KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#4750
TF6000 2026 bitmeden  seri üretime geçecek zaten anka3 de o zamana kadar seri üretime ancak hazır olur burda çelişki nerde anlamadım? Bu arada TF6000 sadece askeri alanlar da kullanılmak için üretilmedi iş jeti motor pazarı da hedeflendiği için bu güçte bir motor tasarlandı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 24 Kasım 2023, 10:30:37
TF6000 2026 bitmeden  seri üretime geçecek

CB RTE'a göre 2028'den evvel seri üretime geçemeyecek. Çelişki burada. Mesajı Paylaş

#4752
TF6000 dan bahsetmiyor. MMU için geliştirilecek motordan bahsediyor orda 2028 den önce mmu için geliştirilen motor envantere girmeyecek doğru ama tf6000 2026 ya kadar seri üretime geçecek. TF6000 protatipi çok kısa zamanda çalıştırılacak 2024 ilk çeyrekte çalıştığını göreceğiz. TF6000 nin en büyük avantajı ilk etapta insansız sistemlerde kullanılacağı için seri üretime geçmesi ve test süreçleri hızlı olacak pt170 olduğu gibi insansız sistemlerde olgunlaşan motor birkaç yıl sonra sivil pazarada girecektir inşaalah en önemlisi sivil pazar bence orda tutunabilirsek tei bambaşka seviyeye gelmiş olacak ozaman. Mesajı Paylaş

#4753
Alıntı yapılan: malaga - 24 Kasım 2023, 11:15:14
TF6000 dan bahsetmiyor. MMU için geliştirilecek motordan bahsediyor orda 2028 den önce mmu için geliştirilen motor envantere girmeyecek doğru ama tf6000 2026 ya kadar seri üretime geçecek. TF6000 protatipi çok kısa zamanda çalıştırılacak 2024 ilk çeyrekte çalıştığını göreceğiz. TF6000 nin en büyük avantajı ilk etapta insansız sistemlerde kullanılacağı için seri üretime geçmesi ve test süreçleri hızlı olacak pt170 olduğu gibi insansız sistemlerde olgunlaşan motor birkaç yıl sonra sivil pazarada girecektir inşaalah en önemlisi sivil pazar bence orda tutunabilirsek tei bambaşka seviyeye gelmiş olacak ozaman.
CB'nın açıklamasını dikkatli oku, Kızılelma için geliştirilen motor diyor, 2028 diyor. Mesajı Paylaş

Baktım açıklamaya 5 yıl içersinde diyor. Yani beşyıl dan öncede olabilir. Son tarih hedefi beş yıl olarak ben algıladım ts1400 üretmiş bir tei 2 senede TF6000 ni üretecektir diye düşünüyorum.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 24 Kasım 2023, 11:48:20
Baktım açıklamaya 5 yıl içersinde diyor. Yani beşyıl dan öncede olabilir. Son tarih hedefi beş yıl olarak ben algıladım ts1400 üretmiş bir tei 2 senede TF6000 ni üretecektir diye düşünüyorum.

Bence hatalı düşünüyorsunuz. TEİ açısından durum TS-1400 öncesi ile hemen hemen aynı.

Çünkü:
a) TS-1400 öncesinde TEİ hiç turboşaft motor yapmamıştı. Þu anda da TEİ hiç turbofan motor üretmemiş durumda. Deneysel sayılabilecek ufak çaplı turbojet çalışmalarını saymayınız.
b) Tıpkı TS-1400 gibi, TF-6000 de çift kullanımlı olacak.

O yüzden TF-6000 motorunun seri üretime geçmesi en az 5 yıl sürecek. CB RTE sözlerinde haklıdır. Mesajı Paylaş

Bende 2028'e kadar anca olacağını düşünüyorum. Hayatı boyunca hiç turbofan motoru  yapmamış bir ülkeyiz. Daha 3-4 sene evvel ciddi türbin motoru deneyimi yaşamış ülkeyiz. Mühendis kadrosu kısıtlı, mali olarak öyle onlarca milyon dolar para aktaramayan ülke 2024'de çekirdek çalıştırıp 2026'da üretime sokamaz. Anka 3'ün TF6000 ile üretimi 2029 sonuna anca yetişir. 2018'de ilk ateşlemesi yapılan TS1400 2024'e geldik hala Gökbey ile testlerde. Çekirdek ateşlenmesinden 5,5 yıl geçmiş. TF6000'de 2028 öncesi hayal. 2028 bile bence çok da mümkün değil.

Haaa  çok mu ihtiyaç, geliştirme açısından ülkedeki en kritik platformlarından ama kullanacağımız platformlar Anka, Kızılelma, Anka4 vs daha kullanımda dünyada doğru düzgün örnek yok. Daha doktrin oturmadı. Yapay zekaları, ülkenin haberleşme altyapısı çok ham. TS3000 gibi motor çok çok daha kritik. Deniz havacılığımız...

Benim sayın Yaşar'a sorum olacak. Biz bu TF6000 motorunda ciddi değişiklikler ile özel jetler için motor tasarladık. Bu motor en nihayetinde çekirdek olarak, tasarlanma felsefesi olarak askeri motor. Askeri motorda çok da fazla yakıt verimliliği aranmaz. Hele ki ilk defa turbofan yapan ülke için. Böyle bir motor Pratt&Whitney'in bu tip iş jeti motorlarının yakıt verimliliği ve diğer yönlerden(bakım aralığı, bakım maliyeti, işletme ömrü vs vs ) aynı seviyeyi başarabilir miyiz?

Birde madem böyle turbofan motorları yapmaya başladık artık TEİ'nin GE'de bulunduğu gibi, THY ile mi yapıyor yoksa kendisi mi geliştirir bilmiyorum ama kendi motorlarımızı test edeceğimiz motor test uçağına ihtiyacımız var. Aesa radar konusunda ASELSAN'a bir uçak tahsis edilmişti. Buna benzer hamleler gerekli.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTy4Z01VfRbUwpts0tBRaSCx9pc5HsnSJbpfg&usqp=CAU
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 24 Kasım 2023, 12:53:36Askeri motorda çok da fazla yakıt verimliliği aranmaz.

Aranır, hele havacılık motorlarında özellikle aranır! Askeri dizellerdeki emisyon değerleri ile karıştırmayınız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Kasım 2023, 12:20:40
Alıntı yapılan: malaga - 24 Kasım 2023, 11:48:20
Baktım açıklamaya 5 yıl içersinde diyor. Yani beşyıl dan öncede olabilir. Son tarih hedefi beş yıl olarak ben algıladım ts1400 üretmiş bir tei 2 senede TF6000 ni üretecektir diye düşünüyorum.

Bence hatalı düşünüyorsunuz. TEİ açısından durum TS-1400 öncesi ile hemen hemen aynı.

Çünkü:
a) TS-1400 öncesinde TEİ hiç turboşaft motor yapmamıştı. Þu anda da TEİ hiç turbofan motor üretmemiş durumda. Deneysel sayılabilecek ufak çaplı turbojet çalışmalarını saymayınız.
b) Tıpkı TS-1400 gibi, TF-6000 de çift kullanımlı olacak.

O yüzden TF-6000 motorunun seri üretime geçmesi en az 5 yıl sürecek. CB RTE sözlerinde haklıdır.
+1 Mesajı Paylaş

#4759
Sn Merzifonlu vermiş cevabı. Tabii ki aranır. Uçağın mümkün olduğu kadar menzilinin uzun olması gerekir. Tf6000 motoru RR Pearl motoru gibi bir motora evrilebilir. Pearl motorlu uçaklar subsonik, hatta transonik uçan uçakları uçuruyor.

Türbofan motor yapmak kolay iş değil. Bu motorları yapmasını en iyi beceren RR ve GE 2005'te bir araya gelip Stealth kabiliyette motor yapmaya girişiyor (f136). ABD hükümeti finansal olarak yardım ediyor. 2.4 milyar dolar bu günün parasıyla 4 milyar dolar para alıyorlar ve motor 3 sene sonra 2008'de artyakıcılı olarak ateşleniyor. İşi bitirmek için 4milyar dolar daha gerekiyor. Sadece GE bu işe 1000 mühendis veriyor.
Þimdi biz, hiç turbofan üretmeden daha ateşlemesi yapılmamış motoru 3 sene sonra seri üretime alma planı yapıyoruz. Tamam CMC kullanmayan VSTOL kabiliyetli ve f136 kadar büyük değil bizim motor. Ama gene de zor bir iş.
TS1400'le bunu karşılaştırmamak lazım. O motor 2 kademe kompresör (radyal motorun limiti 2 kademedir) ve 2 kademe türbinden oluşan tf6k'nın yarısından ufak bir turboşaft motor. Daha seri üretime giremedi. TF6000 tam bir savaş jeti motoru. 2028 bu işin oluru. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz