KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#4740
Anka 3 ihracatı mı?
eyvah!

---
savaş uçağı motoru  en büyük  ikinci mi?
eyvah!

---
savaş uçağı motorundaki teknolojiler TF10000 üzerinde mi deneniyor?
eyvah!

---
bütün korktuklarım başıma geliyor.
şu başlıkta son  üç beş sayfadır konuşulan haberler  beni benden aldı resmen.
fakat,  savaş uçağı motoru konusunda,  bu haberler öncesi net olan kafam,  karışmaya başladı açıkçası.

ben motor üretiminin de,  tıpkı uçak gibi  bloklar halinde  partilere ayrılarak üretileceğini düşünüyordum.
*blok 10 motor
"zaman  için klasik motor"
* blok 20
"TF10000  üzerindeki bazı parçaların daha büyük modelleriyle  güncellenmesi"
*  blok 3 ise   artık iç yapısı tamamen TF10000  ekolüne  güncellenmiş  motor.

2040  yılında ise,  bir modernizasyon projesiyle tüm  uçaklar, , blok 3 motoruna geçerdi.
---
kafam acayip karıştı son açıklamalarla;  ama en azından,  2028  yılındaki  konunun  motor üretimi değil,  yerli motorun uçağa takılması  ile ilgili olduğunu iyice anlamış oluyoruz.
---
RR  ne diyorsa kabul edelim,  bitsin bu iş.
T129  seviyesinde yerli ve milli uçak hangi işimizi görmeyecek sanki?

---

https://twitter.com/SanayiSavunmaTR/status/1726861458934223236


Mesajı Paylaş

korsan 2 hiç jet motoru yaptınız mı? Mesajı Paylaş

34 gün sonra düşünsenize F22 gibi bir uçak uçurmuşuz kültür şoku yaşar dünya Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

herkes araba yapmaz;  ama herkes alkollüyken araba sürmenin tehlikeli olduğunu bilir.

nezaket sınırları aşılmasın.
Mesajı Paylaş

#4744
Ne zaket sınırlarını aşmıyorum sadece sordum hiç jet motoru yaptınızmı diye? Yani bu kadar basit diyorsunuz? Mesajı Paylaş

İleri görüşlü olmak asıl faziletmiş gerçekten...

Sadece ABD uçaklarına yüklenmek hele ki Kıbrıs ambargosuna rağmen3-4 filo  EF veya Mirage almamak büyük hastaymış...

Altay faciası yaşanmasına rağmen KAAN'ı geçtim Hürjet'de bile motor alternatifi yaratmamak büyük hata...

KAAN projesi 2010'u geçtim , kavramsal tasarım vb geçip TCD yayınlandığı 2015 yılında motor işine başlamamak büyük hata... Yani şu an 8 senedir motor geliştirme çalışmaları devam etmiş olacaktı...



Mesajı Paylaş

Envanteri ikizleme taraftarı olan arkadaşlar,

Fransız uçağı ya da Alman-İngiliz-İtalyan ortak yapımı uçak ya da isveç uçağı alsaydık ve 2015 ten beri yaşadıklarımızı yaşasaydık sonucun değişeceğini ve o uçaklara ambargo uygulanmayacağını nereden çıkarıyorsunuz?

Türkiye dış politikasında bir paradigma değişikliği yaşandı. Savunma sanayiindeki sorunun sebebi de bu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ocelot - 23 Kasım 2023, 17:07:43
Envanteri ikizleme taraftarı olan arkadaşlar,

Fransız uçağı ya da Alman-İngiliz-İtalyan ortak yapımı uçak ya da isveç uçağı alsaydık ve 2015 ten beri yaşadıklarımızı yaşasaydık sonucun değişeceğini ve o uçaklara ambargo uygulanmayacağını nereden çıkarıyorsunuz?

Türkiye dış politikasında bir paradigma değişikliği yaşandı. Savunma sanayiindeki sorunun sebebi de bu.

Yaşanmayacağı kesin değil ama elimizde KAAN'a kadar geçen sürede alternatifimiz olurdu... Mesajı Paylaş

eğer kazayla EF2000 almış olsaydık  şu olacaktı.

"
2010  yılında alınan EF2000  uçakları, S400  alımından sonra  sıkıntı yaşamaya başladı.
sık sık bakım onarım isteyen bu uçaklar,  Avrupalı   bazı şirketlerin  yedek parça tedariğini durdurması üzerine  bir süre depolardaki stoklanmış yedek parçalarla  uçuşa devam etti;  ama sızan haberlere göre 2019  ortalarında depolarda yedek parça kalmadı.
savunma sanayisine yakın kaynakların sızdırdığı bilgilere göre,  2019  yazından beri atıl kalan  uçakların motorlarına kuşlar yuva yaptı"

biraz düşünün,  Avrupalılar niye kendi  yaptığı  uçakları  bu denli atıl tutuyor?
bu uçakların  operasyonel hazırlık oranı nedir?

eğer 15 yıl önce bu uçakları almış olsaydık,  muhtemelen filolar uzun süredir yerdeydi şu an;  15  yıl önce ortada  bir ambargo filan olmadığından,  kimsenin aklına  sözleşmeye ambargo halinde de parça tedariğinin devam edeceği  şartını yazmak gelmezdi.
bir diğer husus da,  zaten bize  ortaklık teklif edildiği tarihlerde ortada  4 veya 5 modeli de yoktu.
15 yıl önce 3 var mıydı?
elinde F35 gibi ortağı olduğun şahane bir uçak varken,  kim  niye  1 veya 2  modellerini  alacaktı?
bu gün aynı şartlar oluşsun,  yine kimse  ilgilenmez EF  ortaklığıyla.




Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 22 Kasım 2023, 21:46:42
Anka-3'ü hangi motorla ihraç etmeyi düşünüyor Sayın Kotil?
İngiltere'den veya Ukrayna'dan alınacak motorlar ile, başka alternatif yok.

Yetkililer TF6000'in üretim tarihleri ile ilgili o kadar açıklama yaptılar. Hâlâ TF6000 diyenler var. Malaga nikli üye hâlâ TF6000 diyor ;D Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz