KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#5230
Alıntı yapılan: mehmet05 - 02 Ocak 2024, 09:52:56
Fan çapı veya fan sayısını artırarak basınç artırmak, iç ısıyı artırmaktır, o zaman by pas oranını da artırmak lazım ki ısı biraz düşürülebilsin, yine artan ısı dolayısıyla daha kaliteli yeni jenerasyon tek hücre blade ve kaplama teknolojisi gerekecektir, GE-129'a göre

Fan sayısı artmaz ama kalanı doğrudur. Artan ana fan çapı, artan hava debisi demektir. Artan debiyi tahliye edebilmek içinse, daha fazla dönme momenti gerekir.

Daha fazla dönme momentini, az yakıtla elde edecekseniz, türbin inlet sıcaklığı artmak zorundadır.

Bu da ancak ve ancak, F110'da kullanılanlardan daha ileri tek kristal ve kaplama teknolojileri ile mümkündür.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alıntı yapılan: DelKu - 02 Ocak 2024, 10:32:34
Bir soru: madem biz bu heriflerle motor pazarlığına oturacaktık neden en baştan GE ile F136 için pazarlık yapmadık?

F136 verecek adam seni F35'ten de atmazdı.  :) Mesajı Paylaş

ABD'nin F136 verme ihtimali Türkiye'nin ertesi gün Altay'ın üretimine başlama ihtimalinden daha fazla değil. Mesajı Paylaş

Bu adamlar o zaman F110 niye versin onu vermeyen bunu da vermez. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 02 Ocak 2024, 13:10:23
Bu adamlar o zaman F110 niye versin onu vermeyen bunu da vermez.

Ben F110 da vermelerini beklemiyorum şahsen. Göreceğiz ne olacağını. Mesajı Paylaş

#5234
Alıntı yapılan: DelKu - 02 Ocak 2024, 13:10:23
Bu adamlar o zaman F110 niye versin onu vermeyen bunu da vermez.

Burada işletilen mantık hatalı. Tam tersi olsa doğru olabilirdi. F110'un teknolojik değeri daha düşük, bizim ABD F136 vermez dememizin nedeni F-35'e eş değer bir uçak üretmedeki engelimizin aslan payını motorun almasıyla ilgili. Ar-Ge masrafını ABD vatandaşının ödediği gelişmiş bir motorun Türkiye için onaylanması demek, Türkiye'ye yerli F-35 hediye etmek demektir ki bu takdirde F-35 programından çıkarılmasının bir anlamı kalmayacağı gibi her ne kadar kuyruğu dik tutmak amaçlı söylense de diplomatik açıdan da bir eleştiri değeri olan "Ambargo yerli sanayiyi güçlendirir." sözü ABD eliyle doğrulanmış olur. Mesajı Paylaş

#5235
Alıntı yapılan: DelKu - 02 Ocak 2024, 13:10:23
Bu adamlar o zaman F110 niye versin onu vermeyen bunu da vermez.
F110 çok eski teknoloji sayılır, f136'ya göre.
F136'da 3 kademe ters yöne dönen CMC (Ceramic Matrix Composite) LP türbin var. F35B için tasarlanmış RR LiftSystem operasyonuna uygun yapısı var. Tüm kompresör ve fan sistemi Blisk yapıda.
F135'e göre f136'nın toplam itkisi aynı olmasına rağmen türbin giriş ve çıkış ısıları daha düşük olduğundan, hem geliştirmeye daha açık bir motor hem de daha az yakıt harcıyor f135'e göre.
Ancak, eğer RR ile motor geliştiriyorsak, bizi bağlamak için CMC gibi yeni teknoloji kullanılmış parçalarla üretim yapıp, belli bir süre bizi kendilerine mahkum edebilirler. Onun dışında bu motoru ve kullandığı teknolojiyi bize sunacaklarını zannetmiyorum. F136 zaten 28000lbf kuru ve 43000lbf yaş itkili bir motor. KAAN için biraz büyük.

O bakımdan F110 ile kıyaslamamak gerekir.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 02 Ocak 2024, 09:52:56
Fan çapı veya fan sayısını artırarak basınç artırmak, iç ısıyı artırmaktır, o zaman by pas oranını da artırmak lazım ki ısı biraz düşürülebilsin, yine artan ısı dolayısıyla daha kaliteli yeni jenerasyon tek hücre blade ve kaplama teknolojisi gerekecektir, GE-129'a göre
Tam değil maalesef. Fan çapını arttırarak içeri giren havanın miktarını arttırıyorsunuz. Ama yanma odasının çapını, uzunluğunu yani hacmini ve de hava akış debisini bilmediğimiz için basıncın ve türbin giriş sıcaklığının artıp artmadığını bilemeyiz. F136'da bir kademe eksik HP kompresör olmasına rağmen, F135'le  aynı itkiyi veriyor. Türbin giriş ısısı da daha düşük. Belli bir hava akış debisi ve motor dönüş hızı nedir bilmek lazım, ısının artıp artmayacağını söyleyebilmek için. Mesajı Paylaş

Hem siyasi hem teknik çok bilinmeyen var onun için beklemek lazım...

Ama İsveç konusunda adımlar atmamıza rağmen ABD'den hâlâ tık yok...

Ayrıca F-110 eski teknoloji deyip ABD'nin izin vereceğini düşünmek biraz fazla iyimserlik...

EF'den de RR cephesinden de müspet haber yok...

Yani " Batı cephesinde değişen bir şey yok"

TF-6000 ve TF-35000 geliştirmeye son gaz devam edelim , bu ecnebilerden bir hayır gelmeyecek... Mesajı Paylaş

#5238
Motor konusunda 11 kasım 2021 yılında Sy.Temel Kotil bey ile whatsap aracılığı ile motor projesi ve detay tasarımların bir kısmını ve çalışma prensibi ile beraber tüm özelliklerini (jeneratör hariç) yazdım ve o gün eğer devlet desteklediği ve himaye ettiği takdirde bu motoru hiç bir ek yatırım gerektirmeden olan makine ve insan kaynağını kullanarak testleri yapılmış halde 24 ayda teslim edebileceğimi yazmıştım, fakat benim ilgi alanıma girmediğinden size herhangi olumlu veya olumsuz cevap veremem demişti.
Eğer bu projeyi devlet himayesine almış olsalardı bugün KAAN savaş uçağımız TAM YÜKTE DİKEY İNİÞ KALKIÞ YAPABİLİR ÞEKİLDE uçabileceği gibi çok yüksek bir güçte elektrikle çalışan bir uçak motorumuz olacaktı...
Bu projelerle KAAN savaş uçağımız doğuştan 7 veya 8.nesil bir savaş uçağı olacaktı lakin devlet sahiplenmediği gibi hala elin kapısında motor dilenmekte hala TF-35000 motoru yapacağızda 2030-32 yılında milli motorla uçuracağız diyoruz.
Motor yüzünden bu uçağında akibeti aynı ALTAY tankı gibi olacak... Mesajı Paylaş

Zaten F136 pazarlığı neden etmedik derken , dönüp dolaşıp gene amerikanın kapısında dilenmeye gitmemizi söylüyorum .
Bıkmadık elalemin eskilerine talip olmaktan. Adam vermeyecekse zaten F110 nu da kabul etmeyecek bari gelecek vaad eden bi motor için baştan boyunumuzu bükseydik diyorum. Sağa sola koşuşturacağımıza tei ye gerekli kaynakları aktarın ki bize ait olan bir motor çıksın ortaya, bunu daha önce de yazdım , devlet memur rejimii içinde iyi mühendisi elde tuttamazsınız daha iyisini de getiremezsiniz başka bir düzenleme gerekli 3-5 bin mühendise yüksek para verecek takati var bu devletin , memur / vakıf düzeni içinde olmaz .
,Kaç tane Gürcan Okumuş gibi adam bulabiliriz ki 5-6 paraları elinin tersiyle itip gelip yıllarını bu işe versin Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz