KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Tigerfish - 08 Ağustos 2023, 15:01:12
Ben bu konuda sadece Sayın yaşar, merzifonlu ve doğan beyi bas olarak görüyorum. Teknik konularda kendileri çok güzel bir sunum ve paylaşım yapıyorlar gerilerin ki siyasete kayıp ve on milyonluk mültecilere dayanıyorlar en sonunda. Forumun kalitesini lütfen düşürmeyin.

Aynen saydığınız üstadlar forumumuza eşsiz teknik bilgiler vererek katıda bulunuyorlar...Onlardan çok şey öğreniyoruz... :) :) :) Mesajı Paylaş

#4391
Sn Forumdaşlar,
Yapılan yanlışları politize edip hataları bulmak kolay. Ama bu forum sayfalarında eski defterleri açıp, politik açıdan bakarak işi kavgaya götürmektense, yapıcı yorumlarla hataların neler olduğunu tartışmak daha doğru olur düşüncesindeyim.
Burada politik görüşlerimiz çok farklı olmasına rağmen hemen hepimizin ortak paydası Türkiye'nin ve Türk Savunma Sanayii'nin güçlenmesi olduğuna göre; olaya bu açıdan bakarak tartışmalarımızı yaparsak daha sağlıklı olur kanaatindeyim.

Birçok medya kanalında yayınlanan ve, bizim her yaptığımız dünyanın en iyisi diyen mantığın artık komik kaçmaya başladığını da aklı ve fikri olanlar görmektedirler.

Yalnız burada bir incelik var. Medyaya bu tip konuşmaları yapan merciler genelde ; " muadillerine oranla daha iyi"  ya da "benzer sistemlerden daha üstün" gibi terimler kullanıyorlar. Bunlar bir çeşit algı sömürüsü içeren beyanatlar. Bunlara inanıp inanmamak bizlere kalmış artık. Ancak şu da gerçek ki ; KAAN uçağının benzeri yok. F22 değil. Olabilmesi için 35000lbf itkili motorunun olması lazım. F35 hiç değil. 4++ nesil bir uçak olacak başlangıçta. Bu sınıf bir uçak olarak teknik açıdan dünyada daha iyisi de yok diyebileceğiz uçtuktan ve testlerden geçtikten sonra, kağıt üstündeki değerleri bize verebilirse.
Üzerine koymayı planladığımız radar/Bürfis, başarabilirsek, bu uçağı ayrı bir kademeye yükseltecek. Ama bu aşamada doğmamış çocuğa don biçmek yanlış olur. F16 Özgür radarını hala göremedik. Murad radarı bizim radar konusundaki ilk eşiğimiz. Onu geçmeyi başarırsak arkasından Bürfis daha emin adımlarla gelecek. (Hürjet-KAAN gibi)

Kısır ve sonucu belirsiz münakaşaları yapmamak daha akıllıca olur derim.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 08 Ağustos 2023, 12:36:55
Birde silahlarda fayda eşiği var. Silah geliştirirken amaç o silahın en iyisi olması illa gerekmez lazım olan silahın fayda eşiğini sağlamaktır. G3 ile MPT 76 mesela bir daha iyi ama ikiside fayda eşiğini geçtiği için karşılıklu iki düşman bu silah seçiminde bir birine savaş kazandıracak derecede üstünlük sağlayamazlar. Bizim uçakta en iyi olmak zorunda değil rafaal saab da en iyi değil ama güven veriyor çünkü fayda eşiğini aşmış ikiside ve yerli sistemin avantajları ile üstünlük bile sağlanabilecek düşmanın kalitesine göre
Sayın re burada,baya abartmamışmısın?
"Bir tarafın elinde g3 ve diğer tarafta mpt76 ve birbirlerine üstünlük sağlayamazlar"
??? ::) :P :-X Mesajı Paylaş

#4393
Medyamız bağımsız değil medyada beyanat bulunanlar genellikle yandaşlar..

Ama basit bir örnekten size aktarmak istedim

Bununda en güzel örneği radar kapasitesi.

Bürfis gan
An apg81 gaas tabanlı

Bürfis 2000-2100 tr modülü
An apg81 1400 tr modülü

Burda bile isterlerse specs'lerden daha iyi radar olacağı kesin

Birde 40000 lb lik motorun gücü (f135) ile elektrik üretimi ile 58000 lb'lik motorun(f110x2) gücünün elektrik üretmesi bir değil diye vurguda bulundum

Ki TF35 yada TF38 ki 35 ile 38 k librelik motor ki f110 dan daha fazla elektrik üreticek


Üstüne üstlük Kaan ın burun çapı büyük, f35 inki küçük ki bunu özellikle vurguladım

Þimdi bizim uçak neye göre F35 den düşük  özellikte...

Rcs değerlerinide belirttim bloklarına göre

F35 0.0015
Kaan blok20 0.0050 yani TF35 k motoru ile uçan

Üstelik;
F35 15-16 metre ,Kaan 21 metre olmasına rağmen

Lütfen Kaan'ın ilk 20-40 adetlik f110 motoru ile modelini baz almayın

Bürfisde yapılacaktır ve denilen özellikte olacaktır
Tf35 k motoru da yapılacaktır..

Bizimkilerin şöyle bir huyu var geliştirme projelerini takip ettiğiniz için belirtiyorum

Radar için;2100 tr modülü olacak diyorsalar o şekilde üretiyorlar.

Motor için;35 k libre motor gücü olacak diyorlarsa minimum 35 k librelik itiş gücünü sağlıyor ve fazla rakamlar bile elde ediyorlar..

Kısaca isterleri yakalayıp daha fazlasını verebilen iş modelimiz var ...yakınen takip ettiğiniz için belirtiyorum...

Ki bu işlerin içinde olduğunuz bunu fark etmişsinizdir iş yapma modelimizi..

Kısaca specs'ler ortada iken Kaan neye göre F35 den zayıf olacak yada daha kötü olacak bende bunun cevabını bekliyorum...

Örnek için belirtiyorum;

Dediğim gibi
Radar 400 km deniliyorsa 400 km oluyor
IRST 120 km deniliyorsa 120 km'de işini yapıyor
Karat 50 km deniliyorsa 50 km de işini yapıyor

Kısaca hazır olmasına gerek yok ürünlerin ne deniliyorsa; motorda öyle olacak, rcs değeride radar modül sayısıda öyle olacak

Yani hazır olma meselesi sadece Zaman meselesi seneler sarkabilir veya gecikebilir ama isterler ve verilen özellikler asla şaşmaz...

Þimdi durum bu iken sorum şu

Bürfis 2000 ~tr modülü iken
F35 1400 ~ tr modülü

Hadi sığdırın F35 600-700 tane tr modülü sığdırabilir misiniz ben söyleyeyim hayır sığdıramazsınız

Demek ki doğmamış çoçuğa dön biçilebiliyormuş..

Neymiş;

f35 medium capability
Kaan High capability Mesajı Paylaş

#4394
Daldaki kuşa değil. Kafesteki kuşa bakın.
Adam f35'i ve f22'yi yapmış senelerdir uçuruyor ve kullanıyor.
Üzerlerindeki radarları da yıllardır başarıyla kullanıyor. F22'de ki stealth nozül için harcadıkları paraya yeni bir uçak yapılırdı.

KAAN değerleri kağıt üstünde ve  "CEK ve CAK " ile dolu.

F35'in An apg-81 radarı 1626 T/R modülü olan bir radardır. Þu anda An apg85 GaN bazlı radar üzerine çalışılıyor. Ve de bizim Bürfis ten ilerideler. Madem cek-cak lar ile konuşuluyor , o zaman An apg-85'i de konuşsak ya!
Sadece modül sayısı bir Aesa radarın performansını tayin etmez. O modülleri nasıl kullandığınız ve nasıl bir destek elektronik sistem ile birleştirip bilgisayar yazılımınızın gücüne bakar radarın performansı. Biz GaN bazlı T/R modülleri ile Murad'da, GaAs bazlı SABR radarının değerlerini ancak biraz daha geçecek gibi görünüyoruz. Bu aynen 1500cc motordan 100beygir güç te alınabileceği gibi, 900beygirde güç alınabileceği gerçeği gibidir. (Birisi ufak bir aile arabasını sürer; öbürü ise formula-1 arabasına güç verir.)
F35'le KAAN karşılaştırılamaz. Birisi tek motorlu diğeri ise çift motorlu bir uçak. Birinin ürettiği gücün ne kadarı uçağın uçması için harcanıyor, nekadarı elektronik aviyoniklere ve Aesa radara harcanıyor bilemezsiniz eğer o uçağın ana tasarımcısı değilseniz.

Cek ve Cak larla konuşacak olursak; NGAD uçağı bizim TF35000 li KAAN dan önce uçacağa benziyor. Uçuşa hazır motorları 2025'de kullanıma alınıyor. 2030 başlarında da filo bazında kullanıma sunulması planlanıyor.

Onun için doğmamış çocuğa don biçmeyelim.

Biz Türkiye olarak mükemmel bir iş başarmış olacağız. Tamamen kendi yapımımız ve içerisinde hasımlarımızın bilmediği bir dizi soru işareti taşıyan bir savaş uçağını hava kuvvetlerimizin kullanımına sunacağız. Tüm mühimmatları ve yazılımı bize ait bir savaş uçağının bize değeri, ipinin bir ucu ABD de olan en iyi F35 ve F22'den daha fazladır bence.

Yaptığımızı küçümsemeyelim. Ama kendimizi de dev aynasında görmeyelim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2023, 21:52:34
Daldaki kuşa değil. Kafesteki kuşa bakın.
Adam f35'i ve f22'yi yapmış senelerdir uçuruyor ve kullanıyor.
Üzerlerindeki radarları da yıllardır başarıyla kullanıyor. F22'de ki stealth nozül için harcadıkları paraya yeni bir uçak yapılırdı.

KAAN değerleri kağıt üstünde ve  "CEK ve CAK " ile dolu.

F35'in An apg-81 radarı 1626 T/R modülü olan bir radar. Þu anda An apg85 GaN bazlı radar üzerine çalışılıyor. Ve de bizim Bürfis ten ilerideler. Madem cek-cak lar ile konuşuluyor , o zaman An apg-85'i de konuşsak ya!
Sadece modül sayısı bir Aesa radarın performansını tayin etmez. O modülleri nasıl kullandığınız ve nasıl bir destek elektronik sistem ile birleştirip bilgisayar yazılımınızın gücüne bakar radarın performansı. Biz GaN bazlı T/R modülleri ile Murad'da, GaAs bazlı SABR radarının değerlerini ancak biraz daha geçecek gibi görünüyoruz. Bu aynen 1500cc motordan 100beygir güç te alınabileceği gibi, 900beygirde güç alınabileceği gerçeği gibidir. (Birisi ufak bir aile arabasını sürer; öbürü ise formula-1 arabasına güç verir.)
F35'le KAAN karşılaştırılamaz. Birisi tek motorlu diğeri ise çift motorlu bir uçak. Birinin ürettiği gücün ne kadarı uçağın uçması için harcanıyor, nekadarı elektronik aviyoniklere ve Aesa radara harcanıyor bilemezsiniz eğer o uçağın ana tasarımcısı değilseniz.

Cek ve Cak larla konuşacak olursak; NGAD uçağı bizim TF35000 li KAAN dan önce uçacağa benziyor. Uçuşa hazır motorları 2025'de kullanıma alınıyor. 2030 başlarında da filo bazında kullanıma sunulması planlanıyor.

Onun için doğmamış çocuğa don biçmeyelim.

Biz Türkiye olarak mükemmel bir iş başarmış olacağız. Tamamen kendi yapımımız ve içerisinde hasımlarımızın bilmediği bir dizi soru işareti taşıyan bir savaş uçağını hava kuvvetlerimizin kullanımına sunacağız. Tüm mühimmatları ve yazılımı bize ait bir savaş uçağının bize değeri, ipinin bir ucu ABD de olan en iyi F35 ve F22'den daha fazladır bence.

Yaptığımızı küçümsemeyelim. Ama kendimizi de dev aynasında görmeyelim.

Fazla soze gerek yok +1 ;) Mesajı Paylaş

#4396
An apg85 sadece iddia ve 2025 yılı için

Ben söyleyeyim 1800 civarı tr modülü

Hatta kaynağı Turan Oğuz

Bizim ki 2000 üzeri an apg85 den beri ileri

40000 lb lik motorun elektrik gücü

İle

70000 lb lik motorun elektrik gücü bir mı?

İsterseniz bunuda göz önüne alın

Fizik kuralları ABD içinde aynı Türkiye içinde aynı

Hiçbir türlü medium capability uçak High capability uçak üstüne cıkamaz aynı sene tasarlandı ise yada aynı pakt tarafından tasarlandı ise ki ikiside NATO standartı ise ki öyle

Gerek

Kaan

Gerek

F35

Medium capability bir uçaktan Kaan gibi kabiliyet bekleyeceksiniz..

Zamanı beni haklı çıkarıcak siz abd nın f35 ine bakıp daha iyisini yapamayacağımızı düşünebilirsiniz..

Hele bir NATO tatbikatlarında F35 ile karşılaşalım

Kaan'ın ezici üstünlüğü ile biteceği için sıkıntı yok

Ha birde bakın bakalım F35 in burnuna bizim Kaan gibi aynı anda eots ve karat yani ırst sığdırabiliyor musunuz...

İşte kağıt üstündeki değerler yüzde yüz gerçek oluyor yoksa kullanıcı makam hava kuvvetleri kabul etmiyor saygılarımla

Ve ayrıca radar konusunda hocamız thales ve elta elbit system

Hani Amerikan radarlarını beğenmeyip kendi radarını koyup daha iyi performans alan israil Mesajı Paylaş

F-16 gibi light bir savaş jeti de yapabilirdik ya da  harekat yarı çapı geniş , gelecekte ihtiyaç duyulacak farklı sistemleri taşıyacak kadar bol alana sahip KAAN gibi bir dev de yapabilirdik MMU işine girerken...

Deniz kuvvetleri light gemi tasarımına yönelirken hava kuvvetleri heavy bir tasarıma öncelik verdi...

Madem KAAN gibi bir devi seçtik bu deve güç verecek motor işi asıl şapkadan tavşan çıkarmamız gereken zor kısım....

Hele bir TF-6000'i görelim ondan sonra ABD'ye yanaşmak zorunda mı kalacağız iyice  belli olur...

TF-6000 olmadan TF-35000 olabilemez.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ağustos 2023, 23:30:06
F-16 gibi light bir savaş jeti de yapabilirdik ya da  harekat yarı çapı geniş , gelecekte ihtiyaç duyulacak farklı sistemleri taşıyacak kadar bol alana sahip KAAN gibi bir dev de yapabilirdik MMU işine girerken...

Deniz kuvvetleri light gemi tasarımına yönelirken hava kuvvetleri heavy bir tasarıma öncelik verdi...

Madem KAAN gibi bir devi seçtik bu deve güç verecek motor işi asıl şapkadan tavşan çıkarmamız gereken zor kısım....

Hele bir TF-6000'i görelim ondan sonra ABD'ye yanaşmak zorunda mı kalacağız iyice  belli olur...

TF-6000 olmadan TF-35000 olabilemez.

+1 Mesajı Paylaş

   Bir kuş yapıyorsun, onun motorunu/kalbini x ülkeden alıyorsun, daha önce hiç stealth bir kedin bile yok,... saymakla bitmez. Sayın Yaşar özetlemiş/kibar bir dille anlatmaya çalışmış maalesef olmamış. Üç rakamı karşılaştırıp bak bu iyi demek artık biraz abartıya kaçmanın da ötesine geçiyor.
  Yav he. Kaan kainatın ve hatta diğer alemlerin en iyisi. Artık sıkıcı bir hal almaya başladı.
  Reel bir bilgisi olan var mı? ABD motorlarıyla ilk filonun teslimi için takvim nedir? Bu ilk bloklarda aesa radar olacak mı? İlk bloklarda görünmezlik ne aşamada olacak? Elin oğlunun, koltuğu, tuttuğun kolu vermiyorum deme ihtimaline karşı yavaş ta olsa bir çalışma başlatıldı mı?
    Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz