KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Kasım 2023, 10:38:17
Ayrıca olası bir savaş durumunda acil olarak 5 yıllık süreyi- sertifikasyon beklenmeden TF-6000 devreye de sokulabilir...

Ben şahsen savaş durumundan bağımsız olarak bu şekilde olmasından yanayım, önce motoru üretip savaş uçaklarımıza takalım, sivil sertifikasyon halledilir... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 24 Kasım 2023, 19:18:38
Merhaba,

Daha önceki iletimde belirttiğim gibi RR ile görüşmelerin devam ettiğini henüz herhangi bir olumsuz durum olmadığını ifade etmiştim.
İngiltere ile RR noktasında anlaşıldı.KAAN motoru için TAEC (Kale - RR) tasarım ve dizayn işlerini üstlenecek.
Seri üretim noktasında TEI devreye giricek.
2028 yılında KAAN için üretilen ilk motorlar TEI tarafından teslim edilicek.

Anka-3 noktasında daha önce belirttiğim ve sonrasında basın yayın organlarından duyduğunuz üzere 2024 ilk çeyrek ilk take-off'unu gerçekleştirmesini bekliyoruz.
Aralık ayında bu konuda süpriz olabilir.

Son olarak Eurofighter Tranche-4 için niyet sözleşmesi imzalandı.Almanya noktasında gereken izinler alınarak 40 uçaklık paket için resmi sözleşme 2024 yılında imzalanması bekleniyor (konu hakkında fazla detay veremem ama sonuç olumlu) .

Son olarak KAAN artık uçuşa hazır durumda,bütün modüller ve sistemlerin testleri bitti artık taksi ve verilerin değerlendirilerek uçuşa hazırlık aşamasına geçildi.

Saygılarımla

Sayın VLS 24 Kasım'da şu mesajı atmış...Zaten bu mesaj doğruysa herşey tıkır tıkır yoluna girmiş demektir....

Saygısızlık etmek istemem ama Trmotor-Tei'den aylardır gelen açıklamalar TF-35000 dizaynının zaten bittiği , detay parça tasarımlarının bittiği ve parça üretimine başlandığı yönünde...

Yani Türkiye Cumhuriyeti , Dünyadaki emsallerinin 10'da Bir'i kısıtlı bütçe ile herşeyi yapıyorken gidip de hem Trmotor-TEİ hem de RR-Kale ikilisiyle yeni baştan bu milyarlarca dolarlık projeye nasıl başlayacak ben pek bilemedim...Bizim paramız çok çok çok kısıtlı zaten Dünyada emsal motor geliştirenlere göre...

O zaman neden SSB'den "KAAN motor ihalesi RR-Kale ortaklığına verildi" haberi açıklamadı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Kasım 2023, 17:25:12
Alıntı yapılan: VLS - 24 Kasım 2023, 19:18:38
Merhaba,

Daha önceki iletimde belirttiğim gibi RR ile görüşmelerin devam ettiğini henüz herhangi bir olumsuz durum olmadığını ifade etmiştim.
İngiltere ile RR noktasında anlaşıldı.KAAN motoru için TAEC (Kale - RR) tasarım ve dizayn işlerini üstlenecek.
Seri üretim noktasında TEI devreye giricek.
2028 yılında KAAN için üretilen ilk motorlar TEI tarafından teslim edilicek.

Anka-3 noktasında daha önce belirttiğim ve sonrasında basın yayın organlarından duyduğunuz üzere 2024 ilk çeyrek ilk take-off'unu gerçekleştirmesini bekliyoruz.
Aralık ayında bu konuda süpriz olabilir.

Son olarak Eurofighter Tranche-4 için niyet sözleşmesi imzalandı.Almanya noktasında gereken izinler alınarak 40 uçaklık paket için resmi sözleşme 2024 yılında imzalanması bekleniyor (konu hakkında fazla detay veremem ama sonuç olumlu) .

Son olarak KAAN artık uçuşa hazır durumda,bütün modüller ve sistemlerin testleri bitti artık taksi ve verilerin değerlendirilerek uçuşa hazırlık aşamasına geçildi.

Saygılarımla

Sayın VLS 24 Kasım'da şu mesajı atmış...Zaten bu mesaj doğruysa herşey tıkır tıkır yoluna girmiş demektir....

Saygısızlık etmek istemem ama Trmotor-Tei'den aylardır gelen açıklamalar TF-35000 dizaynının zaten bittiği , detay parça tasarımlarının bittiği ve parça üretimine başlandığı yönünde...

Yani Türkiye Cumhuriyeti , Dünyadaki emsallerinin 10'da Bir'i kısıtlı bütçe ile herşeyi yapıyorken gidip de hem Trmotor-TEİ hem de RR-Kale ikilisiyle yeni baştan bu milyarlarca dolarlık projeye nasıl başlayacak ben pek bilemedim...Bizim paramız çok çok çok kısıtlı zaten Dünyada emsal motor geliştirenlere göre...

O zaman neden SSB'den "KAAN motor ihalesi RR-Kale ortaklığına verildi" haberi açıklamadı?
bence devlet rr ve dingilizlere güvenmiyor. tr motor bir yandanda kendi motor projesini yürütecektir. b planı olarak rr - kale ortaklığından özellikle kasıtlı olarak rr tarafından motorda istenilen dayanım güç yada ömür süresi yakalanamayacak gibi bir tasarımla ortaya çıkıp bu vatanın zamanını kendi uçaklarının pazar payı azalmasın diye harcayacak olurlarsa diye tr motor bir yandan projesini devam ettirecektir. Mesajı Paylaş

#4803
Sn. serkan1976,

aslında  ben hiçbir yetkilinin yerli motorun  parça kesimine başlandığına dair bir açıklamasını da duymadım.

gerçekten,  şu parça kesimi  ifadesi nerede hangi yetkili tarafından telaffuz edilmiş?
kaynak  ne?
keşke kaynak  koyulsa da biz de okuyabilsek.

fakat,  Sn.  VLS   o  iletiyi  attıktan sonra  benim de kafamda  ata ve Üsküdar'a  ne olacağı sorusu belirdi ister istemez.
---
forum yönetiminin de,  kaynak  paylaşımı konusuna  gerekli önemi vereceğini umuyorum.
Mesajı Paylaş

#4804
Merhaba,

Esasında daha önceki iletimde SSB geçmişte yaşanan ve projelendirme safhası sıkıntıya düşen ikinci bir altay vakası istemediklerinden ötürü bu projelendirmelerde seri üretim fazına kadar bu güç gruplarında yedekli gitmek istiyorlar.

Bu yüzden resmi olarak açıklanmıyor.Esasında iki grubunda bu alandaki üretimleri sonucu çıkıcak motorun performansı ve istenilen yeterlilikte olması halinde seri üretim tarihi olarak (2028'e kadar) anlaşma imzalamak niyetindeler. (Bu noktada değindiğim husus şu anki RR anlaşması değil seri üretim motor tedarik anlaşması yanlış anlaşılma olmasın)

Þu an üretilecek prototipler F110 motoru üzerinden ilerler iken diğer taraftan iki güç grubunun motorları hazırlanması isteniyor.

Eğer Kale-RR tarafında İngilizler ile ilgili sorun olursada motorların TRMotor tarafına kaydırılarak yürümesini planlıyorlar.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 25 Kasım 2023, 17:38:45
Sn. serkan1976,

aslında  ben hiçbir yetkilinin yerli motorun  parça kesimine başlandığına dair bir açıklamasını da duymadım.

gerçekten,  şu parça kesimi  ifadesi nerede hangi yetkili tarafından telaffuz edilmiş?
kaynak  ne?
keşke kaynak  koyulsa da biz de okuyabilsek.

fakat,  Sn.  VLS   o  iletiyi  attıktan sonra  benim de kafamda  ata ve Üsküdar'a  ne olacağı sorusu belirdi ister istemez.
---
forum yönetiminin de,  kaynak  paylaşımı konusuna  gerekli önemi vereceğini umuyorum.



1.5 yıldır Ukrayna+TEİ+Trmotor birlikte 650 üzerinide tasarım mühendisi Trmotor olarak 2029'a yerli motoru yetiştirmek için çalışıyoruz... 40:31. dakikadan itibaren bunlar söyleniyor... Mesajı Paylaş

#4806
Sn.  VLS ,

teşekkür ederim.
benim için gayet yeterli bir açıklama.

sütten  ağzı yanan,  yoğurdu üfleyerek yiyor   anlaşılan.
mantıklıdır.
RR  işi garanti çözerse,  diğer motordan da iyi bir motor yaparsa,  diğer motor  için sadece prototip ve test  maliyetleri  oluşur ki,  bu da  kazanılacak deneyimle karşılaştırıldığında gayet makul bir faturadır.
diğer motor için seri üretim alt yapısı kurulmazsa ve RR motoru  seçilirse.  diğer motorun maliyeti kimseyi batırmayacak bir  noktada kalır. kimseyi batırmaz  bu maliyet.
buna karşın,  elinde RR  işi  olmazsa  ihtimaline karşı,  alternatifin hazır bulunacak.

mantıklı.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 25 Kasım 2023, 17:44:17
Merhaba,

Esasında daha önceki iletimde SSB geçmişte yaşanan ve projelendirme safhası sıkıntıya düşen ikinci bir altay vakası istemediklerinden ötürü bu projelendirmelerde seri üretim fazına kadar bu güç gruplarında yedekli gitmek istiyorlar.

Bu yüzden resmi olarak açıklanmıyor.Esasında iki grubunda bu alandaki üretimleri sonucu çıkıcak motorun performansı ve istenilen yeterlilikte olması halinde seri üretim tarihi olarak (2028'e kadar) anlaşma imzalamak niyetindeler. (Bu noktada değindiğim husus şu anki RR anlaşması değil seri üretim motor tedarik anlaşması yanlış anlaşılma olmasın)

Þu an üretilecek prototipler F110 motoru üzerinden ilerler iken diğer taraftan iki güç grubunun motorları hazırlanması isteniyor.

Eğer Kale-RR tarafında İngilizler ile ilgili sorun olursada motorların TRMotor tarafına kaydırılarak yürümesini planlıyorlar.

Saygılarımla

Kusura bakmayın ben anlamadım ... 

Hem RR-Kale hem de Trmotor-TEİ  KAAN için turbofan motor geliştirsin hangisinin motorunu beğenirsek onunla mı seri üretim anlaşması imzalayacağız? Mesajı Paylaş

Merhaba,

Beğenmekten ziyade İngiltere noktasında sigorta işlevi görmesi bekleniyor.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 25 Kasım 2023, 18:04:50
Merhaba,

Beğenmekten ziyade İngiltere noktasında sigorta işlevi görmesi bekleniyor.

Saygılarımla

Dizayn-tasarım RR-Kale yapacak , seri üretimi TEİ ....

Peki teknoloji transferi? Bu işin sonunda biz turbofan motor yapma işini öğrenebilecek miyiz? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz