KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

bana kalırsa bu sene motoru ortaya koyarlar ama çalışması gelecek seneye kalır. kesinlikle f 110 görüntüsünde olur ama ön taraftaki bliskler farklı olacaktır. ama ne olursa olsun artık ellerinde deneyecekleri ölçüm yapabilecekleri bir platform olacak.ondan sonra işler daha hızlı ilerleyecektir. 2028 bence çok abartılı bir uzaklıkta değil bu proje için. kaanın teslimatı bile 2028 de olmayabilir ama bu bence yetişecektir. ha asıl motor gücüne tam olarak ulaşırmıyız onu bilemem belki 33-34000 lb ile başlangıç seviyesi yada daha düşük seviyelerde bir başlangıç seviyesi motoru ortaya konur ve zamanla geliştire geliştire nihayi seviyesine çıkarırız.
asıl mesele bizimkiler ilerde yapacakları geliştirmeler için hem güç hem elektrik sağlayıcı olarak azami ölçülerde bir motor istiyor orası belli oldu. yoksa bu uçağa 28-30000 lb bile yeterli olacaktır. ama ısrarla 35000 lb istemeleri acayip planları olduğunu gösteriyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Ocak 2024, 22:41:45
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 01 Ocak 2024, 19:34:06
burada 1 ay önce yazmıştım ben parçalar kesiliyor diye prototipinin 3-4 ay içinde çıkacağını. kaynağın kendisi açıklamış işte umarım merakınız giderilmiştir.

Merzifonlu hocamın " TF-6000'in ilk ateşlemesinden 5-6 ay sonra TF-35000'in de ilk ateşlemesi yapılır" iddiasına ne diyorsunuz? Onun dediği kadar ilerleme sağlandı mı TF-35000'de?
tübitak bundan 10 sene önce tek kristal döküm yaparak imal ettiği ilk parçaları sergilediğinde ben bizimkiler ne ara bu kadar ilerledi diye hayretler içinde kalmıştım. bir de bir sanayi ve teknoloji bakanımız size açıklananın 40 -50 misli gizli projelerimiz var demişti bir röpörtajda.hatta devamında bunların bir kaçını açıklasak ülkenin tüm gündemi bu projeler olur demişti. şimdi neden böyle konuştuğu ortaya çıkıyor. devletimiz saman altından civa akıtıyormuş da biz uyuya kalmışız resmen. devletimizle acayip gururlandım. Mesajı Paylaş

#5222
@selcukkocak78;

Bence, TF-35000'in dış çapı ile F110'un dış çapı aynı olacaktır. Farklı olarak, TF-35000'in 520-530 cm gibi bir uzunlukta bekliyorum; yani bence F110-129E'den 60-70 cm kadar daha uzun olacak. Mesajı Paylaş

uzunluk-cap-Agirlik  ile  F110-GE-400 benzebilir  5,90m

benim tahminim Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 02 Ocak 2024, 01:17:43
@selcukkocak78;

Bence, TF-35000'in dış çapı ile F110'un dış çapı aynı olacaktır. Farklı olarak, TF-35000'in 520-530 cm gibi bir uzunlukta bekliyorum; yani bence F110-129E'den 60-70 cm kadar daha uzun olacak.
banada öyle geliyor daha yüksek basınç elde etmek adına fan blade sayısı artırılabilir ve şeklide farklılaşabilir. ölçüler kesinlikle daha uzun olacaktır Mesajı Paylaş

F-110 ile aynı çapa sahip ama daha güçlü bir motoru yapabilir miyiz? Tahminim çap biraz daha büyük olacaktır. Mesajı Paylaş

#5226
Alıntı yapılan: Archangel99 - 02 Ocak 2024, 03:06:25
F-110 ile aynı çapa sahip ama daha güçlü bir motoru yapabilir miyiz? Tahminim çap biraz daha büyük olacaktır.

Çap büyük olursa, Kaan'ın motor boşluğuna nasıl sığacak motor. CDS dediğimiz kritik dizaynı bitmeye yaklaşmış belki de bitmiş bir uçağı 2 farklı motor çapına uygun tasarlanacağını düşünmüyorum. Çok ciddi ekstra yük demek. Haaa motor da 35000 libreyi çıkartmak yerine atıyorum yerli motor ile üretilecek Blok 20'leri bun uygun tasarlayabiliriz denebilir yani motoru 35k ile üretme riskini tasarım ile azaltmaya gidebiliriz,  ama ben F110 motoruna uygun çapta tasarlanacağını düşünüyorum. Yerli motorumuzun da bu çapta olacağını düşünüyorum. Forumda bazılarının dediği gibi daha uzun olabilir ve bence olacaktır da.

Sizce ileriki modellerde itki yönlendirme sistemi olacak mıdır. Kaan özelinde olur mu bilmiyorum ama ben ileride özellikle hayalet İHA'larımız için bunu mümkün görüyorum. Anka 4 için, Baykar'ın çok ileri de ki Kızılelma modeli için. Ya da ilerideki Avcı İHA'sı için vs vs. Amerika'nın 6. Nesil NGAAD projelerinin konsept tasarımlarında dikey stabilizatörlerin azaldığını görüyorum  ve insanın olmadığı durumlarda çok çok daha yüksek G çekme potansiyeline sahip insansız araçlar için itki yönlendirme sisteminin ileride çok önem kazanacağını düşünüyorum. Düşünsenize tasarımından gövdesine tamamen bunun için dizayn edilmiş bir platformun hava sahasında 17-20 G ile manevra yapabildiğine. Hava hava füzeleri için tam bir baş belası olunabilir. Manevra kabiliyetinin insansız Avcı uçakları için popülerlerleşeceği döneme giriyoruz bence. Aynı şey motor teknolojisi izin verdikçe  daha yüksek hız için de olabilir.

Ben gelecekte TÜBİTAK SAGE'nin ya da TUSAÞ'ın bu konuya yöneleceğini en azından deneysel olarak Ar-Ge projesi yapacağını düşünüyorum. Bu yeni nesil füzeler için de olabilir , kim bilir. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#5227
Alıntı yapılan: Archangel99 - 02 Ocak 2024, 03:06:25
F-110 ile aynı çapa sahip ama daha güçlü bir motoru yapabilir miyiz? Tahminim çap biraz daha büyük olacaktır.

GE F110 motoru 1181 mm ile yeterince büyük bir dış çapa sahip. F35'in motoru olan PW F135, 1170 mm dış çapa sahip.

Buna karşılık, GE F110 motoru 906 mm'lik ana fan çapına sahipken, PW F135 motoru 1090 mm'lik ana fan çapına sahiptir.

GE F110-129 motoru 4620 mm uzunluğa sahipken, PW 135 motoru 5590 mm uzunlukta.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Özetle, TF-35000 motorunu,

- tastamam 1180 mm dış çapa,
- 1000+ mm ana fan çapına,
- takriben 5200-5300 mm uzunluğa,

sahip olacak şekilde inşa edeceğimizi tahmin ediyorum. Mesajı Paylaş

Fan çapı veya fan sayısını artırarak basınç artırmak, iç ısıyı artırmaktır, o zaman by pas oranını da artırmak lazım ki ısı biraz düşürülebilsin, yine artan ısı dolayısıyla daha kaliteli yeni jenerasyon tek hücre blade ve kaplama teknolojisi gerekecektir, GE-129'a göre Mesajı Paylaş

Bir soru: madem biz bu heriflerle motor pazarlığına oturacaktık neden en baştan GE ile F136 için pazarlık yapmadık? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz