve Uluslararası tanınırlık...

Peki ne yapmalıyız....

Biz bu uçağı İngiltere ve ABD ile birlikte geliştirdik...

Bu uçak konusunda basitçe ABD ve İngiltere'nin payı büyüktür ister kabul edin ister ister kabul etmeyin..

Yani ABD direk vermesede teknolojiyi araya İngiltereyi koyup bu teknolojiyi bize sağlamıştır sonuçta ( British advanced electronics) bae usa ve bae uk aynı çatı altında sahipleri belli..

Burda biz bu Uçağı 5. Nesile şahin olmayan Avrupa ülkeleri (Tüm Avrupa ülkeleri) sonuçta F35 önleme ve av üstünlük uçağı değil..

Avrupa F35 lere eküri olarak genelde Eurofighter typhoon kullanıyor buda stealth uçakların güvenilirliği açısından daha doğrusu görev güvenilirliği açısından doğru tercih değil...

Biz bir Avrupa konsorsiyumu oluşturup uçağın belirli haklarını verip Avrupa ülkelerinin Ortak üretimini yapması için konsorsiyum oluşturabiliriz (İngiltere,Fransa, Almanya,İtalya) vesair vesair ortak üretim bizim uçağın gövdesine kendi teknolojilerini uygulama (verilicek siparişe göre) hatta Avrupa'da üretim merkezi...

Avrupa'nın bu uçağa ihtiyacı var çünkü giriştikleri 6. Nesil denilen savaş uçaklarının zorlu ve utopik isterleri (kendi kendini iyileştirme, Yönlendirilmiş enerji silahları vesair)baya zorlu gerçekleşmesi zor işler.baya zaman alıcı

İşte bu zarf içinde Kaan Avrupa için iyi seçenek...

Bir diğer seçtiğimiz ülke ABD olmalıd8r Avrupa'ya göre 6.nesil konusunda önde olsalarda onlar içinde ütopik çünkü isterler ütopik..

Öteki yanda devasa üretime girişmiş çin gibi düşmanları aynı şekil bu düşman çin'in Rusya'nın elinden tutup bir anda Rusya'da devasa üretime neden olabilir ABD ile mücalesinde müttefik bulmak için düşünsenize binlerce Su57 su75 j20 j31 Çin Rusya ve bunların müttefiklerinde ....Hint Amcaları saymıyorum bile

ABD sadece F35 lerle bu uçaklar ile mücadele edemez F22 ininde üretimi durmuş vaziyette...

İşte ABD'nin bile bu durumda F22 ile F35 arası olan bu uçağa ihtiyacı var.(iddialı konuşuyor diyebilirsiniz ama konuşmuyorum) 100 milyon dolar gibi fiyat iyi bir seçenek..

ABD ye izin verceksin ister pwF119 ile ister F110 ge 132 ile ister kendi aviyonikleri ister bizim çözümlerimiz ile kullanım ve üretimi ...

Amaç bu uçağı yaygınlaştırmak ve yoğun kullanımı sağlamak aynı zamanda tercih edilen bir uçak haline getirmek....

Yani NATO bu uçağı benimsemesi lazım, düşünün bu uçağa ABD'nin bile ihtiyacı var diyorum çünkü 100 milyon dolar ucuz o paraya daha düşük kapasitede F15EX alınıyor...

Kısaca bizim uçağın pazar payı Asya Afrika ve g.amerika yerine ABD ve Avrupa pazarına girmeliyi hemde müttefikliği geliştiririz..

Bu uçağın böylece önemli masrafını çıkarma ve daha fazla sayıda envantere alma imkanı olur...

Arkadaşlar boş konuşmuyorum bu uçak için gerekli press ile3 d yazıcı, motor vesair ABD'den. Tasarım İngiltere'den.

Denizaltı teknolojisi Almanya'dan dwn
Lpd veya lha teknolojisi İspanya navantia dan
Hisar alman diehel ırıs-t slm altyapısından
Radar projeleri ilgili tr modülleri Fransa thalesden
Som motoru o kızdığınız fransadan
Bu liste uzar hürkuş motoru kanada prat whitney'e kadar

Yani bize kavgalı görününler söz konusu teknoloji transferinde bonkör davranmışlar ... Aynı şeyi yapmak bizim görevimiz olmalı...

Son sözüm anlayan anlar bu uçağın kod adı "revengefire" intikam ateşi olmalı" NATO" kod adı...


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz