KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#4210
Sayın mehmet05

Gidin Azerbaycan'ın  Ermenistan'a karşı olan zaferini İsrail'e yapın ne oluyor havada bir tane tb2 kalıyor mu birlikte görürüz...

Ben demiyorum ki hedefin dibine 2-3 km girip serbest düşüş bomba sallayalım roket atalım diye

Basbaya bal gibide missile truck (füze kamyonu) platforma ihtiyacımız var hemde hiç azımsanmıyacak derece....mühimmat küçüldükçe etkisi küçülür...

CAS görevleri için
-Bizim aynı 6 adet kgk 2000 lb lik
-Salanlarla 24 adet 1 metre beton delen yerli sbd (ismini unuttum )
-salanlarla 24 adet kuzgun katıyakıt veya kuzgun turbojet

Vesair gibi 180 km den başlayıp 40 km menzile kadar düşen bir CAS görev kabiliyetimiz olmalı

Evet düşmana 40 km den daha fazla yaklaşmak 9lümcül olabilir mevcut orta ve alçak irtifa sistemleri için

Ama kaan'daki gelişmiş aesa radarı ile sar/gmti kara hedefleri görüntüleme teknolojisi ve gelişmiş eots sistemleri  (elektrooptic targeting systems) ile düşmana 40 km den daha yakına girmesine gerek yok...zaten saçmalık olur

Ama düşman hedeflerinde hava savunması ve gelen mühimmatları vurma karşılama olasılığı unutulmaması gerekir ve bu hesaplanmalı gözardı edilmemeli...

İşte tam bu yüzden düşman hedeflerini karşılayabilceğinden daha fazlasını atan havada bir missile truck olmalı ve zaruri

Sn. Mehmet05 bir önceki yazılarıma baksaydınız zaten saydığım mühimmatlar ve özelliğinden ötürü hedeflere yaklaşmamıza gerek olmadığını anlardınız.

Gidip Rus su 34 leri gibi hedefin dibine girip roket sallayalım hedefin dibine gidip bomba bırakalım demiyorum böyle tezim olmadı.

Þimdi basit düşünün Kaan 6 tane 2000 librelik kgk yı gerek kanataltı gerek gövde altı güle oynaya taşır.

Peki bu işi yapmak için kaç F16 lazım ben söyleyeyim tam 3 F16

Yani kaan'ı uçuş saatine göre göndersen 3 F16 dan daha az maliyet çıkıyor....
Burda şuna değinmek istiyorum yok F16 ucuzmuş işletimi daha ucuz muş vesaire vesaire herkes geçsin bu zırvayı bir F15 in işini 3 f16 yapıyor ise matematik veya söylenen daha ucuz maliyetli işletimi sözü doğru değildir...ki öyle F15 F18 verilmediği yada Alamadığımız için mecburen F16 aldık onda da bir uçakla yapacağımız işi 3-4 uçakla yapıp daha fazla işletim maliyeti çıkardık.

Menzil,havada kalış süresi yetmedi tanker uçaklar almak zorunda kaldık vesaire vesaire astarı eteğini geçti saygılarımla efendim..


İşin özeti dahili silah istasyonu olmayan daha ucuz Kaan lazım hemde elzem biçimde

Önleme (siper blok2 taşıyan)
Derin darbe(tayfun Cenk Kaan gezgin vesaire taşıyan)
Yakın hava desteği(2000 lb kgk'lar, çakırlar,kuzgunlar tolunlar,sbd'ler vesaire vesaire)

Görevleri için böyle bir üretim modeline girişilmeli..

Düşünsenize kaandan Cenk füzesi atıyorsunuz 1000-1500 km deki hedefi dk'lar içinde vuruyor muazzam bir yetenek olurdu.
Mesajı Paylaş

Sizce de önce bir savaş uçağı ekosistemi - altyapısı kurup ondan sonra ABD uçakları ile KAAN'ı karşılaştırmak daha doğru olmaz mı..
Þu mevcut haliyle KAAN gibi 4.5 nesil bir uçak prototipi üretmek bile yüzyılın olayı Türk havacılığı için..  Tamam da işi de tadında bırakmak lazım...

F-22'den iyi , F-35 ten süper gibi tanımlamalar radarı,motoru vs olmayan bir uçak için biraz absürt kaçmıyor mu sizce de...

Þu ana kadar mükemmel iş yaptık daha da iyi olacak...

F-16V ile F-22 arası olsun gelsin başıma konsun... Onun ötesi KAAN block -3 başına...

Yıllardır stealth uçak üreten ABD bile yüzlerce üretimden sonra F-35'i ancak block-4 güncellemesinde kendine getirmeyi planlıyor...AN/APG-85 ile ancak GaN tabanlı radara kavuşuyor, General Electric XA100 motoruna girmiyorum bile...

Velhasıl KAAN iyi gidiyor daha da iyi olacak ama ABD  jetlerinden daha iyi , en süperi dersek hüloooooğ'cular gibi oluruz...

Mesajı Paylaş

Sonuçta mevcutlardan iyi olacak diyorum. Yoksa onlar da evrilecek. Ancak Kaan'ın gerek burun gerekse gövde yapısı gelecek için büyük potansiyel taşıyor. Götürüsü ise hız ve ivmelenme.

TB-2 konusuna gelince şimdilik mevcutta onlenemiyor. Hızından dolayı yazılım güncellemesi gerek vs dediler. Onca sene sonra hala bir yazılımı güncelleyemediler. Libya'da, Afrika'da sadece Ruslar ile değil, BAE, Mısır gibi batı sistemleri kullanan ülkeler dışında, Fransa gibi bir batı savunma sistemleri devi ile de karşı karşıya geldik. Açıktan olmasa da İsrail dahil tüm devletler TB-2, Anka gibi sistemlerimize karşı kendi sistemlerini deneyip test ediyorlardır.

İsrail'i de azımsamıyorum ama şu anda bizim savunma sanayinde çoğu alandaki imkan ve kaaliyetlerimiz İsrail'in üzerinde. Yurtiçinde bazı kişilerin aksine yurtdışındaki imajımız da benzer şekilde. Bizde her alandaki 40-50 senelik kartopları çığ oldu, katlanarak ürün vermeye başladı. Artık devamlı insan kaynağı ile besleyip, pazara çıkmak gerekiyor. Farkındasınızdır artık ulusal savunma sanayini iç pazar değil daha çok dış pazar besliyor, güdülüyor.

Kaan, Atak-2 gelince ötesine geçeceğiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Mayıs 2023, 09:20:17
Sizce de önce bir savaş uçağı ekosistemi - altyapısı kurup ondan sonra ABD uçakları ile KAAN'ı karşılaştırmak daha doğru olmaz mı..
Þu mevcut haliyle KAAN gibi 4.5 nesil bir uçak prototipi üretmek bile yüzyılın olayı Türk havacılığı için..  Tamam da işi de tadında bırakmak lazım...

F-22'den iyi , F-35 ten süper gibi tanımlamalar radarı,motoru vs olmayan bir uçak için biraz absürt kaçmıyor mu sizce de...

Þu ana kadar mükemmel iş yaptık daha da iyi olacak...

F-16V ile F-22 arası olsun gelsin başıma konsun... Onun ötesi KAAN block -3 başına...

Yıllardır stealth uçak üreten ABD bile yüzlerce üretimden sonra F-35'i ancak block-4 güncellemesinde kendine getirmeyi planlıyor...AN/APG-85 ile ancak GaN tabanlı radara kavuşuyor, General Electric XA100 motoruna girmiyorum bile...

Velhasıl KAAN iyi gidiyor daha da iyi olacak ama ABD  jetlerinden daha iyi , en süperi dersek hüloooooğ'cular gibi oluruz...
+1
Son bir kaç sayfadır yazılanlara noktayı çok iyi koymuşsunuz Sn Serkan1976.

Þu kendimizi dev aynasında görme adetinden bir kurtulamadık.
Radar yapıyoruz; hocamız Thales.
Uçak yapıyoruz hocamız BAE Systems
Türbofan Motor yapmaya soyunuyoruz hocamız GE
GE, Honeywell, Safran motorlarını örnek alarak kendi motorlarımızı geliştirmeye çalışıyoruz.
P&W , GE ve CFM için motor parçaları üretiminde onlardan makine ve bilgi yatırımı yardımı alıyoruz. Boeing ve Airbus parçaları üretiminde bu firmalardan know how girdisi ile kendi uçak sanayimizi destekliyoruz.
Tank işinde GKore ve Alman ekolünden esinleniyoruz.
Zırhlı ve Savaş araçlarında İngiliz/Amerikan ortaklıkları ile ve İsrail araçlarının kopyaları ile kendi savaş araçlarımızı geliştiriyoruz.
Piyade tüfeğimiz bile Alman/Amerikan hibrit teknolojisi ile imal edildi.

Yaptıklarımızı küçümsemiyorum. Büyük hamleler attık. Savunma sanayimiz çok gelişti. Ama ayağımız da yere bassın.

Ortada daha uçan ve tüm aviyonikleri ve radarı hazır olan bir KAAN yok henüz. 2029'dan sonra , hatta büyük ihtimalle 2030'lu yılların başında tam stealth kabiliyete ulaşmış bir KAAN olacak. O halde neyin karşılaştırmasını yapıyoruz?
O zamana kadar F35'de XA100 motoru ile ve GaN radarı ile uçuyor olacak. Onu bırakın 6ncı nesil NGAD uçuyor olacak.
Mesajı Paylaş

Bu aslında dev aynasında görmek değil de yetersiz görmemekle ilgili.

Sonuçta herkes teknolojiyi gerektiğinde bir yerlerden alıyor, çalıyor, kopyalıyor. 20. ve 21. yüzyıl bunların örnekleri ile dolu.

Evet ayaklarımızın yere basması lazım ama önümüzdeki en büyük zorluk motor. GE'nin iddia ettiği motor kapasitesine de henüz hiç kimse ulaşmadı zaten. Ondan sonra da PW, sonrasında RR geliyor. Eğerki biz Kaan motorunu sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebilirsek ilk 4 deyiz anlamına gelir bu.  Safrane ve hatta RR henüz bu kapasitede bir motoru yapmadı, ancak RR'nin yapabilirlik problemi de gözükmüyor.

Yine belki teknoloji, yardım alıyoruz ama Kore ile karşılaştırdığımızda bir o kadar da ambargo yiyoruz.

Açıkça pazar değerlendirildiğinde ise hinterland, işbirliği ve maliyet açılarından çok fazla avantajımız var. 


Sonuçta, bazı gerçekleri akıldan çıkaarmayalım, ama imajımızı da mümkün olduğunca parlatalım. Belki düşmanlarımız daha sesimizi duyduklarında,  süngülerini indirirler.  Mesajı Paylaş

#4215
Bazı kritik mevzular var fikrimce

1 - Biz savunma sanayi kurarken bir debelenme dönemi yaşayacağız doğal olarak. Her şey böyledir bu sonra olgunlaşacak

2 - Silahlarda kritik fayda eşiği vardır bu eşiği geçtiğinizde silahınız dünyanın en iyi üreticisinin ürettiği silah ile savaşabilir. Tüfek mesela bir mangada G3 var öbüründe Almanya'nın HK416 sı var. Birisi çok iyi ama fayda eşiğini ikisi de aşmış ise Alman mangası kafayı çıkarabilir mi yada savaşı kesin kazanır mı.

3 - Belki Amerika'dan daha iyi Harpoon füzesi üretemeyebiliriz ama onun bize satacağı ihraç sürümünden daha iyisini üretebiliriz.

4 - Teknolojinin üst sınırını belirleyen şeyde tabi ki tecrübe  yıllardır o işle uğraşmış olmak önemli bir husus ama en belirleyici faktör tecrübe değil uygarlığımızın bilimin ulaştığı küresel düzeydir. Þimdi füze üretmeye başlarsak 50 yıllık firmadan 50 yıl değil 10 yıl geride oluruz 3 yıl sonra ise 7 yıl değil bir kaç yıl geride oluruz misal.

5 - Yerli üretim ürünün satın alırken size verilmesi anlamlı olmayan bir çok detayını keşfetmeyi sağlar buda ithal ürün kullanan düşman karşısında taktik avantajlar yaratır. Mesela  Atmaca geliştiren Türkiye bu silah yerine Harpoon u kullanarak savaşsa bile eskisinden çok daha iyi kullanır Harpoon füzesini. Bu füzelerin doğasını öğreniyor elektronik harp zaaflarını yada avantajı arttırma yollarını keşfediyor taktik çeşitlilikler keşfediyor. Bunu Harpoon yerine Atmaca ile yaptığında ise düşman ile arada taktik uçurum oluyor. Yunanistan Harpoon kullanırken Amerika'da standart eğitim almış bir konsoldaki assubay ile savaşırken biz bir mühendis akademisyen ordusu ile yanıt üretiyoruz Atmaca sayesinde

6 - Lojistik olarak  özellikle modern mühimmatlarda ithal çözümler ile savaş stoku yapmak on yılı biraz aşan kimyasal kısımların raf ömürleri nedeni ile çok sıkıntılıdır. Ürünler pahalıdır raf ömürleri kısıtlıdır bu yüzden bir savaşı destekleyecek savaş stoku ithalatla sürdürülemez. Bugün koskoca ülkeler Amerika ya 50 tane Hellfire sipariş ederek vatanı korumaya kalkıyor. Üstelik bizim gibi itilmiş kakılmış ülkeler için ise savaş çıkınca yalnız kalmak da büyük olasılıktır üstelik

7 - Tüm bu mecburiyetlerin, katlanılasılıkların, göze almaların, kabullenmelerin ötesinde taş çatlasın 15 yıl sonra mükemmel kabiliyetlere ulaşmakta işin doğası gereği çok olasıdır.

Daha minimal avantajlara indirerek yerli savunma sanayinin avantajlarını bu listeyi çok daha kendi sığ öngörümle bile büyütebilirim Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

5. Nesil bir savaş uçağı demek için sadece stehalt özellikte olması yetmez buna azaltılmış termal iz aktif/pasif radar ag merkezi bunlari işleyecek koordine edecek güçlü bilgisayarlar lazım.
Elektronik kısmını bir şekilde hallederiz motoru zor olsada hallederiz ama önemli olan uçağın geometrik tasarımı üzerindeki kaplamalar. Asolan bu yoksa termal izi azaltılmış motor aesa radari F 16ya takınca F 16 da 5. Nesil bir uçak olmuyor 4.5 Nesil bir ucak olur anca.
Bir uçağı 5. Nesil yapan en önemli etmende zaten stehalt olup uzaktan düşman radarlarini ve avci uçaklarını etkisiz hale getirip düşman hava gücünü yok etmek yakın mesafeye girip düşman avci uçaklarınin sidewinderlarindan korunmak değil. Tabi bu bahsettiğim ana görevi istenilecegi durumlar pek tabi olacaktır ama asıl görev isteri uçağın bu.
Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Mesele de tam bu kafa karışıklığından oluyor...

ABD her saldırı veya savunma planı için farklı uçak modeli çıkarıyor... F-117,F-18-F-16,F-111,F-15,F-22,F-35 vs...

Biz tüm görevleri KAAN'a yüklensinistiyoruz...F-35'ten atılana kadar KAAN , F-16 yerine hava önleme uçağı olması için projelendirilmedi mi? F-35 atılma sonrası multirole'e döndü tasarım...

Hele şu KAAN yapılsın sonra KAAN'ın motorunu kullanıp tek motorlu bir uçak daha çıkarırız... Mesajı Paylaş

Aslında eskiden tam da öyleydi. Þimdi olabildiğince farklı görevleri birkaç modelde yerine getirmeye çalışıyor. Bu doğrultuda F-111'le hizmet dışına alındı. F-117'ler zaten sınırlı sayıda üretildi. Muhtemelen yerine başka bir model gelmeyecek. A-10'lar hızla envanter dışına alınıyor. Hv Kuv.'nin esas taktik modelleri F-22 ve F-35 düşünülüyor. Bundan önceki ana modeller olan F-15 ve F-16'lardan f-16'ların ABD Hv. Kuv. için üretimi iyice azaltılır. F-22 ya pahalı olduğu ya/ya da üretimi sınırlı kaldı. F-15 gelişim süreci devam etti. Stratejik Kuv. konusuna girmiyorum.
Dz. Kuv. ise farklı bir boyut. Çok sayıda model yerini 2 ana modele bıraktı. F-18 ve F-14 yerine büyütülmüş F-18 E/F.
Mesajı Paylaş

Ihalar ve Kamikaze dronelar stehalt uçaklardan önemli ölçüde rol çalmaya başladı.
Azarbaycan savaşında Ihalar, rus ve Ukrayna savaşında dronelarin önemi artık iyice anlaşıldı.
Bana göre önemli asil önemli olan uçağın ag merkezi kabiliyetinin arttırılması gerek ucakda gerek yer sistemlerinde buna uyumlu alt yapıların kurulması.
Bu alt yapiyla ucak oldukça farklı görevleri rahatlıkla ifade edebilir.
Örneğin Kaan düşman hava sahası içinde Heikle 2 düşman uçağını vurup dönüşte gördüğü bir mekanize tank kolunu işaretleyip topcuya vurdurabilir.
Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz