KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Anlasma saglanirsa Tranche 4 model tayphoonlar en erken ne zaman gecer elmize? Mesajı Paylaş

sanal yapı ile gerçek arasındaki farkı imallatta ki homojenizasyon belirliyor. eğer ki parça imalatında hata varsa testte de hata çıkıyor yada beklediğin veriler çıkmıyor. bu işi bence zor kılan kısmı burası. imalattaki kalite Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 24 Kasım 2023, 21:45:05
forumdan genel görüşler.
olsa : olmuyor yapamıyoruz yapamayız
gecikse: zaten belliydi yapamayacağımız gün gibi aşikar.
bitse: bence olmamış istediğimiz gibi değil keşke yabancı bir firmayla yapsaydık
yabancı firmayla yapılsa: daha önce yapılabilirdi çok geç kalındı artık tren kaçtı.

okurken gülmemek için zor tutuyorum kendimi.
Þuan daha resmi olarak TF35000 gibi motorun resmi ihale süreci bile bitmedi. Buradaki insanların bu kadar endişeli olması gayet normal. Çinliler bile, o koca endüstri, binlerce hatta on binlerce mühendis ile milyarlarca dolarlık neredeyse sınırsız kaynak ile 5.Nesil uçak motoru şuan itibari ile yapamadı ise bu endişe çok normal. Sonunda sizin dediğiniz olur, dediğiniz gibi düşünenler şirketlerimizi ve mühendislerimizi hafife almışız diye özür diler, hata yapmışız der, ben kendim için derim.
Ortada Çin varken, ki adamlardaki endüstri çok başka seviyede her anlamda. Adamlara 4nm transistörlü Chip üretimi için ASML litografi makinası vermeyince adamlar SMİC ile yeni bir üretim yöntemi buldu. Ve bunu, dünyanın en zorlu üretim yöntemi ve mühendisliği diyebileceğimiz en yüksek teknoloji çiplerde başardı. Baştan yeni bir üretim ekosistemi oluşturdular. 2025 gibi mobil cihazlara gelebileceği hatta ARM mimarisinde bilgisayar platformları için Huawei'nin Kirin işlemcileri olacağı hakkında söylentiler var. Siz burdan biçin ellerindeki mühendisi ,endüstriyi ve proje finansman gücünü.

Helikopter motorunda TS3000 motorunu TEİ rahatlıkla yapar. Bugün başlasınlar 0 dan çekirdek çalıştırmasına 15 18 ayda bitirebilirler bile, ama elimizdeki projeler dolayısı ile yapamıyoruz. Ve donanmada bırakın ağır nakliye helikopter ihtiyacını karakol gemilerimiz için S70 Seahawk helikopteri yok yeterli sayıda. MİLGEM 6,7,8 gemileri S70 olmadan mı tedarik edeceğiz. Akdeniz karışmaya çok müsaitken bulunan durumdan en az 1,5 kat daha çok deniz helikopterine ihtiyacımız var. 

Ki bu durumda mühendislerimizin hiçbir suçu yok, aksine ellerinden gelenin çok çok fazlasını yapıyorlar, ellerine yüreklerine sağlık, bu bütçede bu ambargolarda bu kadar iyi iş başaran başka ülke mühendisi var mı acaba? Merak ediyorum.

F35 projesi için kaç mühendis çalışıyor mesela. Biz Kaan'ı 3000 TUSAÞ'da 3000 diğer olmak üzere 6000 personel ile komple yapıyoruz. Sorun ağır kanlı kalan siyasi irade ve yönetimde. MMU'nun yapılacağı Kasım 2012'de resmi karar ile berlilenmişti.2023'te bugün bizim mühendislerimiz, motorun ilk ateşlemesini hızlı ve doğru adımlar atılsa yapabilirdi. Çok çok daha iyi durumda olabilirdik. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

yabancılarla bizim aramızda pratik zeka denilen kocaman bir fark var. çinliler çok kişiyle abd çok para ve zeka transferiyle ab ise yaylana yaylana kasmadan ilerlemesiyle bu adımları atarken biz daha az mühendisle daha kısa zamanda daha az para ve imkanla neredeyse onları yakalamak üzereyiz. mesele bu kısa zamanda katedilen mesafenin önümüzü aydınlattığına inanmamak. ben inandığım güvendiğim için bu kadar emin konuşabiliyorum. forumdakileri eleştirmem ondan. azıcık inancınız olmalı çalışanlarımıza.şimdiye kadar ülkemizi 50 sene ilerletecek adımlar attılar,bundan sonra atacakları adımlar da bir 50 sene sonrasına taşıyacaktır. Mesajı Paylaş

Madem MMU Motorunu RR-KALE yapıcak o zaman tei hürjet için bir motor ve ts3000 ile meşgul olup yapsa aslında güzel bir plan olur 2030 da hiçbir motor sorunumuz kalmaz çünkü MMU motorunuda tei yapsaydı hürjet ve ts3000 kim bilir ne zaman başlayıp ne zaman biterdi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 24 Kasım 2023, 23:06:13
yabancılarla bizim aramızda pratik zeka denilen kocaman bir fark var. çinliler çok kişiyle abd çok para ve zeka transferiyle ab ise yaylana yaylana kasmadan ilerlemesiyle bu adımları atarken biz daha az mühendisle daha kısa zamanda daha az para ve imkanla neredeyse onları yakalamak üzereyiz. mesele bu kısa zamanda katedilen mesafenin önümüzü aydınlattığına inanmamak. ben inandığım güvendiğim için bu kadar emin konuşabiliyorum. forumdakileri eleştirmem ondan. azıcık inancınız olmalı çalışanlarımıza.şimdiye kadar ülkemizi 50 sene ilerletecek adımlar attılar,bundan sonra atacakları adımlar da bir 50 sene sonrasına taşıyacaktır.
Onda şüphemiz yok nereden nereye geldik. İnanmamız lazım, fakat forum gereği yorum yapıyoruz, durum değerlendirmesi yapıyoruz.
Kıvrak zekada çok haklısınız bizimkiler Azerbaycan Su-25 uçaklarında Türk mühimmatları entegre etmek için ayrı bir atış bilgisayar sistemi yapıp uçağın içine entegre ettiler. Uçakta ekstra bir ekran ve bilgisayar sistemi var onla yüklüyoruz. Doğu bloğu uçağına.
Bu gibi egzantirik fikirler Türk milletinin genetiğinde var. Almanda ne arar kıvraklık. Heee o kıvraklığı ne kadar genel olarak iyi, faydalı yöne kullanıyoruz o ayrı bir mevzu.

https://www.savunmatr.com/azerbaycanin-su-25-ucaklarina-tusas-dokunusu Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#4786
Alıntı yapılan: ACE - 24 Kasım 2023, 20:44:02
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 24 Kasım 2023, 20:13:58
Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Kasım 2023, 19:29:07
Selamlar,
KAAN motoru içinse, 2025 ilk çekirdek ateşleme ve 2026 motor ateşleme ve 2028 seçim öncesi ilk seri üretim anlaşması ancak teslim 2030.

Genel politik, teknik ve pisikososyal etkinlik açılarından değerlendirmede, bu süreçlerin yaşanmasını yüksek olasılık olarak görmekteyim.
Tahminleriniz çok iyi yönde değil mi? Rolls Royce çok büyük üretici, muhteşem bir tecrübesi var fakat 2025'de ilk ateşleme sonrasında 5 senede herşeyin hazır hale gelip seri üretime girmesi çok iddialı gibi. Ve TEİ bence sadece üretimde devreye girmemeli Kale grubunun kaldıracağı bir yük değil. Madem böyle olacak TS3000 projesi hızla başlatılmalı.

Kale grubu lakayıt bir kurum değil ktj projelerinde iyi iş çıkardılar. Kalıp ve Malzeme bilimi konusunda tecrübeleri olan şirketleri var. Kaldı ki RR ile ortak olarak yapılacak bir iş. RR Kale'nin kaldırıp kaldıramayacağını sınamışlardır.

İşin acı tarafı bu ortaklığın motor için verdiği tekliflerin geçmişi 7-8 seneyi buluyor. Başladığımız yere dönüyoruz. Çoktan motor bitmiş olabilirdi.

Çok doğru bir açı. 8 yıl önce aynı teklif yapıldığında, Fikri mülkiyet hakimiyeti istedik ve buna sıcak bakmışlardı takı Katar'ın maddi destek ile ortaklığında diretmemize kadar. Katar gibi (İngiliz hegemonyasındaki) bir Ülkeyi niye İngilizlere direttik orası esas tuhaf. Biz, Katar'ı da dahil edip maddi külfeti hafifletmek mi istedik yoksa Katar bizi manivela yapıp, İngiliz hegemonyasını mı kırmak istedi meçhul.
Gerçek şu ki; Biz aynı anlaşmayı, macera aramasaydık 8 yıl önce de yapmış ve motorun testlerini izliyor olacaktık...

Yine aynı yere geldik; Konjonktüre göre zaman projeksiyonunda ciddi sapmalar yaptık, umarım bu zaman sapmaları bizi konjonktüre karşı mahcup etmez..


Alıntı yapılan: M.B.T - 24 Kasım 2023, 22:05:43
Anlasma saglanirsa Tranche 4 model tayphoonlar en erken ne zaman gecer elmize?

Bu gün imzalansa, üretim, eğitim, konuşlanma-lojistik vs. en az 1,5 ila 2 yılı bulur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Kasım 2023, 12:20:40
Alıntı yapılan: malaga - 24 Kasım 2023, 11:48:20
Baktım açıklamaya 5 yıl içersinde diyor. Yani beşyıl dan öncede olabilir. Son tarih hedefi beş yıl olarak ben algıladım ts1400 üretmiş bir tei 2 senede TF6000 ni üretecektir diye düşünüyorum.
b) Tıpkı TS-1400 gibi, TF-6000 de çift kullanımlı olacak.
Nasıl ya? Bu kadar arkamızda ayı bağırırken TF-6k'yı hangi sivil platforma takacağız?! Mesajı Paylaş

TEİ resmi sitesinden:

TEI-TF6000 Turbofan Motoru ve çekirdek motorundan geliştirilecek türevleri, insanlı-insansız savaş uçakları, iş jeti, bölgesel yolcu uçakları, 10-ton kalkış ağırlığında sivil-askeri helikopterler, hücumbot ve enerji santralleri gibi farklı milli platformlarda kullanılabilecektir. Mesajı Paylaş

#4789
Alıntı yapılan: DoganTuran - 25 Kasım 2023, 00:29:39Biz, Katar'ı da dahil edip maddi külfeti hafifletmek mi istedik

Bence tam olarak öyle oldu. Benim asıl merak ettiğim şu: İngilizler için, Katar sermayesinin işin içine girmesi, neden bu kadar kabul edilemez idi?

Alıntı yapılan: Heartbang - 25 Kasım 2023, 01:05:27Bu kadar arkamızda ayı bağırırken TF-6k'yı hangi sivil platforma takacağız?!

Motor geliştirme masraflı iş. Takabildikleri her sivil platforma takacaklar ki, çark dönebilsin. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz