KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Ekim ayında testler yapıldı ve başarılı şekilde geçti. Hürjet muhtemelen geçen yılın sonunda ya da bu yılın başında testlerden geçti. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Kasım 2023, 18:32:11
Hangi Türk firması üstlenmiş acaba fırlatma koltuğu işini?

Tahminim ya yeni şirket kuruldu. TRMekatronik gibi ya da Altınay.

İniş takımları ve bazı önemli komponentleri de Altınay grubu üstlenmişti. Biz Hakan Altınay'ı yeterince kullanamıyoruz. Çok başarılı CV'si var. İş yönetme başarısı da aynı şekilde. Altınay'ı havacılık ve robotik sistemlerde güçlü bir altyapı firması yapabiliriz. Endüstriyel makina sanayimizi ASELSAN ile beraber kurabilirler aslında.

https://www.sahaistanbul.org.tr/uye/hakan-altinay-12

https://youtu.be/g5xiIQdbhZM?si=f-M1Yk1gb1ARS6kZ Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Aralık 2023, 16:57:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler.

Aklın yolu bir...Keşke Altaya , Hürjet, MMU projelerinde de aynı şeyi yapsaydık Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Aralık 2023, 16:57:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler.

Bu kadar kritik bir bileşeni İngilizler bize böyle hepsini topluca vermezler. Motorda da mutlaka İngiltere'ye ihtiyaç duyulacak bit yön bırakırlar. Ki bu gayet normal. Biz Türkiye olarak bir ülkeye atıyorum Tayland'a HSS üreteceğiz. Her şeyini her detayını verir miyiz? Ya da vermeli miyiz?

Haaa bizim yapmamız gereken olabildiğince bunu aza indirmek ve bağımlı olan konuları TEİ aracığıyla arkadan çalışmak olmalı.

Arjantin konusuda saçmalık. İngiltere gibi önemli İttifakı kaybetmemeliyiz. İttifak bile olmasak bile ingiltere ile normalde de zıtlaşmamalıyız. Batmış milyarlarca dolar borcu olan ve bu borçları ödeyemeyecek durumda olan Arjantin'e,  hiçbir çıkar alanımız ve bağımız olmayan ülkeye sırf birkaç yüz milyon dolar para kanamak için ülkenin havacılık geleceğini riske atmanın hiçbir mantığı yok. Olamaz da. Arjantin devlet başkanı TUSAÞ tesislerini gezmek bile istese, izin verilmemeli. Kibarlıkla red edilmeli. Arjantin'e satış yapınca göğe varmayacağız. Cebimiz biraz para görür o kadar. Ki buna çok çok da ihtiyaç yok. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Aralık 2023, 16:57:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler.

Martin-Baker neredeyse batı blokunda fırlatma koltuğu üreten tek şirket.

300 adet koltuğu tek partide üretip teslim ede(bile)ceklerini hiç sanmıyorum.

Eurofighter'dan F-35'e, F-16'dan Rafale'a, KF-21'den F-15'e, F-18'den diğer pek çok irili ufaklı eğitim/hafif taarruz uçağının fırlatma koltuğunu üreten Martin-Baker'in tek kalemde KAAN'a üretim yapabileceğini düşünmüyorum.

Bana göre peyderpey teslim daha mantıklı. Elbette bir miktar sipariş geçilmeli. Örneğin yıllık 24 KAAN üretim hedefimiz varsa 48/72 adetlik bir sipariş geçilir. İlk blok KAAN'lar Martin-Baker kullanır, sonra milli fırlatma koltuğuna geçilir.

Toptan bir sipariş/teslimat açıkçası bana pek mantıklı gelmiyor. Mesajı Paylaş

#4888
Onlar da olmaz diyorsa kendimiz üretiriz...

Þu forumda kaç yıldır birlikteyiz hep aynı tuzak kuruluyor  prototip için parça-sistem veriliyor iş seri üretime geçince vermiyorlar...Bön bön bakakalıyoruz... Maalesef hala da ders almıyoruz....

Bir yanlışı bir kez yaparsan hata,
İki kez yaparsan aptallıktır...
Bizim için 8-10 oldu bu aptallık


Batı bu sözün doğruluğun sürekli bizim üzerimizde sınıyor... Biz aptal mıyız? Aptalız hem de en saf aptalız diyorsanız 4-5 fırlatma koltuğu sipariş edin seri üretime geçince görün sonu ne oluyor... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Aralık 2023, 19:12:45
Onlar da olmaz diyorsa kendimiz üretiriz...

Þu forumda kaç yıldır birlikteyiz hep aynı tuzak kuruluyor  prototip için parça-sistem veriliyor iş seri üretime geçince vermiyorlar...Bön bön bakakalıyoruz... Maalesef hala da ders almıyoruz....

Bir yanlışı bir kez yaparsan hata,
İki kez yaparsan aptallıktır...
Bizim için 8-10 oldu bu aptallık


Batı bu sözün doğruluğun sürekli bizim üzerimizde sınıyor... Biz aptal mıyız? Aptalız hem de en saf aptalız diyorsanız 4-5 fırlatma koltuğu sipariş edin seri üretime geçince görün sonu ne oluyor...

Temel Kotil zaten yine geçenlerde ilk KAAN teslimatlarında yerli fırlatma koltuğu olacak demişti. Demek ki seri üretimde de düşünülmüyor Martin-Baker. O nedenle toplu bir sipariş verilmiyor benim bildiğim. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz