KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Belki 10 TF-6000 motoru satacak ve bir sonraki TF-3000 turboşaft motoru hiçbir kaynak kullanmadan sadece 10  adet TF-6000 motor  satış geliriyle geliştirebilir...

Merzifonlu hocamin dediği gibi motor geliştirme masrafı karşılanmalı...

Ayrıca olası bir savaş durumunda acil olarak 5 yıllık süreyi- sertifikasyon beklenmeden TF-6000 devreye de sokulabilir... Mesajı Paylaş

TF-6000/10000 ailesi Kızılelma, Anka-3, TB-4 derken en az 200 satışı var bence. Bunun dışında 100 metre altı deniz platformlarında gaz türbini olarak tek veya birkaç adet gemi büyüklüğü ve ağırlığına göre kullanılabilir. Ayrıca C-130 sınıfı uçakları da turboprop cinsi güçlendirebilir.

Ama helikopter açısından bunun yarısı civarı güç veren bir motor ihtiyacı var. Mesajı Paylaş

#4792
Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Kasım 2023, 12:23:02
TF-6000/10000 ailesi Kızılelma, Anka-3, TB-4 derken en az 200 satışı var bence. Bunun dışında 100 metre altı deniz platformlarında gaz türbini olarak tek veya birkaç adet gemi büyüklüğü ve ağırlığına göre kullanılabilir. Ayrıca C-130 sınıfı uçakları da turboprop cinsi güçlendirebilir.

Ama helikopter açısından bunun yarısı civarı güç veren bir motor ihtiyacı var.
Sn Mehmet05,
Güzel ve doğru söyledikleriniz. Sn Akşit'te aynı şeyleri söyledi.
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz diye bir laf var. Bu sizin ve Sn Akşit'in söylediğiniz motorları üretmek için önce tasarlayıp geliştirmek lazım. Bu aynen içten yanarlı motorun döküm dış kabını alıp yeni motor yapmaya benzer. PD170 motorunun dışı anımsadığım kadarıyla dışarıdan geliyor. Biz bunun üzerine kendi tasarımımızla PD170'i geliştirdik. Þimdi de PD180 ve PD222 motorlarını geliştirmeye çalışıyoruz. Bu motorların herbiri ayrı özelliklerde ki aynı hacimde (2100cc) olmasına rağmen.

Sn Akşit ve sizin söylediğiniz şekilde TF6K'den turboşaft ya da gemi türbin motoru yapmak demek yepyeni bir motor geliştirmek demektir. Zaman, para ve insan/beyin gücü ister. Yapıp ateşledikten sonrada seneler süren testi var gene.

Tabii ki gözü karartıp, yapabiliriz! Ama yukarıda saydığım nedenlerle hakikatten yapabilirmiyiz ona bakmak lazım. Acil bitirilmesi gereken daha o kadar çok işi var ki TEİ'nin! Bakınız TS1400 uçtu. Ama hala koca bir ekip geliştirmeye devam ediyor. Seri üretime geçinceye kadar ve hatta belli bir süre daha devam eder bu geliştirme. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Kasım 2023, 12:23:02
TF-6000/10000 ailesi Kızılelma, Anka-3, TB-4 derken en az 200 satışı var bence. Bunun dışında 100 metre altı deniz platformlarında gaz türbini olarak tek veya birkaç adet gemi büyüklüğü ve ağırlığına göre kullanılabilir. Ayrıca C-130 sınıfı uçakları da turboprop cinsi güçlendirebilir.

Ama helikopter açısından bunun yarısı civarı güç veren bir motor ihtiyacı var.
TF10000 diye bir motor yok. TF6000'dir o :P

Savaş zamanı, testler v.b. harici art yakıcı kullanılmayacak motoru hep bu şekilde ifade etmek neden anlamıyorum. 6000 kulağa az geliyor da ondan mı 10000 deniyor. Mesajı Paylaş

hürjete 2 tf 10000 konsa şu ankinden daha savaşçı bir kimliğe bürünür. menzili uzar ve çift motor avantajının getirdiği çeviklikte cabası olur Mesajı Paylaş

Sayın VLS,


RR ile anlaşıldıysa,  TRM  patronluğunda 2018'deki çerçeve anlaşmasıyla  başlayan  proje  ne olacak?
Mesajı Paylaş

TF6000 konusundaysa,  eğer yabancı kaynaktan emsal motor tedariği garanti altına alınırsa,  TF6000  projesinin seri üretim  projesine dönüştürülmesine lüzum görülmeyebilir.
Mesajı Paylaş

Daha o hatayi yapar miyiz? Bu ulkede muhendisleri nasil ikna edeceksin daha sonra? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 25 Kasım 2023, 15:01:16
Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Kasım 2023, 12:23:02
TF-6000/10000 ailesi Kızılelma, Anka-3, TB-4 derken en az 200 satışı var bence. Bunun dışında 100 metre altı deniz platformlarında gaz türbini olarak tek veya birkaç adet gemi büyüklüğü ve ağırlığına göre kullanılabilir. Ayrıca C-130 sınıfı uçakları da turboprop cinsi güçlendirebilir.

Ama helikopter açısından bunun yarısı civarı güç veren bir motor ihtiyacı var.
TF10000 diye bir motor yok. TF6000'dir o :P

Savaş zamanı, testler v.b. harici art yakıcı kullanılmayacak motoru hep bu şekilde ifade etmek neden anlamıyorum. 6000 kulağa az geliyor da ondan mı 10000 deniyor.
Sn baryshx,
Çünkü motorlar çok farklı.
TF6000'e art yakıcı koyun; TF6000, artyakıcının ani 4000lbf lik sadmesi altında ezilip çökebilir. Kullanılan bağlantı malzemeleri ve dış mahfazası bu sadmeye dayanacak evsafta yapılmak zorunda. (Sn Akşit bunu anlatmıştı).
Dolayısıyla TF10000 daha pahalı bir motor. Daha dayanıklı malzemelerden yapıldığı için. Yani ayrı bir motor!

Honeywell f124 ve f125 motorları da aynı durumda. F125 art yakıcılı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 24 Kasım 2023, 21:45:05
forumdan genel görüşler.
olsa : olmuyor yapamıyoruz yapamayız
gecikse: zaten belliydi yapamayacağımız gün gibi aşikar.
bitse: bence olmamış istediğimiz gibi değil keşke yabancı bir firmayla yapsaydık
yabancı firmayla yapılsa: daha önce yapılabilirdi çok geç kalındı artık tren kaçtı.

okurken gülmemek için zor tutuyorum kendimi.
yahu tei nin turbofan motor tecrübesi yok diyen var yahu. adam çıktı f 110 un her yerini yapabiliyoruz dedi,sıcak kısım türbin kanatçıklarında 3. nesil teknolojimiz var 4. nesile çalışıyoruz dedi. helikopter motoru en zoruyken tuttu ts 1400 gibi bir motoru bitirdi.abd nin eğitim uçaklarındaki motorların tasarımlarını değiştirip imal etti ve tüm motorları o şekle çevrildi.daha ne kadar deneyim sahibi olmalı.
kale gibi bir firmamız var türkiyenin döküm ve kalıpçılıkta en gelişmiş firması.küçük güç değerindeki turbojet ve turbofan motorlarını tasarlıyor imal ediyor ve satıyor üstelik tüm test altyapısıda elinde.
bu forum kadar pesimist insanların yoğun olduğu bir forum görmedim yüzünüze bakınca beyaz ensenize bakınca zenci gibisiniz.sn. cb nı bu konularda bilgili değil danışmanlarının eline ne yazılıp verilirse onu söyler. asıl açıklamaları tei tusaş ve kale genel müdürleri zaten yapıyor.gerisi çok önemli değil.siyasi açıklamalar olarak görülmeli.bizi siyaset değil iş ilgilendirmelidir. işde bence ehil ellerde
Vallahi çok güzel söylemişsiniz, şu yazdığınız kana cana gelse de her yerinden şapır şupur öpsem!

Bir beğeni ateşledim, saat kurup bir beğeni daha ateşleyeceğim. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz