KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Peki malzeme hakkında bilgi verir misiniz?
Mesajı Paylaş

PROJENİN KULLANIM ALANLARI FAYDALARI  ÇEVRESEL ETKİLERİ VE         
                                       AVANTAJLARI
   KULLANIM ALANLARI  :
           Projede belirtilen motor her türlü havacılık ve uzay araçlarında kullanılabilmektedir.
Motor
1-Termodinamik yasalarına harfiyen uymaktadır
   -Termodinamiğin Sıfırıncı Yasası
     "İki ayrı cisim bir üçüncü cisimle ısıl dengede ise birbirleriyle de ısıl dengededir."
(Bu yasa günümüz jet motorlarının hiç birinde geçerli değildir.)(2 ayrı cisim aynı sektör ve kademede ise bu yasaya uymakta olup kademeli sektörlerde ise bu yasa hiçbir jet motorunda geçerli değildir.)
   -Termodinamiğin Birinci Yasası
        Giren Enerjilerin Toplamı=Çıkan Enerjilerin Toplamı
        Enerji Dönüşümü / Enerji Değişimi= Giren Enerjilerin Toplamı – Çıkan Enerjilerin             Toplamı
(Normal fosil yakıt tabanlı motorlarda kayıplardan dolayı hiçbir zaman çıkan enerji giren enerjiye eşit ve denk olmaz (kayıpları göz önüne alınmadığı takdirde kayıplar göz önüne alınırsa her zaman 1'e yakındır) )
-Termodinamiğin İkinci Yasası
"Enerjinin tamamı faydalı işe çevrilemez, bir kısmı sistemin içsel bütünlüğünü korumak için kullanılır."
(Bu yasaya uymaktadır zira elektrikle de çalışsa hiçbir araç %100 verimle çalışmaz fakat geliştirdiğim motor %100'e yakın verimle çalışmaktadır.)
-Termodinamiğin Üçüncü Yasası
"Bir nesnenin sıcaklığını sonlu sayıda aşamada mutlak sıfıra indirmek olanaksızdır."
(Motor bu yasaya uymaktadır.)
2-Akışkanlar dinamiğine harfiyen uymaktadır
(Akışkanlar dinamiğinin kurucu aksiyomları korunum yasalarıdır. Bunlar; kütlenin korunumu, momentumun korunumu (Newton'un İkinci Hareket Kanunu) ve enerjinin korunumudur (Termodinamiğin Birinci Yasası). Bu yasalar klasik mekaniğe dayanır, kuantum mekaniğinde ve genel izafiyette modifiye edilirler).
           Bunları sırasıyla belirtmek gerekirse;
      Uçaklarda,uydularda ve uzay araçlarında kullanılabilmektedir şöyleki uçaklarda kullanıldığında motorun farklı metarlojik yapısı uzayda kullanıldığında farklı metarloji ve konstriksiyon yapısı farklı olmaktadır.
       Savaş uçaklarında kullanıldığında motor sıcak ve soğuk çalışma diye 2 farklı çalışma şekli mevcuttur sıcak çalışmada plazma ısıtıcılar devrede olmakta soğuk çalışmada plazma ısıtıcıları devre dışı kalmakta olup bu çalışma ortamında motor hiçbir takat düşüşü yaşamamakta yaşamadığı gibi uçak IR izi sıfır olacağından hiçbir ır güdümlü hava savunma füzeleri tarafından vurulma ihtimalide kalmamaktadır.
        Motorda TÜRBİN bulunmaması sebebi ile uçak yüksek süratlarda sürekli olarak seyir yapabilmekte bunun sonucu varacağı menzile kısa sürede ve güvenli olarak gidebilmektedir.
        Motor uzay şartlarında kullanılacak ise metarlojik (malzeme yapısı) yapısı uzay şartlarına ve atmosfer giriş çıkış şartlarına uygun olarak imal edilmesi gerekmektedir burada çok dikkat çekici ve önemli olan nokta motor uzayda sıcak çalışma ortamında NÜKLEER JET MOTORU özelliğini göstermektedir zira uzayda radyoaktif elementler normale göre biraz daha yoğun ve kalın moleküller halinde mevcut olduğundan motora girecek olan bu moleküller sıcak çalışma esnasında nükleer patlamaya sebep olacağından plazma hücrelerinin bu basınca ve patlamaya ve ısıya dayanıklı materyallerden imal edilmesi gerekmektedir. Bu kısımlarda ne kadar soğutma kanalları mevcut olsa da bu ısı ve diğer değişikliklere dayanacak uygun malzemeden üretilmesi gerekmektedir. 
       Motorumuz adındanda anlaşılacağı üzere elektrikle çalışmaktadır. Burada sorulan ilk soru HAVADA ELEKTRİĞİ NERDEN SAĞLIYORSUNUZ?
        Trafikte ilerleyene araçlar nasıl rafineriye boruyla bağlı olmayıp deposunda yakıt taşıyor ise burdada sisteme enerji sağlayan ve dünyada eşi ve benzeri olmayana PASİF NÜKLEER JENERATÖR sistemi ile enerji üretilmektedir.
        Bu konuda hiçbir fikri olmayan insanlar hemen böyle bir sistem olmaz olamaz diye projeden anlamayan insanlar fikir beyan edip şiddetle karşı çıkacaktır lakin dünyada elektrik santrallerinde kullanılan sistem ile benim sistemde aynı yasalarla çalıştığı azcık bu konularda bilgisi olan herkes projeye olumlu yaklaşacağı gibi bu proje ile ilgili MSB.Araştırma Merkez Komutanlığı Mamak/Ankara da sunum yaptığım 3 fizik/kimya mühendisi projeyi hayranlıkla dinlemişler fakat proje anlaşılamamıştır diye 2018 eylül ayında cevap verilmiştir.
       Projeden hiçbir fikri olmayan fakat sıfatı gereği üstlerine bu konuda BİLİR KİÞİ OLARAK tayin edilen kişilerin sırf sıfatları gereği bilgi vermeleri gerektiğinden dolayı fikri talep edenin projeden anlamaması muhendislik terimlerinin ve içeriğinin ne olduğunu bilmememesinden dolayı bu gibi yasaları ileri sürerek projeye olumsuz rapor verilmektedir.
TÜRKİYEDE BU PROJEDEN ANLAYACAK HİÇ BİR MÜHENDİS YOKTUR VE BU PROJEYİ YORUMLAYABİLECEK MÜHENDİS YOKTUR.
Projem hakkında bu kadar iddialı konuşmaktayım.
        Bu motor ve destek sistemi olan jeneratör sisteminin beraber kullanıldığı havacılık ve uzay araçlarının menzilleri sınırsız olmakta olup mevcut sistemlerin bu sistemlerle UPGRAD yani yenilenmesi değiştirlmesi sonucu hizmet süreleri çok daha uzun olacaktır.
ÖRNEK :Uydu araçlarının ömrü genellikle yakıtlarının bitiş süresi kadardır yakıtları bittiğinde uydu çöp olmaktadır bu araçların motor ve destek sistemleri değiştiğinde uydunun ömrü uzayda sınırsız olabileceği gibi sırasında uzak bölgelere gönderilerek farklı amaçlarda kullanılabilecektir.
         Uzay mekiklerinde kullanıldığında çok daha az maliyetlerle çok daha fazla ve sıklıkla uzay yolculukları yapılabilecek derin uzay keşiflerinin önü açılacak kolonileşmeler hızlanacak buda dünyayı daha yaşanır bir şekle sokacaktır.
       Motor mars gibi gezegenlerde çalıştırılarak atmosfer dönüştürülüp dünya gibi yaşanır seviyeyeye çevirecektir zira motor çalıştığında ozon üretmektedir
        Motorun çalışması sonucu atmosfere herhangi bir karbon salınımı oluşturmamakta bilakis plazma yakıcıları çalıştığında OZON üretmekte böylelikle dünyanın ozon tabakasının hasarının giderilmesine katkıda bulunmaktadır.Fosil yakıt kullanılmayacağından dolayı ulaşım ve tedarik masrafları azalacağından refah seviyesi artacak daha yaşanılır bir dünya olacak olup bu sayede teknolojinin getirmiş olduğu olumsuz şartlardan meydana gelen hastalıklar azlacak yaşam kalitesi artacaktır.
         Motorumuz makine ve insan kaynağı hariç yaklaşık 6-8 milyon lira arasında bir maliyeti olacağı bu maliyet prototip fiyatı olup seri üretim maliyeti bundan çok daha ucuza olacaktır.
Destek sistemi olan jeneratör maliyeti prototip maliyeti yakıt hariç yaklaşık 2 milyon lira cıvarında olup geliştirme aşamasından sonra bu maliyet çok daha az olacaktır.           
    Bu motorun imalatı için hiçbir ek tesisin yapılmasına gerek olmayıp kamunun mevcut olan makine,insan kaynağı ve kurulu tesis ve özel sektör işbirlikleri ile %100 yerli imalat yapılabilecek olup proje ve detay projeler hazır olup imalat projelerinin çizilmesi gerekmektedri.(ölçeklendirme çizimleri ve projede mevcut olmayan aksamlar)
           Bu projeyi stratejik yapan jeneratörü olup jeneratör olmadığı zaman projenin rantabilitesi kalmamaktadır...
          Bu proje ve türevleri sayesinde uzaya daha maliyet etkin ulaşım haberleşme maliyetlerinin azalması sosyal hayatta enerji kurulum,iletim ve işletme maliyetlerinin büyük oranda düşmesi çevre kirliliğinin sıfıra inmesi sonucu karbon emisyonunun sıfıra inmesi savunmanın daha ucuz fakat daha etkin şekilde yapılabilmesini sağlayacaktır.
          Motorun itme ve çekme gücü normal motorlara göre çok fazladır keza komprösör kanatlarının itme ve çekme gücü burkulma direnci çok fazladır bu sebeplerden dolayı motor normal motorların 2 3 kat fazla güç sağlayabilme kapasitesine sahiptir.Türbin kanatlarının olmaması türbin görevini statör bobinlerinin sağlaması  hızını ise motor hız kontrol devresinin sağlaması sebebi ile güç faktörü artmaktadır ki araç 3-4-5 mach hızında saatlerce hatta günlerce yolculuk yapabilme kapasitesine ulaşmaktadır. 

bu yazı daha önceden hazırlanmış olup tekrar kontrol ederek sizlerin bilgisine sunmaktayım... Mesajı Paylaş

#4522
Patent başvurun olsun bitsin kimseyi ikna ya gerek yok ki patent alınca insanlar sizi bulurlar. Almadıysanız bu buluşu zaten açıklamanız doğru değil bu bir icat çünkü sizi ünlü ve zengin yapacak eğer çalışırsa. Patent başvurusu çok maliyetli değil. Patent aldıysanız patent numarasını verir misiniz. Başvurduysanız güvencedesiniz zaten icadınızı da paylaştınız patent başvuru numarasını verir misiniz projeye arama motorundan bakmak istiyorum. Başvurmadıysanız nedenini söyler misiniz lütfen. Patent baş vurusu şimdi e devlet şifreniz ile bir kaç adımda yapabilirsiniz internet üzerinden. bu siteye girin köşedeki bayrağı tıklayın e devlet üzerinden arayüz ekranına geleceksiniz üç beş adımda patent başvurusu bitecek.

https://www.turkpatent.gov.tr/



Bu vesile ile de arkadaşlara bilgi vermek istiyorum. İşi gücü firması olanlar şen bakkal yada dostlar kırathanesi filan gibi bir marka değillerse markalarını bu siteden 1000 tl ye üzerlerine tescil ettirebilirler. Ben yaptım başvuru çok kolay ama süreç 6 ay kadar sürüyor önemi yok kayıt olmak yetiyor. Firmanızı üzerinize kaydetmezseniz sonra başınızı taşlara vurursunuz bir bakarsınız arama motorunda aynı isimde aynı iş kolunda birisi var ve markayı dün şirketi kurup almış. Bu arada marka hakkı almak için vatandaş olmanız yeterli şirket filan olmanız gerekmiyor her Türk vatandaşı bir ismin marka hakkını üzerine tescil ettirebilir. Patent de aynı siteden başvuruluyor. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn @aydındurmus,
Siz önce termodinamik kanunlarını bir daha inceleyin. Kaç tane olduğuna bir daha bakın. Entropi nedir onu bir anlayın. 0 Kelvin nedir onu öğrenin. Sonra bize 4-5 bin derecede ısıda 1000 atmosferde çalışacak motordan bahsedin. Olacak şey değil yani. Burayı da böyle ipe sapa gelmez bilgi kirliliğiyle doldurmayın. Türkiye'deki mühendislere de hakaret etmeyin. OrtaokulLise talebesinin hayal gücü ile burayı doldurmayın.

TCG İstanbul için de havadan ve yüzeyden vurulması imkansız diye olmayacak iddialarda bulunmayın. Her gemi vurulabilir - ne kadar zor olursa olsun. En basitinden, ben size örnek vereyim: 3-5 adet Brahmos bu gemiyi batırır.

Sn Archangel99 çok çabuk davrandı demiştim. Ama haklıymış. Mesajı Paylaş

 ;D ;D

Yaşar Abim de kızabiliyormuş. Mesajı Paylaş

YAÞAR BEY ben termodinamik yasalarını vikiped ve google den arayarak yazdım. Orda ne yazıyorsa onu aktardım.
Amacım kimseye hakaret etmek  fakat görünen köy kılavuz istemez derler.
Akrabam yüksek makine mühendisi almanyada çalışıyor oraya gönderdim ne kendisi nede arkadaşları projeyi çözemediler...
PATENT ALMADIM Türkiyede patent almak için önce pc çizimi sonra prototipini ve sonrada bilgilerin derlenmesi gerekiyor ki bu dediğiniz şey nerden baksanız makina ve insan parkı olduğunu düşünün en az 2 3 milyon dolar.
Ben emekli biriyim bu meblağları asla karşılayamam.
Fikri mülkiyet hakkı için başvuruda bulundum fakat 5*6 ebatında resim istediler yaptım resim iç içe geçti resmin kendisini gönderdim vermediler.
Bu projeyi kopyalasalar dahi kasıtlı olarak yapmış olduğum yanlışlıklar ve eksikliklerden dolay yapamazlar velevki yaptılar jeneratör olmadan verimi ancak %5-10 arası olur....
Türkiyede patent almak çok çok çok zor....
Bu proje devlet himayesi ve desteği olmadan yapmak imkansızdır. Mesajı Paylaş

Aydın Bey inşallah projeniz patent alır...
Ben sizi canı gönülden destekliyorum...
Arkadaşlar sürekli sadece yabancıların bu icatları yapabileceği algısıyla büyümüşler Türk'ün zekasını hafife alıyorlar...Çok karamsar ve pesimistler...

Halbuki ki ben çok iyimserim ve sizi destekliyorum ...

Başarınız daim olsun...
Mesajı Paylaş

Sn.Yaşar bey bakınız KARABAĞ savaşına lütfen cevabı orda veriliyor.... Mesajı Paylaş

Eleştirmekte Eleştirilmekte güzel bir şeydir.
Fakat bunu yıkıcı  yapıcı olarak yapmak herkese ve her platforma değer katar.BRAHMOZ bu füze bu platformun anlatımlarına göre hava soluyan bir füze ve elektronik kontrollu.
Bu gemiye ELEKTRONİK KONTROLLÜ hiç bir füze bu geminin en fazla 5-10 km yaklaşabilir ondan ötesi sadece personel hatasıdır.
Sırf BRAHMOS füzesinin dezavantajlarından esinlenerek sizlerle paylaştığım motorun bir türevini geliştirerek çizdim ve o motorla füzenin motor yerleştirme özelliklerinin dezavantajlarını ortadan kaldırarak yakın hava savunma sisteminin mermi veya şarapnel etkisi ile önden yapılacak savunmalara karşı uçuşunun tehlikeye girmesini engellemeye çalışıp füze motoruna helikopter motor teknolojisini entegre ettim... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Ekim 2023, 14:26:03
Aydın Bey inşallah projeniz patent alır...
Ben sizi canı gönülden destekliyorum...
Arkadaşlar sürekli sadece yabancıların bu icatları yapabileceği algısıyla büyümüşler Türk'ün zekasını hafife alıyorlar...Çok karamsar ve pesimistler...

Halbuki ki ben çok iyimserim ve sizi destekliyorum ...

Başarınız daim olsun...

Anlayışınız ve desteğiniz için teşekkür ederim.Bu ülke kendine güvenen inanan ve sofistike düşüncelere sahip olan vatandaşların omuzlarında yükselecektir....
Rahmetli ATATÜRK bu duygu ve düşüncelerle TÜRK ULUSUNA ve gençlere güvenmiş ve bu ulkeyi kurmuştur...
Bu vesile ile SEVGİLİ ULU ÖNDERİMİZ ATATÜRKÜ RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUM... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz