KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

3 gün geçecek, sonra KAAN'ın havalandığını göreceğiz inşallah. Az kaldı. Sabırsızlıkla bekliyoruz. Mesajı Paylaş

İlk prototipe göre bazı farklılıklar olacak gibi. Mesela gerçek iniş takımları olacağından, ilk prototipteki gibi yer yüksekliği daha makul seviyelerde olabilir. Kokpit oturma yüksekliği daha ideal seviyeye çekilmiş olabilir.

Kısacası daha derli toplu ve yakışıklı uçak göreceğiz gibi deyip, heyecanı köpürtelim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Aralık 2023, 17:32:17
İlk prototipe göre bazı farklılıklar olacak gibi. Mesela gerçek iniş takımları olacağından, ilk prototipteki gibi yer yüksekliği daha makul seviyelerde olabilir. Kokpit oturma yüksekliği daha ideal seviyeye çekilmiş olabilir.

Kısacası daha derli toplu ve yakışıklı uçak göreceğiz gibi deyip, heyecanı köpürtelim.

Sayın DoganTuran ; ben KAAN'ı çok beğendim ama şu yatay kuyruk dümenini sanki aerodinamik olarak aşırı büyük -orantısız-yapay duruyor ... Tabiki mühendisler gerekli hesabı yapmıştır galiba göz yanılgısı ? Mesajı Paylaş

Cüsseye göre ani yüksek manevra için gerekebilir. Konumlandırmaları daha ilginç geldi. Her durumda testleri yapılmıştır diyebiliriz. Mesajı Paylaş

#5114
Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Aralık 2023, 21:36:16
Cüsseye göre ani yüksek manevra için gerekebilir. Konumlandırmaları daha ilginç geldi. Her durumda testleri yapılmıştır diyebiliriz.

Evet , şimdi F-22 ile karşılaştırdım resimlerden ; yatay kuyruğa hareketi veren bağlantı noktaları çok farklı.
F-22'de motora paralel-yandan bağlantı var...Tıpkı Hürjet'deki gibi...
KAAN da ise motora dik ve bağlantı alanı çok geride konumlandırılmış. Mesajı Paylaş

#5115
Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Aralık 2023, 22:05:41
Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Aralık 2023, 21:36:16
Cüsseye göre ani yüksek manevra için gerekebilir. Konumlandırmaları daha ilginç geldi. Her durumda testleri yapılmıştır diyebiliriz.

Evet , şimdi F-22 ile karşılaştırdım resimlerden ; yatay kuyruğa hareketi veren bağlantı noktaları çok farklı.
F-22'de motora paralel-yandan bağlantı var...Tıpkı Hürjet'deki gibi...
KAAN da ise motora dik ve bağlantı alanı çok geride konumlandırılmış.

F-35'deki gibi tasarlandı yatak kuyruk stabilizatörü. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Aralık 2023, 17:32:17
İlk prototipe göre bazı farklılıklar olacak gibi. Mesela gerçek iniş takımları olacağından, ilk prototipteki gibi yer yüksekliği daha makul seviyelerde olabilir. Kokpit oturma yüksekliği daha ideal seviyeye çekilmiş olabilir.

Kısacası daha derli toplu ve yakışıklı uçak göreceğiz gibi deyip, heyecanı köpürtelim.

Üstadım siz yakından gördünüz mü son durumunu? Mesajı Paylaş

Evet hocam doğru , F-35 ile aynı yapı ve konumda yatay stabilizatör...

F-35 'de bu bağlantı daha etli-kalın gözüküyor, KAAN'da daha ince ve yatay stabilizatör alanı daha geniş.

Evet yakından gördünüz mü son durumunu? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Aralık 2023, 20:01:52
Alıntı yapılan: DoganTuran - 24 Aralık 2023, 17:32:17
İlk prototipe göre bazı farklılıklar olacak gibi. Mesela gerçek iniş takımları olacağından, ilk prototipteki gibi yer yüksekliği daha makul seviyelerde olabilir. Kokpit oturma yüksekliği daha ideal seviyeye çekilmiş olabilir.

Kısacası daha derli toplu ve yakışıklı uçak göreceğiz gibi deyip, heyecanı köpürtelim.

Sayın DoganTuran ; ben KAAN'ı çok beğendim ama şu yatay kuyruk dümenini sanki aerodinamik olarak aşırı büyük -orantısız-yapay duruyor ... Tabiki mühendisler gerekli hesabı yapmıştır galiba göz yanılgısı ?

Bana da ani manevralarda hızı fazla yavaşlatabilir büyüklükte gelmişti. Ama F-22'den daha iyi sürekli dönme oranı olacağına göre, kaygımız yersiz. Ancak başlangıçta F-110 güç bakımından sorun çıkartabilir. Mesajı Paylaş

Bence bu uçak uçuyor yoksa ısrarla 27 aralıkta uçacak demezlerdi. Ben olsam uçmayan bir nesneye şu tarihte uçacak diye kesin tarih vermezdim. Þurda 2 gün kaldı inşaalah kazazsız belasız uçtuğunu görürüz. Bu uçak uçtukdan sonra f16 ambargosu kalkacaktır son ambargo bükücü KAAN. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz