KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 01 Aralık 2023, 18:29:25
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Aralık 2023, 16:57:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler.

Bu kadar kritik bir bileşeni İngilizler bize böyle hepsini topluca vermezler. Motorda da mutlaka İngiltere'ye ihtiyaç duyulacak bit yön bırakırlar. Ki bu gayet normal. Biz Türkiye olarak bir ülkeye atıyorum Tayland'a HSS üreteceğiz. Her şeyini her detayını verir miyiz? Ya da vermeli miyiz?

Haaa bizim yapmamız gereken olabildiğince bunu aza indirmek ve bağımlı olan konuları TEİ aracığıyla arkadan çalışmak olmalı.

Arjantin konusuda saçmalık. İngiltere gibi önemli İttifakı kaybetmemeliyiz. İttifak bile olmasak bile ingiltere ile normalde de zıtlaşmamalıyız. Batmış milyarlarca dolar borcu olan ve bu borçları ödeyemeyecek durumda olan Arjantin'e,  hiçbir çıkar alanımız ve bağımız olmayan ülkeye sırf birkaç yüz milyon dolar para kanamak için ülkenin havacılık geleceğini riske atmanın hiçbir mantığı yok. Olamaz da. Arjantin devlet başkanı TUSAÞ tesislerini gezmek bile istese, izin verilmemeli. Kibarlıkla red edilmeli. Arjantin'e satış yapınca göğe varmayacağız. Cebimiz biraz para görür o kadar. Ki buna çok çok da ihtiyaç yok.

Benim yorumumdan Arjantin'e uçak verilsin anlamı nasıl çıktı merak ediyorum.

Ben koltuğun kritik olduğu ve bu nedenle Arjantin İngiltere ile yaşadığı sorun nedeniyle batı menşeili bir uçak alamadığından bahsettim. KAAN'ı Arjantin'e verelim demiyorum. Kaldı ki Arjantin'in eti ne budu ne? KAAN gibi bir uçağa para verecek durumları yok. Tamamen tarım ve hayvancılıkla dönen bir ekonomileri var.

KAAN'ın seri üretimi başladığı anda üretimi aksatacak bir kritik kompanent yahut alt sistemin olmaması bu nedenle tüm kritik sistemlerin yerlileştirilmesi gerek. 2. bir Altay'a hiç gerek yok. Mesajı Paylaş

#4891
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 19:28:19
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 01 Aralık 2023, 18:29:25
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Aralık 2023, 16:57:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler.

Bu kadar kritik bir bileşeni İngilizler bize böyle hepsini topluca vermezler. Motorda da mutlaka İngiltere'ye ihtiyaç duyulacak bit yön bırakırlar. Ki bu gayet normal. Biz Türkiye olarak bir ülkeye atıyorum Tayland'a HSS üreteceğiz. Her şeyini her detayını verir miyiz? Ya da vermeli miyiz?

Haaa bizim yapmamız gereken olabildiğince bunu aza indirmek ve bağımlı olan konuları TEİ aracığıyla arkadan çalışmak olmalı.

Arjantin konusuda saçmalık. İngiltere gibi önemli İttifakı kaybetmemeliyiz. İttifak bile olmasak bile ingiltere ile normalde de zıtlaşmamalıyız. Batmış milyarlarca dolar borcu olan ve bu borçları ödeyemeyecek durumda olan Arjantin'e,  hiçbir çıkar alanımız ve bağımız olmayan ülkeye sırf birkaç yüz milyon dolar para kanamak için ülkenin havacılık geleceğini riske atmanın hiçbir mantığı yok. Olamaz da. Arjantin devlet başkanı TUSAÞ tesislerini gezmek bile istese, izin verilmemeli. Kibarlıkla red edilmeli. Arjantin'e satış yapınca göğe varmayacağız. Cebimiz biraz para görür o kadar. Ki buna çok çok da ihtiyaç yok.

Benim yorumumdan Arjantin'e uçak verilsin anlamı nasıl çıktı merak ediyorum.

Ben koltuğun kritik olduğu ve bu nedenle Arjantin İngiltere ile yaşadığı sorun nedeniyle batı menşeili bir uçak alamadığından bahsettim. KAAN'ı Arjantin'e verelim demiyorum. Kaldı ki Arjantin'in eti ne budu ne? KAAN gibi bir uçağa para verecek durumları yok. Tamamen tarım ve hayvancılıkla dönen bir ekonomileri var.

KAAN'ın seri üretimi başladığı anda üretimi aksatacak bir kritik kompanent yahut alt sistemin olmaması bu nedenle tüm kritik sistemlerin yerlileştirilmesi gerek. 2. bir Altay'a hiç gerek yok.
Yoo sizle alakalı mevzu değil. Size yazılan bir şey değil. Genel olarak yazdığım bir şey. Çünkü Temel Kotil Arjantin'e uydu ihraç edeceğiz. Önemli iş birlikleri yapacağız diye de açıklama yapmıştı. 2 yıl önce. Tabi dereden çok su aktı ama benim eleştirim bu düşünceyeydi. Ve biz genel savunma sanayinde gelene geçene biraz ürün alınca ortak üretim teknoloji transferi diye fazla iyi niyetliyiz gibi geliyor. Burdan duyulan endişe yani yanlış anlamayın.  Ki ben Sn Merzifonlu'ya koltuk hakkında kendi yorumumu yaptıktan sonra Arjantin konusuna değindim. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Arjantin 15 Aralık 2006'da bize Ermeni soykırımı yaptınız diyen ilk ülkelerden 24 Nisan'da Ermeni asıllılara resmi tatil , bence Arjantin'e uydu vermek yetmez Türk Tarih Kurumundan da bir başarı beratı verelim... Mesajı Paylaş

Topraklar bizim kalan bütün zaferler Ermenilerin olsun Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 01 Aralık 2023, 19:44:29
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 19:28:19
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 01 Aralık 2023, 18:29:25
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 01 Aralık 2023, 16:57:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 01 Aralık 2023, 16:43:18
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2023, 19:16:02
EF-2000 işi olursa koltuk için uğraşacağımızı sanmıyorum. Bence 200+50 adet koltuğu toptan alırız.

Ne olur ne olmaz muadilini üretmek lazım. İngilizlerle aramız iyi diye kritik sistemleri üretmemek hata olur. Geleceğin ne getireceğini bilebilir miyiz?

Unutmamak gerekir ki Arjantin, İngiltere ile problem yaşadığı için Martin-Baker koltuğu kullanan batı menşeili bir uçak alamıyor. Adamların hava kuvvetleri evlere şenlik uçaklarla dolu.

Gün gelir ters düşersin koltuk bulamayız. Motor ne kadar kritikse fırlatma koltuğu da o kadar kritik. Kendi sistemimiz hazır olana kadar Martin-Baker koltukları kullanırız sonra kendi koltuğumuzu takarız.

"Toptan" dedim. Yani 300 koltuğu tek seferde teslim edecekler. Peyderpey teslim etmeyecekler. Kapora hariç, alacakları parayı da ancak o zaman hesaplarında (ve para da toptan ödenecek elbette) görecekler. Yoksa "millileştirme"yi yerler ve bunu baştan bilmeliler.

Bu kadar kritik bir bileşeni İngilizler bize böyle hepsini topluca vermezler. Motorda da mutlaka İngiltere'ye ihtiyaç duyulacak bit yön bırakırlar. Ki bu gayet normal. Biz Türkiye olarak bir ülkeye atıyorum Tayland'a HSS üreteceğiz. Her şeyini her detayını verir miyiz? Ya da vermeli miyiz?

Haaa bizim yapmamız gereken olabildiğince bunu aza indirmek ve bağımlı olan konuları TEİ aracığıyla arkadan çalışmak olmalı.

Arjantin konusuda saçmalık. İngiltere gibi önemli İttifakı kaybetmemeliyiz. İttifak bile olmasak bile ingiltere ile normalde de zıtlaşmamalıyız. Batmış milyarlarca dolar borcu olan ve bu borçları ödeyemeyecek durumda olan Arjantin'e,  hiçbir çıkar alanımız ve bağımız olmayan ülkeye sırf birkaç yüz milyon dolar para kanamak için ülkenin havacılık geleceğini riske atmanın hiçbir mantığı yok. Olamaz da. Arjantin devlet başkanı TUSAÞ tesislerini gezmek bile istese, izin verilmemeli. Kibarlıkla red edilmeli. Arjantin'e satış yapınca göğe varmayacağız. Cebimiz biraz para görür o kadar. Ki buna çok çok da ihtiyaç yok.

Benim yorumumdan Arjantin'e uçak verilsin anlamı nasıl çıktı merak ediyorum.

Ben koltuğun kritik olduğu ve bu nedenle Arjantin İngiltere ile yaşadığı sorun nedeniyle batı menşeili bir uçak alamadığından bahsettim. KAAN'ı Arjantin'e verelim demiyorum. Kaldı ki Arjantin'in eti ne budu ne? KAAN gibi bir uçağa para verecek durumları yok. Tamamen tarım ve hayvancılıkla dönen bir ekonomileri var.

KAAN'ın seri üretimi başladığı anda üretimi aksatacak bir kritik kompanent yahut alt sistemin olmaması bu nedenle tüm kritik sistemlerin yerlileştirilmesi gerek. 2. bir Altay'a hiç gerek yok.
Yoo sizle alakalı mevzu değil. Size yazılan bir şey değil. Genel olarak yazdığım bir şey. Çünkü Temel Kotil Arjantin'e uydu ihraç edeceğiz. Önemli iş birlikleri yapacağız diye de açıklama yapmıştı. 2 yıl önce. Tabi dereden çok su aktı ama benim eleştirim bu düşünceyeydi. Ve biz genel savunma sanayinde gelene geçene biraz ürün alınca ortak üretim teknoloji transferi diye fazla iyi niyetliyiz gibi geliyor. Burdan duyulan endişe yani yanlış anlamayın.  Ki ben Sn Merzifonlu'ya koltuk hakkında kendi yorumumu yaptıktan sonra Arjantin konusuna değindim.

Arjantin'de iktidar değişti. Ülkenin başına ruh hastası bir dengesiz geçti. Hele kendisinin tam bir İsrail destekçisi olduğunu düşünürsek şu dönemde Arjantin'e kağıttan uçak bile satmayız. İngiltere ile ilişkiler şu dönemde daha da gelişirken Arjantin'e bir şey ihraç etmeyiz. O konuda bir gelişme beklemesin kimse. Mesajı Paylaş

Temel KOTİL

🔹KAAN'ın sadece  motoru, ve  fırlatma koltuğu yurt dışından, gerisi yerli ve milli.

🔹Fırlatma koltuğunu da TUSAÞ olarak hallediyoruz. Yüzde 100 yerli.

🔹KAAN'ın milli motoru için iki yıldır çalışıyoruz. 2028'de KAAN'a takacağız.

🔹2028'de  20 adet KAAN teslimatı yapacağız.
2029'da ayda iki adet üretmeye başlayacağız. Mesajı Paylaş

KAAN' nın bilgisayarındaki çip setlerde yerli ve milli mi ? Herkes motor motor diye birbirine bakarken kimse yarı iletkenlerden bashetmiyor ........ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 02 Aralık 2023, 15:43:46
KAAN' nın bilgisayarındaki çip setlerde yerli ve milli mi ? Herkes motor motor diye birbirine bakarken kimse yarı iletkenlerden bashetmiyor ........

Merhaba,

Evet yarı iletken teknolojisi alanında YİTAL firması  Kaan uçuş sistemlerinde kullanılan aviyonik,seyrüsefer gibi teknolojileri içerisinde barındıran çip setlerinin üretimine destek sağlıyor.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

Sn vls Kaan dahili olarak som-j atabilcek mi? Mesajı Paylaş

Þafak Elazığ, başka yok  :)

Tarihe not düşeyim dedim...  ;)

Acaba taksi testleri başladı mı ki? VLS Hocamızın güzel haberlerini bekliyoruz  :) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz